Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ärsyttää muissa autoilijoissa?

Vierailija
18.10.2016 |

Mikäs mammoja ärsyttää? Omasta mielestä pahin on jatkuvan alinopeuden ajaminen kunnes tulee ohituskaista. Sitten mennään +20kmh rajoituksen yli ettei ohi pääse ja vauhti taas tippuu kaistan päätyttyä. Aaarggh

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alinopeutta hinaavat

Hinatessa on kyllä paikallaan pitää nopeus maltillisena. Hinattavassa ajoneuvossa ei jarrut välttämättä toimi kovin tehokkaasti.

Vierailija
22/80 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden perinteisten vilkun käyttämättömyyden, alinopeuden ja perässä roikkumisen lisäksi kaahailu. Sellainen hullu muun liikenteen vaarantaminen hirvittää. Ihan sama jos tyypille itselleen käy siten jotain, mutta voisi ajatella muitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian tarkka noupeusrajotuksen noudattaminen pakottaa perässä tulijoita laskemaan nopeuttaan, jos vähänkin pitää turvaväliä. Ja se aiheuttaa niitä turhia ohituksia, kun jonossa joutuu jumittamaan huomattavasti alle nopeuden...

Eli sen ekan pitää uhrautua makselemaan ylinopeussakkoja sun vuoksi, koska sinun hermosi ei riitä ajelemaan 3km/h alle rajoituksen, vaikka tiedät itse perustelut miksi niin on eikä se ole tahallista?

Ei jatkoon.

Vierailija
24/80 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on teoria tuohon miksi kiihdyttää ohitustilanteessa. Ei haluta sitä ohittajaa notkumaan siihen eteen. Moni ohittaa, mutta sitten ei mennäkää vaan ajetaan nippanappa nopeusrajoitusta ja nopeus sahaa.

Vierailija
25/80 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Vilkun käyttämättömyys tai kun se laitetaan päälle kun on jo kääntymässä.

- Ei osata ryhmittäytyä. Eli jos on esimerkiksi kääntymässä vasemmalle, niin pitäisi mennä siihen kaistan vasempaan reunaan, eikä parkkeerata keskelle kaistaa.

- Kiihdytyskaistoilla himmailu. On äärettömän vaikeaa ja muuta liikennettä häiritsevää liittyä 120 km/h ajavien letkaa, kun oma nopeus on 70 km/h. Ja parhaat yksilöt vielä jarruttavat ja pysähtyvät sinne kaistan päähän.

- Perseessä roikkujat.

Vierailija
26/80 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että jotkut itsensä ylentäjät käyttävät sanaa alinopeus. Se tarkoittaa pelkästään sitä, ettei moottoritiellä saa ajaa alle 60 km/t. Muuta alinopeutta ei ole olemassa.

Vierailija
27/80 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeuden sahaaminen. Eteen kiilaaminen ohituksessa, jossa oli tilaa ohitaa. Perässä roikkuminen. Tarkka noupeusrajotuksen noudattaminen

Välikevennys. Kerran ajelin Helsingistä Tampereelle motarilla ja minulla oli vakionopeudensäädin päällä. Vauhti oli karvan päälle 130 km/h. No sitten joku liittyi rampilta motarille, kiihdytti ihan puskuriini kiinni, roikkui siinä viitisen kilometriä, meni ohi ja sitten eteeni tultuaa hidasti vauhtiaan. Olin siis tullut yli 70 km samaa vauhtia ja nyt tämä neropatti tuli ohi ja himmasi siihen eteen. En vain ymmärrä, että mitä liikkui kyseisen rouvan päässä.

Vierailija
28/80 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian tarkka noupeusrajotuksen noudattaminen pakottaa perässä tulijoita laskemaan nopeuttaan, jos vähänkin pitää turvaväliä. Ja se aiheuttaa niitä turhia ohituksia, kun jonossa joutuu jumittamaan huomattavasti alle nopeuden...

Eli sen ekan pitää uhrautua makselemaan ylinopeussakkoja sun vuoksi, koska sinun hermosi ei riitä ajelemaan 3km/h alle rajoituksen, vaikka tiedät itse perustelut miksi niin on eikä se ole tahallista?

Ei jatkoon.[/quot

Tiedätkö, että pieni ylinopeus on ihan sallittua? Eikä siitä ole aikaan, kun  radiossa poliisi kehoitti ajamaan 10km/km yli rajoituksen, että liikenne olisi sujuvaa. Ei hän kovin väärässä ole. 

Vierailija
29/80 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin näkee näitä, jotka parkkipaikalla peruuttelevat ja ajelevat vauhdilla, katsomatta yhtään mihinkään suuntaan. Talvella parkista lähdetään kaiken huipuksi ikkunat lumessa/huurussa...

Vierailija
30/80 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että jotkut itsensä ylentäjät käyttävät sanaa alinopeus. Se tarkoittaa pelkästään sitä, ettei moottoritiellä saa ajaa alle 60 km/t. Muuta alinopeutta ei ole olemassa.

Terminä tuollaista ei löydy, mutta laissahan kielletään liikenteen tahallinen haittaaminen. En ole kyllä kuullut, että ikinä kukaan olisi tuosta sakkoja saanut. Mutta kyllähän se pistää jurppimaan, kun joku vetää sitä heppakärryä satasen alueella ja sahaa nopeuttaan 60-80 välillä. Ja tietysti ruuhkaisimpaan aikaan.

Jos siellä takana näkyy yli 20 auton jono (kyllä laskin ihan itse kaikki 24 autoa) ja tietää ajavansa selvästi alle rajoituksen, niin voisiko harkita joskus päästävänsä porukkaa ohi pysähtymällä pysäkille tms.

Vierailija
31/80 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian harva osaa käyttää vetoketjua. Tai osaavat, mutta ovat niin itekkäitä.

Se on se suomalainen ajokulttuuri. "Vittu minun eteen et tule" tai "ei kuulu muille mihin olen menossa", kun vilkusta puhutaan. Etelä-Euroopassa meininki on ihan erilaista ja kun palaa Suomeen, niin melkein pelästyy tätä touhua tien päällä.

Vierailija
32/80 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jatkoon.[/quot

Tiedätkö, että pieni ylinopeus on ihan sallittua? Eikä siitä ole aikaan, kun  radiossa poliisi kehoitti ajamaan 10km/km yli rajoituksen, että liikenne olisi sujuvaa. Ei hän kovin väärässä ole. 

tottakai poliisi sanoo noin. Valtion kassaan pitää kerätä rahaa ja sakotussysteemi on helpoin keino siihen. Se kun tulee pelkästään pöljäilystä ja toikkaroinnista, eikä ole verotuksen kanssa käsi kädessä. Ja te hölmöt ihan vapaaehtoisesti rahoitatte.

Vierailija
33/80 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jatkoon.

Mielipiteeni ei auttamatta kerro miten itse toimin.

Tuosta kun laskee porrastetusti alaspäin niin jo kolmas ajaa huomattavaa alinopeutta, puhumattakaa viidennestä, jonka alinopeus on jo toista kymmentä kilometriä tunnissa.

Vierailija
34/80 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jatkoon.[/quot

tottakai poliisi sanoo noin. Valtion kassaan pitää kerätä rahaa ja sakotussysteemi on helpoin keino siihen. Se kun tulee pelkästään pöljäilystä ja toikkaroinnista, eikä ole verotuksen kanssa käsi kädessä. Ja te hölmöt ihan vapaaehtoisesti rahoitatte.

10-3= 7. Ei sakkoja.

Vierailija
35/80 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kuten alapeukuista huomaa, nopeusrajoituksen mukaan ajaminen ei ole suosittua. Ei myöskään sen ymmärtäminen, että ne hitaasti ajavat ihmiset eivät tosiaan aja hitaasti kenenkään kiusaksi. Liikenne ei ole mikään itsensä toteuttamisen paikka, vaan tielläliikkujan pitäisi ymmärtää, että kaikenlaiset ihmiset ajavat autoa, ja monelle julkinen liikenne ei ole mikään vaihtoehto. 

6

Ehkä noin, mutta jos ajaa 30 km/h alle rajoituksen, niin olisi ihan kohteliasta välillä päästää se perässä olevat letka ohitse.

Vierailija
36/80 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastan kaikki muista liikkujista ärsyyntyvät pitämään hermonsa kurissa.

Paras kuski on nimittäin se, joka ei itse tee virheitä, vaikka muut tekevätkin. Eli ei anna provosoida itseään, vaan toimii kaikista iholle tunkevista törpöistä huolimatta ennustettavasti, ennakoiden ja turvallisesti.

Tää on mun haaste jonka esitän itselleni aina kun istun rattiin. Liittykää mammat mukaan!

Vierailija
37/80 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jatkoon.[/quot

Muistaakseni tuossa kyseisessä jutussa poliisi oli ihan oikeassa. Jos ajan mittarin mukaan 110km/h, niin todellinen nopeus on 105 km/h. Ja tämä on tilanne valtaosassa autoja. Ja jos on kyse satasen alueesta, niin varmasti ei saa sakkoja.

Lisätään vielä tässä ärsytysten joukkoon se porukka, joka hidastaa kameran kohdalla 20 km/h ALLE sallitun rajoituksen. Taas ihan turhaa pelleilyä, mutta näitäkin näkee yllättävän paljon.

Vierailija
38/80 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävät matelijat valoissa. Hitto, miksi ei osata lähteä ripeästi valojen vaihtuessa, vaan madellaan niin  ettei viimeiset pääse samoilla vihreillä?? Eikä sitä vilkkua käytetä kun mennään liikenneympyrään!!! Saatika  jarrutetaan ensin ja sitten vasta laiteta vilkkua kääntyäkseen!!! AAAGH! (helpotti, kiitos)

Vierailija
39/80 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkun käyttämättömyys. Ilman valoja ajo (hyvin erottuu harmaa auto ilman valoja tiestä). Ylinopeus, etenkin 40 km/h alueilla ja se, kun sitten tullaan puskuriin kiinni, kun itse rajoitusta noudattaa (huomioiden mittarivirhe).

Vierailija
40/80 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jatkoon.

Mielipiteeni ei auttamatta kerro miten itse toimin.

Tuosta kun laskee porrastetusti alaspäin niin jo kolmas ajaa huomattavaa alinopeutta, puhumattakaa viidennestä, jonka alinopeus on jo toista kymmentä kilometriä tunnissa.

Itse asiassa se voi olla jo se kolmas, jonka nopeus on 10km/h alle. Nopeusmittarithan ei näytä tismalleen oikeaa nopeutta.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän