Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävimmät asiakkaiden tavat

Vierailija
18.10.2016 |

-rahan/kuittilapun tyrkyttäminen käsi ojossa jo ennen kuin olet ehtinyt lukemaan yhtäkään tuotetta
-kuittilapun tai rahan laittaminen hihnalle (joutuu helposti kassan väliin)
-kapulan käyttämättömyys ja varsinkin jos myyjälle aletaan raivoamaan siitä, että hän veti ostoksiesi perään seuraavan asiakkaan leipäpussin vaikka mitään merkkiä ostoksiesi loppumisesta ei ollut.
-ymmärtämättömyys siitä että myymälässä on muita töitä kuin kassalla olo, jotka täytyy myös hoitaa. Esim. suljet kassan, koska sinulla on muuta töitä, asiakkaat alkaa huutamaan perään, että lähtikö likka ruokatunnille.
- jos haluan pitää taukoni tai lähteä edes suurinpiirtein ajoissa kotiin niin asiakkaat mulkoilee ja käskee takaisin kassalle. Ette kai tekään istuisi palkatta tuntia ylitöissä joka päivä? Sitä paitsi en lähde ikinä ajoissa töistä,mutta mikään ei riitä.
-käskyttäminen: avaas kassa!
-jos lasken laskimella esim. kaljojen määrää tyyliin montako kaljaa on kuudessa laatikossa esim. 24*6 niin johan alkaa haukkuminen miten ei laskea osaa ja matikantunnille pitäisi mennä. Jos takana on pitkä jono niin nopeampaa on laskea laskimella kun alkaa päässä pyörittelemään. Sitä paitsi tuossa tilanteessa laskimen käyttöä häiritsevämpää on sinun kaljan kittaamisesi jos sitä täytyy ostaa peräkärryllinen kerralla.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi sie oot joku uus täällä! Haeppa joku vanhempi työntekijä paikalle"

Olen toiminut osa-aikaisena (meillä vain myymäläpäällikkö tekee täyttä viikkoa) 3 vuotta. En ole uusi ja tiedän nämä asiat paremmin kun moni muu työntekijä.

Vierailija
22/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmankaikkeuden tärkein kone eli pullonpalautusautomaatti tekee ihmistä vajukkeja. Ainakin silloin kun The Kone on jostain miljoonasta eri syystä poissa käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa taas jotkut kommentoijat ei tunnu ymmärtävän, että SUURIN OSA ASIAKKAISTA ON IHAN NORMAALEJA JA HEITÄ ON MUKAVA PALVELLA. Näiden kommentoijien mielestä on siis ihan ok esim ap:n kuvailema tilanne, kun kassa lopettaa vuoroaan/menee tauolle, ja asiakkaat mulkoilee ja valittaa että jumaliste mitä tuokin tyttö tauolle menee. Haluaisin kysyä heiltä että suostuisivatko he itse olemaan töissä ilman taukoja??! Lisäksi isoissa marketeissa kahvitauotkin on yleensä merkattu minuutilleen, eli kassa ei välttämättä voi lainkaan vaikuttaa siihen koska pitää taukonsa. Mutta auta armias jos kassana erehdyt sanomaan tämän ääneen niin eiköhän nämä samat tyypit ole jo lausumassa että vaihda sitten alaa jos et asiakaspalvelusta tykkää. ÄÄH.

Terveisin entinen kassaneiti

Vierailija
24/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastossa: onko teillä yhtä kirjaa. Se oli sininen.. muuta siitä ei muistetakaan.

Olin aikoinaan musiikkikaupassa töissä, aikana, jolloin siellä vielä oli palvelua, myymässä mm. äänitteitä. Siellä kävi  päivittäin asiakkaita, jotka etsivät jotain tiettyä kappaletta, toiset hyräilivät säveltä, toiset muistivat muutamia sanoja. Joillakin oli, että siinä oli kertosäkeessä joku uuu-uuu ja sitä rataa. Tuo oli juuri sitä, mikä minun mielestäni teki työstä kivaa ja mielenkiintoista. Hyvää mieltä tuli siitäkin, kun asiakkaan naama kirkastui, että just tätä etsin. Mutta minä oonkin aina tykännyt asiakaspalvelusta.

Vierailija
25/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinaspassa se kun asiakas aloittaa puhelun sanomalla hetun. Tietää ikävää puhelua. "Hei" riittäisi.

Se kun hetu luetellaan ihan omituisesti rytmittäen : kaaahdeskymmenes-viisi-yksi-yhdeksän-seiska-nolla viiva tuhatviiskytkuus. Jne. Sitten Joudun kysymään uudelleen ja uudelleen.

Osa sanoo hetun tarkoituksella epäselvästi että voivat aukoa päätä kun en saa selvää.

Vierailija
26/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, että olen olemassa. Lupaa jatkossa hoitaa ostokset netin kautta.

Yhyhyy tänne on muutama uhriutuja taas eksynyt. On se niin kurjaa, kun en saa kodella kassaa törkeästi, en edes huoritella saa. Voivoi! On se parempi että kaltaisenne paskaturvat eivät minkäänlaista ihmiskontaktia otakaan, sitähän voisi joutua toimimaan jopa inhimillisesti!

T. Ei aspa, mutta kotona opetettiin käytöstavat

Vierailija
27/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä kiskalla useamman vuoden, myös esimiestehtävissä. Uskallan rehellisesti sanoa, että tunsin kassajärjestelmän toiminnot ja myytävien tuotteiden ja palveluiden ominaisuudet erinomaisesti. Mutta joukkoon mahtui silloin tällöin tyyppejä jotka kyseenalaistivat ammattitaitosi ja kokemuksesi alalla.

Tavallisesti kyse oli virheellisesti täytetyistä pelikupongeista, jolloin kone ei hyväksy kuponkia. Jos virhettä ei voi käsin korjata suoraan koneelta, neuvotaan asiakasta täyttämään uusi kuponki. Tästä jotkut riehaantuivat että "SÄ ET VAAN OSAA! LAITA NYT SE KUPONKI SINNE, PELIAIKA PÄÄTTYY KOHTA!". Pahimmissa tapauksissa asiakkaat suutuspäissään viskoivat kolikot pitkin tiskiä ja kiukuttelivat koska eivät viitsi kuunnella kassan ohjeistusta ja missasivat haluamansa pelin.

Joskus harvoin saatoin joutua toiseen pisteeseen tuuraamaan. Kerran oma kioskimme jäi yhden työntekijän varaan kiirepäivänä, koska minut hälytettiin toiseen kioskiin tuuraamaan, jottei paikka menisi kiinni. Paikalla oli n. 30minuutin ajan vielä toinen työntekijä, joka kävi pikaisesti kanssani läpi sulkemiseen liittyvät asiat ja mistä mitkäkin tuotteet yms. Löytyvät. Vakkari alkoi tyhjentää kassaansa kun jonoon saapui kyseisen kioskin vakkariasiakas ja minut nähdessään huudahtaa tuskaisena "EI voi olla totta, HEII tääl on joku uus tyttö, tuuppas Pirjo myymään mulle tää ku ei toi uus kuitenkaa osaa! Mä en ton kassalle mee" Kyse oli ihan perus Toto-kupongin myymisestä. "Pirjo" kertoi ykskantaan vakkarille että häneltä loppuu työvuoro ja tää "uus" tyttö ei oo mikään uus vaan tullut toisesta kiskasta tuuraamaan, ja itseasiassa tuntee Toto-pelit jopa paremmin kuin hän itse. Nyrpistellen mies suostui kassalleni ja tavalliseen tapaan myin tuotteet. Tyyppi jäi vielä kiskalle jatkamaan pelejä mutta kyräili mua kulmiensa alta aina kun kävelin hänen ohitseen :D

Sulkemisajan lähestyessä ilmoitin että suljen parin minuutin päästä, että jos vielä on jotain pelejä ni kannattaa tulla laittaa ne sisälle pian. Meinas siitäkin naputtaa että eikö vois jäädä viel vähäks aikaa että eihän hän siellä mua häiritse. Ei meinannu mennä jakeluun että pelkästään työturvallisuus asioiden lisäksi, mä myös ihan oikeasti suljen kassat eli sen jälkeen mikään peli ei liiku enää mihinkään suuntaan. Lähti manaillen jotain et "te harjottelijat ootte aina tollasia pikkutarkkoja"

Vierailija
28/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmässä säilytettävien tuotteiden hylkääminen lämpimään jonnekin hyllynväiin jolloin ne monesti menee hävikkiin. Pakasteeseen sinne kuulumattomien tuotteiden laitto. On löytynyt esim limsatölkkejä

Vierailija
29/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa kysyn ilmoittautumaan tulevilta potilailta henkilötunnusta, vastaukseksi tulee yleensä "minulla on varattu aika". Selvä, mutta se henkilötunnus. "Kymmeneltä on minulle varattu aika." Niin on aika monella muullakin mutta kun tarviisin sen henkilötunnuksen. "Korhosen nimellä." Tiedän että siinä saattaa olla vähän pasmat sekaisin, mutta kuunnelkaa mitä kysytään!

Vierailija
30/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jaa täällä onki uus tyttö töissä!"

1. Älä tytöttele

2. Olen ollut täällä töissä jo vuoden, en ole uusi vaikka emme ole aiemmin tavanneetkaan

"Tuleeko muuta?"

1. "No sinä voisit tulla ;)"

2. "Paljon alennusta HAHAHAHAHAH"

"ÄLÄ TEE NOIN, tee niin ja näin.... NO NYT SINÄ TEIT TUON NOIN!!!!"

Osaan kyllä työni, sinun ei tarvitse alkaa neuvomaan minua.

Näitä riittää.

Tavattoman moni ei osaa, vaikka sinä osaatkin...

Siinäkään tapauksessa satunnainen asiakas ei varmasti ole oikea henkilö perehdyttämään.

Vierailija
31/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa

"Hyvää huomenta!"

"Kahvi"

Vierailija
32/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut moukat ei osaa tervehtiä. Ei oteta katsekontaktia, sohitaan kädellä haluamaansa tuotetta kohti ja aspa saa arvailla mitä asiakas olisi mahdollisesti vailla. Kahvilan myyjä

Vierailija
33/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdetaan jalkaa ja tuhistaan jonossa tympääntyneenä ja sit ku oma vuoro koittaa niin aletaan vasta kaivella kuponkeja, lompakkoa, veikkauskorttia jne esille. Kioskilla siis.

Vierailija
34/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kolikoiden etsiminen sen jälkeen kun on lyöty jo summa kassaan, ei haittaa jos asiakas tietää että hänellä on kyseinen kolikko ja saa sen nopeasti kaivettua. Mutta se kun etsimällä etsitään kaikki paikat ja vielä varulta vaimonkin taskut jos sieltä joku kolikko löytyisi.

-Vanhat miehet jotka heittää kasan kolikoita kädelle ja kun olet laskemassa kymmensenttisiä niin pappa päättää alkaa heitellä lisää kolikoita laskettavien kolikoiden sekaan sanoen "josko nyt riittäis." Laskut sekoaa ja aloitat alusta, kohta pappa heittää taas lisää kolikoita sekaan.

Vanhat ihmiset, erityisesti miehet on pahimpia noiden kolikoiden kanssa. Ja kolikkosekoilijoita ei ikinä kiinnosta vaikka takana olisi kilometrin jono.

Eihän tuossa ole mitään ongelmaa. Tehtäväsi on tuolla hetkellä palvella sitä kolikoilla maksavaa asiakasta, riippumatta jonon pituudesta. Asiakkaat ovat erilaisia. Luulisi sinunkin sen tajuavan.

Ei minua haittaisi laskeskella kolikoita vaikka tuntia jos jonoa ei olisi. Mutta sinä aikana kun lasken kolikoita niin se jono ei liiku senttiäkään ja takana olevat asiakkaat hermostuvat joka on tietenkin myös minun vikani.

Vierailija
35/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä asiakas: Pitääkö korttia lyödessä oottaa että myyjä kysyy onko plussaa (kun mulla ei oo) vai saako lyödä heti sinne vai miten?

Vierailija
36/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asiakas ei tervehdi. En ymmärrä mikä helvetti siinä on niin vaikeaa sanoa "moi". Se ei maksa mitään eikä maailma kaadu jos tervehdit tuntematonta ihmistä ravintolan tiskillä.

T: ravintolan tarjoilija

Vierailija
37/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa kysyn ilmoittautumaan tulevilta potilailta henkilötunnusta, vastaukseksi tulee yleensä "minulla on varattu aika". Selvä, mutta se henkilötunnus. "Kymmeneltä on minulle varattu aika." Niin on aika monella muullakin mutta kun tarviisin sen henkilötunnuksen. "Korhosen nimellä." Tiedän että siinä saattaa olla vähän pasmat sekaisin, mutta kuunnelkaa mitä kysytään!

Tuttu juttu. Itsekin ilmoittautumisessa töissä. "Korhonen paikalla" ja Korhonen on jo lähdössä istumaan vaikka olisi vielä monta kysymystä, kuten yhteystiedot, lähiomaiset, Kanta-informaatiot sun muut.

Vierailija
38/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä työskentelen psykiatriassa, ja melkeinpä ainoa asia, josta ärsyynnyn, on uhkailu. Erittäin harvoin sellaiseen törmääkään. Monesti potilaat kuitenkin ovat erittäin sairaita eivätkä esimerkiksi pysty tulemaan varatulle ajalle, tai eivät jaksa puhua mitään tai noudattaa annettuja ohjeita tms. Minusta ammatillisuuteen kuuluu ymmärtää, että eri asiat ovat eri ihmisille eri vaikeita. Monille mielenterveyskuntoutujille olisi isoa edistystä edes pystyä menemään sinne kauppaan, puhumattakaan siitä, että kykenisivät kymmenen pisteen suoritukseen korttienkäytön kanssa jne. Ymmärrän, että kymmensenttisten laskemisessa on omat haasteensa, en tarkoita sarkasmilla vaikka siltä ehkä kuulostaa, mutta toivottavasti helpottaa ajatella, että sen asiakkaan elämä voi olla paljon paljon vaikeampi kuin sun.

Vierailija
39/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kieltäydyt tarjoilemasta alkoholia liian päihtyneelle ja asiakas jää jankkaamaan, lahjomaan, uhkailemaan potkuilla ja tuntemillaan henkilöillä, neuvottelemaan ja useasti muistaa myös henkilökohtaisilla solvauksilla siihen loppuun. Tämä baarissa. Jotkut sankarit ensin haukkuvat huoraksi ja sitten alkavat neuvottelemaan miten sen yhden bissen edes saisi vielä ja yrittävät kaikkensa. En tajua millä logiikalla edes humalainen luulee tuon toimivan? Jos haukun tarjoilijan, niin varmaan se sitten myy etten hauku sitä enempää?

Vierailija
40/88 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Asiakkaat, jotka vetävät kilarit siitä, kun en myy alkoholia ennen klo 9 tai klo 21 jälkeen.

- Asiakkaat, jotka raivostuvat, kun en myy alkoholia tai tupakkaa, kun asiakas on humalassa tai ikää tarkastaessani passi on vanhentunut

- "Tuus tyttö tänne"

- humalaisten iskurepliikit

- muovikassi hihnalle ensiksi ja sen päälle 10 purkkia maitoa, mehuja ja limuja ja sitten armoton puhina, kun se pussi ei tule sieltä ensiksi

- hävikkituotteet pitkin kauppaa, mm. karjalanpiirakka saippuoiden vieressä

- jonnet, jotka hengailevat kaupalla, möykkäävät, sotkevat, päristelevät ja ostavat tunnin välein energiajuoman