Siis kuka ostaa niitä Lidlin jogurtteja joissa on niitä karkkeja? Ihan oikeesti?
Tulkaa tunnustamaan näin anonyymisti. Pakkohan niitä jonkun on ostaa kun niitä on myynnissä.
Kommentit (111)
Minä tykkään noista ja ostan niitä viikonloppuherkuksi joskus jos satutaan käymään isommassa kaupungissa ja Lidlissä.
25 v liikunnanohjaaja jolla päivittäinen kulutus aikamoista... Jostain pitää ne lisäkilokalorit repiä. Olisi sitä fiksumpiakin tapoja saada niitä kaloreita mutta kun nuo on hyviä! Ja kerran täällä vaan eletään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi apua ei ole lapsia eikä varmaan ikinä tule mutta en ymmärrä kuka noita syö ja kehtaa vielä antaa jälkikasvulleen 😱 alapeukuttakaa niin paljon sielu sietää mutta totuus on että kyseisten sokerijogurttien ravintopitoisuus on pyöreä nolla. Joo ei ihme että kuollaan elintasosairauksiin kun ihmiset ostaa paskaa ruuaksi.
20v opiskelijabudjetilla elävä joka syö terveellisempää ruokaa kuin teidän kakarat
Voi kuule, monissa perheissä koirat ja kissatkin syö terveellisemmin kuin lapset. Ja aikuiset. Mutta kuten tämäkin ketju osoittaa, noilla ihmisillä ei ole hajuakaan kuinka huonosti he syövät, ovat vain tyytyväisiä kun lapset on ruipeloita.
Eli jos syö 34/35 aterialla viikossa terveellisesti, mutta yhtenä päivänä tuollaisen karkkijogurtin vaikkapa viikonloppuna välipalaksi, niin syö todella huonosti? Tai jos syö yhden tuollaisen jogurtin kerran kahdessa viikossa, niin 69/70 terveellistä ateriaa ei merkitse missään, kun pilaa elimistönsä tuollaisella "p*skalla", kuten täällä on tapana elintarvikkeista puhua?
Vierailija kirjoitti:
Joo siis hyi hitto :D meillä äiti ainakin ilmoitti ihan suoraan, ettei todellakaan osteta sokerihuurrettuja muroja, vanukkaita tms oksettavaa. Herkkupäivänä syötiin jäätelöä marjoilla, mokkapaloja tai muuta kotitekoista. Jälkeenpäin olen kiittänyt äitiä siitä, ettei opettanut lapsiaan sokeri-höttö-väriainekoukkuun.
Mä en usko että äidin valinnat kauheasti vaikuttaa. Mulla on kaksi lasta ja toinen tykkää makeasta, toinen ei. Vaikka miten on samalla tavalla kasvatettu ja ruokittu, luulen siis että on kyse ihan synnynnäisestä asiasta eikä kasvatuksen tuloksesta. Itse en tykkää oikeastaan mistään makeasta ja mun oma äiti on ihan mahdoton sokerihiiri. Meillä äiti osti lapsille paljon makeita juttuja mutta en pystynyt syömään makeaa silloinkaan, jäi suklaapatukat jo silloin syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Joo siis hyi hitto :D meillä äiti ainakin ilmoitti ihan suoraan, ettei todellakaan osteta sokerihuurrettuja muroja, vanukkaita tms oksettavaa. Herkkupäivänä syötiin jäätelöä marjoilla, mokkapaloja tai muuta kotitekoista. Jälkeenpäin olen kiittänyt äitiä siitä, ettei opettanut lapsiaan sokeri-höttö-väriainekoukkuun.
Just juu... kun etsin aikanaan vauvalleni purkkiruokaa Kantsun Prismassa (tästä on jo muutama vuosi), maleksi joku ylimielinen äiti koko jääääättttttipitkän lastenhuokahyllyn päästä päähän ja meidän kohdallemme osuessaan totesi isoon ääneen: "äiti ei teille kyllä noita riisimoskia osta". Kantsussa käyneet tietävät, että se käytävä on jumalattoman pitkä.
Repesin nauruun, mutta tämä pyöreä ja ylensyönyt äiti purjehti ylevänä tiehensä. Pari muuta äitiä kuuli tuon kommentin ja nauroi mukana. Kun pääsimme kassalle, me purkkimammat, tämä äiti oli siellä ja nauroimme lisää.
En osannut tuohon oikein muuten suhtautua - lääkärin kehotuksesta lapsemme joutui jättämään kaikki viljat pois ja kokeiluun saatiin juuri tuolloin ottaa se RIISI, edes tapioka ei käynyt. Onneksi Kantsun valikoima oli huima, auttoi kyllä arkea saada muutama perussose, johon sitten lisäiltiin niitä kahta-kolmea muuta turvallista ainesta. Nyt lapsi on allergioistaan onneksi jo eroon päässyt.
Että ihan rauhassa vain, kyllä se elämä sitten sinutkin kouluttaa nöyremmäksi!
Minä ostan. Ne ovat meillä karkkipäivän herkku! Joskus sellaisen herkun voi ottaa myös päivänä, jolloin on ollut rankat urheilureenit (tai kahdet).
Olen ostanut karkkijugurtin itselleni satunnaisesti jälkiruoaksi, jos olen muita eväitä ollut ostamassa Lidlissä. Toisella kerralla saatan ostaa jälkkäriksi vanukkaan, suklaapatukan, pullan tai en mitään. En tee asiasta ongelmaa. Ihan normaalipainoinen olen. Anteeksi, että valintani järkyttävät teitä.
minä ostan pari kertaa kuussa, on mukava hemmotella lapsia silloin tällöin vähän epäterveellisemmällä aamupalalla :)
välillä ostan lapsille välipalaksi tai karkkipäivän herkuksi, lapset ovat hoikkia ja hampaat kunnossa!
itsekin olin hoikka lapsi, vaikka vedin sentään 80-luvulla joka hemmetin aamu suklaamuroja ja paahtoleipää. nykyään vain sokerista en tehty hirveä mörkö ja kaupassa saa miettiä vainoharhaisesti, katsooko joku tuomiten jos on lasten kanssa ja ostaa pakastepitsan tai suklaavanukkaita!
Ostan mutta harvoin. Viimeksi ostanut puoli vuotta sitten. Mutta meillä ei sen sijaan juoda limsaa tai mehuja kotona vaan janojuomana aina vettä. Eikä kyllä saa juuri karkkia tai jäätelöä mutta ei nekään kiellettyjä ole. En silti katso pahasti vaikka joku noita ostelee. Tosin pistää kyllä silmään jos selvästi ylipainoiset perheet ostaa kaikkea moskaa
meillä oli aamupalaksi suklaamannapuuroa, välipalaksi on varattu juuri tuollaiset karkkijugurtit ja päivälliseksi on makaronimössöä , salaatin ja itseleivottujen sämpylöiden kera.
kumpikin lapsi (9v ja 4v) on hoikka, lähes laiha vaikka kumpikaan ei ole mukana missään liikuntaharrastuksessa! myös me vanhemmat olemme hoikkia. syömme kunnon kotiruokaa ja harrastamme arjen hyötäliikuntaa esim. kauppaan tai kirjastoon pyöräilyb muodossa. en väitä olevani akateeminen, olen työtön, siivoojan koulutuksen saanut ja minulla on lukihäiriö sekä pinkki tukka :D mutta lapsteni voin kehua olevan terveitä ja voivan hyvin ! vaikka syömmekin "hirveää hiilarimättöä" ja "rasvaa" ja "sokeria"...
Vierailija kirjoitti:
välillä ostan lapsille välipalaksi tai karkkipäivän herkuksi, lapset ovat hoikkia ja hampaat kunnossa!
itsekin olin hoikka lapsi, vaikka vedin sentään 80-luvulla joka hemmetin aamu suklaamuroja ja paahtoleipää. nykyään vain sokerista en tehty hirveä mörkö ja kaupassa saa miettiä vainoharhaisesti, katsooko joku tuomiten jos on lasten kanssa ja ostaa pakastepitsan tai suklaavanukkaita!
No kuulostaa kyllä todella vainoharhaiselta että kaupassa mietit miten joku sinun ostoksiasi katselee:O Voi kauhu..:( Tuskin kukaan teitä kyttää ja mitä väliä vaikka katsoiskin? Turhaan teet elämästä hankalampaa!
Vierailija kirjoitti:
meillä oli aamupalaksi suklaamannapuuroa, välipalaksi on varattu juuri tuollaiset karkkijugurtit ja päivälliseksi on makaronimössöä , salaatin ja itseleivottujen sämpylöiden kera.
kumpikin lapsi (9v ja 4v) on hoikka, lähes laiha vaikka kumpikaan ei ole mukana missään liikuntaharrastuksessa! myös me vanhemmat olemme hoikkia. syömme kunnon kotiruokaa ja harrastamme arjen hyötäliikuntaa esim. kauppaan tai kirjastoon pyöräilyb muodossa. en väitä olevani akateeminen, olen työtön, siivoojan koulutuksen saanut ja minulla on lukihäiriö sekä pinkki tukka :D mutta lapsteni voin kehua olevan terveitä ja voivan hyvin ! vaikka syömmekin "hirveää hiilarimättöä" ja "rasvaa" ja "sokeria"...
kuulostat ihanalta äidiltä .) etenkin nuo kirjastoreissut!
Vierailija kirjoitti:
minä ostan pari kertaa kuussa, on mukava hemmotella lapsia silloin tällöin vähän epäterveellisemmällä aamupalalla :)
Vittu sun ajatusmaailmas on häiriintynyt. Hemmottelet lapsia epäterveellisellä moskalla.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos rehellisestä vastauksesta. Toi makaronimössö menee jokseen ristiin tavallisen kotiruoan kanssa. Sun lapset voisi oikeasti vieläkin paremmin jos saisivat kunnollista polttoainetta keholle. Mannapuuroonkin kaveriksi käy paremmin soppa tai marjat, jopa omppu. Kannattaa kokeilla.
Ps älä anna lukijäiriön määrittää sua :) itsellänikin on, ja mulla on silti akateeminen koulutus
Vierailija kirjoitti:
Joskus oon ostanut lapsille noita, kun ovat olleet kipeänä tai muuten vaan olen halunnut yllättää.. Muutaman kerran vuodessa ja kyllähän ne on lapsille hyvin maistunut. En tiennyt tekeväni kamalaa vääryyttä.. :-)
Kyllä sun lapset on nyt ihan pilalla. Sille ei voi enää mitään :( Kaikki toivo on mennyt, voi voi...
Vierailija kirjoitti:
Sulla taitaa olla joku ongelma ton vainoharhaisuuden kanssa. Johtuuko ravinnosta? Vai pelosta että jäät kiinni? Et ehlä olekaan hoikka superihminen vaan ihan tavallinen plösö lähärimamma?
Kun kerta aloituksessa kysytään että kuka ostaa asiaa x, niin eikös se juuri tarkoita että ainakaan ap ei tiedä kuka näitä ostaa.
Minä ostan itselleni välillä, jos haluan syödä jotain ihan höpöä. Lapsia minulla ei ole, olen 25-vuotias nainen.
Samaa mietin kun käyn Lidlissä. En nyt halua mitenkään pitää itseäni parempana, mutta itse ostan aina vain maustamatonta turkkilaista. Jos tekee mieli jotain hyvää, laitan ekstra paljon hunajaa tai agavea ja laitan suklaata sinne sekaan, tai jotain hyviä keksejä. Tummasuklaa on ihanaa siellä jugurtissa!
Ja on edes vähän parempi kun itse maustaa.
Veikkaan, että samat ihmiset, jotka syövät muitakin ns. "herkkuja": sokeririippuvaiset, lohtu- ja palkintosyöjät. Miten ap ei tätä tajua?
Tässä se tuli. Av:n paras kommentti vuodelta 2016. Kiitos!