Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähti eilen ja haluaa erota

Onneton
22.10.2016 |

Eli olemme alle 30 - vuotias pariskunta ja asuneet saman katon alla nyt muutaman vuoden ajan, josta yhdessä olemme olleet melkein saman verran. Hiljattain muutimme vieraalle paikkakunnalle lähemmäs miehen vanhempia ja tiesin jo silloin, ettei meillä mene kovin hyvin. Suhde oli kuitenkin jo paranemaan päin, kunnes mies päätti eilen lähteä riidan jälkeen ja erota estämällä minut kaikin mahdollisin tavoin elämästään. Riita alkoi kotitöistä ja paisui niin isoksi, että mies puki vaatteet päälle ja lähti autollaan pois yöksi vanhemmilleen. Itselle ei tulisi mieleenkään lähteä kesken selvittämätöntä riitaa ja yritinkin soittaa miehelle perään, sekä laittaa lukuisia viestejä. Tänään aamulla mies ilmoitti, ettei yhä halua tehdä sovintoa, vaan ero on hänen mielestään ainoa vaihtoehto. Olimme tehneet riitaa edeltävänä päivänä yhteiset pelisäännöt perustuen aikaisempiin riitoihin, jotta samaa ei enää toistuisi. Mies kuitenkin päätti rikkoa sääntöjä ensin, jonka seurauksena menin pettämään aiemmat lupaukseni. Mielestäni,jos yhteiset säännöt sovitaan, niin molempien osapuolten tulee noudattaa niitä. Yksityiskohtiin en pysty menemään tätä tarkemmin, jotta minua ei tunnisteta. Sama on toistunut aiemminkin ja mies on oleillut silloin useita päiviä vanhempiensa luona, kunnes olen lopulta saanut hänet tulemaan takaisin. Tällä kertaa riita sai alkunsa samoin, kuin viime kerralla eli huusin hänelle, jonka seurauksena hän otti tavaransa ja lähti. Rakastan miestäni eikä ero ole mielestäni ratkaisu. Olen yrittänyt kertoa miehelleni, kuinka paljon ajattelen yhteistä tulevaisuuttamme ja hän myös itse suunnitteli tulevaisuuden suunnitelmia kanssani vielä samana päivänä ennen riitaa. Tänään hän lähti yhdessä suunnitellulle päivämatkalle toiseen kaupunkiin, jonne ei ottanut minua mukaan aamulla. Olen henkisesti aivan rikki ja en tiedä mitä pystyn enää tekemään pelastaakseni suhteeni. Mieheni ei ole koskaan halunnut tuoda asioitamme muille julki ja sen takia terapia ei ole ollut ratkaisu. Miten ihmeessä saisin miehen ymmärtämään, ettei lähteminen ja ero ole ratkaisu. Koen olevani tässä maailmassa niin yksin ja mieheni on ollut aina tukeni, sekä turvani. Minulla ei ole ketään kenen kanssa puhua tästä ja pelkään miehen perheen myös hylkäävän minut täysin tämän myötä. Meillä ei ole yhteisiä lapsia, eikä yhteistä asuntolainaa, mutta olemme puhuneet yhteisestä tulevaisuudesta ja tulevaisuuden suunnitelmat olivat niin hyviä ennen miehen pois lähtemistä. Tätä kirjoittaessa yritän pidätellä itkua ja toivoa vain parasta, että mies tajuaisi kuinka paljon oikeasti välitän hänestä ja tulisi takaisin kotiin.

Kommentit (405)

Vierailija
61/405 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtamalla paranee

Huutamalla paranee

Huutamalla vaihtuu

Vaihtamalla huutaa

Hulluhan se on, joka ei puolta ajasta huuda

Hulluhan se on joka ei puolta miehistä vaihda

Ei se ole hullu, joka vaihtaa, vaan se joka maksaa

Ei se ole hullu, joka pyytää, vaan se joka huutaa

Ei se ole hullu, joka huutaa, vaan se joka vaihtaa

Ei se ole hullu, joka vaihtaa, vaan se joka huutaa

Mieti näitä pointteja.

Vierailija
62/405 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkeksi menin lepäämään ja selvittämään päätäni pois tietokoneelta. En ruvennut huutamaan miehelleni ennen kuin huomasin hänen rikkovan listattuna olevia hänen puoleltaan tulleita käskyjä eli toisen kunnioittaminen ja auttaminen. Kun mies ei auttanut minua väsyneenä kotitöissä vaan väitti ja valitti, ettei se ole hänen homma oma pinna meni täysin yli. Lisäksi mieheni ei kunnioittanut minua riidan aikana yhtään. En koskaan ala huutamaan samantien. - AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/405 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneton kirjoitti:

Lisäksi mieheni ei kunnioittanut minua riidan aikana yhtään. En koskaan ala huutamaan samantien. - AP

Annas, kun kerron sinulle salaisuuden. Hyvin harva kunnioittaa toista riidan aikana. Mitä sitä sellaisen kanssa riitelisikään, jota kunnioittaa. Huutaminenkaan ei ole mikään kunnioittamisen osoitus. Hyvin harva sen sellaisena ottaa, joten miehesi luultavasti ajattelee että sinäkään et häntä kunnioittanut koska huusit.

Vierailija
64/405 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi selvästi haluaa oikeasti erota ja lähteä suhteesta ja hakee sinuun etäisyyttä. Varmaankin tuo sinun roikkuminen miehessä aiheuttaa lisää ahdistusta ja siksi miehesi pakenee muualle. Vaikea tuohon teidän riitaan on ulkopuolisen ottaa kantaa, kun ei tiedetä tarkalleen, mitä riita koski ja miten eteni. Nyt on vaan epämääräinen " on tehty pelisäännöt, joita mies rikkoi ensin ja sitten toinen rikkoi kostoksi". Ihan kuin kaksi kakaraa hiekkalaatikolla.. Ihan itsesikin kannalta, anna miehen mennä, rakenna uusi elämä ja kasva aikuiseksi. Se, että ole aikaisin muuttanut pois kotoa, ei tarkoita, että osaisit käyttäytyä aikuismaisesti.

Vierailija
65/405 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan nyt keskittyä ihan omaan itseen. Jos siis sinulla ei ole mitään omaa elämää eikä muita läheisiä kuin mies ja hänen perheensä??

Ei ole tervettä elää niin riippuvaisena toisesta ja siihen on varmaan syynsä miten olet tähän tilanteeseen joutunut. Terapiaa ( ihan yksilö) suosittelen minäkin.

Mikään suhde tai mies ei voi yksin olla elämän tarkoitus ja ainoa onnen tuoja. Se jo sinänsä vaikeuttaa suhdetta.

Kun ei ole lapsia eikä edes pettämistä niin kyllä miehellä on ihan kaikki oikeus lähteä jos haluaa. Varsinkin kun tämä lähteminen toistuu säännöllisesti niin kyllä se kertoo siitä että hän haluaisi suhteen päättää.

Myös ihan itsesi kannalta olisi viisasta lopettaa tämä riippuvuus suhde.

Vierailija
66/405 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmin puoleinen kunnioitus lähti toki, joka oli omalta osaltani täysi virhe. Riita on joka tapauksessa käyty läpi ja uskon miehen tulevan tänään hakemaan tavaransa illalla. Olen itkenyt hysteerisesti ja miettinyt keinoa selvittää vielä tämä typerä riita. Mielestäni oli vain liikaa, että luodaan miehen toiveesta yhteiset pelisäännöt joita hän ensimmäisenä rikkoo ja minun tulisi pitää yhä lupauksista kiinni kun mies saa kohdella minua miten lystää suutuspäissään. Miehen reissu tekee nyt molemmille hyvää, mutta rakastan miestäni enkä ole valmis päästämään hänestä irti tämän riidan seurauksena.

Vierailija
67/405 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä edelliseen että AP merkintä unohtui - AP

Vierailija
68/405 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneton kirjoitti:

uskon miehen tulevan tänään hakemaan tavaransa illalla.

enkä ole valmis päästämään hänestä irti tämän riidan seurauksena.

Anna miehesi hakea tavaransa kaikessa rauhassa. Parempi ettet ole lainkaan edes paikalla. Älä yritä syyllistää tai muuten manipuloida häntä jatkamaan kanssasi, koska hän ei selvästikään tahdo. Kunnioita sinä nyt hänen päätöstään lopettaa suhde. Ellet sitä tee, ei sinulla ole mitään asiaa valittaa sinuun kohdistuneesta kunnioituksen puutteesta. Tee itsestäsi valmis päästämään hänestä irti, äläkä vello itsesäälissä.

Vierailija
69/405 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi väkisin toista pitää suhteessa ja rakastaa jos toista ei kiinnosta.

Mies ei osaa riidellä eikä halua keskustella eikä selvittää asioita.

Luuletko oikeasti että vuosien myötä tulisi joku muutos parempaa? Ei tule vaan mies häipyy aina omille teille kun tulee riitaa ja sinä istut kotona itkemässä ja pyytelemässä anteeksi ja anelet takaisin.

Yllätä miehesi ja itsesi ja sano ukolle ettei tarvitse tulla enää takaisin...muuttakoon vanhempiensa luo mököttämään.

En vois olla enempää samaa mieltä kun tää kirjoittaja! Jos toinen on päättänyt erota eikä halua vastata viesteihisi tai puheluihisi niin älä herranjumala ahdistele ja anele enää, ei auta yhtään ja sun itsetunto murenee olemattomiin.

Anna olla ja etsi joku aikuinen mies joka osaa selvittää asia puhumalla, ei pakenemalla.

Vierailija
70/405 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneton kirjoitti:

Erota en halua vaan nimenomaan saada ratkaisun siihen, miten saisin mieheni jatkamaan elämää kanssani. Kaikki menee muuten niin hyvin, jos riitelyä arkipäiväisistä askareista ei lasketa.

Parisuhde on juuri  niitä arkipäiväisiä asioita ja askareita. Vai mitä teillä se "kaikki muu hyvä" on?

Vierailija
71/405 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia tekisi tietenkin hyvää ja pelastaisi suhteemme kommunikaation suhteen, mikäli mies tahtoisi jäädä ja yrittää parantaa suhdetta. Yksin se tuntuu niin turhalta, mutta pakko sinne on hakeutua siinäkin tapauksessa että lopullinen ero tulisi kun ei ole ketään kenelle puhua. Oma perheeni on ollut aina hyvin rikkinäinen ja olen ainoa lapsi. Lapsuudessani olen kokenut hylkäämisen tunnetta vanhempien eron, sekä lukio aikaisen päättyneen parisuhteen myötä. Olen siis toisinsanoen tullut hylätyksi toistamiseen, mikä on tietenkin vaikuttanut suhteeseeni mieheeni. Opiskelujeni loputtua vanhat ystävät eivät ole enää halunneet pitää minuun yhteyttä, kun ovat lähteneet omille teilleen. Nyt koen olevani täysin yksin jos mieheni päättää erota. -AP

Vierailija
72/405 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneton kirjoitti:

Oma perheeni on ollut aina hyvin rikkinäinen ja olen ainoa lapsi. Lapsuudessani olen kokenut hylkäämisen tunnetta vanhempien eron, sekä lukio aikaisen päättyneen parisuhteen myötä. Olen siis toisinsanoen tullut hylätyksi toistamiseen, mikä on tietenkin vaikuttanut suhteeseeni mieheeni. Opiskelujeni loputtua vanhat ystävät eivät ole enää halunneet pitää minuun yhteyttä, kun ovat lähteneet omille teilleen. Nyt koen olevani täysin yksin jos mieheni päättää erota. -AP

Joojoo, mutta eroaminen on miehesi oikeus, jos hän ei kanssasi jaksa tai muuten halua jatkaa. Tässä ei ole nyt kyse vain sinusta ja hylkäämisentäyteisestä lapsuudestasi, vaan kyse on myös miehestäsi. Ensi kerralla parempi tuuri. Vähennä ainakin huutamista äläkä ahdista toista sovintoon, kun hän ei ole siihen vielä valmis. Unohda ne lehtipalstojen höpinät, että riita täytyy heti puhua puhutaaksi juurta jaksaen. Ei voi, ellei kumpikin sitä halua.

Vierailija
73/405 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt jää kiinni niihin pelisääntöihin, kuka ne laati ja kuka ensimmäisenä niitä rikkoi.

Miksi ihmeessä haluat miehesi takaisin ja jatkaa tuollaista liittoa? Miksi sinulle on pakkomielle saada miehesi takaisin? Et ole kertonut esim. että haluat sopia riidan tai pyytää puolin ja toisin anteeksi, vaan nimenomaan "saada mieheni takaisin" (ei suora lainaus).

Vaikka et ole valmis luopumaan hänestä, sinun on pakko, jos mies niin haluaa. Ei kukaan omista toista.

Vierailija
74/405 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneton kirjoitti:

Hauskin lukemani kommentti keskustelun aloitukseen liittyen oli riitely nälkäisenä. Koen olevani hyvä selvittämään asioita, mutta minut saa usein hyvinkin vihaiseksi ja äkkipikaiseksi suustaan, kun olen nälkäinen. Olin kuitenkin valmistanut vaivalla normaalista arkiruuastamme poikkeavan aterian ja vatsamme olivat täysiä. En ymmärrä mikä mieheen meni, kun meni heti sen jälkeen rikkomaan yhteisiä pelisääntöjä ja riita paisui myös minun puolelta liian suureksi. Menin pettämään omat lupaukseni, jotka saivat miehen lähtemään viime kerralla ja nyt yritän epätoivoisesti miettiä, miten saisin taottua miehelle vielä järkeä kun hän ei anna minulle mahdollisuutta anteeksipyyntöön ja sopuun. Toisen naisen olemassaoloa en usko ja hänen ystävänsä, sekä vanhemmat myös ovat usein vahvistaneet miehen menot oikeiksi. Töiden jälkeen mies on aina tullut suoraan kotiin, eikä poistu lähes koskaan kotoaan muualle. Viime riitojen seurauksesta olen yrittänyt välttää takertumista liikaa mieheeni antamalla hänelle lisää omaa tilaa. Suututtuaan ja lähdettyään pois kotoa hän kuitenkin aina estää minun yhteydenpidon täysin ja sanoo etsivänsä muita naisia, vaikka ei ehkä sitä oikeasti ja toivottavasti tarkoita. - AP

Uhkailee etsivänsä muita naisia riidan takia? Huhhuh, ei yhtään kunnioitusta sinua kohtaan.

Mäkin suosittelen että ehdotat miehelle vielä parisuhdeterapiaa, jos haluat pelastaa suhteen. Oon aika varma että tilanteen selvittäminen vaatii ulkopuolista, joka näkee tilanteen puolueettomasti.

Vierailija
75/405 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki harrastus ja ystäviä!

Vierailija
76/405 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan mieheni takaisin koska suunnittelimme juuri muutama tunti ennen riitaa yhteistä tulevaisuutta ja mies näytti olevan innostunut siitä minun kanssani. Rakastan miestäni kovasti, mutta hän ei koskaan myönnä omia virheitään mikä ärsyttää minua. Mieheni on ollut masentunut ja käynyt sen vuoksi kerran terapiassa, mietin miten saisin suostuteltua hänet vielä parisuhdeterapiaan. Olen aina valmis pyytämään anteeksi ja tekemään kompromisseja, mieheni taas ei koskaan pyydä minulta anteeksi ja anteeksi pyynnön mahdollisuutta joutuu kyynelehtien pyytämään häneltä useita päiviä. - AP

Vierailija
77/405 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sun perään itkeminen, viestittelyt ja anelut ei 'toimi' (tai siis tätähän se sun miehes odottaa, haluaa aina vaan lisää itkua ja anelua - vallankäyttöä nääs tämäkin), niin nyt ihan toiset toimet käytäntöön. Et lähetä yhtään viestiä, et soita yhtään puhelua, et puhu/itke/anele yms yhtään kun hän tulee 'hakemaan' tavaroitaan. Kyllä se sitten, mikäli hänellä halua jatkaa kanssasi, tekee aloitteen keskusteluun. Mutta löpeta sinä nyt hyvän tähden tuo alistuminen ja itsesi nolaaminen.

Vierailija
78/405 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneton kirjoitti:

Haluan mieheni takaisin koska suunnittelimme juuri muutama tunti ennen riitaa yhteistä tulevaisuutta ja mies näytti olevan innostunut siitä minun kanssani. Rakastan miestäni kovasti, mutta hän ei koskaan myönnä omia virheitään mikä ärsyttää minua. Mieheni on ollut masentunut ja käynyt sen vuoksi kerran terapiassa, mietin miten saisin suostuteltua hänet vielä parisuhdeterapiaan. Olen aina valmis pyytämään anteeksi ja tekemään kompromisseja, mieheni taas ei koskaan pyydä minulta anteeksi ja anteeksi pyynnön mahdollisuutta joutuu kyynelehtien pyytämään häneltä useita päiviä. - AP

Kunnioita nyt vaan sitä miehesi päätöstä ja anna hänen pakata tavaransa rauhassa. Sinä vaikutat siltä, että aiot kyynelehtiä ja vaatia sovintoa illalla hänen hakiessaan kamojaan. Lakkaa manipuloimasta häntä ja anna hänen erota ilman mitään dramitiikkaa puoleltasi. Et voi omistaa miestäsi ja päättää hänen puolestaan mitä hän tekee. 

Vierailija
79/405 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään vain että mieheni luulee silloin että en välitä hänestä jos lopetan anteeksi pyytämisen ja viestittelyn (johon hän ei ikinä vihaisena vastaa). Hän on tottunut siihen, että tulen surulliseksi ja menen paniikkiin kun hän lähtee. Tiedän mieheni käyttävän sitä tilaa hyväksi ja oman rauhan antaminen on hyväksi. Pelkään kuitenkin hänen saavan sellaisen kuvan minusta että olisin luovuttanut suhteemme suhteen. En kuitenkaan kestä epätietoisuuden tunnetta siitä onko ero oikeasti lopullinen vai vain miehen suutuspäissään tekemä päätös, jota hän katuu eikä uskalla tulla heti takaisin. Hylkäämisen pelko vahvistuu silloin minulla kun jään aivan yksin. Itsetuntoni on laskenut niin alas, että minun on vaikea saada enää uusia kavereita enkä ole koskaan ollut sosiaalinen muiden ihmisten kanssa. Mieheni vanhempiin haluaisin säilyttää yhä hyvät välit, mutta tuntuu siltä että he oikein tukevat näitä pakomatkoja majoittamalla miestään siellä. Muutamaan otteeseen olen vanhempienkin nähden laittanut viestiä ja pyytänyt miestä tulemaan takaisin selvittämään asioita, ihmettelen vain miksi miehen vanhemmat tukevat tätä pakomatkailua eivätkä lähetä miestä takaisin kotiin yöksi kun on saanut hetken aikaa levätä siellä. Kyse on kuitenkin kahden aikuisen ihmisen välisestä suhteesta. - AP

Vierailija
80/405 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahasti siltä, että elät alisteisessa suhteessa ja että miehesi määrittää säännöt. Älä jää tällaiseen suhteeseen. Hae apua ja koita selvitä yksin. En jotenkin usko, että miehesi on sinua oikeasti jättämässä vaan tarvitsee sinun huomiotasi ja sitä, että saa nöyryytettyä sinua tällä tavoin, saa oman tahtonsa läpi ja pääsee siten osoittamaan, että on oikeassa ja sinä väärässä. Kuten joku sanoi käyttää valtaa väärin. Tsemppiä sulle, älä välitä ilkeistä kommenteista. Älä pyytele liikaa anteeksi, kerta pitäisi riittää. Suosittelen uusia ystäviä ja uutta elämää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi