Miten suhtautua siihen että mies tapaa ex-naisystävänsä lapsia, joiden isäpuolena on ollut?
Seurustelen miehen kanssa, joka seurusteli ennen minua toisen naisen kanssa, jolla on kaksi lasta eli oli siis ikäänkuin isäpuolena lapsille. Miesystäväni ja hänen exänsä seurustelivat useita vuosia kunnes miesystäväni päätti suhteen. Miesystäväni ja hänen exänsä ovat silti ihan hyvissä väleissä ja erityisesti mieheni ex toivoisi että mieheni voisi tavata exän lapsia silloin tällöin vaikka he ovatkin eronneet. Lapset asuvat vuoroviikoin äitinsä ja vuoroviikoin heidän biologisen isänsä kanssa.
Olen itse lapseton eikä minulla ole kokemusta vastaavista tilanteista aiemmin. Minun olisi helpompi suhtautua asiaan jos lapset olisivat miehen omia, biologisia lapsia, vaikkakin ymmärrän että lasten näkökulmasta on varmasti hyvä että he tapaavat silloin tällöin "ex-isäpuoltaan" joka on kuitenkin ollut useita vuosia heidän elämässään. Asia tuntuu itsestäni kuitenkin hankalalta; ei siksi että pelkäisin mieheni ja hänen exänsä palaavan yhteen, vaan siksi että en löydä omaa rooliani tuossa kuviossa. En ole lasten äitipuoli, vain ainoastaan lasten "ex-isäpuolen uusi naisystävä". Lasten äiti ei ole koskaan kutsunut minua mukaan tapaamaan lapsia. Miesystäväni ei itse miellä lapsia omikseen, vaikka on osallistunut heidän kasvattamiseensa, mutta tuntee jonkinlaista velvollisuutta osallistua vielä jollain tapaa lasten elämään. Miten voisin yrittää paremmin hyväksyä tilanteen ja mikä minun roolini tuossa kuviossa voisi olla, vai tarvitseeko minulla olla siinä mitään roolia? Minulle olisi tärkeintä että opin jollain tapaa sopeutumaan tilanteeseen mutta en tiedä mikä olisi siihen paras keino. En ole koskaan tavannut mieheni exää, nähnyt vain vilaukselta. Minusta olisi mukavaa että mieheni ex, lasten äiti, kohtelisi minua ja miestäni pariskuntana ja pyytäisi joskus minut mukaan lapsia tapaamaan eikä sulkisi minua pois yhtälöstä, koska vietämme kuitenkin mieheni kanssa hyvin tiiviisti aikaa keskenämme. Onko teillä vinkkejä tällaiseen tilanteeseen?
Kommentit (44)
KUINKA SAIN EXIN AVIOMEEHENI TAKAISIN LOITSUJEN LAUTAJAN {PAPPI ADU} AVULLA JA HÄNEN JÄLLEENYTTÄMISRAKKAUDEN LOITSUNSA VOIMANA 7 PÄIVÄN SISÄLLÄ. LÄHETÄ HÄNELLE SÄHKÖPOSTIA OSOITTEESEEN (PRIESTADU@GMAIL.COM)
Minusta tuo kuulostaa mukavalta, ikäänkuin kummisetä tapaa kummilapsia. Miksi lasten elämästä ihmisten pitäisi poistua, vaikka aikuiset eroavat? Se on minusta aika raakaa.
Tapaan minäkin kummilapsiani ilman puolisoni läsnäoloa.
Ettet vaan kuitenkin olisi mustasukkainen?
Aloitus on 18.10.2016 | 20:06. Tuo yksi sekopää on nostanut näitä vanhoja ketjua jo jonkin aikaa.
Tämä minuakin asiassa mietityttää eniten.. Arvatenkin nainen ei pidä minusta, koska pitää minua ainakin osittaisena syynä heidän eroonsa, vaikkei asia ihan näin olekaan. Mielestäni olisi meidän kaikkien osapuolten etu että lasten äiti oppisi hyväksymään minut niin minunkin olisi helpompaa suhtautua asiaan. Nyt tulee välillä mieleen että ajatteleekohan nainen oikeasti lasten parasta vai yrittääkö vain sabotoida suhdettani avomieheeni..