Ei juma mikä deitti mulla eilen! :o
Haettiin kiinalaisesta ruokaa ja mentiin mun luo. Menin vessaan ja kun tulin sieltä, niin tää ukko jo söi täydessä vauhdissa ruokia. Ei siinä mitään, mutta oli kipannut kaikki riisit omalle lautaselleen ja pisteli menemään. Katoin järkyttyneenä sitä touhua, niin hoksasi tää jossain vaiheessa kysyä: "Missäs ne sun riisit on?"
Kyllä pisti vituttamaan.
Kommentit (299)
Vierailija kirjoitti:
Oon varmaan outo, mutta mussa herättää hilpeyttä mielikuva miehestä, joka suu vaahdossa vetää ehkä noin puolen kilon annosta keitettyä riisiä ja lopulta mässytyksen lomassa suu täynnä ruokaa kyselee: "misssäf fe fun riifi on? "
Oikea prinssi uljas.
Reps :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aika juntti täytyy olla, jos ei tajua odottaa toista, ennekuin aloittaa syömään:O Kuuluu ihan peruskäytöstapoihin.
Etiketin mukaan lämpimän ruoan saa aloittaa, kun se tuodaan pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä oli ilmeisesti vahinko, eli luuli että teille molemmille oli omat riisit erikseen. Ei siis varmaan tahallaan jättänyt sinua ilman. Hän saattaa olla nyt hyvnkin häpeissään.
Ei se sitä miksikään muuta, että hän ei katsonut paljonko ruokaa on. Ei varmasti tahallaan tehnyt, tuskin kukaan niin luulee. Mutta juuri se toisesta piittaamattomuus on tökeröä käytöstä, kun ei katso etukäteen paljonko voi ottaa että toisellekin jää riittävästi.
Ja tässä provossahan ilmoitettiin, että oli vasta muutamat treffit takana, joten silloin tuo on iso moka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aika juntti täytyy olla, jos ei tajua odottaa toista, ennekuin aloittaa syömään:O Kuuluu ihan peruskäytöstapoihin.
No etiketti on sitten muuttunut tosi rajusti. Vielä jokunen vuosi sitten tuo oli aivan päinvastoin. Lämmin ruoka tai ei, on kohteliasta odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoutuiko antamaan sulle omastaan tai tilaamaan kokonaan uuden aterian? Niin herrasmies olisi voinut paikata mokansa.
Vai vielä uusi ateria lompakkoloiselle. Se syö joka maksaa.
Mene sinä loispummi töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että ei välttämättä tajua, että riisistä pitäisi riittää kahdelle, mutta sitä en tajua, miksi rupeaa syömään, kun toinen on vessassa. Olisi sillä välin kattanut astiat ja avannut viinin.
Missä ravintolassa pitää itse kattaa pöytä ja avata viinit? XD
puuduttavaa odottaa, että toinen tulee vessasta...
Mies varmaan maksoi, joten hänen oikeutensa syödä niin paljon, kuin huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että ei välttämättä tajua, että riisistä pitäisi riittää kahdelle, mutta sitä en tajua, miksi rupeaa syömään, kun toinen on vessassa. Olisi sillä välin kattanut astiat ja avannut viinin.
Missä ravintolassa pitää itse kattaa pöytä ja avata viinit? XD
puuduttavaa odottaa, että toinen tulee vessasta...
Eivät olleet ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Olivat aloittajan luona, joten ruoka kuului hänelle.
kiinalaisessa ruokakulttuurissa on ok ottaa tarvitsemansa riisi toisen lautaselta jos se on ainoa saatavilla oleva. ap käyttäytyi kuin moukka länsimainen. On paljon hygieenisempää syödä samaa ruokaa kun ne toimet joita tehdään makuuhuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
kiinalaisessa ruokakulttuurissa on ok ottaa tarvitsemansa riisi toisen lautaselta jos se on ainoa saatavilla oleva. ap käyttäytyi kuin moukka länsimainen. On paljon hygieenisempää syödä samaa ruokaa kun ne toimet joita tehdään makuuhuoneessa.
Eli mies olikin sivistynyt maailmankansalainen! Ja ap pitää junttina.
Melkoinen uuvatti :) ei jatkoon tuollaista. Syö muuten lastenkin ruoat ja välittää vain omasta tyytyväisyydestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipäs, vaan edelleenkin maksaja syö.
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen uuvatti :) ei jatkoon tuollaista. Syö muuten lastenkin ruoat ja välittää vain omasta tyytyväisyydestään.
Syö vielä lasten vanukkaat :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etiketin mukaan saa aloittaa, totta. Etiketin mukaan pöytäseurue aloittaa aterioinnin, kun kaikille on tuotu ruoka eteen. Jos kyseessä on iso seurue, saa aloittaa, kun kaikille lähellä istuville on tarjoiltu. Etikettiin kuuluu kuitenkin myös, että toivotetaan toisilleen hyvää ruokahalua ennen kuin aloitetaan ja jos joku ei vielä ole valmis aloittamaan vaan hänen pitää esimerkiksi poistua vessaan, niin häntä odotetaan ellei hän itse kehota muita aloittamaan.
Minulle moukkamaisuus on yksi suurimmista turn-offeista ja siihen tuo deittikumppani sortui todella pahasti. Ei tulisi mieleenkään, että vaikka toiselle tulee pakottava tarve mennä vessaan niin itse aloittaisin syömisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipäs, vaan edelleenkin maksaja syö.
Juupas, se omistaa ruoat jonka luona ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etiketin mukaan saa aloittaa, totta. Etiketin mukaan pöytäseurue aloittaa aterioinnin, kun kaikille on tuotu ruoka eteen. Jos kyseessä on iso seurue, saa aloittaa, kun kaikille lähellä istuville on tarjoiltu. Etikettiin kuuluu kuitenkin myös, että toivotetaan toisilleen hyvää ruokahalua ennen kuin aloitetaan ja jos joku ei vielä ole valmis aloittamaan vaan hänen pitää esimerkiksi poistua vessaan, niin häntä odotetaan ellei hän itse kehota muita aloittamaan.
Minulle moukkamaisuus on yksi suurimmista turn-offeista ja siihen tuo deittikumppani sortui todella pahasti. Ei tulisi mieleenkään, että vaikka toiselle tulee pakottava tarve mennä vessaan niin itse aloittaisin syömisen.
En aloittaisi minäkään. Tai silloin tietysti jos ollaan oikein hyviä ystäviä tai on seurusteltu pitkään ja kotona syödään, niin en silloin odota. Mutta tässähän oli ollut vasta parit-kolmet treffit.
Kohteliaisuudesta ja etiketit jos puhutaan, niin kohteliasta on ottaa kerralla vain sen verran, kuin varmasti jaksaa syödä ja jos jää nälkä, niin sitten lisää. Muillekin vielä pitäisi jättää.
Joku vika nälänsäätelykeskuksessa, jos kaiken riisin ajattelee jaksavansa syödä.
Mulla oli asperger-tuttava, joka kutsuilla saattoi ottaa puoli kakkua omalle lautaselleen ja päälle tusinan pikkuleipiä. Oli oikein herttainen ihminen muuten, mutta ei vaan kaikki piuhat menneet kuin meillä muilla ja ei osannut ajatella jonkun muunkin ehkä haluavan. Oli vielä ainoa lapsi.
Että ei voi tuomita ahneeksi, jos ei tiedä koko totuutta.
Itse asiassa on kohteliasta odottaa ja kuuluu hyviin käytöstapoihin. Tosin yleensä se, jonka ruoka ei ole vielä tullut tai joutuu poistumaan pöydästä, sanoo muille että aloittakaa vain ilman minua.