Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Stressi ja kastelu

Vierailija
26.10.2016 |

Hei

Olen 19v nuori nainen, perusterve, eikä minulla ole aiemmin ollut mitään kasteluongelmaa. Nyt viime aikoina minulla on kuitenkin opiskelustressin takia ollut pahoja univaikeuksia. Nukahtamisongelmat vielä kestäisin, mutta muutamana yönä on kastunut sänky. Olen syönyt melatoniinia nukahtamisen helpottamiseksi, mutta ei sen pitäisi tällaista aiheuttaa. Olen varannut ajna lääkärille, mutta jonoa on jonkin verran. Voiko tällainen johtua pelkästä stressistä? Muita fyysisiä oireita ei ole, viimeisen kuukauden aikana olen kastellut sängyn muistaakseni 5 kertaa. Kenelläkään neuvoja tai vastaavia kokemuksia?

Kommentit (328)

Vierailija
121/328 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime yönä yritin nukkua ilman vaippaa tämän keskustelun innoittamana, mutta ahdisti ihan liikaa enkä saanut unta. Pakko oli siis pukea lopulta vaippa päälle. Nyt on ollut neljä märkää yötä peräkkäin. En jaksaisi enää stressata tätä, tekisi mieli luovuttaa ja hyväksyä vain koko yökasteluasia. Alkaa tuntua siltä että musta tulee tätä menoa vaippanainen loppuiäksi

-aloittaja

Hyvä! Ei kannata yrittää parantua, pissaat vaan vaippaan joka yö niinkuin vauvan kuuluu

Vierailija
122/328 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime yönä yritin nukkua ilman vaippaa tämän keskustelun innoittamana, mutta ahdisti ihan liikaa enkä saanut unta. Pakko oli siis pukea lopulta vaippa päälle. Nyt on ollut neljä märkää yötä peräkkäin. En jaksaisi enää stressata tätä, tekisi mieli luovuttaa ja hyväksyä vain koko yökasteluasia. Alkaa tuntua siltä että musta tulee tätä menoa vaippanainen loppuiäksi

-aloittaja

Vaikka se tuntuukin vaikealta, älä anna periksi. Jos hyväksyt vaipat ja kastelun, niin kastelet luultavasti oikeasti loppuikäsi. Nyt vaan otat rennosti ja yrität vähitellen päästä eroon vaipoista. Tsemppiä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/328 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas ikävä juttu. jos henkisistä seikoista johtuu niin voiko tuolle ees tehdä mitään? ei kuulosta kyl kivalta tuo että pitää ihan vaippoja käyttää

Vierailija
124/328 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään ihan kaikkeen on mahdollsita jäädä koukkuun...eikö aloittaja tajua että pahentaa vaan tilannettansa sallimalla yöpisut pitämällä vaippoja?

Vierailija
125/328 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään ihan kaikkeen on mahdollsita jäädä koukkuun...eikö aloittaja tajua että pahentaa vaan tilannettansa sallimalla yöpisut pitämällä vaippoja?

Ja sekö sitten auttaa että ap pissaa sänkyyn joka yö? Ei ne vaipat tässä ole ongelma vaan stressi

Vierailija
126/328 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena voi olla yllättävän vaikeaa oppia yökuivaksi kun asiaan liittyvät herkkyyskaudet ovat jo takana. Tulee kyllä vaatimaan työtä ennenkuin olet taas kuiva, ja jokainen yö vaipoissa vain lisää haastetta...

Vierailija
127/328 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-aloittaja

Vaikka se tuntuukin vaikealta, älä anna periksi. Jos hyväksyt vaipat ja kastelun, niin kastelet luultavasti oikeasti loppuikäsi. Nyt vaan otat rennosti ja yrität vähitellen päästä eroon vaipoista. Tsemppiä :)

Ymmärrän kyllä pointin, ja tiedän itsekin että pitäisi pystyä taas luopumaan vaipoista. En vaan osaa enää nukkua ilman, vaipat tuntuvat niin turvallisilta ja ilman niitä on jotenkin alaston olo. Märistä lakanoista herääminen pelottaa ihan liikaa, vaipan kanssa saa nukahtaa ilman pelkoa. Olen kai tullut jo jotenkin riippuvaiseksi, jo pelkkä vaipan tuoksu ja rapina rauhoittaa mua tosi paljon ennen nukahtamista. Ymmärrän, että tää kuulostaa ihan naurettavalta, mutta musta tuntuu etten vaan pysty enää luopumaan vaipoista. :(

-aloittaja

Vierailija
128/328 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omko sulla sen koulupsykologin lisäksi ketään kelle voit puhua tuosta yökastelusta, kun se selvästi ahdistaa sua kovasti?

Vierailija
129/328 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omko sulla sen koulupsykologin lisäksi ketään kelle voit puhua tuosta yökastelusta, kun se selvästi ahdistaa sua kovasti?

Äitille mä oon puhunut tästä siitä asti kun alkoi. Äiti mulle niitä vaippojakin suositteli, ja sanoo vieläkin että pitäisi vaan käyttää niitä (ei tietystikään halua enempää pyykkiä taloomme). Koitin sanoa sille että alan jäämään koukkuun niihin vaippoihin mutta se ei kai ottanut oikein tosissaan.

-aloittaja

Vierailija
130/328 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sun pitäisi lakata huolehtimasta tosta kastelusta kokonaan. Nukut vaan rennosti vaipoissa, ihan sama vaikka oisit joka aamu märkä. Kun se stressi katoaa sieltä taustalta niin yötkin on taas kuivia, ei niihin vaippoihin totu niin että alkaa sen takia pissaamaan unissaan. eli älä ota stressiä lisää tuosta kastelusta, se loppuu kyllä aikanaan.

Vierailija
131/328 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta sun pitäisi lakata huolehtimasta tosta kastelusta kokonaan. Nukut vaan rennosti vaipoissa, ihan sama vaikka oisit joka aamu märkä. Kun se stressi katoaa sieltä taustalta niin yötkin on taas kuivia, ei niihin vaippoihin totu niin että alkaa sen takia pissaamaan unissaan. eli älä ota stressiä lisää tuosta kastelusta, se loppuu kyllä aikanaan.

Niin mun äitikin sanoo ja noin mä itsekin haluaisin tehdä. Joululomalla ajattelin yrittää irti vaipoista, mutta ehkä se ei olekaan stressin kannalta hyvä idea. Ehkä otankin joululoman mahdollisimman rennosti ja pidän vielä silloin vaippoja, jos se stressi katoaisi sitten sitä kautta :)

-aloittaja

Vierailija
132/328 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpöä <3

Vierailija
133/328 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt trollit neuvoko ap:ta noin, se on muutenkin vaippa-addikti ja etsii tekosyitä käyttää vaippoja! Ryhdistäydy nyt hyvä nainen! Vaipat ei tuohon ikään kuulu ja tiedät sen itsekin.

Vierailija
134/328 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo taas todellista :D Joku nukkuum ieluummin vaipoissa kuin pikkuvauvat kun herää yöllä kesken unien kuselle. Niinkun joku jo sanokin niin taidat haaveilla pääseväsi vielä imemään äitisi tisua.

Vierailija
135/328 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile housuvaippaa, tuntuu vähemmän vaipalta ja sitä kautta voit siirtyä vaikka varmuusalusasujen kautta tavallisiin pikkareihin kun koet olevasi valmis :)

Vierailija
136/328 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile housuvaippaa, tuntuu vähemmän vaipalta ja sitä kautta voit siirtyä vaikka varmuusalusasujen kautta tavallisiin pikkareihin kun koet olevasi valmis :)

ei salee kelpaavaippa-addiktille.pitää olla paksu teippivaippa että tuntuu tarpeeksi turvalliselta ja vauvamaiselta

Vierailija
137/328 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Housuvaippa ei oikein pidä tarpeeksi :( Kokeilin niitä aluksi mutta pissaa tuli ohi, teippari on pitänyt aina kaiken sisällä

Vierailija
138/328 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, aloittaja vakuuttelee haluvansa eroon vaipoista mutta keksii koko aika lisää syitä käyttää niitä :D taitaa se vauvan elämä olla vaan liian helppoa ja mukavaa...

Vierailija
139/328 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota menoa tekee kohta mieli pitää vaippoja päivisinkin. Ja sitten tekee mieli saada jo tutti suuhun. Ja sitten...

Vierailija
140/328 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita olla juomatta klo 18 jälkeen illalla. Ja yritä oikeasti päästä irti noista vaipoista ennenkuin oot liian riippuvainen niistä

Harrastan urheilua, joten treenipäivinä on pakko juoda iltaisin :( Se lisää kyllä aika paljon märän yön todennäköisyyttä, mutta en tahdo luopua harrastuksestani.

-aloittaja

Siis pissaat mieluummin vaippaan kuin treenaat aikaisemmin päivällä? Selvä...Kuulostaa oikeesti nyt siltä että oot ihastunut noihin vaippoihin vähän liikaa etkä oikeesti edes halua enää olla ilman