Mäkisen perheen Marjut: "Selän takana puhuminen ja asioiden spekulointi on kyllä suoraan sanottuna peffasta."
Mutta hän kuitenkin itse valitti "köyhyydestään" lehdessä...?
Kommentit (650)
Vierailija kirjoitti:
Kotileipomo Suolaista ja Makeaa
ööö ihan tiedoksi en YHTENÄKÄÄN viikonloppuna ole tehnyt 10 kakkua myyntiin.Äitienpäiväviikonloppu oli ainoa jolloin tehtiin useampi kakku mutta suurin osa hyväntekeväisyytenä,yhden tein äidilleni ja yksi oli tietysti mun oma äitienpäiväkakku ja 2 kakkua taisi mennä myyntiin Aina en heti kakkujen valmistumisen jälkeen julkaise kuvia ja sitten julkaisen useamman kerralla .Ei mulla ole edes aikaa eikä jaksamista vääntää 10 kakkua viikonlopun aikana viime äitienpäivä oli poikkeus ja niistäkin kakuista meni 2 myyntiin. Iltasanomat itse otti yhteyttä ja halusi jutun tehdä.Kuinkakohan moni teistä oikeesti tietää meidän perheestä. Olisin enemmän kuin onnellinen jos minun ei tarvitsisi olla omaishoitaja ja eikä tytöillä tulisi raivokohtauksia joissa kaikki ympärillä oleva on vaarassa hajota. Meillä on korkeammat vammaisetuudet SYYSTÄ.Ei niitä huvin vuoksi kenellekään myönnetä.Olisin onnellinen jos niille ei olisi tarvetta .Joudutko itse uusimaan huonekaluja tai silmälaseja tms useamman kerran vuodessa ? tai laittamaan kodin pintoja uusiksi tai onko sulla lapsia vielä ylipäätään. Ja kehitysvammaisuushan ei lapsista odotusaikana tai heti syntymän jälkeen välttämättä näy . Esikoisen kehitysvammaisuus diagnosoitiin kun odotin kolmatta.
Hieman kadehdin yleisestikin kykyä vastata ohi aiheen. Kuten poliitikotkin aina tekevät vastatessaan kysymyksiin, eivät vastaa suoraan vaan jaarittelevat ja kiertelevät - ihan ihmeellistä. Itse kun en osaa vastata kuin suoraan totuuden kysymykseen x. En osaisi jaaritella ja vaihtaa samalla puheenaihetta. Nämä osaavat vastata ympäripyöreästi viedessään koko asian ihan eri raiteille ja pois siitä mistä alun perin oli puhe. No, onhan sekin taito se.
Siis mitä vitt.. :D Jos joku eukko ostaa jonkun kirjasarjan ja ei pysty maksamaan sitä, niin meidän velvollisuus on elättää häntä veroeuroillamme ja antaa hänen tehdä verotonta bisnestä sen lisäksi :D
Tää näiden luusereiden logiikka on uskomaton
Vierailija kirjoitti:
Voi voi...ei se kotikeittiön kakkutehdas rikkaaksi tee. Mutta kateus vissiin kaunistaa? Tuella elävät elä monesti veitsenterällä ja esim ulosottovelkojen takia et oikeasti pysty menee töihin. Ja kun ne oiskon normi velkoja mutta ei. Esim naapurin rouva oli hölmöyttään ostanu jonkun valokuvakirjasarjan joka maksoi tonneja. Perua ei voinu rahat loppuu ja loppujenlopuksi perintäyhtiö sinetöi 2200€ kirjabelan melkein 6tonniin. Ei siinä paljo työssäkäynti kannata.
Ei tee rikkaaksi mutta tekee kivan pikkubonuslisän tuloihin. Verottomana kaiken lisäksi, ohi Kelan ja verottajan. Mäkisen perhe ei tiedä mitään veitsen terällä elämisestä.
t. äiti joka elätti 6 henkistä perhettä monta vuotta 2100e nettotuloilla! Mitään pimeää bisnestä en tehnyt. Kaksi lapsista erityislapsia.
Hyi helvetti, mä lopetan just nyt töiden tekemisen, jos 30 % mun palkasta menee tällaisten elättämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kotileipomo Suolaista ja Makeaa
ööö ihan tiedoksi en YHTENÄKÄÄN viikonloppuna ole tehnyt 10 kakkua myyntiin.Äitienpäiväviikonloppu oli ainoa jolloin tehtiin useampi kakku mutta suurin osa hyväntekeväisyytenä,yhden tein äidilleni ja yksi oli tietysti mun oma äitienpäiväkakku ja 2 kakkua taisi mennä myyntiin Aina en heti kakkujen valmistumisen jälkeen julkaise kuvia ja sitten julkaisen useamman kerralla .Ei mulla ole edes aikaa eikä jaksamista vääntää 10 kakkua viikonlopun aikana viime äitienpäivä oli poikkeus ja niistäkin kakuista meni 2 myyntiin. Iltasanomat itse otti yhteyttä ja halusi jutun tehdä.Kuinkakohan moni teistä oikeesti tietää meidän perheestä. Olisin enemmän kuin onnellinen jos minun ei tarvitsisi olla omaishoitaja ja eikä tytöillä tulisi raivokohtauksia joissa kaikki ympärillä oleva on vaarassa hajota. Meillä on korkeammat vammaisetuudet SYYSTÄ.Ei niitä huvin vuoksi kenellekään myönnetä.Olisin onnellinen jos niille ei olisi tarvetta .Joudutko itse uusimaan huonekaluja tai silmälaseja tms useamman kerran vuodessa ? tai laittamaan kodin pintoja uusiksi tai onko sulla lapsia vielä ylipäätään. Ja kehitysvammaisuushan ei lapsista odotusaikana tai heti syntymän jälkeen välttämättä näy . Esikoisen kehitysvammaisuus diagnosoitiin kun odotin kolmatta.
Turha selitellä, verottajalle ja kelaan lähtenyt teistä ilmianto samoin Hope ry:lle. Kakkuhinnastosta otettu kuvakaappaus, poistit sen liian myöhään. Sopivasti keksit leikkaukseen menon syyksi sille että hinnasto piti poistaa. Kovat on sulla selitykset. Verottajaa kiinnostaa varmasti että pimeä kakkubisnes pyörinyt jo vuodesta 2013. Ahneella on paskainen loppu sanotaan ja nyt se loppu tuli teille!
Perheessä on kolme koiraa, kissa, kaksi gerbiiliä ja kotiloita. Koirat ovat syöneet sängynjalat puhki. Esikoinen on hyvin rauhallinen tyttö...
T. Lähimmäinen
Odotan innolla sitä lehtijuttua, kun Mäkisen perhe jää kusetuksista kiinni :D siinä lähdetään jo aiempien perimisten lisäksi perimään takaisin ties mitä maksettuja tukia :D Tippunee se 2800e ylimääräinen raha kankkulan kaivoon :D petossyytteet niskaan vielä ni oivoi :D
Vierailija kirjoitti:
Voi voi...ei se kotikeittiön kakkutehdas rikkaaksi tee. Mutta kateus vissiin kaunistaa? Tuella elävät elä monesti veitsenterällä ja esim ulosottovelkojen takia et oikeasti pysty menee töihin. Ja kun ne oiskon normi velkoja mutta ei. Esim naapurin rouva oli hölmöyttään ostanu jonkun valokuvakirjasarjan joka maksoi tonneja. Perua ei voinu rahat loppuu ja loppujenlopuksi perintäyhtiö sinetöi 2200€ kirjabelan melkein 6tonniin. Ei siinä paljo työssäkäynti kannata.
Kateus, kateus, kateus. Kaikki on aina niin vitun kateellisia! Ja kyllä, periaatteessa ko. emäntä on jäpäytetty veroviranomaisille juurikin sen paljon puhutun kateuden takia. Miksi vitussa mä maksan tuloistani veroa kun joku saa työstään palkan puhtaana käteen ja SILTIKIN käyttää hyväkseen niitä palveluita & tukia mitä muitten VERORAHOILLA kustannetaan.
Ja jos sun naapurin rouva on niin huono hoitamaan asioitaan että menee joku kirjasarja perintään niin silloin se naapurinrouva olisi hyvä saattaa edunvalvonnan piiriin että joku hoitaisi nuo asiat hänen puolestaan.
Veronmaksajana tympäsee aika paljon. Teen akateemista koulutustani vastaavaa työtä, ja käteen jää 1000 asumismenojen jälkeen. En koe itseäni köyhäksi mutta yh:na elätän 2 teiniä, joten ei kauheesti juhlitakaan. Näitä tukien väärinkäyttäjiä on jokaisessa yhteiskunnassa... Tympäseehän se, mutta vielä enemmän tympäsee veroparatiiseihin pakenevat ökyrikkaat ja yritykset ja satojen tuhansien eu-tukia nostavat miljonäärit.
Vierailija kirjoitti:
Perheessä on kolme koiraa, kissa, kaksi gerbiiliä ja kotiloita. Koirat ovat syöneet sängynjalat puhki. Esikoinen on hyvin rauhallinen tyttö...
T. Lähimmäinen
No äidin mukaan ainakin nimenomaan tyttö pisti sänkyjään ja rillejään paskaks!
Laskin pikaisesti, että facessa oli heinäkuun lopulta tähän päivään asti kuvat ainakin 30 eri leipomuksesta. Olettaen että ehkä ihan kaikista kakuista ei ole laitetttu valokuvia, niin melkoisesti sitä on köyhän perheen äiti leiponut. Enkä jaksa uskoa, että ihan kotisyötäviksi tehdään 20- hengen frozen, bambi, smurffi tai puuhapetekakkuja tuolla tahdilla.
Eivät ne ainakaan nälkää näe tai ruokarahasta ei ole pulaa - kuten lehtiartikkelissa väitettiin, jos noin paljon on varaa tehdä kakkuja.
Vierailija kirjoitti:
VierailijPaöjonkoipomo Suolaista ja Makeaa<br />
ööö ihan tiedoksi en YHTENÄKÄÄN viikonloppuna ole tehnyt 10 kakkua myyntiin.Äitienpäiväviikonloppu oli ainoa jolloin tehtiin useampi kakku mutta suurin osa hyväntekeväisyytenä,yhden tein äidilleni ja yksi oli tietysti mun oma äitienpäiväkakku ja 2 kakkua taisi mennä myyntiin Aina en heti kakkujen valmistumisen jälkeen julkaise kuvia ja sitten julkaisen useamman kerralla .Ei mulla ole edes aikaa eikä jaksamista vääntää 10 kakkua viikonlopun aikana viime äitienpäivä oli poikkeus ja niistäkin kakuista meni 2 myyntiin. Iltasanomat itse otti yhteyttä ja halusi jutun tehdä.Kuinkakohan moni teistä oikeesti tietää meidän perheestä. Olisin enemmän kuin onnellinen jos minun ei tarvitsisi olla omaishoitaja ja eikä tytöillä tulisi raivokohtauksia joissa kaikki ympärillä oleva on vaarassa hajota. Meillä on korkeammat vammaisetuudet SYYSTÄ.Ei niitä huvin vuoksi kenellekään myönnetä.Olisin onnellinen jos niille ei olisi tarvetta .Joudutko itse uusimaan huonekaluja tai silmälaseja tms useamman kerran vuodessa ? tai laittamaan kodin pintoja uusiksi tai onko sulla lapsia vielä ylipäätään. Ja kehitysvammaisuushan ei lapsista odotusaikana tai heti syntymän jälkeen välttämättä näy . Esikoisen kehitysvammaisuus diagnosoitiin kun odotin kolmatta.[/quote kirjoitti:Hieman kadehdin yleisestikin kykyä vastata ohi aiheen. Kuten poliitikotkin aina tekevät vastatessaan kysymyksiin, eivät vastaa suoraan vaan jaarittelevat ja kiertelevät - ihan ihmeellistä. Itse kun en osaa vastata kuin suoraan totuuden kysymykseen x. En osaisi jaaritella ja vaihtaa samalla puheenaihetta. Nämä osaavat vastata ympäripyöreästi viedessään koko asian ihan eri raiteille ja pois siitä mistä alun perin oli puhe. No, onhan sekin taito se.
Voi kuule. Meillä on 4 lasta ja yhtä korkeat tulot kuin teillä niinä kuukausina kun miehellä ei ole ylitöitä.. Joskus huonoina kuukausina pienemmät jos minulla ei ole tunteja.
Kaupassa joudutaan ihan aina miettomään mitä ostetaan, luuletko että joku ei joudu??
On totta että on helkkarin hyvä että tuotte asian esiin, suomessa on köyhyyttä. Se vain tuntuu todella pahalta että täällä on työssäkäyviä, jotka saavat vähemmän.
Paljonko teillä on vuokra? Epäilen että yli tonnin. Monella työssäkäyvällä, jolla bruttotulot ylittävät tietyt rajat, ei ole varaa korkeaan vuokraan, saatika maksaa tuollaisia lyhennyksiä okt.sta.
Kyllä huonekaluja joutuu uusimaan me kaikki, kun ei ole varaa kuin halpoihin iIkean kalusteisiin jotka hajoaa käsiin.
Vanhaa okt.a joutuu remppaamaan kaikella rahalla mitä jää käteen, koska uuteen taloon ei ole työssäkäyvällä rahaa, eikä sitä taloa saatika huonekaluja/ kodinkoneita voi mennä pyytelemään sossusta.. Niihin täytyy olla aina itsellä raha. Jos jotain meinaa jäädä käteen, menee jokin rikki tai auto hajoaa tai jokin nurkka kaipaa remppaa- tai sitten tulee lasku verottajalta.
Lasten vaatteet, lasit, kengät.. Kaikki täytyy hankkia itse, mistään ei saa apua, kun ei ole järjestelmässä kuten te.
Kun on elämä ja työ ja lapset joita pyörittää.. Polttopuut, remontit, auton huollot.. Kaikki tehdään vapaa-aikana, ei työsdäkäyvällä ole aikaa leipoa kakkuja myyntiin
Eikä työssäkäyvillä ole aikaa käydä kerjuulla.
Eikä kiertelemässä etsimässä keltalapputuotteita.
Ajelemaan ei viitsi lähteä hupia kun bensat menee työssäkäyntiin.
Lomareissuille ei kerkiä työn takia. Ja koululaiset viettävät lomat kotona, kun vanhemmilla ei ole lomaa..Tässä sulle vähän purtavaa.
Työssäkäyvät joutuvat miettimään ja murehtimaan enemmän kuin te.
Kaikki sympatiat lapsista teille, niiden määrää ei kukaan voi määrätä...mut älä käytä niitä keppihevosena.
Vierailija kirjoitti:
Tuella elävät elä monesti veitsenterällä ja esim ulosottovelkojen takia et oikeasti pysty menee töihin. Ja kun ne oiskon normi velkoja mutta ei. Esim naapurin rouva oli hölmöyttään ostanu jonkun valokuvakirjasarjan joka maksoi tonneja. Perua ei voinu rahat loppuu ja loppujenlopuksi perintäyhtiö sinetöi 2200€ kirjabelan melkein 6tonniin. Ei siinä paljo työssäkäynti kannata.
Mitä tähän voi muuta sanoa kuin että tyhmyydestä sakotetaan. Tällä kertaa muita veronmaksajia.
Ei ne ulosottovelat kellekään tyhjästä synny, omista teoista ne on seurauksia. Vastuunkanto on vaan joillekin kovin vaikeaa.
Mäkinen vaikutti myös FB-kirppiksillä joista lensi ulos huijausten takia kuin leppäkeihäs ja sulku taisi napsahtaa myös huutonetin tilille. Syynä oli varmasti jokin köyhyyteen ja inhimilliseen kärsimykseen liittyvä seikka. :(
Kenet tämä Jesse on murhannut? Miten liittyy asiaan?
Tää eukko taitaa oikeasti olla joku super huijari.
Vierailija kirjoitti:
Mäkinen vaikutti myös FB-kirppiksillä joista lensi ulos huijausten takia kuin leppäkeihäs ja sulku taisi napsahtaa myös huutonetin tilille. Syynä oli varmasti jokin köyhyyteen ja inhimilliseen kärsimykseen liittyvä seikka. :(
Ihan tosi? Kerros vähän enemmän? Torissa näkyi myyneen toissa kesänä ainakin naisten fillareita parikin.
Vierailija kirjoitti:
Laskin pikaisesti, että facessa oli heinäkuun lopulta tähän päivään asti kuvat ainakin 30 eri leipomuksesta. Olettaen että ehkä ihan kaikista kakuista ei ole laitetttu valokuvia, niin melkoisesti sitä on köyhän perheen äiti leiponut. Enkä jaksa uskoa, että ihan kotisyötäviksi tehdään 20- hengen frozen, bambi, smurffi tai puuhapetekakkuja tuolla tahdilla.
Eivät ne ainakaan nälkää näe tai ruokarahasta ei ole pulaa - kuten lehtiartikkelissa väitettiin, jos noin paljon on varaa tehdä kakkuja.
Uskomatonta, että joku kehtaa väittää käyttävänsä 6-hengen ruokarahoina 20 euroa/viikko ja sitten toisaalta leivotaan koristeluomuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosi? Kerros vähän enemmän? Torissa näkyi myyneen toissa kesänä ainakin naisten fillareita parikin.
En ikinä ostais torista pyörää. Niin paljon siellä myydään varastettuja pyöriä.