Kaivataan kokemuksia matkustamisesta etelään 10 kk vauvan kanssa?
Eli siis kertokaa teidän kokemuksianne! Varattiin etelänmatka, ensimmäistä kertaa lapsen kanssa lähdössä. Kiinnostaisi tietää, saako soseet ja vauvan maidot ottaa mukaa lentokoneeseen? Entä miten vaipan vaihto onnistuu lentokoneessa? Oletteko ottaneet ulkomaille omat soseet mukaa vai ostaneet sieltä soseet? kävittekö missään retkillä? Ylipäätään kertokaa teidän kokemuksianne, miten olette toimineet?
Kommentit (3)
Minne olette matkustamassa? Soseiden saanti riippuu kovasti maasta. Jossain maissa löytyy lähes yhtä hyvin kuin Suomesta soseita, mutta yleisimmin Etelä-Euroopassa löytyy vain hedelmäsoseita. Esimerkiksi Italiasta löytyy sitten erikseen lihaa/kalaa/muuta protskua, mutta se pitää sitten yhdistää joko itse tehtyyn vihannespohjaan tai lisukkeeseen. Kuitenkin ravintolasta kuin ravintolasta saa tilattua omeletin tai muun lapselle maistuvan ruoan, me olemme lisäksi suosineet esim. avokaadoa, banaania ja keitettyjä kananmunia reissussa.
Koneeseen saa ottaa mukaan vauvan ruoat ja maidot päivän tarpeiksi. Ja kuten yllä sanottu, niin lentokoneen vessoissa on kääntyvä hoitopöytä, eli vaipanvaihto onnistuu helposti.
2 jatkaa...
Me olemme matkustaneet lapsen kanssa 4kk iästä lähtien säännöllisesti, parin kuukauden välein, emmekä ole ikinä kohdanneet ongelmia. Olemme olleet retkillä (esim. kokopäiväreissulla bussilla Kreikasta Albaaniaan), vuokranneet autoja tai kulkeneet julkisilla ihan normaaliin tapaan kuin ennenkin lasta. Ehkä jollekin epämääräiselle veneretkelle en menisi lapsen kanssa turvallisuussyistä.
Usein olemme ottaneet keittiöllisen huoneiston, koska lapsi on syönyt aina pääosin itse tehtyjä soseita, mutta kaikkialla on saanut apuja myös ravintoloista, sillä palvelu on usein toista luokkaa kuin Suomessa. Olemme siis saattaneet tilata ravintolasta ohi listan esimerkiksi keitettyjä vihanneksia ja soseuttaneet ne itse ja ottaneet mukaan termokseen tms. Termoksessa on kulkenut mukana myös iltapuuro lapselle meidän aikuisten ravintolaillallisella nautittavaksi.
Riippuu matkakohteesta, Oulusta Helsinkiin vai johonkin kauemmas? Koneeseen saa ottaa pilttejä ja korviketetroja. Vaipanvaihto tapahtuu ahtaassa vessassa jossa on käännettävä hoitopöytä, laihduta jos olet erittäin ylipainoinen sillä hoikankin on vaikea mahtua vessaan jossa on hoitopöytä laskettu alas.