Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintasyöpä isot kasvaimet mammografiassa!?

Vierailija
27.10.2016 |

APUA!
Kainalossakin näkyi muutoksia ultralla.
Vielä ei näytteiden tulokset ole tulleet.
Onko mulla toivoa?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/24 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asiantuntija. Toivottavasti tilanne ei ole kovin paha ja hoidot tehoavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ne olla hyvänlaatuisiakin. Älä etukäteen hätäile ja ota joku kaveri mukaan

Vierailija
4/24 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpäähän se sitten on.

Kasvain on 7,5 cm ja kainalonkin levinnyt.

Miten tästä voi vielä selvitä? Toihan on muhinut vuosia!!!

ap

Vierailija
5/24 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vain aloitetaan hoidot. Rintasyöpä on yksi yleisimpiä syöpiä ja hoitoennuste on syöpäsairauksissa parhaimpia. Voimia hoitoihin!

Vierailija
6/24 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oireita oli?

Vierailija
7/24 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävä uutinen, ap! Varmaan olet edelleen shokissa?

Olen miettinyt että aiheuttavatko dödöt joissa alumiinia ja muita mömmöjä, rintasyöpää.

Joka tapauksessa suosittelen että kun nyt on tuo todettu niin käyttäisit vain luonnonmukaisia deodorantteja!

Vierailija
8/24 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on toivoa. Sehän siinä syövässä on "hyvääkin" kun ei aina tiedä miten se reagoi hoitoihin. Pahaltakin näyttävä syöpä (nyt ei oteta lukuun haima-tai munasarjasyöpää tms.) voi ottaa pahastikin nokkiinsa hoidoista ja häipyy elimistöstä.

Odota tulokset ensin. Paniikki ei auta ja älä googleta.

Vierailija
9/24 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää hyvät naiset mammografiassa (ja papassa) kahden vuoden välein, niin mahdollisesti tulevat kasvaimet eivät ehdi kasvaa suuriksi eivätkä levitä.

Vierailija
10/24 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni patti oli jo monta vuotta sitten mutta se mammo vaan "jäi" :(

Oireet klassiset, vetäytynyt iho, tosi iso patti, vihlova rinta ja kainalo.

Tällä koolla en yllättyisi vaikka syöpä olis koko kropassa.

ap

Vierailija
11/24 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykää hyvät naiset mammografiassa (ja papassa) kahden vuoden välein, niin mahdollisesti tulevat kasvaimet eivät ehdi kasvaa suuriksi eivätkä levitä.

Ja tutkikaa rintanne säännöllisesti, niin rinnat tulevat tutuiksi. Tietää mikä muhkura kuuluu olla ja mikä ei.

Vierailija
12/24 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua että olet huomannut patin ja odottanut pitkään...

Eikö kaduta?

Vierailija
13/24 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, ap :(

Mutta toivoa on aina! Yhdeltä tuttavaltani leikattiin isoksi ehtinyt syöpäkasvain kaulalta, ja etäpesäke keuhkoista, ja 20 vuotta myöhemmin hän on ihan kunnossa. Hoidot ovat kehittyneet siitä vielä huimasti. Rohkeutta!

Vierailija
14/24 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on tutkittu sillä ultralla, muttei mitään löytynyt. Patti on edelleen, kipuakin esiintyy välillä. On tunne että jotain siellä on mutta ikäni puolesta minulla ei muka voi olla mitään :/ enkä papaakaan saa vaikka miten pyydän, miksi täällä toimitaan näin? Niin ja anteeksi että tähän avaudun, tsemppiä ap:lle.

Vierailija
15/24 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta on tutkittu sillä ultralla, muttei mitään löytynyt. Patti on edelleen, kipuakin esiintyy välillä. On tunne että jotain siellä on mutta ikäni puolesta minulla ei muka voi olla mitään :/ enkä papaakaan saa vaikka miten pyydän, miksi täällä toimitaan näin? Niin ja anteeksi että tähän avaudun, tsemppiä ap:lle.

Siis patti, joka ei näy ultrassa?

Vierailija
16/24 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsi kaikki  sokeri  ja nopeasti sokeristuva ruokavaliostasi välittömästi. Leivät pois, pullat pois, mehut, karkit pois. Syöpäsolut elää sokerista joten rasvaa tilalle.

Vierailija
17/24 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Itseltäni löytyi tutkimuksissa muutoksia, joita pidettiin syövän esiasteena. Tehtiin osapoistot ja sitten huomattiin, että syvemmältä rinnoista löytyi gradus 3 -asteen syöpäsoluja. Neulanäytteet eivät kertoneet koko totuutta.

Nyt minulla ei ole rintarauhaskudosta lainkaan ja osaa rintalihaksistakin on poistettu. Jos olisin jättänyt mammografian väliin, tilanteeni olisi ollut hurhan paljon pahempi, kun syöpä olisi saanut rauhassa levitä.

Vierailija
18/24 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Itseltäni löytyi tutkimuksissa muutoksia, joita pidettiin syövän esiasteena. Tehtiin osapoistot ja sitten huomattiin, että syvemmältä rinnoista löytyi gradus 3 -asteen syöpäsoluja. Neulanäytteet eivät kertoneet koko totuutta.

Nyt minulla ei ole rintarauhaskudosta lainkaan ja osaa rintalihaksistakin on poistettu. Jos olisin jättänyt mammografian väliin, tilanteeni olisi ollut hurhan paljon pahempi, kun syöpä olisi saanut rauhassa levitä.

En ole vielä seulonta-ikäinen joten olen käynyt ultrassa.Uskoisin että sillä saa tarkemmat tulokset  kuin mammossa ja on kivuttomampi.

Vierailija
19/24 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä seulonta-ikäinen joten olen käynyt ultrassa.Uskoisin että sillä saa tarkemmat tulokset  kuin mammossa ja on kivuttomampi.

Ultrassa ja mammografiassa näkyy vähän eri asiat. Siksi täydentävät tosiaan. Mikrokalkkeumat esim. eivät näy ultrassa ja toisaalta kystat eivät välttämättä näy mammografiassa.

Vierailija
20/24 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miksi, miksi eivät naiset ota tosissaan kehoituksia tutkia rintojaan kerran kuukaudessa!? Ja jos huomaa muutoksia, silloin mennään lääkäriin HETI eikä joskus, kun kerkiää...

Nelikymppisestä alkaen olen käynyt aluksi kolmen vuoden, sitten parin vuoden ja 2 kertaa jopa puolentoista vuoden välein, kunnes nyt taas parin vuoden välein mammografiassa ja ultraäänessä. Kuka minusta huolen pitäisi ellen minä itse?

Kerran jouduin kuvaamaan nuorehkoa kiireistä uranaista, joka oli huomannut muutoksen jo kuukausia sitten, kuttei "ehtinyt" lääkärille ja mammografiaan. No, sitä syöpäkudosta oli sitten jo koko rinnassa, kun viimein ehti 😒.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi