Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mäkisen perheen Marjut: "Selän takana puhuminen ja asioiden spekulointi on kyllä suoraan sanottuna peffasta."

Vierailija
28.10.2016 |

Mutta hän kuitenkin itse valitti "köyhyydestään" lehdessä...?

Kommentit (650)

Vierailija
281/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli sitten Iltasanomille todellinen syy tehdä uusi uutinen tästä perheestä. "Hyväntekeväisyysruuista kakkubisnekseen"... Vieläkin mietityttää se "torstaiperhejuttu". Eihän tuon ihmisen tarvitse mainita kuin ne neljä erityislastaan niin heti ovat jokaisen auttamislistan kärjessä. Mutta kaiken huippu on tietysti se, ettei mikään näistäkään riitä. Perheessä kärsitään edelleen vilua ja nälkää...

Voisko joku vinkata Iltalehteen? Ihan oikeasti, se mikä tässä sapettaa on se, aiemmat kaksi uutisointia on oikeasti muokanneet ihmisten mielipidettä köyhyydestä ja tämä perhe ja IL on asaltaan vastuussa tilanteesta. Mä toivon asialle lisää julkisuutta. Jos ei IL niin joku muu lehti esim. HS (kuukausiliite) tai Suomen kuvalehti... Oululainen? Joku roti!! Mä olen itse tosi kovassa kuumeessa, enkä jaksa... ☹

Juttu oli Ilta-Sanomissa, ei Iltalehdessä

Vierailija
282/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä kävi soveltuvuuskokeessa v. 2014. Eikö sitten päässyt läpi?

Ja onko oikeasti opiskellut Helsingin yliopistossa, kuten Facebookissa lukee? Mitä työtä teki Vantaalla asuessaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mestarileipuri kirjoitti:

Pitäisköhän tilata niiltä jotain tuolta fb-sivujen kautta? Kysyä kuittia?

Pitäis. Yritin etsiä myös Y-tunnusta ja katsoa yritysrekisteristä, mutta en löytänyt.

Vierailija
284/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä pisti pahasti korvaan tuo isän lähihoitajaksi kouluttautuminen. Nykyään vastuumäärä on melko iso lähihoitajilla. En ymmärrä, miten kaikista muka voisi olla siihen hommaan. Pitää olla oma elämänhallinta kunnossa, että handlaa palvelutalon iltavuoron perushoitoineen ja lääkkeenjakoineen kiireessä. Ärsyttää, kun saa aina sijaisen juuri näistä "kun työkkäri pakotti lähihoitaja-kouluun" tyypeistä, jotka vaan istuvat suu auki.

Totta. Ja näiden takia hoitoalan arvostus on laskenut, kuin lehmän häntä. Olen tehnyt hoitoalalla töitä kohta 30 vuotta ja taso on todellakin laskenut. Sijaisiksi tulee hoitajia, jotka katsoo öönä, että ai mun pitäis katetroida, en minä sellaista osaa. Hei haloo, sun on osattava yksin ottaa sun asukkaista vastuu, jos kerta palkkatöihin tulet. Minulla ei ole aikaa hoitaa tässä hoitajaa vielä kaikkien hoidettavien lisäksi. Hirvittää ihan oikeasti tämä nykyisten hoitajien taso, mitä se on.

Onneksi suurin osa on silti ihan hyviä ja ne kännykkä kädessä istujat karsiutuu aika äkkiä pois. Mutta nämä pakkokoulutetut ovat oikeasti vaarallisia potilailleen, kun heillä ei ole minkäänlaista tietotaitoa mukanaan. Yritäppä nostaa monivammaista nosturilla tällaisen hoitajakaverin kanssa, joka itsekin on vähäjärkinen hoidettava. Saat itse tehdä kaikki ja saat itse murskata lääkkeet ruiskuun ja antaa ne pegin kautta, kun toinen haroo vain hiuksiaan ja suu auki tuijottaa, vaikka ne hommat kuuluisi hänelle, kun itsellä on omatkin hoidettavat.

Turhauttaa aika lailla nykyään.

Vierailija
285/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä aluksi luulin, että tähän ketjuun on sekoitettu se 17-vuotias kakkuleipuri. Nyt siis yhtäkkiä paljastui, että tuollakin perheellä on kotonaan kakkutehdas?! Ja eivät kertoneet siitä mitään lehtiartikkelissa. V***tuttaa se aina näissä jutuissa, että nämä ruikuttajat jättävät AINA  jotain oleellista kertomatta.

Vierailija
286/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mestarileipuri kirjoitti:

Pitäisköhän tilata niiltä jotain tuolta fb-sivujen kautta? Kysyä kuittia?

Pitäis. Yritin etsiä myös Y-tunnusta ja katsoa yritysrekisteristä, mutta en löytänyt.

Nämä kaikki tiedot pitäisi lähettää jutun tehneelle toimittajalle.

Vierailija
287/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko varmuus, että kakkuja tehdään enemmän kuin muutama viikossa? Eli ammattimaisesti.

Vierailija
288/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko varmuus, että kakkuja tehdään enemmän kuin muutama viikossa? Eli ammattimaisesti.

Miksi kysyt?

Vierailija
289/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä miksi pitää iltapäivälehtien nostaa "köyhiä" perheitä uutisiin. Kyllä nyt toimittajankin täytyisi ymmärtää, että näillä ihmisillä elämänhallinnan kanssa ongelmia eikä pitäisi oikeasti juttua kirjoittaa, koska kuohuttaa liikaa muissa ihmisissä.

No mietippä vähän miksi näiyä nostetaan esiin? Jotta saataisiin kansalaiset provosoitua työttömiä ja muita ressukoita vastaan. Ei tässä toimittajalle ole mitään mokaa sattunut, vaan kaikki on tarkkaan laskelmoitua. Seuratkaapa tämän päivän uutisia Suomesta ja tarkkailkaa tulevien päivien. Ja kohta tulee uudistukset ja lisäkeikkaukset...siihen väliin laitetaan joku kohuotsikko, että saadaan mielenkiinto käännettyä muualle. Tai kirjoitetaan uudesta Mäkisen perheestä.

Ja tästä kärsivät nimenomaan ne, joilla on oikeasti tiukkaa. Ensin pitää herättää "tuet alas" -hysteria ja -raivo, minkä jälkeen tukien alasajo on helpompaa ja yleisesti hyväksyttyä.

Vierailija
290/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronko mitä on oikea köyhyys ja en pysty yhtään vaatetta ostamaan saatika autoa pitämään ym.

Vierailija
291/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotileipomo on hyrrännyt jo 2013, faijan FB-päivityksen mukaan. 

Vierailija
292/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä miksi pitää iltapäivälehtien nostaa "köyhiä" perheitä uutisiin. Kyllä nyt toimittajankin täytyisi ymmärtää, että näillä ihmisillä elämänhallinnan kanssa ongelmia eikä pitäisi oikeasti juttua kirjoittaa, koska kuohuttaa liikaa muissa ihmisissä.

No mietippä vähän miksi näiyä nostetaan esiin? Jotta saataisiin kansalaiset provosoitua työttömiä ja muita ressukoita vastaan. Ei tässä toimittajalle ole mitään mokaa sattunut, vaan kaikki on tarkkaan laskelmoitua. Seuratkaapa tämän päivän uutisia Suomesta ja tarkkailkaa tulevien päivien. Ja kohta tulee uudistukset ja lisäkeikkaukset...siihen väliin laitetaan joku kohuotsikko, että saadaan mielenkiinto käännettyä muualle. Tai kirjoitetaan uudesta Mäkisen perheestä.

Ja tästä kärsivät nimenomaan ne, joilla on oikeasti tiukkaa. Ensin pitää herättää "tuet alas" -hysteria ja -raivo, minkä jälkeen tukien alasajo on helpompaa ja yleisesti hyväksyttyä.

HS omistaa Ilta-Sanomat. Kuka tai ketkä ovat tällaisen uutisoinnin takana? Uutispäällikkö? Onko kyse henkilökohtaista motiiveista vai mistä? Kuka hyötyy? Jos hallitus hyötyy niin mikä mekanismi tässä välillä on? Sanomalehtituet? Mikä?

Vierailija
293/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt?

Koska harrastus on harrastus, vaikka siitä saisi joskus muutaman kympin. Sama kuin ihmiset myyvät kirpparilla tai keräävät marjojayyntiin. Työ sitten erikseen.

Vierailija
294/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue rouvan avoimesta Facesta, sieltä kaikki löytyy. En muuten pidä tuota katsomista edes stalkkaamisna, koska rouva itse, siis rouva Mäkinen on julkisesti lehdessä asioistaan puhunut mutta vain osatotuuden.

Oli tehnyt mm. tänä vuonna keväällä koulujen päättäjäisjuhliin tilauksesta yhtenä viikonloppuna 4 makeaa ja 6 voileipäkakkua, muut, yksittäiset tilaukset vielä päälle, ei siis itselleen vaan todellakin muille tilaajille, joten eikö tuo jo ihan ammatimaista toimintaa ole?  Tämän kaiken hän itse kertoo julkisessa Facessaan.

Vierailija
295/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.facebook.com/suolaistajamakeaa/?ref=page_internal

Vierailija
296/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juuri siksi, että saadaan ihmiset paremmin myöntymään sosiaaliturvan tuleviin heikennyksiin. Propagandaa.

Mutta sosiaaliturvan heikennyspuheet ovat ristiriidassa sen kanssa, että valtion ja Sarasvuon mielestä työllä ei ole tarkoitus tulla toimeen vaan osa tuloista tulisi yhteiskunnan tukina, Jess!

Vierailija
297/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt joku kävi kysymässä hintakuvassa että tuleeko kakun mukana kuitti :D Mitähä vastaa

Vierailija
298/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omg! Nyt pistää vihaksi. Kakkuleipomoa pyörittää ja tuskin on yrityksestä mihinkään ilmoittanut! Ilmiantakaa verottajalle joka osaa!

Vierailija
299/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Iltsikka tule koskaan korjaamaan tätä, muistatte kai että Säre Syrämmes-paskakin vain hautautui kiusallisesti unholaan. Pääasia mun mielestä, et veropetokset päättyy kun porukka tekee nyt ilmoituksia!

Sekös mammoja harmittaa kun kohuatte ja kohuatte eikä mitään koskaan tapahdu. 😝

Vierailija
300/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ostaa vammaisperheistä leivonnaisia, hygienia kohdallaan?