Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon töissä kassalla ja kun katselee ihmisten päivittäisiä ostoksia niin huh huh D:

Vierailija
25.10.2016 |

Täällä käy kamalasti ihmisiä jotka lappaavat kärrit täyteen kaikkea huonoa!!!
Siis oikeasi tätä tasoa:
- Ranskalaisia
- kalapuikkoja
- nugettejä
- vehnä makaroonia
- lenkkimakkaraa
Einespyöryköitä
- mikrohampurilaisia
- mehuja
- karkkia
- leivoksia
Siis oikeasti tällaista paskaa????
Ihmiset oikeasti elää tällaisella?
Sääliksi käy etenkin jos on lapsia.
Oon siis töissä pienehkössä k kaupassa ja, kun katselee hyllyjä niin vihannes hylyllä seisoo pari ihmistä ja taas karkki, kalja ja leivoshyllyt ovat täynnä ruuhkaa D:

Kommentit (190)

Vierailija
21/190 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot ap ilmeisesti joltain wt paikkakunnalta? Ei pk seudulla oo tollasta eikä kyllä porvoossakaan.

Pyhtää - kotka- hamina seutu voisi olla hyvin tuota tasoa

3 vuotta keikkailin pk-seudulla yli 30 eri kaupassa yhteensä, ja ap:n kuvaus on varsin totta.

Mielenkiintoista oli esimerkiksi ero Ullanlinnan ja Siltamäen välillä, niin ostosten kuin asiakkaiden käytöksenkin kannalta.

Vierailija
22/190 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haah, ap.

Itse ostan isosta marketista jokapäiväiset elintarvikkeet, kuten lihat, kalat, maitotuotteet, kasvikset.. hinnat alempia ja suurissa määrissä eroa jo tulee. Lähikaupasta käyn bongailemassa alennuksessa olevia parasta ennen-päiväystä lähestyviä tuotteita. Esimerkiksi pizzaa, eineslihapullia ja muuta roskaruokaa perjantaille ja viikonlopulle, jotka ovat meillä herkkumättöpäiviä. Jos ostan keskiviikkona tai torstaina vanhaksi menevää pizzaa, sen voi laittaa muutamaksi päiväksi pakastimeen ja itse asiassa jääkaapissa säilytettynäkin on ihan ok vielä pari päivää yliajalla. Myös karkit ja limut tulee ostettua tuolta. Toki jokapäiväisiäkin tuotteita, kuten lihaa tai jogurtteja tulee joskus ostettua, jos on sopivia alennuspäiväystuotteena. Mutta tuossa meidän lähikaupassa näitä ei kovin usein ole.

Eli ap, meidän ravintotottumuksista lähikaupan kassana näet lähinnä vain viikonlopun herkuttelupäivien saldon.:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/190 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ostan vihannekset ja hedelmät tuoreempana paikasta, jossa ne kiertää. Pikkukaupasta voi ostaa kylmätavaroita. Lihan laadun suhteenkin siellä kuitenkin on yleensä pakkauspäivät kauempana ja maidossa eräpäivä lähempänä.

Vierailija
24/190 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainaka mee K-markettiin ostamaan kun juurikin ehkä jotain sellasta halppisshittii. Isommista kaupoista kuten Prismoista ja Citymarketeista ostan salaatit, kunnon vihannesosastoilta vihanneksia ja maidot sun muut.

Vierailija
25/190 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on selitysten mestareita :D:D

Kun kauppa on pieni lähimyymälä, niin sieltä ei voi ostaa muuta kuin sontaa. :D:D

Vierailija
26/190 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin muistan ihmisten ostoksia mutta mielestäni suurin osa ostaa ihan normaalia ruokaa ja hyvin usein mukana riisipiirakoita, sämpylöitä ja croisantteja. Työskentelen siis lidlissä

Vierailija
27/190 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kauppa on pieni lähimyymälä, niin sieltä ei voi ostaa muuta kuin sontaa. :D:D

Äläpä. Samaa siltaa sieltä supermartista ostetaan, varsinkin pienten lasten äidin ja nuoret/yksinäiset vanhemmat miehet.

Terveisin yli kymmenessä eri supparissa vuoroja tehnyt.

Vierailija
28/190 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sieltä pstaa vaikka mitä. Jos saa kuitenkin edullisemmalla tuoreempaa, miksi maksaa huonommasta enemmän?

Vierailija
29/190 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalle jonottaessa olen kyllä tehnyt toisenlaisia huomioita ihmisten ostoksista. Terveellistä ruokaa pääosin kaikilla. Olen Sellon Cittarin asiakas. 

Vierailija
30/190 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kauppiaat on just tollasia kyttääjiä.

Vierailija
31/190 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tapaan käydä just pikkukaupoista ostamassa tuollaista. Ranskikset ja jotkut einesruuat on meillä harvoin käytettäviä pikaruokia (sairaus tai muuten kiire ettei ehdi/jaksa tehdä kunnon ruokaa).

Myös leivokset ja karkit yms. käydään pikaisesti ostamassa lähikaupasta jos tulossa yllärivieraita tai makeanhimo yllättää.

Ne kunnon ruokaostokset teen isossa marketissa, jossa ostoksetkin tulee huomattavan paljon halvemmaksi kuin jossain pikku k-marketissa/siwassa.

Vierailija
32/190 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheat defenssit päällä ihmisillä :D

Tämä aihe menee aina tunteisiin! Vaikka ihan oikeassahan ap on, suurin osa ihmisistä syö surkeaa ravintoa ja se kyllä näkyy, ulkonäössä ja terveystilastoissa.

Vierailija
33/190 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä kaupasta tulee ostettua yksittäiset herkut ja nopeat valmisruuat, isosta kaupasta ostan ns. kunnon ruuat, vihannekset ja hedelmät. Niin se vain menee monella muullakin. Et varmaan oleta, että ihmiset ostaisivat kaikki ruokaostoksensa sieltä teidän pienestä kalliista marketistanne? Pieni marketti on sitä varten, että siellä pyörähdetään hakemassa jotain pientä nopeasti. Hinnatkin on heti sen näköiset.

Vierailija
34/190 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot ap ilmeisesti joltain wt paikkakunnalta? Ei pk seudulla oo tollasta eikä kyllä porvoossakaan.

Pyhtää - kotka- hamina seutu voisi olla hyvin tuota tasoa

3 vuotta keikkailin pk-seudulla yli 30 eri kaupassa yhteensä, ja ap:n kuvaus on varsin totta.

Mielenkiintoista oli esimerkiksi ero Ullanlinnan ja Siltamäen välillä, niin ostosten kuin asiakkaiden käytöksenkin kannalta.

Kerro lisää näistä eroista? Miten ostokset erosivat? Entä käytös? Ihan mielenkiinnosta kysyn:)

Vierailija
35/190 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset syövät itsensä sairaiksi, jotta eivät pääsisi eläkkeille joita ei koskaan tule.

Vierailija
36/190 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähden just ostamaan einespullia, jauhomuussia ja suklaata. Niistä on tiistain päivällinen tehty.

Toiveruokapäivä ja tätä 13 v halus, ei mitään itsetehtyjä pullia, vaan kunnon einestä!

Vierailija
37/190 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
38/190 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsän kassatyön ainoa kiinnostava juttu on kun voi mielikuvituksessaan miettiä millainen tyyppi asiakas on ostosten ja habituksen perusteella. Aika matelee hitaasti ja jotain ajatusleikkiä tarvii siihen tylsyyteen.

Sori, mutta niin se vaan on :D

T. Opiskelija ja joskus kassalla työskentelevä

Vierailija
39/190 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki suu vaahdossa selittää ostavansa pikkukaupasta herkut ja isoista kaupoista terveelliset ruuat. Kumma kyllä, että täällä isossa kaupassa olen tehnyt kuitenkin ihan samanlaisia havaintoja kuin ap.

T. Prisman kassa (ja joo, työni ei välttämättä ole asiakkaiden ostosten tarkkailu, mutta eipä siinä silmiäänkään voi sulkea)

Vierailija
40/190 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin tänään Siwassa, kun piti ostaa basilikaa ruokaa varten. Hyllyssä oli viisi ruukkua ja parhaassakin 1/5 lehdistä oli mustuneita. Aika surkeaa.