Tapailemani mies tuntuu hyväksikäyttävän rahojani
Olen tapaillut parisen kuukautta uutta miestä, joka vaikuttaa mukavalta ja reilulta muuten, mutta nyt on alkanut ärsyttää hänen siipeilynsä. Vietämme usein aikaa minun luonani, ja mies hyödyntää oma-aloitteisesti jääkaappini sisältöä tai jos menemme yhdessä kauppaan, niin mies ei tee elettäkään maksaakseen, joten olen sitten itse vinguttanut korttia kun en kehtaa asiasta tehdä kassalla numeroakaan. Olen myös hyvin kiltti ihminen, joten toivoisin, ettei minun tarvitsisi pyytää miestä maksamaan, vaan hän tekisin sen itse. Haluaisin siis vain, että kulut menisivät suht puoliksi. No, päätin viimeinen sanoa asiasta miehelle, joka heti meni puolustuskannalle ja sanoi rahatilanteensa olevan tosi huono. Olen itsekin valitellut hänelle omaa heikkoa rahatilannettani, joten sinänsä epäreilua, että hän kuitenkin näkee ihan ok:na hyödyntää esim. minun jääkaapin antimiani. Mies nimittäin sanoi, että on huomannut itsekin minun maksaneen kaiken. Miksei hän sitten ole voinu avata suutaan itse?? No sanoi kuitenkin, että voi jatkossa toki osallistua enemmän, niin että kulut menisivät puoliksi. Mitä mieltä olette, onko mies tahallaan siipeillyt? Ja olisiko hänen pitänyt ise ottaa asia esille. Tuleeko tässä tapahtumaan mitään muutosta? Alkanut tästä syystä ärsyttää koko mies ja harkitsen suhteen lopettamista, vaikka muuten onkin oikein kiva tyyppi..
Kommentit (54)
Jos vasta tapailette niin ehdottomasti molemmat maksavat omat ruokansa. Esim. jos vietätte aikaa teillä niin käytte ensin vaikka kaupassa ja laitatte laskun puoliksi tai sitten suoraan ostat vain itsellesi ruokaa ja pyydät häntäkin ostamaan omansa. Normaalistihan toi toimisi niin, että hän syö sinun ruokiasi sinun luona ja sinä vastaavasti hänen luonaan. Mutta ilmeisesti hänellä ei sitten ole ikinä ruokaa. Ei voi olla niin huonoa rahatilannetta ettei ole varaa ruokaa. Älä anna toisen käyttää hyväkseen.
Hän tekee niin koska voi. Turha se on jälkikäteen täällä vinkua.
Tottakai on toiminut tietoisesti ja täysin tahallaan. Tuollaiset ihmiset menevät niin pitkälle kuin niiden antaa mennä. Sinunlaisia kilttejä hyväksikäytettäviä kyllä riittää.
Älä ole tekemisissä enää. Sinua varten on oikeitakin, kunnollisia miehiä. Jätä pummi.
Mies on itsekäs paska. Lirkuttelee just sen verran, että saa ruokaa ja pillua. Häipyy kyllä heti, kun löytää uuden uhrin. Jos olis tosissaan, olisi sanonut että rahat vähissä ja miten tämä järjestetään, että ei halua loisia.
Miksen minä löydä tollasia naisia :(
Et osta sille enää mitään, käy kaupassa ja syö ennen tapaamista. Piilota jemmaan itselles ruokaa. Jos siis et vain heivaa loista, kuten viisasta olisi.
Tapailin erästä (omasta mielestään) isoa businesmiestä. Rehenteli firmallaan ja liikeideoillaan ja kuinka paljon omistaa sitä sun tätä. Siipeili aikansa mun kustannuksella ja jopa lainasi rahaa kun pankkikortti oli unohtunut kotiin. Vanhalla autolla kuitenkin ajeli ja päätin googlettaa herran nimellä löytääkseen hänen firmat. Eipä löytynyt ja en muutenkaan jaksanu elätellä. Lopetin tapailemiset
No onhan tuo outoa. Mä aloin tapailemaan kolmen lapsen yh:na yksin elävää ok toimeentulevaa miestä. Eikä käynyt mielessäkään, että olisin siipeillyt! Kun menin viikonloppuna hänen luo, menin AINA kaupan kautta. Laitoin viestiä, että mitä puuttuu jääkaapista, jos vastaus oli että ei mitään, ostin jotain säilyvää, juustoa, kahvia, spagettia tms jota ei välttämättä käytetty silloin kun olin hänen luonaan, mutta joka noin suurinpiirtein euromääräisesti korvasi mun hänen jääkaapistaan syömät ruoat :) Ja viiniä tms.
Myöhemmin kun käytiin kaupassa yhdessä, pyrin maksamaan joka toinen kerta.
Nykyään on seurusteltu vuosia ja edelleen yritetään puolittaa suurin piirtein. Ongelmaa ei tehdä ja mies tarjoaa aina jos syödään ulkona.
Mutta ajatuksen tasolla halusin tehdä selväksi, että en yritä loisia tai käyttää hyväksi, vaikka mulla olikin rahat vähissä.
Ompas paska mies. Kunnon mies ostaisi sulle autot, omakotitalot, kesämökit ja muuta kivaa, mutta tämä mies ei näköjään ole sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Et osta sille enää mitään, käy kaupassa ja syö ennen tapaamista. Piilota jemmaan itselles ruokaa. Jos siis et vain heivaa loista, kuten viisasta olisi.
Miksi ap jatkaisi tapailua? Tuskin pihin äijän muna niin ihmeellinen on. Ja kun ovat niin selvästi täysin erilaisia ihmisiä, niin miksi piinata itseään?
Pihi äijä etsiköön itselleen pihin naisen, jonka kanssa voi kilpailla, kumpi saa nyhdettyä toiselta enemmän. Ap:n ei kannata tyytyä tuohon tyyppiin, koska ap itse on antelias ja on ansainnut samanveroisen miehen, jonka kanssa elämä on rikasta ja keskinäinen luottamus vallitsee.
Jätä se sika ja ota joku rikas mies joka ostaa sulle kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on toiminut tietoisesti ja täysin tahallaan. Tuollaiset ihmiset menevät niin pitkälle kuin niiden antaa mennä. Sinunlaisia kilttejä hyväksikäytettäviä kyllä riittää.
Älä ole tekemisissä enää. Sinua varten on oikeitakin, kunnollisia miehiä. Jätä pummi.
Älä vedä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Voi olla, että mies on lurjus joka käyttää sinua surutta hyväkseen koska sinä sen sallit. Voi myös olla, että hän on sinulle muuten aivan täydellinen, mutta juurikin nyt tähdin varaton. Hän ei ehkä ymmärrä, että koet hänen siipeilevän, ja hän ei ehkä tiedä, miten niukoilla sinun rahasi ovat.
Asioista kannattaa aina keskustella. Kerro hänelle suoraan, että koetvtiösnteen epäreiluna eikä sinulla kerta kaikkiaan ole varaa eikä halua maksaa myös hänen puolestaan. Kysy missä mennään - onko OK että maksatte kaikki omanne. - jos ei ole, niin siinä vaiheessa kyllä taitaa olla parasta harkita exit-liikettä koko tapailusuhteesta!
Ompas paska mies. Kyllä kunnolliunen mies käy töissä tienaamassa ja varmistaa, että nainen varmasti jää taloudellisesti reilusti voitolle, jos miestä tapailee.
Vierailija kirjoitti:
Olen tapaillut parisen kuukautta uutta miestä, joka vaikuttaa mukavalta ja reilulta muuten, mutta nyt on alkanut ärsyttää hänen siipeilynsä. Vietämme usein aikaa minun luonani, ja mies hyödyntää oma-aloitteisesti jääkaappini sisältöä tai jos menemme yhdessä kauppaan, niin mies ei tee elettäkään maksaakseen, joten olen sitten itse vinguttanut korttia kun en kehtaa asiasta tehdä kassalla numeroakaan. Olen myös hyvin kiltti ihminen, joten toivoisin, ettei minun tarvitsisi pyytää miestä maksamaan, vaan hän tekisin sen itse. Haluaisin siis vain, että kulut menisivät suht puoliksi. No, päätin viimeinen sanoa asiasta miehelle, joka heti meni puolustuskannalle ja sanoi rahatilanteensa olevan tosi huono. Olen itsekin valitellut hänelle omaa heikkoa rahatilannettani, joten sinänsä epäreilua, että hän kuitenkin näkee ihan ok:na hyödyntää esim. minun jääkaapin antimiani. Mies nimittäin sanoi, että on huomannut itsekin minun maksaneen kaiken. Miksei hän sitten ole voinu avata suutaan itse?? No sanoi kuitenkin, että voi jatkossa toki osallistua enemmän, niin että kulut menisivät puoliksi. Mitä mieltä olette, onko mies tahallaan siipeillyt? Ja olisiko hänen pitänyt ise ottaa asia esille. Tuleeko tässä tapahtumaan mitään muutosta? Alkanut tästä syystä ärsyttää koko mies ja harkitsen suhteen lopettamista, vaikka muuten onkin oikein kiva tyyppi..
Mä lopettaisin tapailun.Älä ole liian kiltti, muuten katkeroidut.
Juokse heti!!! Mulla on kokemusta muutamasta tommosesta tyypistä ja ei jää muuta kuin lovi lompakkoon ja paska maku suuhun.
Finderella kirjoitti:
Kyllä mä olisin ottanut asian huumorin varjolla esille jo heti alkuun "Ihan tosissaanko aiot antaa mun maksaa nää kaikki ostokset". Olen ensitreffeillä ottanut esille jos mies on vaikuttanut erityisen pihiltä. Mutta näillä miehillä riittää huumori. En kyllä osaisi ikinä kuvitella päätyväni pidemmälle tuollaisen miehen kanssa. Hyvin outoa, että joutuu moista edes miettiä...
jättäisin heti miehen joka käyttäs tollee hyväks
Mies vaihtaa sunut toiseen heti, jos lakkaat maksamasta.
Mulla ja miehelläni on molemmilla tilanne, että elämä kyllä sujuu, mutta koska rahanmenoa tarkkaillaan. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot jne.
Mulla on kuitenkin palkka hieman parempi, niin oon joskus koittanut niin huomaamatta kuin osaan esim. tarjota ravintolaruokailuja enemmän. Ei se mene läpi ilman perustetta, molemmille on niin olennaista vetää oma puolensa kelkasta. Rakastunut kunnollinen mies tekee kaikkensa jotta sinulla on hyvä olla. En tinkisi tuollaisesta, ei paremmaksi muutu.
Kyllä mä olisin ottanut asian huumorin varjolla esille jo heti alkuun "Ihan tosissaanko aiot antaa mun maksaa nää kaikki ostokset". Olen ensitreffeillä ottanut esille jos mies on vaikuttanut erityisen pihiltä. Mutta näillä miehillä riittää huumori. En kyllä osaisi ikinä kuvitella päätyväni pidemmälle tuollaisen miehen kanssa. Hyvin outoa, että joutuu moista edes miettiä...