Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stressi ja kastelu

Vierailija
26.10.2016 |

Hei

Olen 19v nuori nainen, perusterve, eikä minulla ole aiemmin ollut mitään kasteluongelmaa. Nyt viime aikoina minulla on kuitenkin opiskelustressin takia ollut pahoja univaikeuksia. Nukahtamisongelmat vielä kestäisin, mutta muutamana yönä on kastunut sänky. Olen syönyt melatoniinia nukahtamisen helpottamiseksi, mutta ei sen pitäisi tällaista aiheuttaa. Olen varannut ajna lääkärille, mutta jonoa on jonkin verran. Voiko tällainen johtua pelkästä stressistä? Muita fyysisiä oireita ei ole, viimeisen kuukauden aikana olen kastellut sängyn muistaakseni 5 kertaa. Kenelläkään neuvoja tai vastaavia kokemuksia?

Kommentit (328)

Vierailija
161/328 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä välitä noista ilkeistä kommenteista. Älä stressaa tuota kastelua, kyllä se ohi menee, eikä vaipat sitä todellakaan pahenna

Vierailija
162/328 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta sun pitäisi lakata huolehtimasta tosta kastelusta kokonaan. Nukut vaan rennosti vaipoissa, ihan sama vaikka oisit joka aamu märkä. Kun se stressi katoaa sieltä taustalta niin yötkin on taas kuivia, ei niihin vaippoihin totu niin että alkaa sen takia pissaamaan unissaan. eli älä ota stressiä lisää tuosta kastelusta, se loppuu kyllä aikanaan.

Älkää nyt trollit neuvoko ap:ta noin, se on muutenkin vaippa-addikti ja etsii tekosyitä käyttää vaippoja! Ryhdistäydy nyt hyvä nainen! Vaipat ei tuohon ikään kuulu ja tiedät sen itsekin.

tämä. vaipat voi olla ihania ja turvallisia jne. mutta ne ei kuulu sinun ikäisellesi naiselle ja sinun pitää vain opetella pärjäämään ilman

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/328 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

19v vaippatyttö...huhhuh :D toivottavasti oot provo, koska jos et oo niin sulla on palikat pahasti hukassa

Vierailija
164/328 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaippojen käytössä ei ole mitään hävettävää. Pidä ihan rauhassa vaippoja niin kauan kun pissaat miten sattuu, sitä vartenhan ne ovat.

Vierailija
165/328 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ompas outoa. en osaa antaa mitään vinkkejä, mutta toivottavasti opit pian kuivaksi.

Vierailija
166/328 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi jotkut sanovat ettei aloittaja saisi käyttää vaippoja kuten kaikki muutkin pikkuvauvat?

Vierailija
167/328 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-älä juo klo 20 jälkeen

-herää kerran vessaan yön aikana

-yritä nukkua mahdollisimman säännöllisesti

-yritä pikkuhiljaa opetella nukkumaan ilman vaippoja

noilla keinoilla olet taas kuiva jos vaan oikeasti haluat olla

Vierailija
168/328 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys aplle. Oletko muuttanut mitään ruokavaliossasi siihen aikoihin kun kastelu alkoi? Kirjoitit että alussa kastelua oli erityisesti treenipäivinä. Söitkö /joitko näinä päivinä mitään erityistä? Meillä nimittäin isolla lapsella allergioita ja tietystä ruoka-aineesta tulee oireena nimenomaan yökastelu. Toki jollekkin aikaismeminkin käytössä olleelle ruoka-aineelle voi allegiosoitua.

Mitäpä jos kirjaisit tarkkaan ylös syömisesi ja seuraisit onko niillä vaikutusta kasteluun? Toki kuulostaa enemmän stressiin liittyvältä mutta vinkkinä tällainenkin mahdollisuus.

Tsemppiä ap.

Vierailija
169/328 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proovooo! Alkoi uskottavasti mutta loppua kohden liikaa äiti sitä äiti tätä.

Vierailija
170/328 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei

Olen 19v nuori nainen, perusterve, eikä minulla ole aiemmin ollut mitään kasteluongelmaa. Nyt viime aikoina minulla on kuitenkin opiskelustressin takia ollut pahoja univaikeuksia. Nukahtamisongelmat vielä kestäisin, mutta muutamana yönä on kastunut sänky. Olen syönyt melatoniinia nukahtamisen helpottamiseksi, mutta ei sen pitäisi tällaista aiheuttaa. Olen varannut ajna lääkärille, mutta jonoa on jonkin verran. Voiko tällainen johtua pelkästä stressistä? Muita fyysisiä oireita ei ole, viimeisen kuukauden aikana olen kastellut sängyn muistaakseni 5 kertaa. Kenelläkään neuvoja tai vastaavia kokemuksia?

Hei! On kyllä todella rohkeaa puhua tuosta, arvostan sitä. Olen ite 18v poika ja kärsin päivä kastelusta muutama vuosi sitten, ja vieläkin tuntuu välillä että tulee varoittamatta mutta olen saanut sen kuriin. Kärsin niihin aikoihin stressistä ja pää oli muutenki sekaisin, minulla autto se että meni jonnekkin jossa murheet unohtu ja että puhu ihmisille, sillä sain sen loppumaan toki helppoa se ei ollut

Vierailija
171/328 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa provolta, joltain vaippafetissin omaavalta runkkarilta. Jatkuva unissaan kuseksiminen EI  ole normaalia.

Vierailija
172/328 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys aplle. Oletko muuttanut mitään ruokavaliossasi siihen aikoihin kun kastelu alkoi? Kirjoitit että alussa kastelua oli erityisesti treenipäivinä. Söitkö /joitko näinä päivinä mitään erityistä? Meillä nimittäin isolla lapsella allergioita ja tietystä ruoka-aineesta tulee oireena nimenomaan yökastelu. Toki jollekkin aikaismeminkin käytössä olleelle ruoka-aineelle voi allegiosoitua.

Mitäpä jos kirjaisit tarkkaan ylös syömisesi ja seuraisit onko niillä vaikutusta kasteluun? Toki kuulostaa enemmän stressiin liittyvältä mutta vinkkinä tällainenkin mahdollisuus.

Tsemppiä ap.

Kiitos vinkistä. En ole osannutkaan miettiä asiaa tuota kautta. Ei tule kyllä äkkiseltään mieleen mitään erikoisempaa muutosta ruokavaliossa,mutta yritän kuitenkin kirjata syömiseni ylös, jos sieltä vaikka paljastuukin jotain mitä en ole osannut huomioida :)

-aloittaja

Vierailija
173/328 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan olla niin, että vaippa pahentaa vaivaasi? Kun pissa tulee kovin imukykyiseen vaippaan, havahdutko siihen vai heräätkö vasta aamulla? Jos et havahdu, niin "oppiikohan" elimistö ja mieli siihen, että nukkuessa on ihan ok lirutella? Ainakin Tenalla on sellaisia koko sängyn peittäviä kertakäyttöisiä sängyn suojia (voi tilata netistä). Sellaiset voisi olla käypiä kun yrität päästä vaipasta eroon. Haju tuo mieleen vaipan ja rapisevatkin kääntyessä, jos nämä seikat tuovat turvan tuntua sinulle. Sänky ei kastu, mutta sinä kastut, jolloin unen läpi helpommin havahdut veskiin...

Vierailija
174/328 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei

Hei! On kyllä todella rohkeaa puhua tuosta, arvostan sitä. Olen ite 18v poika ja kärsin päivä kastelusta muutama vuosi sitten, ja vieläkin tuntuu välillä että tulee varoittamatta mutta olen saanut sen kuriin. Kärsin niihin aikoihin stressistä ja pää oli muutenki sekaisin, minulla autto se että meni jonnekkin jossa murheet unohtu ja että puhu ihmisille, sillä sain sen loppumaan toki helppoa se ei ollut

Kiitos viestistäsi :) AIka helppoa tästä on puhua anonyyminä, vaikka ilkeitä kommentteja tuleekin. Hienoa, että sinä pääsit vaivasta eroon. Haluatko kertoa, selvisikö mistä kastelu sinulla johtui ja että kuinka pääsit siitä eroon? Ja käytitkö jotain suojia?

-aloittaja

Vierailija
175/328 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan olla niin, että vaippa pahentaa vaivaasi? Kun pissa tulee kovin imukykyiseen vaippaan, havahdutko siihen vai heräätkö vasta aamulla? Jos et havahdu, niin "oppiikohan" elimistö ja mieli siihen, että nukkuessa on ihan ok lirutella? Ainakin Tenalla on sellaisia koko sängyn peittäviä kertakäyttöisiä sängyn suojia (voi tilata netistä). Sellaiset voisi olla käypiä kun yrität päästä vaipasta eroon. Haju tuo mieleen vaipan ja rapisevatkin kääntyessä, jos nämä seikat tuovat turvan tuntua sinulle. Sänky ei kastu, mutta sinä kastut, jolloin unen läpi helpommin havahdut veskiin...

Kiitos vastauksesta. Täytyy kyllä myöntää, että vaippoihin siirtymisen jälkeen nämä märät yöt ovat lisääntyneet tosi paljon. Vaippa imee pissan tosi hyvin, eli en herää vahingon käydessä vaan vasta aamulla märästä vaipasta. Tuota olen vähän pelännyt, että tavallaan annan itselleni luvan kastella kun pidän vaippaa. Toisaalta vaippa tuntuu niin älyttömän turvalliselta, etten oikeasti vain osaa nukkua enää ilman. Nuo sängynsuojat kuulostavat kyllä kokeilemisen arvoisilta. Imukykyinen vaippa on tosiaan vähän liian mukava ratkaisu, kun siitä on jo tässä kohtaa tosi vaikea luopua. Kiitos paljon vinkistä :)

-aloittaja

Vierailija
176/328 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoikin jo totuuden, eli pukemalla vaipat yöksi antaa itselleen luvan pissata unissaan. ap on vain niin riippuvainen vaipoista ja siitä vauvamaisesta olosta ettei tahtoisi millään myöntää asiaa

Vierailija
177/328 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, sänkysuojakaan ei siis kelpaa kun ei oo vaippa? Selvä... ja ihmettelet vielä oikeesti et miksi kastelet, vaikka aiheutat sen itse pitämällä niitä helvetin ihania vaippojasi...

Vierailija
178/328 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap ei millään pahalla, mutta kuulostaa nyt siltä että sulla on jonkintasoinen vaippa/vauvailufetissi

Vierailija
179/328 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, mieti nyt tosissasi, haluatko käyttää vaippoja lopun elämääsi? Jos et halua, nyt on aika lopettaa, tai kuivaksi oppiminen ei pian enää onnistu.

Vierailija
180/328 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän