Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mäkisen perheen Marjut: "Selän takana puhuminen ja asioiden spekulointi on kyllä suoraan sanottuna peffasta."

Vierailija
28.10.2016 |

Mutta hän kuitenkin itse valitti "köyhyydestään" lehdessä...?

Kommentit (650)

Vierailija
321/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko siis niin, että näistä on aiemminkin, vuosi sitten, kirjoitettu lehteen? Tuliko siitä joku kohu? Jos tuli, eikä he siitä ottaneet opikseen, motiivin hahmottaminen muuttuu entistäkin vaikeammaksi.

Samaa olen ihmetellyt. Luulisi, että eka juttu olisi jollain tavalla vaikuttanut heihin ihan paikallistasolla, asenteina heitä kohtaan jne. Mutta ilmeisesti ei...? Luulisi, että paikallisessa Hope ry:ssä oltaisiin ihan raivona. Kehtasivat vielä voivotella, että voi, voi kun 'torstaiperhe' lahjoituskin/avustus rajoitettiin vain kolmeksi kuukaudeksi. Kuka enää haluaa auttaa ketään? Niin surullista!

Vierailija
322/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt hintakuva kadonnut, vastasivat kuittikyselyihin että ovat kysyttäessä antaneet mutta eivät automaattisesti tarjoa.

Miksi näillä kakkumaakareilla tää menee aina saman kaavan mukaan. Poistetaan hinnasto ja ollaan, aivan kuin mitään ei olisi ollutkaan. Minullakin on kuvakaappaus hinnastosta, kuten monella muullakin varmaan. Nyt vois mennä toki seiskaan antamaan jutun, kuinka seiska tulee ottamaan selville asiaan kantaaottavien nimet ja kostaa (vai miten se meni siinä toisessa jutussa)

Meeppä laittamaan se tonne sivulle, "Poistitte vissiin vahingossa hinnastokuvan - ei hätää, se on mulla vielä tallessa! :)"

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt hintakuva kadonnut, vastasivat kuittikyselyihin että ovat kysyttäessä antaneet mutta eivät automaattisesti tarjoa.

Miksi näillä kakkumaakareilla tää menee aina saman kaavan mukaan. Poistetaan hinnasto ja ollaan, aivan kuin mitään ei olisi ollutkaan. Minullakin on kuvakaappaus hinnastosta, kuten monella muullakin varmaan. Nyt vois mennä toki seiskaan antamaan jutun, kuinka seiska tulee ottamaan selville asiaan kantaaottavien nimet ja kostaa (vai miten se meni siinä toisessa jutussa)

Huomasin myös kuvan kadonneeksi.Vahinko, etten minä ottanut kuvakaappausta. Eikä tuo kuvan poistaminen jo kerro, että jutussa on mätää?

Vierailija
324/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meeppä laittamaan se tonne sivulle, "Poistitte vissiin vahingossa hinnastokuvan - ei hätää, se on mulla vielä tallessa! :)"

:D

Mua lähinnä ihmetyttää se, että koko sivu on siellä yhä? Jonkinlaista masokismia?

Vierailija
325/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko siis niin, että näistä on aiemminkin, vuosi sitten, kirjoitettu lehteen? Tuliko siitä joku kohu? Jos tuli, eikä he siitä ottaneet opikseen, motiivin hahmottaminen muuttuu entistäkin vaikeammaksi.

Samaa olen ihmetellyt. Luulisi, että eka juttu olisi jollain tavalla vaikuttanut heihin ihan paikallistasolla, asenteina heitä kohtaan jne. Mutta ilmeisesti ei...? Luulisi, että paikallisessa Hope ry:ssä oltaisiin ihan raivona. Kehtasivat vielä voivotella, että voi, voi kun 'torstaiperhe' lahjoituskin/avustus rajoitettiin vain kolmeksi kuukaudeksi. Kuka enää haluaa auttaa ketään? Niin surullista!

Ehkä he ovat sen edellisen jutun perusteella saaneet kuitenkin jotain avustusta hyväntahtoisilta ihmisiltä ja ajattelevat että josko sama onnistuisi toisenkin kerran. Voin kuvitella, että esim. kehitysvammaiset lapset on voineet hellyttää jonkun mummon, jolla ei ole ihan kunnollista tajua siitä miten paljon Mäkiset oikein tienaavatkaan. 

Mutta vaatii aika hurjaa luonnetta altistaa itsensä kohuille toisen kerran, kun varmasti tietää että paskan määrä tulee olemaan suurempi kuin joidenkin satunnaisten höynäytettävien.

Vierailija
326/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on Marjut fb päivittänyt infoa, ei kuulemma tee pimeenä vaan on enemmänkin harrastus. Kakuista pyytää kuulemma VAIN tarvikkeiden hinnan + 5€. Itse en kakkujen leipomisesta niinkään tiedä, mutta voiko oikeasti jonkun kakun valmistamiseen käytettävät aineet maksaa 55€?? Ja on kuulemma itse verottajalle ilmoittanut kaikki tilaustyöt. Hieman ihmetyttää, että joku on tämän fb sivulle kirjoittanut, että voitti arvonnassa ilmaisen kakun. Jos on rahasta niin tiukkaa, niin kuka helvetti alkaa kauheissa kivuissaan leipomaan ilmaiseksi kakkua?? Uskokoon ken tahtoo näiden "köyhyyteen"...

Vierailija
327/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän noi niin tyhmiä ollutkaan kuin luulin. Hienon näköisiä kakkuja ja noilla saa varmasti helposti vähintään muutaman satasen kuussa siinä sivussa tienattua. Laillisiksi yrittäjäksihän heidän ei ole mitään järkeä alkaa, koska pitäisi varmaan leipoa jonkun kymppitonnin edestä kuussa bruttona kakkuja 24/7, että saisi saman elintason kuin nyt tukilappuja täyttelemällä.

Noi kusettaa järjestelmää se on selvä, mutta ei tuollaisessa tilanteessa oikeasti ole oikeasti mitään järkeä mennä töihin ellei ole joku johtajan palkka odottamassa. Itse DI 10v työkokemuksella ja en voi edes haaveilla, että palkasta jäisi asumiskustannusten jälkeen perheelle vajaa kolme tonnia. Ihan naurettava koko ajatuskin. 

Kai se sun puolisosikin tienaa? Mieheni kanssa ollaan molemmat dippainssejä viiden vuoden työkokemuksella. Brutto molemmilla reilu 4000 e eli yhteensä nettona tienataan 5600e. Asumiskulujen (lainan lyhennys, korot, vastike ja sähkö + vesi) jälkeen meille jää 4200e käytettäväksi. Suomalaisten mediaanipalkka tais olla vähän vajaa 3000e ja jos taloudessa on kaksi mediaanipalkkaista, niin saavat yhteensä nettona 4000e. Mediaanipalkka molemmilla vanhemmilla riittää siis suunnilleen samaan tulotason, ei tarvitse olla johtajan palkka. Toki sillon joutuu töihin ja se ei olekaan niin kivaa.

Joo, joo mutta asumiskulujen jälkeen... T. Eri

Joo joo, luepa tekstiin uusiksi nimenomaan asumiskulujen jälkeen. Jos kaksi mediaanipalkkaista tienaa nettona reilu 4000e, niin asumumismenot saa olla 1200e ja silti jää 2800 käteen. 1200e ei ehkä pk-seudulla riitä perheen asumiseen mutta Oulussa hyvinkin.

Oli miten oli, niin noiden ihmisten palkkataso ei olisi lähelläkään mitään mediaania semmoinen yksinkertaisuus ja "löysyys" tuosta jutusta henkii. Jotain kympin tunti siivousta ja vastaavaa. Luultavasti keikkana sekin. 

t: toinen eri

Vierailija
328/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on Marjut fb päivittänyt infoa, ei kuulemma tee pimeenä vaan on enemmänkin harrastus. Kakuista pyytää kuulemma VAIN tarvikkeiden hinnan + 5€. Itse en kakkujen leipomisesta niinkään tiedä, mutta voiko oikeasti jonkun kakun valmistamiseen käytettävät aineet maksaa 55€?? Ja on kuulemma itse verottajalle ilmoittanut kaikki tilaustyöt. Hieman ihmetyttää, että joku on tämän fb sivulle kirjoittanut, että voitti arvonnassa ilmaisen kakun. Jos on rahasta niin tiukkaa, niin kuka helvetti alkaa kauheissa kivuissaan leipomaan ilmaiseksi kakkua?? Uskokoon ken tahtoo näiden "köyhyyteen"...

Juupa juu... Kotileipomon sivuilla puhuvat miehen ja naisen kotileipomoYRITYKSESTÄ. Ei harrastuksesta kulujen hinnalla.

Vierailija
329/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juupa juu... Kotileipomon sivuilla puhuvat miehen ja naisen kotileipomoYRITYKSESTÄ. Ei harrastuksesta kulujen hinnalla.

Ja kuitinkin antavat pyydettäessä...

Vierailija
330/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotileipomo Suolaista ja Makeaa Hinnaston poisto siksi että en vähään aikaan ota lisätilauksia vastaan koska marraskuussa minulla on leikkaus ja siitä toipuminen kestää joitakin kuukausia

Eikö jollakin toisellakin ollut ihan sama syy, että hinnasto pois yms. kun tuli sairaalakeikkoja, niin ei voinut ottaa tilauksia vastaan. Ihan pahaa tekee, kun suomalaiset sairaat joutuvat kakkuja leipomaan saadakseen voita leivän päälle.

Vierailija
331/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli sitten Iltasanomille todellinen syy tehdä uusi uutinen tästä perheestä. "Hyväntekeväisyysruuista kakkubisnekseen"... Vieläkin mietityttää se "torstaiperhejuttu". Eihän tuon ihmisen tarvitse mainita kuin ne neljä erityislastaan niin heti ovat jokaisen auttamislistan kärjessä. Mutta kaiken huippu on tietysti se, ettei mikään näistäkään riitä. Perheessä kärsitään edelleen vilua ja nälkää...

Voisko joku vinkata Iltalehteen? Ihan oikeasti, se mikä tässä sapettaa on se, aiemmat kaksi uutisointia on oikeasti muokanneet ihmisten mielipidettä köyhyydestä ja tämä perhe ja IL on asaltaan vastuussa tilanteesta. Mä toivon asialle lisää julkisuutta. Jos ei IL niin joku muu lehti esim. HS (kuukausiliite) tai Suomen kuvalehti... Oululainen? Joku roti!! Mä olen itse tosi kovassa kuumeessa, enkä jaksa... ☹

Jaksat tänne kuitenkin kirjoittaa. Teepä kuule ihan itse omat likaiset työsi.

Vierailija
332/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotileipomo Suolaista ja Makeaa Ja kaikki sivuilla olevat kakut eivät ole edes menneet myyntiin vaan tehty jollekin oman perheen jäsenelle tai sitten hyväntekeväisyytenä.

Vierailija
333/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kulujen hinnalla ja harrastuksena? En kuunapäivänä alkaisi tiukassa taloustilantessa pistämään kakkuun viittäkymppiä tai enemmän; saati kymmeneen kakkuun viikonlopun aikana. Miten helvetissä siihen saa edes uppoamaan niin paljon, suurin osa on kuitenkin jauhoja, munia ja sokeria, kuorrutteet ja koristeet päälle. "Ei nyt ole varaa ostaa ruokaa mutta harrastelen tässä vähän ja teen muutamalla satasella kakkuja. Harrastuksen vuoksi. Ja arvotaan tästä yksi. Syödään ruokaa sitten ensi viikolla."

Tuli mieleen että olisiko heistä tehty lastensuojeluilmoitus siellä edellisellä paikkakunnalla ja ovat sitten häipyneet toiselle puolen Suomea vai mikä tuollaisen muuttoon on syynä kun ei töitäkään ole tiedossa. Lasten koko tukiverkostokin menee uusiksi tuollaisessa myllyssä.

Vierailija
334/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotileipomo Suolaista ja Makeaa Hinnaston poisto siksi että en vähään aikaan ota lisätilauksia vastaan koska marraskuussa minulla on leikkaus ja siitä toipuminen kestää joitakin kuukausia

Eikö jollakin toisellakin ollut ihan sama syy, että hinnasto pois yms. kun tuli sairaalakeikkoja, niin ei voinut ottaa tilauksia vastaan. Ihan pahaa tekee, kun suomalaiset sairaat joutuvat kakkuja leipomaan saadakseen voita leivän päälle.

Just sillon tulikin sairaalakeikka kun piti selvittää maksamattomia veroja 🤔 Too Little, too late. Asia käsittääkseni mennyt eteenpäin selvitykseen ennen kun tämä uusin "eiku tää olikin harrastus!!!"-Käänne tuli.. Ja ihan oikeasti: kaikki tietää mikä tässä on koko kuvio.

Vierailija
335/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on ihan oikeaa liiketoimintaa, kun valmistetaan tuotteita säännöllisesti myyntiin hinnastoineen päivineen.

Väittää ilmoittaneensa tulot verottajalle? Jep, niinhän me kaikki. Omaan taskuun on nuo käteiset menneet ja sitten joko a) kurkusta alas tai b) muuhun turhuuteen.

Kun pyöritetään elintarvikealan yritystoimintaa, pitäisi muutama asia olla kunnossa. Hygieniapassi vähintään yhdellä työvuorolaisella), tilat pitäisi olla terveystarkastajan tarkastamat, elintarvikkeiden säilytys erillään kodin omista elintarvikkeista. Jos on pähkinää sisältäviä tuotteita (kuten mainostettiin), ko. tuotteet pitää ehdottomasti valmistaa eri linjastolla muiden ruokien kanssa pähkinäallergikkojen takia. Lemmikkien pääsy tuotantotiloihin on kiellettyä. Jääkaappien/pakastimien lämpötilaa tulee valvoa ja pitää siitä kirjaa, ja sen tulisi olla nähtävissä koko ajan lämpömittarilla... Näitähän riittää, kun Suomessa asutaan.

Lisäksi pienyrittäjänkin tulisi palkata ulkopuolinen kirjanpitäjä, ellei itse sitä osaa tehdä. Ai niin, ja yksi juttu.. jos yritys työllistää muitakin kuin vain omistajan, tulee työterveyden olla kunnossa.

Onko nämä jo hoidettu? Jos ei, niin rouva on hyvä ja laittaa kiparin kiinni.

Vierailija
336/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät maksa 55 euroa, pikemminkin 5 euroa, eli voittoa tulee 55 euroa per kaakku.

Vierailija
337/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotileipomo Suolaista ja Makeaa Ja kaikki sivuilla olevat kakut eivät ole edes menneet myyntiin vaan tehty jollekin oman perheen jäsenelle tai sitten hyväntekeväisyytenä.

Jos heillä ei ole rahaa edes ruokaan niin minkä takia harrastaisivathyväntekeväisyyttä? Ovatko nuo ihmiset kykeneviä huolehtimaan lapsistaan??

Vierailija
338/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kakkua vklna= harrastus?

Rahan takia se tekee!

Vierailija
339/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko käyttäneet päiväysvanhoja tuotteita ja leipäjonoruokia näihin? Tämä kiinnostaa.

Vierailija
340/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos mä nyt meneen tilaamaan täytekakun, pyydän nähdä kuitin ostetuista tarvikkeista ja maksan ne + 5e niin tämä ok? Ei varmaan kauaa jaksa "harrastus" naurattaa 5 e vaivanpalkalla, varsinkin kun pikkujoulukausi alkamassa. Mutta jos todella kyse vain leipomisen ilosta niin näinhän sen täytyy mennä?