Mikä on ollut paras ruoka, jota olet syönyt IKINÄ?
Siis paras ateria?
Minulla on seuraava.
Vuosientakainen miesystäväni kokkasi kerran sellaisen aterian, että oksat pois. Olin tullut toisesta kaupungista valintakokeista junalla. Uupumus ja apeahko mieli vaivasivat minua. Oli toukokuinen ilta.
Kun saavuin hänen kotiinsa, näin hänen kattaneen pöydän ja sytyttäneen kynttilän. Ruoaksi oli alkusalaatin jälkeen voissa paistettu kuhafilee limemehulla höystettynä, perunasose ja rennoiksi kuullotetut kevätsipuli- ja purjorenkaat. Juomaksi oli vesi ja viileä, puolikuiva valkoviini.
Se on ollut ainut kerta, kun olen itkenyt ilosta ruokaa syödessäni.
Mikäs teillä?
Kommentit (646)
Nälkä tekee kuivasta leivänkannastakin hyvän. Olen kokenut muutaman kerran.
Pasta Carbonara Dubrovnikissa italialaisessa ravintolassa.
Anjovisjäätelö.
Ei ole vitsivastaus, se oli ihan vaniljajäätelöä jossa oli anjovista mausteena. Tarjoiltiin Helsingissä, nyt jo lopettaneessa ravintola Kellarikrouvissa, melko tarkalleen 20 vuotta sitten, vuonna 2003.
Kaikki äidin tekemä ruoka ja lähes kaikki omatekemäni.
Katukeittiöstä ostettu falafel-pita -leipä Jerusalemissa.
En osaa päättää kahden välillä: naudan sisäfile mediumina valkosipulivoilla tai sitte ihan vaan yksinkertaisesti perunavelli.
Paras ruoka ikinä, jota olet syönyt. Eikä paras ruoka, jota olet syönyt ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Pasta Carbonara Dubrovnikissa italialaisessa ravintolassa.
Miten kävi, jämähtikö maha? Minä olin 2 viikkoa reissussa Splitissä ja Dubrovnikissä. Tuorepastaa tuli syötyä monessa muodossa, koska siellä joka toisessa ravintolassa erikoisuus on itse tehty tuorepasta ja joka toisessa tuore tonnikalapihvi. Siitä pastasta jämähti suolisto niin, että Suomessa piti levolacit ja microlaxit kokea.
Söin Pariisissa v. 1999 niin hyvää bouillabaissea eli ranskalaista kalakeittoa, että kävin syömässä samaa matkan jokaisena iltana. Se oli aivan taivaallista, ravintolan erikoisuus.
Mummon karjalanpiirakat. Ne oli ohutkuorisia ja niissä oli hyvä sydän. Kaikki lähtee puurosta, jota täytteeksi laitetaan. Ja kuori ei saa olla paksu. Piirakka pitää rypyttää oikein. Ja lopuksi voidellaan vesi-voiseoksella.
Äiti teki hyvää karjalanpaistia ja uunissa haudutettua perunatuuvinkia, jonka päälle paistaminen teki makean kuoren.
Äitini tekemät lihapullat ja Kreikassa jirokset ovat jaetulla ykkössijalla.
Jyväskylässä ravintola Figarossa vuonna 2016 ehkä joku annos jossa oli pääainesosana ankka. Ai että sitä makujen sinfoniaa.
Se taisi olla myös ensimmäinen kerta kun söin ankkaa.
Sen jälkeen ei ole ko. ravintolassa tullut käytyä, ehkä joskus vielä?
Seinäjoen McDonladsin BicMac-ateria ekstrajuustolla. Ai että. EMännän kanssa käytiin, kun oltiin häämatkalla tuolla. Ja Seinäjoen keskusta on niin kaunis ja romanttinen!
Paistetut muikut maistuu aina taivaalliselta 😋
Mäkkärin pihvit tulee Puolasta, melkein kuin olisi ulkomailla ,)
Ehdottomasti mummun tekemät lihapullat ja perunamuusi.. kylkeen puolukkaa, survoksena
Tietysti namm nams
Mikä on paras ruoka, jota et ole syönyt ikinä?
Nää kuvailut on hulvattomia