Stressi ja kastelu
Hei
Olen 19v nuori nainen, perusterve, eikä minulla ole aiemmin ollut mitään kasteluongelmaa. Nyt viime aikoina minulla on kuitenkin opiskelustressin takia ollut pahoja univaikeuksia. Nukahtamisongelmat vielä kestäisin, mutta muutamana yönä on kastunut sänky. Olen syönyt melatoniinia nukahtamisen helpottamiseksi, mutta ei sen pitäisi tällaista aiheuttaa. Olen varannut ajna lääkärille, mutta jonoa on jonkin verran. Voiko tällainen johtua pelkästä stressistä? Muita fyysisiä oireita ei ole, viimeisen kuukauden aikana olen kastellut sängyn muistaakseni 5 kertaa. Kenelläkään neuvoja tai vastaavia kokemuksia?
Kommentit (328)
Vierailija kirjoitti:
Mikäs vaippafetissiketju täällä? Eikös nämä fantasiat kuulu tuonne seksipalstalle? Tässä on hyvin saatu naamioitua monta juttua tarinaan mitä fetistit rakastaa
ja mammat ovat myötätuntoisia.
Niin, eihän netissä tietysti ikinä tiedä mikä on totta ja mikä ei, mutta en tiedä jaksaisiko kukaan tällaista ketjua ihan omaksi ilokseen vain rakentaa.
nippeeee kirjoitti:
Kun olet käynyt koulupsykologilla niin oletko kokenu että se auttais sinun stressiin?
Kyllä se on tuntunut hyvältä ja helpottavalta :) Vasta pari kertaa ehtinyt käydä, mutta psykologi on tosi ammattitaitoinen ja sille on helppo puhua. Uskon, että siitä tulee olemaan minulle paljon hyötyä :)
-aloittaja
Vierailija kirjoitti:
nippeeee kirjoitti:
Kun olet käynyt koulupsykologilla niin oletko kokenu että se auttais sinun stressiin?
Kyllä se on tuntunut hyvältä ja helpottavalta :) Vasta pari kertaa ehtinyt käydä, mutta psykologi on tosi ammattitaitoinen ja sille on helppo puhua. Uskon, että siitä tulee olemaan minulle paljon hyötyä :)
-aloittaja
Loistavaa :) siitä se lähtee :) jos tuntuu et tarvitset lisää neuvoja ja muutenki tuntuu paremmalta jutella aiheesta, ja jos saat helpotusta puhumisesta niin voin jutella sun kanssasi enemmän :)
No ap, onko kastelu vähentynyt?
oispa mulla 19v vaippoja käyttävä tyttöystävä :3 pukisin sut iltaisin vaippoihin, haalareihin ja laittaisin tutin suuhin <3
Vierailija kirjoitti:
Viikonvaihteessa oli monta kuivaa yötä peräkkäin, ja nukkuminen tuntui muutenkin helpolta. Sain kuitenkin nyt loppuviikosta kovan kuumetaudin, joten olen nyt joutunut nukkumaan taas vaipoissa ja kastellut. Nyt alkaa olla taas terve olo, eli ehkä ensi yönä pysyn taas kuivana ja kehitys voi jatkua :)
-aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
xdd hemmoteltu tyttö kokeili vielä kerran olla pikkuvauva ja jäikin sille tielle
Tämä! Äiti kohtelee aikuista tytärtään kuin pikkulasta ja ostaa tälle vaippoja kun ne on niin helppoja ja mukavia. Äiti taitaa myös kohta jo vaihtaa sinun vaippasi?
Ihan itse vaihdan, edelleen. Mistä ootte saaneet edes päähänne että mä haluaisin olla äitini vauva?
-aloittaja
a b d l kirjoitti:
oispa mulla 19v vaippoja käyttävä tyttöystävä :3 pukisin sut iltaisin vaippoihin, haalareihin ja laittaisin tutin suuhin <3
kun ap:n viestejä on lukenut niin just tollasesta se taitaa haaveilla. voitte tapella sen äitin kanssa että kumpi saa hoitaa vauvaa enemmän
Vierailija kirjoitti:
Täältä saat lahjoituksena lapseni vanhoja tuttipulloja ja tutteja kun tunnut niitä tarvitsevan <3
Täältä kanssa, ja leluja siihen päälle. Voin ommella sulle myös kestovaipat pientä maksua vastaan... :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikonvaihteessa oli monta kuivaa yötä peräkkäin, ja nukkuminen tuntui muutenkin helpolta. Sain kuitenkin nyt loppuviikosta kovan kuumetaudin, joten olen nyt joutunut nukkumaan taas vaipoissa ja kastellut. Nyt alkaa olla taas terve olo, eli ehkä ensi yönä pysyn taas kuivana ja kehitys voi jatkua :)
-aloittaja
hyvä että palasit takas vaippoihin, nyt et enää sitten vaan luovu niistä :)
Onpa täällä ilkeitä kommentteja. Pelkkä stressi voi aiheuttaa tuota eikä kyse ole halusta. Lääkäriin ehdottomasti että pystytään sulkemaan pois sairauksia. Urologit on tämän alan erikoislääkäreitä. Sitten jos ei ole elimellistä syytä niin apua kannattaa hakea psykan puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä ilkeitä kommentteja. Pelkkä stressi voi aiheuttaa tuota eikä kyse ole halusta. Lääkäriin ehdottomasti että pystytään sulkemaan pois sairauksia. Urologit on tämän alan erikoislääkäreitä. Sitten jos ei ole elimellistä syytä niin apua kannattaa hakea psykan puolelta.
Kiitos tästä :) Urologilla on juuri käyty, ja mitään fyysistä vikaa ei ole. Stressistä (ja ehkä myös vaippoihin tottumisesta) johtuu siis tämä kastelu, onneksi loma koittaa ihan pian :)
-aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä :) Urologilla on juuri käyty, ja mitään fyysistä vikaa ei ole. Stressistä (ja ehkä myös vaippoihin tottumisesta) johtuu siis tämä kastelu, onneksi loma koittaa ihan pian :)
-aloittaja
Miksi sitten nukut yhä vaipoissa kun itsekin tiedät että niistä on sulle haittaa?
Ok kiva kuulla. Nyt vain aivot lomalle ja toivottavasti vaiva helpottaa. Itsellä kokemusta sairaudesta joka johti 2,5 vuoden vaippakierteeseen. Lopulta sain kirurgista apua ja homma on hanskassa. En usko että kukaan nauttii märistä vaipoista tai sängystä. Mut se ajoi melkein itsemurhaan.
235
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-aloittaja
Miksi sitten nukut yhä vaipoissa kun itsekin tiedät että niistä on sulle haittaa?
Vaippa tuntuu niin mukavalta ja turvalliselta, ja märkä sänky pelottaa liikaa, joten en oikein osaa enää nukkua ilman vaippoja.
-aloittaja
Tietääkö kukaan huutelija ja ilkkuja täällä kuinka pahasti sänky kastuu kun aikuinen sinne lorottaa? Ehkä ne vaipat on helpompi ratkaisu kuitenkin. Stressi pitää saada pois. Se tapahtuu ajan kanssa. Joskus jopa vasta kun saa psykologista apua. Mutta turha stressata lisää miettimällä kastuuko vaiko ei.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan huutelija ja ilkkuja täällä kuinka pahasti sänky kastuu kun aikuinen sinne lorottaa? Ehkä ne vaipat on helpompi ratkaisu kuitenkin. Stressi pitää saada pois. Se tapahtuu ajan kanssa. Joskus jopa vasta kun saa psykologista apua. Mutta turha stressata lisää miettimällä kastuuko vaiko ei.
Joo, sitä ei varmaan moni tajua, missä kunnossa sänky on aamulla jos sinne unissaan pissaa. Eikä minullakaan ole suunnitelmissa nukkua koko ikääni vaipoissa, käyn tällä hetkellä psykologilla ja se on jo auttanut jonkin verran stressiini :)
-aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Ok kiva kuulla. Nyt vain aivot lomalle ja toivottavasti vaiva helpottaa. Itsellä kokemusta sairaudesta joka johti 2,5 vuoden vaippakierteeseen. Lopulta sain kirurgista apua ja homma on hanskassa. En usko että kukaan nauttii märistä vaipoista tai sängystä. Mut se ajoi melkein itsemurhaan.
235
Hienoa, että sinun vaivasi helpotti :) Tosi pahalta kuulosti tuo sun tilanteesi, mutta onneksi leikkaus auttoi.
-aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Mutta turha stressata lisää miettimällä kastuuko vaiko ei.
Tää on juuri se jutun ydin, silloin kun kastelua miettii ja jännittää, niin aamulla on ihan varmasti märkä vaippa. Sitten kun pystyy käymään rennoin mielin nukkumaan, vaippa on melkein aina kuiva. Valtava on kyllä tuo ihmismielen voima
-aloittaja
Herätkää nyt mammat ruokkimasta tätä ketjua. Vaippafetisti saa nautintoa kun vastailette. Ettekö te nyt tajua😊?