Ei juma mikä deitti mulla eilen! :o
Haettiin kiinalaisesta ruokaa ja mentiin mun luo. Menin vessaan ja kun tulin sieltä, niin tää ukko jo söi täydessä vauhdissa ruokia. Ei siinä mitään, mutta oli kipannut kaikki riisit omalle lautaselleen ja pisteli menemään. Katoin järkyttyneenä sitä touhua, niin hoksasi tää jossain vaiheessa kysyä: "Missäs ne sun riisit on?"
Kyllä pisti vituttamaan.
Kommentit (299)
Tajunta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli asperger-tuttava, joka kutsuilla saattoi ottaa puoli kakkua omalle lautaselleen ja päälle tusinan pikkuleipiä. Oli oikein herttainen ihminen muuten, mutta ei vaan kaikki piuhat menneet kuin meillä muilla ja ei osannut ajatella jonkun muunkin ehkä haluavan. Oli vielä ainoa lapsi.
Että ei voi tuomita ahneeksi, jos ei tiedä koko totuutta.
Jaa, miten niin ei voi? Ahne mulkku on ahne mulkku vaikka miten olisi asperger.
Hänellä on sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa otetaan niin paljon, että riittää ja tulee maha täyteen. Oma moka, kun epäkohteliaasti menit wessaan.
Ai, että oma napa paras napa? Viis siitä, ettei muille riitä tai maha tule täyteen? Aika itsekästä. Mut itsekkään kanssa ei tarvitse alkaa suhdetta rakentamaan. Edes pimppaa ei irtoa.
Itsekäs oot, jos et pimppaa anna.
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta, seuraatko ap vielä ketjua? Onko käväissyt mielessä, että olisinpa ollut hissukseen? Et ihan tätä tainnut aloituksellasi hakea? No, harvinaisen kiinnostava aihe näyttää olevan, peukkua ap:lle siitä :)
No eiköhän tämä ollut provo. Mutta mitäs se haittaa, hauska keskustelu silti joten olen tänne kirjoitellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa otetaan niin paljon, että riittää ja tulee maha täyteen. Oma moka, kun epäkohteliaasti menit wessaan.
Ai, että oma napa paras napa? Viis siitä, ettei muille riitä tai maha tule täyteen? Aika itsekästä. Mut itsekkään kanssa ei tarvitse alkaa suhdetta rakentamaan. Edes pimppaa ei irtoa.
Aina pitää olla varalla riisiä kaapissa!
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitätte lisää riisiä tai vaikka makaronia. Not a big deal. Asioista saa ongelman silloin kun siitä tekee sellaisen.
Ei kotona keitetty riisi saati MAKARONI kyllä vedä vertoja kiinalaisen ravintolan riisille :D sitä paitsi riisiä keitellessä joutuisi odottamaan sen 20 minuuttia tai jos pikariisiä, niin vähintään 10 :D
Osta kunnon höyrykeitin, niin vetää.
Sinkkumies
Treffeillä höyrykeitintä ostamaan ja vielä omia riisejä keittelemään, kun toinen ajattelemattomuuttaan söi treffikumppanin riisit. No nyt sitten....
Meinasin ylipäätään. Jos oikeata kiinnostusta olisi, niin varmaan tavallinenkin riisi kävisi. Ilmeisesti sitä ei ollut..
Sinkkumies
Eikö sen miehen pitäisi keittää ap:lle riisiä, kun kerran itselleen ahnehti toisenkin riisit? Ei näemmä ollut miehellä oikeata kiinnostusta sitten...
Paremmista piireistä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aika juntti täytyy olla, jos ei tajua odottaa toista, ennekuin aloittaa syömään:O Kuuluu ihan peruskäytöstapoihin.
Etiketin mukaan lämpimän ruoan saa aloittaa, kun se tuodaan pöytään.
No etiketti on sitten muuttunut tosi rajusti. Vielä jokunen vuosi sitten tuo oli aivan päinvastoin. Lämmin ruoka tai ei, on kohteliasta odottaa.
Etiketti mihinkään ole muuttunut vaikka sinä et niistä mitään ymmärtäisi. Periaatteessahan syöminen aloitetaan pöydittäin. Lämpimän ruoan voi aivan aloittaa, koska ruoka on lämmintä (daa) ellei seurueessa ole sen verran vähän syöjiä, ettei koko pöydän odottaminen tuo kohtuutonta taukoa. Tällöin on riittävää odottaa, että oikealla ja vasemmalle puolella olevat ruokailijat ovat saaneet lämpimän ruoka-annoksensa. Usein kuitenkin on tapana etikettien tuntevien ihmisten kesken mainita asiasta, että pöydässä on täysin OK aloittaa lämpimien ruokien syöminen niiden saapuessa.
Siinä olet kuitenkin oikeassa, että odottaminen on kohteliasta. Etenkin tälläisessä tapauksessa, kun ruokaa on haettu yhdessä ja tarkoitus nauttia yhdessä.
Etiketistä, kun täällä puhutaan niin iso etikettivirhe koko tapauksessa oli myös, että ruokaa tosiaan ängettiin lautanen täyteen. Kun ruokaa annostellaan vähän kuin noutopöydästä, olisi huomattavasti korrektimpaa ottaa useampi pienempi annos kuin yksi läskivuori. Kai te ihmiset ymmärrätte minkä kokoisia keskivertokiinalaisen riisiannokset ovat noudettuina?
"...vaikka sinä et niistä mitään ymmärtäisi." Etkö pidä itseäsi yhtään naurettavana, kun aloitat saarnan käytöstavoista loukkaamalla minua? Ja tiedän aivan hyvin tuon pöydittäin- säännön. Se ei kuulu tähän mitenkään. Ruokailijoita oli vain kaksi, pöytiä yksi ja riisiannoksia yksi. Mikä oli tämän skandaalin aihe.
Daa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen homma on omassa kämpässä treffeillä huolehtia, että ruokaa on riittävästi. Jos ollaan meillä, niin minä pidän siitä TAKUULLA huolen.
Sinkkumies
Helppo isotella. Mitä olen juttujasi täällä lukenut, niin tuollaista tilannetta ei tule sinulla milloinkaan eteen.
Voisitko kertoa mitä juttuja? Nuo tilanteet on kyllä tulleet eteen, mutta en minä enää ota yhtäkään riippakiveä. Sen takia kirjoittelukin on niin kepeätä. Ei tarvi enää välittää.
Sinkkumies
Muistaakseni sinä olit se joka sai kenkää, eli riippakivi olit sinä.
En muista sinua. Minä kyllä jäin asuntoon. Akka lähti.
Sinkkumies
Eli sait kenkää.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että ei välttämättä tajua, että riisistä pitäisi riittää kahdelle, mutta sitä en tajua, miksi rupeaa syömään, kun toinen on vessassa. Olisi sillä välin kattanut astiat ja avannut viinin.
...josta vasta huuto olisi tullutkin, että kui sää nyt menit sen '53 saperneen aukaisemaan.
...toisekseen, takeaway-viiniä? Suomessa? Kai sitä tosiaan nykyään saa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen homma on omassa kämpässä treffeillä huolehtia, että ruokaa on riittävästi. Jos ollaan meillä, niin minä pidän siitä TAKUULLA huolen.
Sinkkumies
Helppo isotella. Mitä olen juttujasi täällä lukenut, niin tuollaista tilannetta ei tule sinulla milloinkaan eteen.
Voisitko kertoa mitä juttuja? Nuo tilanteet on kyllä tulleet eteen, mutta en minä enää ota yhtäkään riippakiveä. Sen takia kirjoittelukin on niin kepeätä. Ei tarvi enää välittää.
Sinkkumies
Muistaakseni sinä olit se joka sai kenkää, eli riippakivi olit sinä.
En muista sinua. Minä kyllä jäin asuntoon. Akka lähti.
Sinkkumies
Eli sait kenkää.[/quote
Kahden tango.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitätte lisää riisiä tai vaikka makaronia. Not a big deal. Asioista saa ongelman silloin kun siitä tekee sellaisen.
Ei kotona keitetty riisi saati MAKARONI kyllä vedä vertoja kiinalaisen ravintolan riisille :D sitä paitsi riisiä keitellessä joutuisi odottamaan sen 20 minuuttia tai jos pikariisiä, niin vähintään 10 :D
Sinkkumies
Treffeillä höyrykeitintä ostamaan ja vielä omia riisejä keittelemään, kun toinen ajattelemattomuuttaan söi treffikumppanin riisit. No nyt sitten....
Meinasin ylipäätään. Jos oikeata kiinnostusta olisi, niin varmaan tavallinenkin riisi kävisi. Ilmeisesti sitä ei ollut..
Sinkkumies
Eikö sen miehen pitäisi keittää ap:lle riisiä, kun kerran itselleen ahnehti toisenkin riisit? Ei näemmä ollut miehellä oikeata kiinnostusta sitten...
Mies ei voi tietää, että onko nainen ostanut riisikeitintä ajoissa. Jokainen masteroi tällaisen tilanteen kotonaan ja itselleni se olisi ollut helppo. Jaetaan riisit ja keitetään lisää.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Tajunta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli asperger-tuttava, joka kutsuilla saattoi ottaa puoli kakkua omalle lautaselleen ja päälle tusinan pikkuleipiä. Oli oikein herttainen ihminen muuten, mutta ei vaan kaikki piuhat menneet kuin meillä muilla ja ei osannut ajatella jonkun muunkin ehkä haluavan. Oli vielä ainoa lapsi.
Että ei voi tuomita ahneeksi, jos ei tiedä koko totuutta.
Jaa, miten niin ei voi? Ahne mulkku on ahne mulkku vaikka miten olisi asperger.
Hänellä on sairaus.
Itsekkin tiedän monia ihmisiä joilla on sairauksia. Silti, vaikka oltaisiin kuinka läheisiä en antaisi sairauden varjolla käyttäytyä röyhkeästi muita kohtaan. Yleensä käytöksen syy löytyy kasvatuksesta ja omasta itsekkyydestä. Harvemmin siitä, että unohtaa ottaa toisen huomioon tällä yhdellä harvalla kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en taas voi käsittää sitä, miten ap on voinut vaan hiljaa katsoa vierestä kun mies mussuttaa HÄNEN riisejään, eikä sanoa asiasta mitään! Lappaa pelkkää kastiketta suuhun kuin ei olisi mitään ongelmaa. :'D
Ehkä ei halunnut enää miehen lautaselta ottaa miehen mählimiä riisejä? Ei ois mullekaan maistunut.
Sänkyyn voi hypätä ensitapaamisella, muttei ottaa ruokaa toisen lautaselta.
Av-mammasääntö nr. 5156
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Sinkkumies
Mies ei voi tietää, että onko nainen ostanut riisikeitintä ajoissa. Jokainen masteroi tällaisen tilanteen kotonaan ja itselleni se olisi ollut helppo. Jaetaan riisit ja keitetään lisää.
Sinkkumies
Mutta mies voisi kysyä, onko naisella mitään välineitä, että mies voisi riisin hälle keittää, vai käykö ostamassa uuden riisin samasta paikasta.
Ap sanoi sivulla 2, että kumpikin maksoi omat ruokansa. Laittavatko nämä kiinalaisravintolat sellaisessa tilanteessa riisit yhteen rasiaan? Jos laittavat, niin sitä riisiähän on täytynyt olla todella paljon ja miehen on pitänyt heti huomata, ettei ole toista yhtä isoa rasiaa. En siis usko tätä tarinaa.
Vaikka meillä on jo vakiintunut parisuhde ja "kuherruskuukaudet" ohi niin edelleen kyllä aloitetaan ruokailu yhtä aikaa. Jos toinen lähtee vielä vessaan tai hakemaan jotain tms niin vähintään hän sanoo toiselle, että tämän sopii silti aloittaa tai se toinen itse kysyy onko ok aloittaa sillä välin. Jos tapailun alkuvaiheessa toinen tekee tuollaisen kardinaalimokan, että hyökkää ruoan kimppuun ja mättää lautasensa täyteen ja siitä napaan ennen kuin toinen ehtii vessasta tulla, niin kyllä se on sen tapailun loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihme että olet sinkku jos tuollainen kaataa suhteen.
Mies vetää ahneuksissaan kaikki riisit jättämättä mulle yhtään! Missähän muissa asioissa mahtaa olla yhtä itsekäs minäminä-tyyppi?
Olet siis tutustunut mun exään....
No mulla kävi vastaava juttu joku aika sitten. Katsottiin leffaa ja olin ostanut kummallekin suklaapatukan. Mies rapisteli omansa auki, itse keskityin leffaan. Loppupuolella aloin hamuamaan omaa suklaapatukkaani sohvapöydältä, oliko tippunut maahan kun en löytänyt? Ei, mies oli vetänyt kummankin patukan! Kyseessä neljännet treffit. Raivostuin, johon mies selittelee jotain typerää: Ai, mä luulin et sulla oli kolme patukkaa ja olit syönyt omasi jo?
No entä jos olisinkin ostanut kolme patukkaa, millä logiikalla hänelle olisi kuulunut kaksi ja minulle yksi? Nyt en sitten saanut yhtään.
Tommoiset itsekkäät possut raivostuttavat, lähdin ja sanoin että porsastele loppuelämä keskenäsi, tää oli tässä.
Hyi millaisia tyyppejä sitä kohtaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Sinkkumies
Sinkkumies
Mutta mies voisi kysyä, onko naisella mitään välineitä, että mies voisi riisin hälle keittää, vai käykö ostamassa uuden riisin samasta paikasta.
Mies kysyy eri asioita, tietäisit jos olisit oikeilla treffeillä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ap sanoi sivulla 2, että kumpikin maksoi omat ruokansa. Laittavatko nämä kiinalaisravintolat sellaisessa tilanteessa riisit yhteen rasiaan? Jos laittavat, niin sitä riisiähän on täytynyt olla todella paljon ja miehen on pitänyt heti huomata, ettei ole toista yhtä isoa rasiaa. En siis usko tätä tarinaa.
En minäkään helpolla. Olen kyllä saanut saman riisikulhon pari kertaa ex-vaimoni kanssa ulkomailla. Siis ainakin 2 kertaan, eli periaatteessa voisi olla tosi, muttei pitäisi koskea take-awayta, koska annoksetkin voivat olla niin erilaisia.
Sinkkumies