Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maisterinainen ja amismies

Vierailija
18.10.2016 |

Tunnetteko tällaisia pariskuntia ja onko koulutustausta vaikuttanut heillä suhteeseen? Sehän on jotenkin paljon tavallisempaa, että on korkeasti koulutettu mies ja vähemmän koulutettu nainen, mutta toisinpäin on ilmeisesti vähän harvinaisempaa. Olen itse alkanut seurustelemaan miehen kanssa, joka suorittaa ammatillista tutkintoa ja on tätä ennen tehnyt sekalaisia duunarihommia. Minä taas opiskelen yliopistossa maisteritutkintoa. Olen suhteessamme huomannut, että mies on jotenkin epävarma itsestään tämän asetelman takia, vaikka en hänelle anna siihen mitään syytä. Hän on kuitenkin luonteeltaan ja sydämeltään ihminen jota rakastan. Toki pelottaa ja epäilyttää vielä tuleeko tästä mitään ja poikkeavatko tavat liikaa toisistaan, paljon on avoimia kysymyksiä. Tuttavapiirissäni en tiedä olevan ketään muita joilla asetelma olisi näin päin, mutta ei kai tämä nyt niin epätavallista voi olla?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelen yliopistossa akateemiseen ammattiin ja seurustelen miehen kanssa joka opiskelee ammattikoulussa. Olen saanut kyllä kuulla ihan suoria ihmetteleviä kommentteja, lähinnä humoristisia sellaisia miehen kavereilta. Omilta kavereilta olen saanut vähän yllättyneitä kommentteja.  En pidä itseäni koulutukseni takia mitenkään parempana, me molemmat opiskelemme sellaisia aloja joista olemme kiinnostuneita ja joiden parissa haluamme työskennellä. Mieheni on rakastava ja uskollinen, meillä on sama aaltopituus vaikka toistemme koulutusaloista emme ymmärrä mitään. Olen itsekin lähtöisin ns. "duunariperheestä", joten ehkä sekin vaikuttaa siihen että tunnen oloni kotoisaksi hänen kanssaan. Karsastan ihmisten jaottelua koulutustason mukaan, kyllä muut asiat ratkaisevat. Vaikka en voi kieltää ettenkö olisi välillä näitä samoja kysymyksiä päässäni pyöritellyt.

Vierailija
62/66 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on maisterintutkinto ja mies amis. Mielestäni täydennämme toisiamme. Myönnettäköön ettei mies ole ehkä tyypillisin mahdollinen amis, koska jaksaa kuunnella myös mun tylsiä yliopistojuttuja ja kyseleekin niistä. Itsekin olen oppinut paljon hänen alastaan. Hän hakeutui amikseen koska halusi, ei koska ei olisi fiksu. Sanoisin, että kaikki riippuu siitä miten itse suhtaudutte asiaan. Joillekin miehille tämä olisi kova paikka ja esimerkiksi evoluutiopsykologian mukaan homma ei toimi - väite jonka mielelläni itse todistan vääräksi... Riippuu myös miehen asenteesta paljon, kiinnostaako häntä ylipäätään muu kuin oma napa. Koulutusta ei vaadita siihen, että seuraa maailman tapahtumia ja osaa keskustella niistä. Itse en jaksaisi korkealentoisia yliopistojuttuja päivästä toiseen kumppaniltani, mielummin tunneäly, oikea asenne, tietynlainen tiedonjano ja avoimuus, ja rakkaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
64/66 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yliopistossa opiskeleva nainen ja seurustelen miehen kanssa, jolla on ammattiopinnotkin vielä kesken. Meillä vaan kemiat kohtasi eikä samaa ole tapahtunut muiden kanssa.

Vierailija
65/66 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kukaan maisterisnainen ota amispölöä miehekseen.

Päinvastoin menee kyllä useinkin eli matalasti koulutetulla naisella on yliopistokoulutettu mies.

Mitäs sitten kun toimistostasi menee sähköt, etkä näe paperinpyörittelyäsi? Millä ajattelit sen korjata? Ai niin, sillä kirjaviisaudellasi tietenkin! Mitäs siinä amispölöillä tekee..

Vierailija
66/66 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kukaan maisterisnainen ota amispölöä miehekseen.

Päinvastoin menee kyllä useinkin eli matalasti koulutetulla naisella on yliopistokoulutettu mies.

Mitäs sitten kun toimistostasi menee sähköt, etkä näe paperinpyörittelyäsi? Millä ajattelit sen korjata? Ai niin, sillä kirjaviisaudellasi tietenkin! Mitäs siinä amispölöillä tekee..

Nykyään ja tulevaisuudessa vielä enemmän joutuvat maisterisnaiset tyytymään meihin amispölöihin, tai jäävät vanhoiksipiioiksi.

Tai ei sittenkään. Yliopistopaikat tulevat olemaan yhä harvempien saatavilla johtuen niiden maksullisuudesta/kalleudesta. Työläisiä tarvitaan enemmän ja maistereita vähemmän.

Tuotannolliset teollisuustyöpaikat lisääntyvät, vaikka se tuntuukin nyt utopialta. Tämähän on nykyhallituksen linja. Työvoimakustannukset ovat kohonneet halvan työvoiman maissa ja tuotantoa siirretään takaisin.

Älkää ylenkatsoko ammattikoulutusta ja ammattikoulun käyneitä!