Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun on köyhä niin ainakin laihtuu

Vierailija
18.09.2026 |

Minulla on esimerkiksi seuraavan kolmen kuukauden ruokabudjetti 50 € kuukautta kohdin. Laskut pitää maksaa (hammaslääkäri, lääkäri, laboratoriokokeet, lääkkeet, vakuutukset, puhelin, sähkö, vastike) ja koska en saanut maksuaikaa jaettua kuin kolmelle kuukaudelle niin nämä vievät suurimman osan budjetistani. 

Ruokaan jää maksimissaan tuo 50 € ja jos tulee vielä jotain yllättäviä menoja niin sitten vielä vähemmän. 

Kaapissa on pari pussia pastaa, papuja ja riisiä. Katsotaan miten käy.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vauraimpina aikoina aloin lihomaan ja painoa tuli jopa kymmenisen kiloa aika lyhyessä ajassa. Nyt on tulot romahtaneet ja vaaka näyttää jo muutaman kilon vähemmän. Ehkä kutistun vanhoihin mittoihin ja vanhat vaatteet menee taas päälle, mikä on selvää säästöä!

Vierailija
2/9 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vauraimpina aikoina aloin lihomaan ja painoa tuli jopa kymmenisen kiloa aika lyhyessä ajassa. Nyt on tulot romahtaneet ja vaaka näyttää jo muutaman kilon vähemmän. Ehkä kutistun vanhoihin mittoihin ja vanhat vaatteet menee taas päälle, mikä on selvää säästöä!

Tilannetta pahentaa vielä se, että toimeentulotukea ei minulle myönnetä. Se tarkoittaa, että ns. normaalikuukautena ei budjetti ole juuri sen isompi. Ruokaan jää ehkä 100 €, hygieniatuotteisiin kymppi ja siinä se. Vaatteita en ole ostanut 2020-luvulla sukkia lukuunottamatta kertaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin jankuttaja ! köyhä köyhä köyhä olet järjeltäsi ap ! 

Vierailija
4/9 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi kun stressaantuu, uupuu ja masentuu köyhyytensä takia niin lihoo.

Vierailija
5/9 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa olen. Onneksi oli ns seitsemän lihavaa vuotta niin nyt voi syödä vähemmän kuolematta. Teen vain osa-aikaisesti töitä kun kokoaikaista ei löydy eikä itse asiassa edes toista osa-aikaista. 

Vierailija
6/9 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ruokajonoon.

Vierailija
7/9 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/9 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siitä näkee että kyllä suomalaisilla rahaa on, kun ollaan niin lihavaa kansaa. Ja tämä koskee minuakin. Varmasti laihtuisin, jos ei olisi rahaa herkkuihin, roskaruokaan ja alkoholiin.

Vierailija
9/9 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et saa toimeentulotukea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi