Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kosmetiikkatesti paljasti: 270 euroa maksava tuote häviää 3 euroa maksavalle

Vierailija
26.10.2016 |

Kuluttaja-lehti testasi päivävoiteet ja tulos oli ehkä joillekin nolo: ykkönen on Lidlin 3 euron Cien, jumboksi jäi Stockmannin 270 euron La Mer..

Niin että kannattaa panostaa laatuun?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetiikka on huijausta. Luonnontuotteet kunniaan!!!

Vierailija
2/29 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laatuun panostamalla ostaa sen 3e tuotteen. Hintaan panostamalla sen 270e tuotteen. Kannattaa siis todellakin panostaa laatuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma mutta ei tuo nyt tarkoita että asiat aina ovat noin. Kyllä laatuun kannattaa tietyissä asioissa panostaa

Vierailija
4/29 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, eihän se sisältö (ainesosat) noissa kalliissa niinkään maksa vaan kaikki muu, mm. purkin suunnitelukuluista lähtien. 

Vierailija
5/29 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kokeillut sen lidlin voiteen, ei toimi mun iholla, mutta ei noin kalliiseenkaan ole varaa. Sanoisin, että jokaisen on etsittävä itselleen se toimivin tuote.

Mulla on atopia ja lisäksi ruusufinni. Kuiva iho tarvitsee runsaasti kosteusta, mutta voide ei saa myöskään aiheutta näppyjä. Lidlin voide aiheuttaa niitä mulle.

Vierailija
6/29 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no, eihän se sisältö (ainesosat) noissa kalliissa niinkään maksa vaan kaikki muu, mm. purkin suunnitelukuluista lähtien. 

Purkin suunnittelukulut my ass. MERKISTÄ siinä se tyhmä kuluttaja maksaa. Aivan kuten ostaessaan jonkun luksuslaukun tai "paremman neuleen". MERKISTÄ.

Vierailija
7/29 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kokeillut sen lidlin voiteen, ei toimi mun iholla, mutta ei noin kalliiseenkaan ole varaa. Sanoisin, että jokaisen on etsittävä itselleen se toimivin tuote.

Mulla on atopia ja lisäksi ruusufinni. Kuiva iho tarvitsee runsaasti kosteusta, mutta voide ei saa myöskään aiheutta näppyjä. Lidlin voide aiheuttaa niitä mulle.

Mullakin on atopia ja ekseema pahimpana kasvoissa ja kaulalla. Tähän mennessä kaikki Lidlin tuotteet ovat sopineet iholleni!

Vierailija
8/29 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

La Mer-voidehan on kamalaa tönkköä, kuin ne Nivean peltipurkeissa olevat "pakkasrasvat".

Eikä se La Merin tarina oikein vakuuta, eli jos Nasan työntekijä on aikoinaan suunnitellut sen koostumuksen Nasalla työskennellessään, niin miksi se kyseinen voide kuuluu tänä päivänä valtavaan Estee Lauder-konserniin?

Vierailija
9/29 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täytyyhän yli satasen voide olla parempaa kuin viiden euron purnukka!  Mutta oikeasti huippumerkeissä (=kalliissa tuotteissa) maksamme niiden hinnassa myös itse brändista, tuotteelle luodusta mielikuvasta, markkinoinnista ja siitä itsensä "hemmottelun" tunteesta.

Vierailija
10/29 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purkin suunnittelukulut my ass. MERKISTÄ siinä se tyhmä kuluttaja maksaa. Aivan kuten ostaessaan jonkun luksuslaukun tai "paremman neuleen". MERKISTÄ.

Meinaat, että design on ilmaista? Aika noloa...

Vierailija
11/29 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No merkkien kalleus muodostuu juuri kaikesta ylimääräisestä. Hinta muodostuu  mm. siitä että purkin suunnittelee joku nimekäs muotoilija ja tietysti etenkin markkinointikulut  ihan toista luokkaa kuin jossain Lidlin voiteessa. Tuo oli vain esimerkki yhdestä "turhasta" kuluerästä jota ei halpistuotteissa ole. 

Vierailija
12/29 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis: Ootko kokeillut hamppuvoidetta?

Mulla on myös atoppinen iho ja nyt loppusyksyllä lehahti aivan tosi inhottavaksi. Lisäksi toiseen poskeen alkoi tulla sellaista punoitusta ja kuivaa, kuitenkin ihan eri tyyppistä kuin vartalolla.

Tuntui ettei mikään auta. Äitini jutteli kaverinsa kanssa, jolla myös atooppinne ihottuma ja hän kertoi tästä hamppuvoiteesta ja päätinpä sitten minäkin "viimeisenä toivona" kokeilla.

Parissa viikossa alkoi tulla tuloksia. Kasvojen iho parani täysin ja vartalon ihottuma on rauhoittunut todella merkittävästi.

Mulla on Body Shopin kasvovoide (n. 20 €) ja vartalovoi (n. 18 € muistaakseni). Ei siis halpaa, muttei ökyhintaistakaan. Tätä saa myös luontaistuotekaupoista, mutta on jatkuvasti loppu. Body Shopistakin se oli loppu, jouduin pari viikkoa odottelemaan uutta erää.

Vierailija
13/29 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on atopia ja ekseema pahimpana kasvoissa ja kaulalla. Tähän mennessä kaikki Lidlin tuotteet ovat sopineet iholleni!

Mukava kuulla :) ei ne samat tuotteet silti välttämättä sovi kaikille atoopikoille.

Vierailija
14/29 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tämä halpisvoide on toiminut paremmin kuin moni kalliimpi. Tässä ei ole todellakaan tuhlattu resursseja epäolennaiseen.

http://www.herbamedicus.fi/index.php?p=2_4_OLIIVIOLJYVOIDE-250-ML

Vierailija
15/29 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ollut tuota mieltä. Onneksi oma iho on sellainen että "hienot", "kalliit" ja "hoitolatuotteet" ei ole koskaan käyneet mulle. Ainoastaan Nivean tms halpisvoide marketista ostettuna (5,90€).

Vuosia etsin hyvää huulipunaa kokeilin kalliita ja arvostettuja  merkkejä mitä tutut hehkutti. Ei sopinee, huulet kuivui, rohtui ja huulipuna ei kestänyt hetkeäkään hyvänä. Sitten tytär toi Lindeksin jonkun euron huulipunan ja tämä on ihan mahtava! Lopultakin oikea väri ja koostumus, pysyy huulissa eikä kuivata:)

Vierailija
16/29 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi se kyseinen voide kuuluu tänä päivänä valtavaan Estee Lauder-konserniin?

Samalla tavalla kuin Body Shop ja NYX kuuluu L'orealille yritysoston kautta.

Vierailija
17/29 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

[B]Aika puolueellista Lidlin tutkimusta. [/B] Testissä testattiin kosteuttavuutta. Lidlin voiteeksi on valittu "cream" kun muissa on valittu vähemmän tuhti versio: geelivoide, crème légère yms., jotka soveltuvat paremmin kesäkäyttöön.

Myös Nivealta on valittu sen perinteisen sinisessä purkissa olevan tökötin sijaan muu, joka on koostumukseltaan kevyempää. Samoin La Merin voiteesta on valittu testiin moisturizing GEL cream, vaikka samalta merkiltä on myös paksumpaa tököttiä Crème de la Mer.

Testissä ei myös kerrota, miten suuresta otannasta on tehty. Jos mittaus perustuu 1 ihmisen testaamaan voiteeseen per merkki, tässä on aika suuri virhemarginaali Lidlin eduksi jo ennestään Lidlin eduksi muodostetussa koeasetelmassa.

http://kuluttaja.fi/testit/kosteuttavat-paivavoiteet/

Vierailija
18/29 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin nyt vaan on sellanen Lidli-iho.

Mulla on sellaset ihosolut, että ne ottaa vastaan vaikuttavat aineosat vain sellaisista voiteista, joiden nimessä on ranskaa.

Vierailija
19/29 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin ennen paljonkin laatukoskemettiikkaa kun luulin sen oikeasti olevan parempaa, nykyään käytän pääasiassa essencea. Varsinkin kyseisen merkin ripsarit on ihan yhtä hyviä kun esim ysl ripsarit mutta maksaa vaan alle 4e.

Vierailija
20/29 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama testi on tehty jo ainakin kolme vuotta sitten ja siitä saakka olen ostanut Lidlin rasvaa. En kyllä tosin koskaan ole ostanut muutamaa kymppiä enempää maksanutta voidetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan