Rintasyöpä isot kasvaimet mammografiassa!?
APUA!
Kainalossakin näkyi muutoksia ultralla.
Vielä ei näytteiden tulokset ole tulleet.
Onko mulla toivoa?
Kommentit (24)
Tsempit ap. Mun rakkalla tädillä sama tilanne, mutta voi nyt leikkauksen jälkeen tosi hyvin ja sytot puree hyvin. Älä menetä toivoasi.
Voimia, jaksamista ja uskoa huomiseen! Selviät kyllä!
Pidä hyvä huoli itsestäsi. Älä kahlaa nettipalstoja. Ajattele vakaasti, että kun möykyt on leikattu pois sinä olet terve!!! Psyykkaa itseäsi!
Sinä saat parasta mahdollista hoitoa. Tulet olemaan kuin pikajunan kyydissä: muut kertovat sinulle, mikä on seuraava askel ja milloin. Sinun ei tarvitse muuta kuin keskittyä hyvinvointiisi. Ulkoile joka ikinen päivä min 30min. Syö terveellisesti ja monipuolisesti. Tee asioita, joista nautit. Psyykkaa itseäsi siihen, että tauti on leikattu pois ja sinä olet terve.
Itselläni leikattiin vastaava möykky 6v sitten ja juuri loppuivat viimeiset lääkitykset (pillerit). Siitä siis voi selvitä! Mutta usko itseesi ja paranemiseesi! Rakasta itseäsi! Älä jää kotiin ahdistumaan (mutta hoitovaiheessa varo pöpöjä) . Itse kävin vain kerran jossain vertaistukiryhmässä - jossa kaikki voivottelivat peloissaan että tauti uusiutuu ja minä olin ihan wtf minut on leikattu ja hoidettu ja minä olen nyt terve ! Eli todella ahdistavaa enkä tosiaan toiste mennyt sinne.
Ja ÄLÄ lue nettipalstoja!!
Vierailija kirjoitti:
Rtg-hoitaja kirjoitti:
Kerran jouduin kuvaamaan nuorehkoa kiireistä uranaista, joka oli huomannut muutoksen jo kuukausia sitten, kuttei "ehtinyt" lääkärille ja mammografiaan. No, sitä syöpäkudosta oli sitten jo koko rinnassa, kun viimein ehti 😒.
Tuo on kyllä ihan kukkua ja puppua, että syöpäkudos leviäisi muutamassa kuukaudessa koko rintaan. Ihan älytöntä pelotella ihmisiä tuolla tavalla. Vaikka se on kyllä totta, että tosi tyhmä pitää olla jos ei mene tutkimuksiin, jos tosissaan löytää jotain epäilyttävää.
No ei tetenkään leviä koko rintaan muutamassa kuukaudessa, mutta siinä vaiheessa, kun nainen tämän huomasi, oli se varmasti ollut olemassa jo pitkään, mutta eihän hänellä ollut aikaa tutkia rintojaan; ja sitten vielä viivytteli kuukausia. Ja toisaalta agressiivinen syöpäkasvain kasvaa kokoa varsin nopeasti.
Tuo on kyllä ihan kukkua ja puppua, että syöpäkudos leviäisi muutamassa kuukaudessa koko rintaan. Ihan älytöntä pelotella ihmisiä tuolla tavalla. Vaikka se on kyllä totta, että tosi tyhmä pitää olla jos ei mene tutkimuksiin, jos tosissaan löytää jotain epäilyttävää.