Kosmetiikkatesti paljasti: 270 euroa maksava tuote häviää 3 euroa maksavalle
Kuluttaja-lehti testasi päivävoiteet ja tulos oli ehkä joillekin nolo: ykkönen on Lidlin 3 euron Cien, jumboksi jäi Stockmannin 270 euron La Mer..
Niin että kannattaa panostaa laatuun?
Kommentit (29)
En mä tuota lidlin voidetta laittaisi naamaan.Kyllähän se kosteuttaa,kun siinä on mineraaliöljyjä eli vaikutus tulee siitä,että kosteus ei pääse haihtumaan ihon kautta.Toinen efekti on sitten se,että tukkii ihohuokoset.Mineraaliöljyt on bensan jälkituotetta eli halpaa ja siksi niitä on erityisesti halpiskosmetiikassa.Vähän kuin palmuöljy tai maissiperäinen sokeri ruoassa,ei hyvä.
La Merin INCI on ihan jäätävä, petrolatumia ja silikonia sielläkin kärkipäässä jne. En maksaisi tuosta edes kymppiä. Kannattaa tosiaan olla tekevinään laadukasta voidetta luontaisine ainesosineen ja sitten pilata se tuolla paskalla.
Algae (Seaweed) Extract, Cyclopentasiloxane, Petrolatum, Glyceryl Distearate, Phenyl Trimethicone, Butylene Glycol, Hydrogenated Vegetable Oil, Cholesterol, Butyrospermum Parkii (Shea Butter), Steareth-10, Dimethicone, Glyceryl Stearate SE, Polysilicone-11, Sesamum Indicum (Sesame) Seed Oil, Medicago Sativa (Alfalfa) Seed Powder, Helianthus Annuus (Sunflower) Seedcake, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Seed Meal, Eucalyptus Globulus (Eucalyptus) Leaf Oil, Sodium Gluconate, Copper Gluconate, Calcium Gluconate, Magnesium Gluconate, Zinc Gluconate, Tocopheryl Succinate, Niacin, Sesamum Indicum (Sesame) Seed Powder, Water, Citrus Aurantifolia (Lime) Peel Extract, Laminaria Digitata Extract, Crithmum Maritimum Extract, Salicornia Herbacea Extract, Plankton Extract, Chlorella Vulgaris Extract, Glycine Soja (Soybean) Seed Extract, Glycerin, Caffeine, Sea Salt, Micrococcus Lysate, Diethylhexyl Succinate, Adenosine Phosphate, Creatine, Hydrolyzed Algin, Isocetyl Stearoyl Stearate, Cetyl Alcohol, Sucrose, Acetyl Hexapeptide-8, Glucose Oxidase, Polyacrylamide, Acetyl Carnitine HCL, Glucose, Caprylic/Capric Triglyceride, C13-14 Isoparaffin, Tocopheryl Acetate Tetrahexyldecyl Ascorbate, Sodium PCA, Glycosaminoglycans, Urea, Distearyldimonium Chloride, Dipalmitoyl Hydroxyproline, Sodium Hyaluronate, Laureth-7, Lecithin, Trehalose, Polyquaternium-51, Lactoperoxidase, Hydroxypropyl Cyclodextrin, Cyanocobalamin, Pentylene Glycol, Fragrance (Parfum), Disodium EDTA, BHT, Citronellol, Hydroxycitronellal, Geraniol, Linalool, Limonene, Potassium Sorbate, Phenoxyethanol
Tässä on vertailuksi oikeasti laadukas ja hintava voide, vaikka tästäkään ei kynitä yli sataa viittä kymppiä. Ainesosaluettelo voi olla näinkin tiivis eikä ole tehty tilavuutta turhilla ainesosilla (vesi, mineraaliöljyt, alkoholi, silikonit)
Hamamelis Virginiana Water - antioksidantti
Hydrogenated Lecithin - kosteuttava, ravitseva
Sodium Hyaluronate - kosteuttava, kohottava
Xanthan Gum - pehmentävä
Trehalose - kosteuttava
Glyceryl Caprylate, Glyceryl Undecylenate - pehmentävä
Caprylyl Glycol - ravitseva
Lactic Acid - pH-säädin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, eihän se sisältö (ainesosat) noissa kalliissa niinkään maksa vaan kaikki muu, mm. purkin suunnitelukuluista lähtien.
Purkin suunnittelukulut my ass. MERKISTÄ siinä se tyhmä kuluttaja maksaa. Aivan kuten ostaessaan jonkun luksuslaukun tai "paremman neuleen". MERKISTÄ.
No merkkien kalleus muodostuu juuri kaikesta ylimääräisestä. Hinta muodostuu mm. siitä että purkin suunnittelee joku nimekäs muotoilija ja tietysti etenkin markkinointikulut ihan toista luokkaa kuin jossain Lidlin voiteessa. Tuo oli vain esimerkki yhdestä "turhasta" kuluerästä jota ei halpistuotteissa ole.
Meinaat, että halvemman brändin tuotteita ja purnukoita ei kukaan designeri suunnittele? Kyllä suunnittelee. Suurin osa tuotteista kopioi myös purkit ja putkilot, vain merkki ja värit vaihtuvat. Samat purkit tehdään samassa tehtaassa Kiinassa. Vain todella muotokieleltään poikkeavat tuotteet ovat oikeasti erilaisia. Eivätkä ne ole välttämättä kalliimpia.. mm. moni aasialainen merkki tuottaa hyvinkin näyttäviä purnukoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kokeillut sen lidlin voiteen, ei toimi mun iholla, mutta ei noin kalliiseenkaan ole varaa. Sanoisin, että jokaisen on etsittävä itselleen se toimivin tuote.
Mulla on atopia ja lisäksi ruusufinni. Kuiva iho tarvitsee runsaasti kosteusta, mutta voide ei saa myöskään aiheutta näppyjä. Lidlin voide aiheuttaa niitä mulle.
Ohis: Ootko kokeillut hamppuvoidetta?
Mulla on myös atoppinen iho ja nyt loppusyksyllä lehahti aivan tosi inhottavaksi. Lisäksi toiseen poskeen alkoi tulla sellaista punoitusta ja kuivaa, kuitenkin ihan eri tyyppistä kuin vartalolla.
Tuntui ettei mikään auta. Äitini jutteli kaverinsa kanssa, jolla myös atooppinne ihottuma ja hän kertoi tästä hamppuvoiteesta ja päätinpä sitten minäkin "viimeisenä toivona" kokeilla.
Parissa viikossa alkoi tulla tuloksia. Kasvojen iho parani täysin ja vartalon ihottuma on rauhoittunut todella merkittävästi.
Mulla on Body Shopin kasvovoide (n. 20 €) ja vartalovoi (n. 18 € muistaakseni). Ei siis halpaa, muttei ökyhintaistakaan. Tätä saa myös luontaistuotekaupoista, mutta on jatkuvasti loppu. Body Shopistakin se oli loppu, jouduin pari viikkoa odottelemaan uutta erää.
Body Shopin tuotteet ovat L'Orealin tuotteita. Mulle hamppuvoiteesta tuli ihottumaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on vertailuksi oikeasti laadukas ja hintava voide, vaikka tästäkään ei kynitä yli sataa viittä kymppiä. Ainesosaluettelo voi olla näinkin tiivis eikä ole tehty tilavuutta turhilla ainesosilla (vesi, mineraaliöljyt, alkoholi, silikonit)
Xanthan Gum - pehmentävä
Trehalose - kosteuttava
Lactic Acid - pH-säädin
Mikä tämä voide siis on? Kiinnostaa tuon Hamamelis Virginianan takia. Se on kasvovesissä hyvää.
Minulla on haussa edullinen, eläimillä testaamaton kosteusvoide, joka ei sisällä palmuöljyä, miten mahtaa olla tuon Cienin laita?
Vierailija kirjoitti:
Tässä on vertailuksi oikeasti laadukas ja hintava voide, vaikka tästäkään ei kynitä yli sataa viittä kymppiä. Ainesosaluettelo voi olla näinkin tiivis eikä ole tehty tilavuutta turhilla ainesosilla (ve9si, mineraaliöljyt, alkoholi, silikonit)
Xanthan Gum - pehmentävä
Trehalose - kosteuttava
Lactic Acid - pH-säädin
Mitä kummaa? Tuo "Trehalose" eli trehaloosi on toiselta nimeltään sienisokeri, jolle jotkut on intolerantteja
Pitäskö tässä kaivaa tatti pakastimesta ja alkaa hieroa naamaan?
Minun kuivuuteen taipuvainen ruusufinni iho tykkää Avenen Gold greamista. Apteekista saa, eikä ole kallista.