Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mäkisen perheen Marjut: "Selän takana puhuminen ja asioiden spekulointi on kyllä suoraan sanottuna peffasta."

Vierailija
28.10.2016 |

Mutta hän kuitenkin itse valitti "köyhyydestään" lehdessä...?

Kommentit (650)

Vierailija
261/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä teksti, kerrassaan.

Vierailija
262/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uskomatonta. Oikein hinnaston kanssa myydään kakkuja ja kuljetetaan maksusta kotiin, ei ihme että sähkölasku ja bensakulut hipovat kattoa. Mainitsematta tietty jätetään että bensakuluihin saa aina reippaasti avustusta, kun nyhtävät kympin verran kuljetuksista ja kirkkain silmin väitetään että kehitysvammasten lapsosten sairaalakuljetuksiin ne bensat menevät. Mamma voivottelee väsymystä ja lihas- ja nivelkipuja eikä niiden vuoksi voi mennä töihin, mutta pimeä työ onnistuu tuosta noin.  Itse paljon leipovana (ihan omaan käyttöön) tiedän että koristeellisen täytekakun vääntäminen vaatii tuntitolkulla seisomatyötä ja välillä ihan itsellekin tulee jalat kipeäksi. Häikäilemätöntä touhua. 

Yleensä muuten jos on vammaisia lapsia ja niillä terapioita tai koulumatkoja - kuljetukset hoitaa jokin taksifirma kelan piikkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakioasiakkaat kiittelevät... Eli tuo on kyllä ihan kunnon liiketoimintaa.

https://www.facebook.com/suolaistajamakeaa/?ref=page_internal

Vierailija
264/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät sitten älynneet olla hiljaa pimeisiin bisneksiin liittyvistä kuluista. Veronmaksajienko pitäisi kustantaa perustarpeiden lisäksi kaikki huvitukset ja luksukset ja vielä pimeät kulutkin tälle perheelle, että olisi varaa elää niin kuin joku varakkaampikin perhe?

Vierailija
265/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.ouka.fi/oulu/paatoksenteko-ja-hallinto/ymparistoterveydenhuo…  

Tuonne ilmoitus/kysely onko kotileipomo hyväksytty elintarvikehuoneistoksi.

ei takuulla ole jos perheessä pyörii kaksi koiraa ja yksi lapsista hajottaa jopa sängytkin. Myöskään leipureiden ulkoasu ei kieli kovin hygieenisistä oloista.

Vierailija
266/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uskomatonta. Oikein hinnaston kanssa myydään kakkuja ja kuljetetaan maksusta kotiin, ei ihme että sähkölasku ja bensakulut hipovat kattoa. Mainitsematta tietty jätetään että bensakuluihin saa aina reippaasti avustusta, kun nyhtävät kympin verran kuljetuksista ja kirkkain silmin väitetään että kehitysvammasten lapsosten sairaalakuljetuksiin ne bensat menevät. Mamma voivottelee väsymystä ja lihas- ja nivelkipuja eikä niiden vuoksi voi mennä töihin, mutta pimeä työ onnistuu tuosta noin.  Itse paljon leipovana (ihan omaan käyttöön) tiedän että koristeellisen täytekakun vääntäminen vaatii tuntitolkulla seisomatyötä ja välillä ihan itsellekin tulee jalat kipeäksi. Häikäilemätöntä touhua. 

Yleensä muuten jos on vammaisia lapsia ja niillä terapioita tai koulumatkoja - kuljetukset hoitaa jokin taksifirma kelan piikkiin.

Niinpä. Eli M käyttää hyväkseen tätä juttua vammaisten lasten kuljettamisesta.

Totuus on kakkujen kuljettamisessa!

Vierailija
267/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli sitten Iltasanomille todellinen syy tehdä uusi uutinen tästä perheestä. "Hyväntekeväisyysruuista kakkubisnekseen"... Vieläkin mietityttää se "torstaiperhejuttu". Eihän tuon ihmisen tarvitse mainita kuin ne neljä erityislastaan niin heti ovat jokaisen auttamislistan kärjessä. Mutta kaiken huippu on tietysti se, ettei mikään näistäkään riitä. Perheessä kärsitään edelleen vilua ja nälkää...

Voisko joku vinkata Iltalehteen? Ihan oikeasti, se mikä tässä sapettaa on se, aiemmat kaksi uutisointia on oikeasti muokanneet ihmisten mielipidettä köyhyydestä ja tämä perhe ja IL on asaltaan vastuussa tilanteesta. Mä toivon asialle lisää julkisuutta. Jos ei IL niin joku muu lehti esim. HS (kuukausiliite) tai Suomen kuvalehti... Oululainen? Joku roti!! Mä olen itse tosi kovassa kuumeessa, enkä jaksa... ☹

Vierailija
268/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan selkeä työ ja duuni ja hinnasto sen mukainen. Mutta jos äiti on omaishoidontuella eikä saa työttömyyskorvausta, tämä on kai ok, jos maksaa verot. Taitavia ovat venkoilemaan tukien ja etuuksien kanssa. Kakkujen kate on erinomainen jos vielä saavat osan materiaaleista lahjoituksina. Se on pois niiltä, joilla ei oikeasti ole tuollaisia etuuksia, yhteiskunnan tukia ja joilla ei todellakaan jää vuokran jälkeen 2800 euroa/kk. Summahan on ne tuet mitä perhe ilmoittaa tuloikseen kuukaudessa. Kakuista saaduista tuloista olivat ainakin lehtiartikkelissa hipihiljaa.

Posketonta röyhkeyttä.

Vierailija
269/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi haastavaa erityislasta. Käyn kuitenkin osa-aikatöissä (6 h päivässä). Tämän enempään ei ole mahdollisuuksia, kiska lapset oireilevat niin paljon. Ovat iltapäiväkerhossa pari tuntia päivässä, että ehdin kotiin. Myönnytyksiä on pitänyt tehdä paljon. En voinut tehdä tylyä, johon valmistuin (olisi sisältänyt paljon työmatkoja ja olisin muutenkin tehnyt ns. uraa). Opiskelin toisen "alemman tason" ammatin ja nyt voin antaa panokseni yhteiskunnalle :) Erityislapsen vanhempana oleminen on ERITTÄIN raskasta, mutta ainakin itselläni työntekeminen auttaa henkiseen jaksamiseeni. On se oma juttu kodin ulkopuolella.

Vierailija
270/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku selventää, että miten näillä "kakkuleipureilla" on just tällaiset sairaudet mitä ei oikein voi todeta millään? Jotenkin epäilyttää, kun energiaa riittää kaikkeen muuhun paitsi oikeaan työntekoon, tukia saadaan joka hiton paikasta ja silti vielä valitetaan.

Ja sitten, miten voi olla NELJÄ erityislasta yhdessä perheessä ??? Eikö olisi piuhat voitu solmia jo parin jälkeen, varsinkin kun ei mitään tahtoa, eikä varmaan taitojakaan, elättää omalla työnteolla perhettä.

Viimeiseksi sitten, miksi ihmeessä kaikista yritetään kouluttaa lähihoitajia? Ei näköjään tajuta mikä vastuu nykyään on lähihoitajillakin monissa työpaikoissa ja työmäärä aivan valtava ja monipuolista osaamista vaativa.

Vierailija
271/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan selkeä työ ja duuni ja hinnasto sen mukainen. Mutta jos äiti on omaishoidontuella eikä saa työttömyyskorvausta, tämä on kai ok, jos maksaa verot. Taitavia ovat venkoilemaan tukien ja etuuksien kanssa. Kakkujen kate on erinomainen jos vielä saavat osan materiaaleista lahjoituksina. Se on pois niiltä, joilla ei oikeasti ole tuollaisia etuuksia, yhteiskunnan tukia ja joilla ei todellakaan jää vuokran jälkeen 2800 euroa/kk. Summahan on ne tuet mitä perhe ilmoittaa tuloikseen kuukaudessa. Kakuista saaduista tuloista olivat ainakin lehtiartikkelissa hipihiljaa.

Posketonta röyhkeyttä.

Mua ottaa päähän myös nämä Torstain perhe -jutut, leipäjonot, "kysyn aina ensiksi vaatteita Hope ry:ltä" jne. Ne on pois oikeasti apua tarvitsevilta lapsilta ja perheiltä ☹ . Voi, voi... Samoin heidän saama julkisuus on pois jokaiselta alle köyhyysrajan elävältä tosi köyhältä. Valtakunnan media muokkaa asenteita ja mielipiteitä, mitkä kääntyy oikeasti köyhiä vastaan. Törkeetä!! Siksi pitäisi vaatia IL tekemään oikaisun. TAI sitten meidän tulisi tehdä töitä ilmoitus julkisensananneuvostoon, journalismin huonosta tasosta... Jutussahan ei ole mitään faktapohjaista tietoa köyhyydestä ja taustoja ei ole selvitetty.

Vierailija
272/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä pisti pahasti korvaan tuo isän lähihoitajaksi kouluttautuminen. Nykyään vastuumäärä on melko iso lähihoitajilla. En ymmärrä, miten kaikista muka voisi olla siihen hommaan. Pitää olla oma elämänhallinta kunnossa, että handlaa palvelutalon iltavuoron perushoitoineen ja lääkkeenjakoineen kiireessä. Ärsyttää, kun saa aina sijaisen juuri näistä "kun työkkäri pakotti lähihoitaja-kouluun" tyypeistä, jotka vaan istuvat suu auki.

Vierailija
273/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Iltsikka tule koskaan korjaamaan tätä, muistatte kai että Säre Syrämmes-paskakin vain hautautui kiusallisesti unholaan. Pääasia mun mielestä, et veropetokset päättyy kun porukka tekee nyt ilmoituksia!

Vierailija
274/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kuvasta päätellen perheellä on varaa pitää myöskin hienoa akvaariota. Wautsi, kyllä Suomen sossujärjestelmä on avokätinen!

Vierailija
275/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän tilata niiltä jotain tuolta fb-sivujen kautta? Kysyä kuittia?

Vierailija
276/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä kävi soveltuvuuskokeessa v. 2014. Eikö sitten päässyt läpi?

Vierailija
277/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi... Ottaa kyllä päähän tämä. Köyhyys statuksena on paha juttu. Se aiheuttaa sitä sosiaalista kipua, mutta tervettä ylpeyttä ja omanarvontuntoa voi kehittää ilman aineellisia statussymbolejakin. Itse käyn kolmella eurolla vesijuoksemassa, juoksemassa ilmaiseksi, kirjastossa, harrastan päivittäin luovaa kirjoittamista, taidegalleriat on ilmaisia, Hesarin voi lukea kirjastossa, vaatteet facesta kaupunginosamme ostaa- ja myy ryhmästä. Huolehdin kodista. Joskus harmittaa, kun ei voi ostaa edes kahvikupillista uimahallissa tai galleria-kirjasto-käynneillä. Olisi kiva istua kahviloissa ja katsella elämänmenoa. Onneksi on b-lausunto ja lääkkeet 4.5€ resepti. Uskon vielä palaavani takaisin työelämään. Tunnen itseni henkisesti tosi rikkaaksi. Jos noita asioita ei olisi, kuoppa odottaisi lähempänä kuin uskonkaan.

Vierailija
278/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksat b-lausunnolla kuitenkin tehdä kaikkea?

Olet hyvässä kunnossa.

Vierailija
279/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, voi... Ottaa kyllä päähän tämä. Köyhyys statuksena on paha juttu. Se aiheuttaa sitä sosiaalista kipua, mutta tervettä ylpeyttä ja omanarvontuntoa voi kehittää ilman aineellisia statussymbolejakin. Itse käyn kolmella eurolla vesijuoksemassa, juoksemassa ilmaiseksi, kirjastossa, harrastan päivittäin luovaa kirjoittamista, taidegalleriat on ilmaisia, Hesarin voi lukea kirjastossa, vaatteet facesta kaupunginosamme ostaa- ja myy ryhmästä. Huolehdin kodista. Joskus harmittaa, kun ei voi ostaa edes kahvikupillista uimahallissa tai galleria-kirjasto-käynneillä. Olisi kiva istua kahviloissa ja katsella elämänmenoa. Onneksi on b-lausunto ja lääkkeet 4.5€ resepti. Uskon vielä palaavani takaisin työelämään. Tunnen itseni henkisesti tosi rikkaaksi. Jos noita asioita ei olisi, kuoppa odottaisi lähempänä kuin uskonkaan.

Huomaatte mun todellisen henkisen tilan siitä, että jäi argumentit 😉. Pointtini oli se, että Mäkiset haluavat saman elintason kuin palkkatyötä tekevät. Tai nykypuulla erittäin hyvin toimeentulevat. He eivät halua a. olla köyhiä b. näyttää köyhiltä. He haluavat välttää sosiaalisen kivun. Esimerkkini omasta elämästäni oli, että niin minäkin. Teen sen vaan vähän toisella tavalla kuin he, teen sen ilmaisesti.

Vierailija
280/650 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksat b-lausunnolla kuitenkin tehdä kaikkea?

Olet hyvässä kunnossa.

Olen sairas, eikä se estä työntekoa, koska pidän huolta kunnostani fyysisesti. Olen työtön ja haen koko ajan töitä. Edelliseen työhön johon olin 100% pätevä oli 376 hakijaa. Olisin työkyvytön jos en urheilisi. Pidän työkykyä ja henkistä hyvinvointia yllä, joten en näe ristiriitaa.