Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua siihen että mies tapaa ex-naisystävänsä lapsia, joiden isäpuolena on ollut?

Vierailija
18.10.2016 |

Seurustelen miehen kanssa, joka seurusteli ennen minua toisen naisen kanssa, jolla on kaksi lasta eli oli siis ikäänkuin isäpuolena lapsille. Miesystäväni ja hänen exänsä seurustelivat useita vuosia kunnes miesystäväni päätti suhteen. Miesystäväni ja hänen exänsä ovat silti ihan hyvissä väleissä ja erityisesti mieheni ex toivoisi että mieheni voisi tavata exän lapsia silloin tällöin vaikka he ovatkin eronneet. Lapset asuvat vuoroviikoin äitinsä ja vuoroviikoin heidän biologisen isänsä kanssa.

Olen itse lapseton eikä minulla ole kokemusta vastaavista tilanteista aiemmin. Minun olisi helpompi suhtautua asiaan jos lapset olisivat miehen omia, biologisia lapsia, vaikkakin ymmärrän että lasten näkökulmasta on varmasti hyvä että he tapaavat silloin tällöin "ex-isäpuoltaan" joka on kuitenkin ollut useita vuosia heidän elämässään. Asia tuntuu itsestäni kuitenkin hankalalta; ei siksi että pelkäisin mieheni ja hänen exänsä palaavan yhteen, vaan siksi että en löydä omaa rooliani tuossa kuviossa. En ole lasten äitipuoli, vain ainoastaan lasten "ex-isäpuolen uusi naisystävä". Lasten äiti ei ole koskaan kutsunut minua mukaan tapaamaan lapsia. Miesystäväni ei itse miellä lapsia omikseen, vaikka on osallistunut heidän kasvattamiseensa, mutta tuntee jonkinlaista velvollisuutta osallistua vielä jollain tapaa lasten elämään. Miten voisin yrittää paremmin hyväksyä tilanteen ja mikä minun roolini tuossa kuviossa voisi olla, vai tarvitseeko minulla olla siinä mitään roolia? Minulle olisi tärkeintä että opin jollain tapaa sopeutumaan tilanteeseen mutta en tiedä mikä olisi siihen paras keino. En ole koskaan tavannut mieheni exää, nähnyt vain vilaukselta. Minusta olisi mukavaa että mieheni ex, lasten äiti, kohtelisi minua ja miestäni pariskuntana ja pyytäisi joskus minut mukaan lapsia tapaamaan eikä sulkisi minua pois yhtälöstä, koska vietämme kuitenkin mieheni kanssa hyvin tiiviisti aikaa keskenämme. Onko teillä vinkkejä tällaiseen tilanteeseen?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtautumisehdotus: hyvin.

Trust me, se olisi paljon hankalampaa sinulle jos ne olisivat omia...

Heh, hyvä ehdotus, vaikkakin helpommin sanottu kuin tehty! :) Mutta vastauksessasi piilee kyllä myös totuus, sillä omaan suhtautumiseen ja asenteeseensa voi vaikuttaa vaikka se vaatiikiin työtä ja tässä tapauksessa varmasti ennen kaikkea aikaa. Ja sekin on totta että jos olisivat omia lapsia, niin minusta olisi tahtomattanikin tullut äitipuoli, ja voin uskoa ettei sekään ole aivan helppo rooli omaksua. Tsemppiä sinulle mikäli itse olet siinä tilanteessa!

Vierailija
22/44 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla, että tapaamisten dynamiikka muuttuisi, jos sinä olet mukana, henkilökohtaisesta keskustelusta sellaiseen kohteliaaseen rupatteluun.

Tämä on totta. Olen itse naisena ap:n miehen kaltaisessa tilanteessa. Eron jälkeen exästäni yhteys kuitenkin säilyi hänen lastensa kanssa. Olinhan heille läheinen ja turvallinen aikuinen silloin, kun lapset viettivät aikaa isänsä luona. Lasten äiti hyväksyi minut täysin.

Nykyään olen uudessa suhteessa mutta minusta on luontevampaa mennä tapaamaan näitä lapsia - nykyään jo nuoria - ja heidän äitiään yksin ilman avomiestäni. Dynamiikka todellakin muuttuisi heille vieraan ihmisen ollessa läsnä. En usko, että voisimme silloin jutella yhtä avoimesti kaikesta tai muistella jotain vanhoja hauskoja hetkiä. Mieheni olisi todennäköisesti vain kiusaantunut tilanteessa. Hän ei ole myöskään osoittanut mielenkiintoa tutustua heihin. Miksi olisikaan, sillä lasten ja nuorten kasvaessa meidänkin tapaamisemme käyvät yhä harvemmiksi. Minusta on kuitenkin ollut hienoa seurata, millaisia nuoria ja nuoria aikuisia niistä pikkuisista on kasvamassa :)

Ap, jos sinua ei kutsuta mukaan, älä ota sitä henkilökohtaisesti. Heidän on helpompi tavata keskenään, ylläpitää sitä yhteyttä, joka heille menneisyydessä oli muodostunut. Jos tulevaisuudessa sinut kutsutaan mukaan, niin mene avoimin ja iloisin mielin. Miehelläsi on suuri sydän.

Vierailija
24/44 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, miksi ap:n ylipäättään pitäisi olla jokin rooli asiassa. Ei kai hän änkeä mukaan, jos mies tapaa työkavereitaan? On eri ihmisiä, toisia tavataan yhdessä, toisia ei.

Minun miehelläni on pieniä lapsia, enkä minä änkeä siihen mukaan, vaikka ovat jopa omia. Miksi änkeäisin? Eivät ne lapset minua tule tapaamaan,

Vierailija
25/44 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä, miksi ap:n ylipäättään pitäisi olla jokin rooli asiassa. Ei kai hän änkeä mukaan, jos mies tapaa työkavereitaan? On eri ihmisiä, toisia tavataan yhdessä, toisia ei.

Minun miehelläni on pieniä lapsia, enkä minä änkeä siihen mukaan, vaikka ovat jopa omia. Miksi änkeäisin? Eivät ne lapset minua tule tapaamaan,

Et ehkä ihantäysin ymmärtänyt pointtiani. En ole ainakaan omasta mielestäni "änkeämässä" mukaan,

mutta kuten kerroin niin tilanne on minulle täysin uudenlainen ja siksi tässä nyt pohdin ja haen vinkkejä siihen että tuleeko minulla ylipäätään olla jotain roolia tilanteessa vai pysynkö poissa kuviosta täysin.

Mutta sinä vastasit nyt omalta osaltasi että minulla ei pitäisi olla roolia, ja arvostan mielipidettäsi. Ja ihan hyvä pointti tuo että joitain ihmisiä tavataan yhdessä, joitain ei. En minäkään kutsu avomiestäni mukaan kun menen tapaamaan omia ystäviäni joskus kahville :)

Vierailija
26/44 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapset ovat?

Vierailija
27/44 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattua nostan miehelle, joka pitää yhteyttä exänsä lapsiin! Harva on noin fiksu ja ymmärtää, että lapsille voi olla kova paikka yllättäen "erota" ihmisestä, joka on ollut iso osa heidän elämäänsä! 

Jollain tavalla kuitenkin mietityttää lasten äidin käytös... Yrittääkö hän tahallisesti hankaloittaa suhdettanne jättämällä sinut pois kuvioista? Jotenkin kokisin, että tässä tapauksessa myös sinut otettaisiin mukaan lasten elämään jollain tapaa. Ihan vain naisystävänä ilman kummempaa roolia. Miten lasten äiti suhtautuu biologisen isän uusiin kumppaneihin? Jos tälläisiä on...

Vierailija
28/44 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että pidä kiinni noin vastuullisesta miehestä.

Tulet olemaan päätökseesi tyytyväinen jos saatte joskus omia lapsia.

Nimimerkillä, ero tulossa, koska mies itkee ettei lapsiperhe-elämä ollutkaan kivaa ja täten hänestä on ok vaikka katkaista välit lapseensa kokonaan.

Vierailija
29/44 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääköhän mies lapsia seksuaalisesti hyväkseen...?

Vierailija
30/44 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa taas naisten keksinäinen ilkeys muotojaan. Jokainen joka on sanonut ap;lle tylysti, varmaan itse olisi ikionnellinen ja nöyrästi joku jossain takavasemmalla kun TEIDÄN MIEHENNE, kävis exänsä luona treffaamassa EXÄN lapsia???  Lapsillahan on jo OMA ISÄ, jonka luona asuvat joka toisen viikon. Eivät he tarvitse mitään ex-isäpuolia. Toki on kivaa että mies noin tykkää lapsista ja ajattelee heidän tunteitaan, mutta aika todennäköistä tuossa kuviossa on myös se, että jätetty exä on keksinyt oivan keinon pitää miehen jotenkin elämässään. Ja tyhmä mies poukkoilee. Jos on uusi suhde ja haluaa sen onnistuvan, tulee todellakin kysyä uuden kumppaninsa mielipidettä- ei nyt ensimmäisellä viikolla, mutta pikkuhiljaa kun suhde vakiintuu. Ja tuossahan se tulikin, miesystävän ex ei halua ap;ta kuvioon. OIkeesti, takana on jälleen kerran manipuloiva akka, joka yrittää määrätä ex-miehensä elämää. Siinä ei ole mitään hienoa, mies kohtelee ap;ta loukkaavastim tuskin heidän suhteestaan mitään tulee jos miehellä ei ole munaa HYVÄSTELLÄ MENNEISYYTTÄÄN. Jos se exä siellä jotain oikeesti lapsen parasta tarkoittaisi, ap olisi tervetullut tuohon kuvioon, hänhän on ihan yhtä paljon lasten vanhempi kuin mieskin. Ap, kysy siltä mieheltä että haluaako olla sun kanssa oikeesti, älä tuollaiseen suostru että joku ex jossain miestä yrittää pompottaa. Jos mies ei osaa itse laittaa rajoja, et tuollaisella muutenkaan mitään tee.  Niissäkin perheissä, missä on kyseessä biologiset lapset, otetaan huomioon uusi puoliso. Uusperheessä parisuhde tulee ennen lapsia, toki lasten etua ei saa polkea, mutta kaikki perustuu keskinäiseen lojaliteettiin ja luottamukseen. 

Vierailija
31/44 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että pidä kiinni noin vastuullisesta miehestä.

Tulet olemaan päätökseesi tyytyväinen jos saatte joskus omia lapsia.

Nimimerkillä, ero tulossa, koska mies itkee ettei lapsiperhe-elämä ollutkaan kivaa ja täten hänestä on ok vaikka katkaista välit lapseensa kokonaan.

Kyse voiolla vastuullsesta miehestä tai sitten rajattomasta nössöstä. 

Vierailija
32/44 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin kuvio on erikoinen. Harva mies on niin isällinen, että haluaa säännöllisesti nähdä muiden lapsia.

Ja jos hän haluaa nähdä joitain lapsia, niin sangen outoa, että lasten äiti määrää, kuka saa olla läsnä.

Vierailija
33/44 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ok jos hän tapaa lapsia tyyliin 1 kerran kk. Lapsilla on biologinen isä jonka luona ovat säännöllisesti.

Vierailija
34/44 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin kuvio on erikoinen. Harva mies on niin isällinen, että haluaa säännöllisesti nähdä muiden lapsia.

Ja jos hän haluaa nähdä joitain lapsia, niin sangen outoa, että lasten äiti määrää, kuka saa olla läsnä.

Näinpä. Ei oo ihan puhtaat jauhot siellä pussissa. Ja tässä ketjussa joka naisen mielestä tosi ihanaa. Varmaan joo niin kauan kun ei satu omalle kohdalle. Ehkä niillä on vielä suhde? Fakta on, ettei uutta hyvää suhdetta voi rakentaa ennenkuin menneestä on luopunut. Erityisen kummallista tuossa on se, että lapsillahan on läsnäoleva isä. 

Vierailija
35/44 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ap, ehdottaisin, että jos kerran lapset kuuluvat perheeseen, ruvetaan yhdessä rakentamaan sitä ex-perhe-elämää heidän kanssaan. Jos ei äidille (tai miehelle) käy, niin asiahan on aika selvä. 

Vierailija
36/44 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vasta nyt tuon että äiti tosiaan sulkee sut pois, eikä suhtaudu teihin pariskuntana. Sehän on törkeää ja vielä törkeämpää että miehes suostuu siihen.  Ja kertoo siis siitä, että äiti haluaa pitää miehestä kiinni ja manipuloida. Jos hän kunnioittaisi, hän tietenkin kunnioittaisi miehen puolisoa. En todellakaan suostuis tuollaiseen. 

Vierailija
37/44 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä voi olla kuviona sekin, että tuo nainen haluaa miehesi takaisin ja vetoaa tekosyynä lasten kanssa olemiseen. Äärimmäisen harvinaista, että mies olisi sinuun rakastuneena tekemisissä lasten kanssa, joiden isä ei edes ole ja vielä vuoroviikoin lapset ovat omalla isällään? Miksi olisi muka noin? - sanon vaan, että miehen ex haluaa miehesi takaisin - näin se menee, eikä ole mitään kultaista sydäntä miehellä, jos ei ole ihan erikoislaatuinen tapaus? Sinua se loukkaa varmasti, että pitää olla edes tekemisissä. Ymmärtäisin jotenkin, jos lapsilla ei olisi omaa isää, mutta kun on ja aktiivisesti vielä mukana elämässään. Tosi kummallinen kuvio, josta voi vaan päätellä että se nainen haluaa miehesi takaisin ja voi olla, ettei tässä ole edes lapsista kyse. Tekosyy, että saavat olla yhdessä.

Vierailija
38/44 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua ap. vedätetään nyt ihan 5-0! Menee muka exän lapsia tapaamaan, haha..

Vierailija
39/44 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä voi olla kuviona sekin, että tuo nainen haluaa miehesi takaisin ja vetoaa tekosyynä lasten kanssa olemiseen. Äärimmäisen harvinaista, että mies olisi sinuun rakastuneena tekemisissä lasten kanssa, joiden isä ei edes ole ja vielä vuoroviikoin lapset ovat omalla isällään? Miksi olisi muka noin? - sanon vaan, että miehen ex haluaa miehesi takaisin - näin se menee, eikä ole mitään kultaista sydäntä miehellä, jos ei ole ihan erikoislaatuinen tapaus? Sinua se loukkaa varmasti, että pitää olla edes tekemisissä. Ymmärtäisin jotenkin, jos lapsilla ei olisi omaa isää, mutta kun on ja aktiivisesti vielä mukana elämässään. Tosi kummallinen kuvio, josta voi vaan päätellä että se nainen haluaa miehesi takaisin ja voi olla, ettei tässä ole edes lapsista kyse. Tekosyy, että saavat olla yhdessä.

Kun elää suht normaalien ihmisten ympäröimänä niin sitä unohtaa kuinka sairaita ihmisiä on olemassa.

40/44 |
19.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihana, että miehesi haluaa säilyttää välinsä lapsiin! Tue sitä ihmeessä. Sinulla ei tarvitse sinänsä olla mitään roolia, mutta voithan pikkuhiljaa tutustua lapsiin, mies voi esim. kutsua lapset teille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme