Siis kuka ostaa niitä Lidlin jogurtteja joissa on niitä karkkeja? Ihan oikeesti?
Tulkaa tunnustamaan näin anonyymisti. Pakkohan niitä jonkun on ostaa kun niitä on myynnissä.
Kommentit (111)
Olipa taas ylläri et nämä olivat akateemisten herkkuja. Eihän tällä palstalla muita käy. :D
Voin sanoa että näiden tyypillinen ostaja ei todellakaan ostaja ei todellakaan ole akateeminen, urheilullisten lasten äiti. Se on kyllä totta että nuorehkot naiset näitä ostaa.
Mä en edes tiennyt noista muroista, huomenna menen aamusta liiteriin kunhan lapset on päässeet kouluun, kiitti ap!
T: raitis, tupakoimaton, laiha, juoksua harrastava, naimisissa oleva ydinperheen äiti jolla monta hoikkaa hyvähampaista lasta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ostetaan :D ollaan ostettu jo kauan. Niitä missä on jotain suklaarakeita ja sitten niitä karkkijugurtteja myös nykyään. Se suklaarakeilla oleva on muuten oikeesti hyvää
Oletteko vähätuloinen perhe?
En ole tuo jolle kommentoit, mutta mekin ostetaan niitä. Ollaan lääkäriperhe :)
Mä ostan! Itse en syö mutta 8 v poika rakastaa niitä. Semmonen herkkuhan se on, ei päivittäiseen käyttöön.
Siis mitähän ttua
Tänään on safkana
Tällaista skeidaa
En salee skruudaa
Vierailija kirjoitti:
En kyllä keksi hetkeä milloin noille olisi käyttöä. Herkutteluun keksin paljon paremmat herkut ja arkeen eivät sovi mitenkään päin.
No onneksi meitä on moneen junaan. Meillä on opetettu lapset ihan pienestä saakka maistelemaan kaikkea ja nauttimaan ruuasta. Pihvit kanttarellikastikkeella tai lihapullat spagetilla ovat ihan samalla viivalla, arkena tai muutenkin. Meillä voi olla täytekakkua (marja+rahkakermatäyte) keskellä viikkoa ja noita haukuttuja karkkijuggejakin - jälkkäriksi.
Sairaampaa on opettaa lapsensa tunnesyöpöiksi, ja tehdä sokerin syömisestä jotenkin kamala mörkö - opettakaa mieluummin ne lapset syömään sokeriakin kohtuudella ettei tarvitse salassa ahmia.
Oion työssäni näitä syömishäiriöisiä parkoja, jotka äiti on kasvattanut kokonaan ilman sokeria ja sitten kun kotoa muuttaa -> piru on irti.
Vierailija kirjoitti:
Hyi apua ei ole lapsia eikä varmaan ikinä tule mutta en ymmärrä kuka noita syö ja kehtaa vielä antaa jälkikasvulleen 😱 alapeukuttakaa niin paljon sielu sietää mutta totuus on että kyseisten sokerijogurttien ravintopitoisuus on pyöreä nolla. Joo ei ihme että kuollaan elintasosairauksiin kun ihmiset ostaa paskaa ruuaksi.
20v opiskelijabudjetilla elävä joka syö terveellisempää ruokaa kuin teidän kakarat
Voi kuule, monissa perheissä koirat ja kissatkin syö terveellisemmin kuin lapset. Ja aikuiset. Mutta kuten tämäkin ketju osoittaa, noilla ihmisillä ei ole hajuakaan kuinka huonosti he syövät, ovat vain tyytyväisiä kun lapset on ruipeloita.
Joo siis hyi hitto :D meillä äiti ainakin ilmoitti ihan suoraan, ettei todellakaan osteta sokerihuurrettuja muroja, vanukkaita tms oksettavaa. Herkkupäivänä syötiin jäätelöä marjoilla, mokkapaloja tai muuta kotitekoista. Jälkeenpäin olen kiittänyt äitiä siitä, ettei opettanut lapsiaan sokeri-höttö-väriainekoukkuun.
Jäkä jäkä jäkä. Siis miten joku jaksaa valittaa noin paljon toisten syömisistä? Täytyykin hakea Lidlistä noita tuotteita. En ole aiemmin huomannut katsoakaan, että sellaisia on, mutta täytyypä mennä ja ostaa puoli tusinaa jääkappiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes tiennyt noista muroista, huomenna menen aamusta liiteriin kunhan lapset on päässeet kouluun, kiitti ap!
T: raitis, tupakoimaton, laiha, juoksua harrastava, naimisissa oleva ydinperheen äiti jolla monta hoikkaa hyvähampaista lasta :D
Mee mielummin töihin..
Vierailija kirjoitti:
Olipa taas ylläri et nämä olivat akateemisten herkkuja. Eihän tällä palstalla muita käy. :D
Näin. Kaikki av:lla ajavat Lidliin sadantonnin Mersulla, ovat akateemisesti koulutettuja ja harrastavat asuntosijoittamista, juoksevat itse pari kolme maratonia vuodessa ja lapsensa urheilevat lajissaan sm-tasolla, kotona käy siivooja joka viikko mutta kokkia ei tarvita kiitos Lidlin perunamuusijauheen ja sokerikarkkijogurttien.
Tän keskustelun taso kertoo taas suurimman osan sisälukutaidosta. Kysyttiinkö aloituksessa, kuka syöttää noita joka päivä lapselleen? Ei. Siinä kysyttiin, kuka ostaa noita. Ihan pieni ero.
No minäpä ostan. Ostan 10-vuotiaalle herkuksi silloin tällöin. Ostan myös joskus suklaata, ostan joskus jäätelöä, ostan joskus suklaavanukasta, ostan joskus karkkia, ostan joskus sipsejä. Olen akateeminen, lapseni harrastaa voimistelua. Mitä sitten? Jos syö maustamattoman jogurtin ja pienen kupin esim "suklaamurorakeita", niin ei se nyt mielestäni noista luettelemistani ole mitenkään pahimmasta päästä.
Mutta voi hitto te ihmiset ootte tyhmiä. Kaikki on pakko yleistää. Jos joku ostaa noita, niin sen lapsen on silloin pakko syödä samaa paskaa aina ja koko ajan, eikö niin? Olisi ihan sama kysyä, kuka ostaa kaupasta suklaata, ja sitten ruveta rääkymään, että miten voitte aina syöttää lapsillenne pelkkää suklaata. No moni ei tietty mitenkään taas ymmärrä tätäkään vertausta...
Karu totuus on tämä: tuon tyylisiä "herkkuja" lapsilleen ostavat pyylevät tai lihavat yksinkertaisen oloiset vanhemmat, jotka syövät itse samoin. Koska lapset ovat - vielä - normaalipainoisia, vanhemmat eivät koe syyllisyyttä vaan nauttivat lapselleen tuottamasta mielihyvästä, koska heille itselleen roskaruoka on suurinta mahdollista mielihyvää. Lapsen myöhempää lihomista he selittävät sillä, että nuori ostaa omilla rahoillaan salaa herkkuja tai mäkkiruokaa, eivätkä näe yhteyttä oman toimintansa kanssa.
Noiden syöminenhän on täysin ok silloin, kun muu ruoka on terveellistä ja sisältää runsaasti kasviksia. Valitettavasti näin ei ole, lapsiaan terveellisesti ruokkiva ei koe vetoa tuollaisiin herkkuihin ja on opettanut lapsensakin välttelemään niitä.
Vierailija kirjoitti:
Tän keskustelun taso kertoo taas suurimman osan sisälukutaidosta. Kysyttiinkö aloituksessa, kuka syöttää noita joka päivä lapselleen? Ei. Siinä kysyttiin, kuka ostaa noita. Ihan pieni ero.
No minäpä ostan. Ostan 10-vuotiaalle herkuksi silloin tällöin. Ostan myös joskus suklaata, ostan joskus jäätelöä, ostan joskus suklaavanukasta, ostan joskus karkkia, ostan joskus sipsejä. Olen akateeminen, lapseni harrastaa voimistelua. Mitä sitten? Jos syö maustamattoman jogurtin ja pienen kupin esim "suklaamurorakeita", niin ei se nyt mielestäni noista luettelemistani ole mitenkään pahimmasta päästä.
Mutta voi hitto te ihmiset ootte tyhmiä. Kaikki on pakko yleistää. Jos joku ostaa noita, niin sen lapsen on silloin pakko syödä samaa paskaa aina ja koko ajan, eikö niin? Olisi ihan sama kysyä, kuka ostaa kaupasta suklaata, ja sitten ruveta rääkymään, että miten voitte aina syöttää lapsillenne pelkkää suklaata. No moni ei tietty mitenkään taas ymmärrä tätäkään vertausta...
Näihin ketjuihin riittää aina "hoikkia akateemisia." Voimistelusta kuitenkin plussaa, baletti tai taitoluistelu olisi ollut vähän liian obvious.
Itse tykkään, en tajua miten tuosta saa noin ison ongelman. N24
Vierailija kirjoitti:
Jäkä jäkä jäkä. Siis miten joku jaksaa valittaa noin paljon toisten syömisistä? Täytyykin hakea Lidlistä noita tuotteita. En ole aiemmin huomannut katsoakaan, että sellaisia on, mutta täytyypä mennä ja ostaa puoli tusinaa jääkappiin.
Luitko sä tän ketjun? Eihän täällä jäkätetty noiden syömisestä vaan päinvastoin kannustettiin siihen! Suosittelen hakemaan noita tuotteita pikimmiten huomenissa ja liittymään voittajiin. Tuntuu että kuitin sijaan taitavat lyödä sulle lääkärin paperit käteen kassalla tai ainakin jonkin korkeamman tutkinnon.
Taidan mennä huomenna Lidliin kyttäämään kuka noita jogurtteja ostaa. Samalla näen, ovatko he oikeasti mitä sanovat olevansa.
Minä ostin kerran. Sellaisen missä oli sellaisia värikkäitä suklaakarkkeja. Oli muuten hyvää! Vaikka olihan se aika teollista ja selvästi lapsille tehty tuote, mutta itse näin 24v:nä kyllä nautin siitä myöskin :)