No milloin se Halloweenin juhlinta on? Tänä viikonloppua vai ens?
Siis ei meillä mitään bileitä pidetä, mutta lapsille lupasin että ostetaan kurpitsa ja leivon jotain kivaa. Luulin kokoajan että kaikki bileet sun muut on pyhäinpäivän aattona eli viikon päästä, mutta jostain kuulin että olisi jo nyt. Vai onko tuolla edes mitään merkitystä
Kommentit (28)
En halua juhlia halloweenia oikean pyhäinpäivän aattona. Pyhäinpäivänä pitää hiljentyä muistamaan edesmenneitä ja aattoiltana voi viedä jo kynttilöitä haudalle, jos asuu riittävän lähellä.
Täällä Yhdysvalloissa Halloweenia juhlitaan joko tänä viikonloppuna tai maanantaina.
Halloween ja kiitospäivä ovat muuten täysin eri juhlat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maanantaina, lokakuun 31 paivana, aina ja joka vuosi sama paiva. Joka vuosi myos saa talla palstalla samasta asiasta suomalaisia valistaa.
Aivan mahtavaa järjestää halloweenbileet maanantaina.
no niin, sitten ei varmaan kannata edes järjestää. Mutta juntimpaa olisi "juhlia" jonain muuna päivänä kuin 31.10
Oli junttia tahi ei, niin luulempa että yhtäkään halloweenjuhlaa ei suomessa juhlita maanantaina :D Niin, siis sinun lisäksi :)
Ei varmaan niin koska se EI ole suomalainen tapa. En voi käsittää ettei ihmiset tiedä milloin on Halloween. Suomessa sitä luultavasti vietetään kahtena viikonloppuna kun kukaan ei tiedä milloin se on ja googlea ei osata käyttää.
Voihan sitä viettää vaikka juhannuksena, kerta oikea päivä ei kelpaa. Vietätte silloin kun haluatte. Suomalaiset viettää sitä pitkin lokakuuta ja moni luultavasti pyhäinpäivänä.
Itse taidan viettää Vappua tänä lauantaina. Tekee mieli simaa ja munkkeja.
Siis onko tämä Halloween /kiitospäivä niin kuin 4th of july? Minä olen ihan sekaisin näiden uusien juhlien kanssa. Ja milloin vietetään oikeasti venäläistä joulua? Loppiaisena?
Eiköhän Halloween ja Thanks giving Day ole kaksi AIVAN eri juhlaa! Väliäkin näillä juhlilla on kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tämä Halloween /kiitospäivä niin kuin 4th of july? Minä olen ihan sekaisin näiden uusien juhlien kanssa. Ja milloin vietetään oikeasti venäläistä joulua? Loppiaisena?
Juu, Halloween, kiitospäivä ja 4th of july tarkoittaa kaikki samaa asiaa. Ja tänä viikonloppuna juhlitaan ja vain tänä viikonloppuna, kaikki muut on väärässä.
Venäläinen joulu on pääsiäisenä ja vastaavasti niiden pääsiäinen on juhannuksena.
Vappu on joka maassa samana päivänä, tämä lisättäköön epätietoisille.
Siis luulenpa!!