Tunnetko ketään joka juo ruokajuomana KOTIKALJAA?
Kommentit (42)
Joisin mielelläni olutta iltqisin, mutta en viitsi tehdä itselleni siitä tapaa. Ykkösiåkään ei viittis joka ilta juoda. Ale-tyyppiset, liekö pintahiivaoluita, menevät ykkösenä aika hyin kun niissä on makua, mutta nollan prosentin lager maistuu kumille tai metallille.
Kotikalja menee ihan hyvin, juon sitä pikku lasillisen aina välillä. Parempaa kuin useimmat alkoholittomatnja tietääkseni alle 0,5%
Joo juon sitä jos ei ole tarjolla punaviinä ja/tai snapseja.
Kaikki muu kelpaa ruokajuomaksi paitsi viini tai maito.
Minä, vaimoni ja useampi lapsistani silloin kun sitä on tarjolla.
Lapseni ovat 24-15- vuoiaita.
Minä aina välillä juon, jos käyn lounaspaikassa syömässä. Se on kyllä vaihtelun vuoksi aika hyvää.
Kotikalja on minusta eri juttu kuin olut. Ihan eri makuistakin.
ABC:n seisovassa pöydässä juon aina lasin kotikaljaa ja lasin maitua 😊
Minä vedän työmaa ruokalassa ei muuten.
Minä juon lounasravintoloissa ja vain juhlapyhiksi ostan kotiin. Itse en valmista kuin vahvempia juomia.
"Onko vain mummujen tapa?"
Ja mummuhan ei ole kukaan, vai?
No, minä juon mielelläni, jos vain tarjolla on. Joskus ostan kotiinkin, tai jopa teen itse. Mutta olenkin kyllä jo kuusikymppinen, eli kai minut mummoksi voi laskea, vaikkei lapsenlapsia olekaan.
Näkyy sitä kyllä jopa opiskelijaruokalassa joku juovan.
Vierailija kirjoitti:
Minä juon lounasravintoloissa ja vain juhlapyhiksi ostan kotiin. Itse en valmista kuin vahvempia juomia.
Se kaupan pullossa oleva kotikalja on kyllä pahaa. Siitä tuoppi-uutteesta tulee minusta ihan hyvä kotikalja. Ja helposti.
Terveyskeskuksen vuodeosastolla työskennellessäni tuli mummoille ja papoille kaadeltua lasi jos toinenkin kotikaljaa, heille se maistui. Hienoa, kun oli tarjolla. Kyllä itsekin laitan kotikaljaa, mutta lähinnä jouluna, en juuri muuten. Lapsuus tulee kotikaljasta mieleen, isä teki sitä aina välillä.
En juo, enkä ole mummo. Lapsena oksensin jouluruoat, kun keinuttiin pyörivässä tuolissa... se oli viimeinen (koti)kalja
Peilistä katselee eräs.
Aika harvoin hyvää kotikaljaa kylläkin tarjolla, eikä itse osaa tehdä.
Eikä kyllä aika tai kiinnostus riittäisi sen valmistamiseen....
Kotikaljassa on alkoholia joten se on lasun paikka jos sitä juottaa lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Kotikaljassa on alkoholia joten se on lasun paikka jos sitä juottaa lapsille.
Yhtä paljon kuin kotitekoisessa simassa. Eli mitättömän vähän.
Pois lukien joku taaperon ikäinen, ei ole mitään tarvetta kauhistella, jos lapsi maistaa kotikaljaa.
Sitä paitsi, on parempi, että ne ensikosketukset alkoholiin tapahtuvat turvallisessa ympäristössä.
Oppivat ehkä käyttämään sitä vastuullisesti.
Joisin mielelläni, mutta turhia kaloreita siinä tulee roppakaupalla, joten parempi juoda vaan vettä tai laihaa mehua.
Juon, mikäli ei ole hapotonta sokerilitkua. Joissain lounaspaikoissa osaavat tehdä hyvää kotikaljaa, sopivasti hiilidioksidia ja niukasti sokeria. Toisissa se on jatkuvasti ällöä sokerilitkua vaikka kuinka antaa palautetta. Niissä juon mieluummin piimää tai vettä.