Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hesarissa 'köyhä' valittaa ettei rahat riitä

Vierailija
17.10.2016 |

On kuitenkin varaa pitää kahta koiraa

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju toisensa jälkeen köyhien haukkumista ja yleistämistä. Pikkuhiljaa alkaa minullakin sisällä kasvaa toive, että osa kirjoittajista joutuisi itse kohtaamaan kroonisen köyhyyden. Ne olosuhteet missä moni köyhyyteen on joutunut. Itse olen köyhä vaikka minulla on kaikki kodinkoneet miele ja merkki laukkuja ja kenkiä. Daa, olen ostanut ne ennen köäyhyyttä ja nyt olen niistä tosi onnellinen. Toivottavasti kestävät koko loppu elämäni, koska parempaa tulevaisuutta ei ole näkyvissä. Huom. oma romahdukseni tapahtui 30 ikävuoden kieppeillä, siihen asti elin ylimielisesti ajatellen ettei tälläinen nykyisyys voi koskea minua.

Vierailija
82/102 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kerropa meille kaikille, miten köyhän pitäisi elää!

Jos on lemmikkieläin niin ei ole köyhä. Köyhällä ei ole lemmikkiin varaa.

Onko käyhällä uusi auto tai miljoonasunto, täh?  Vai eikö köyhällä saa olla uutta hienoa autoa :)

Mikähän mahtaa olla lemmikkieläimen rahallinen arvo? Mulla ois hieno kissa, voisin vaihtaa uuteen hienoon autoon tai miljoona-asuntoon.

Oikeasti köyhällä ei ole varaa eläimen ylläpitoon, sillehän ei pelkät ruoat riitä vaan pitää hankkia myös rokotteet ja käyttää muutenkin eläinlääkärissä, jos lemmikki sattuu sairastumaan. Ei köyhällä ole varaa eläinlääkärin maksuihin!

Siks mulla onkin koiralle vakuutus. Sen verran osaan kyllä säästää, että pystyn vuosittain maksamaan koiran n. 200e vakuutuksen. Näin ollen en ole ongelmissa, jos koira joutuukin isoon ja kalliiseen leikkaukseen. Muuten olen eläinlääkärissä käynyt vain rokotuttamassa koiran.

65, se köyhä koirallinen opiskelija

Köyhyys on suhteellista, sinulla on vielä varaa koiran vakuutukseen, mutta monella muulla ei ole, silti ottavat lemmikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju toisensa jälkeen köyhien haukkumista ja yleistämistä. Pikkuhiljaa alkaa minullakin sisällä kasvaa toive, että osa kirjoittajista joutuisi itse kohtaamaan kroonisen köyhyyden. Ne olosuhteet missä moni köyhyyteen on joutunut. Itse olen köyhä vaikka minulla on kaikki kodinkoneet miele ja merkki laukkuja ja kenkiä. Daa, olen ostanut ne ennen köäyhyyttä ja nyt olen niistä tosi onnellinen. Toivottavasti kestävät koko loppu elämäni, koska parempaa tulevaisuutta ei ole näkyvissä. Huom. oma romahdukseni tapahtui 30 ikävuoden kieppeillä, siihen asti elin ylimielisesti ajatellen ettei tälläinen nykyisyys voi koskea minua.

Tämä on hyvä esimerkki siitä, miten ihmiset köyhtyvät. Luullaan, että vallitseva tila tulee jatkumaan hamaan tulevaisuuten asti. Sitten kun se päivä koittaa jolloin annetaan kengän kuva pakaraan, ollaan ihmeissään miten tässä näin kävi. Tärkeää on aina pitää mielessä, että se päivä koittaa joskus kun joutuu tyhjänpäälle, ja osaa varautua siihen. Esimerkiksi säästää osan palkastaan joka kk tilille tai ostaa niitä kuulusia rahastoja vaikkapa nordnetistä. Hyvä tapa on myös opetella joku yleishyödyllinen taito, jonka voi muuttaa rahaksi. Esim autonkorjaus. Sitten kun tulot päätoimesta loppuvat voi tehdä jotain muuta tuottavaa toimintaa sen aikaa, että uusi työpaikka löytyy. Tulotason tippumista kompensoi tämä hyvinä päivinä kerrytetty säästötili.

Vierailija
84/102 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä esimerkki siitä, miten ihmiset köyhtyvät. Luullaan, että vallitseva tila tulee jatkumaan hamaan tulevaisuuten asti. Sitten kun se päivä koittaa jolloin annetaan kengän kuva pakaraan, ollaan ihmeissään miten tässä näin kävi. Tärkeää on aina pitää mielessä, että se päivä koittaa joskus kun joutuu tyhjänpäälle, ja osaa varautua siihen. Esimerkiksi säästää osan palkastaan joka kk tilille tai ostaa niitä kuulusia rahastoja vaikkapa nordnetistä. Hyvä tapa on myös opetella joku yleishyödyllinen taito, jonka voi muuttaa rahaksi. Esim autonkorjaus. Sitten kun tulot päätoimesta loppuvat voi tehdä jotain muuta tuottavaa toimintaa sen aikaa, että uusi työpaikka löytyy. Tulotason tippumista kompensoi tämä hyvinä päivinä kerrytetty säästötili.

Kylläpä taas huomaa, ettet tiedä mistä puhut, Suomessa kun ei elämiseen riittäviä tukia saa niin kauan kuin on  säästöjä tai omaisuutta. Nopeasti ne säästöt hupenevat, kun joudut joka kuukausi niillä elämäsi rahoittamaan. Se omaisuus täytyy ensin syödä ennen kuin esim. sossusta saa mitään. Sitten olet samassa tilanteessa kuin se joka ei säästänyt vaan humputteli rahansa vastuuttomasti menemään. Näin tämä systeemi toimii ja "palkitsee". 

Voihan sitä toivoa että saa töitä ennen kuin säästöt loppuu. Mutta entäs jos köyhyys johtuukin sairastumisesta? Silloin se "paha päivä" voi jatkua vuosikymmeniä. Ei kukaan pelkästä palkasta säästämällä pysty varautumaan sellaiseen. 

Vierailija
85/102 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä taas huomaa, ettet tiedä mistä puhut, Suomessa kun ei elämiseen riittäviä tukia saa niin kauan kuin on  säästöjä tai omaisuutta. Nopeasti ne säästöt hupenevat, kun joudut joka kuukausi niillä elämäsi rahoittamaan. Se omaisuus täytyy ensin syödä ennen kuin esim. sossusta saa mitään. Sitten olet samassa tilanteessa kuin se joka ei säästänyt vaan humputteli rahansa vastuuttomasti menemään. Näin tämä systeemi toimii ja "palkitsee". 

Voihan sitä toivoa että saa töitä ennen kuin säästöt loppuu. Mutta entäs jos köyhyys johtuukin sairastumisesta? Silloin se "paha päivä" voi jatkua vuosikymmeniä. Ei kukaan pelkästä palkasta säästämällä pysty varautumaan sellaiseen. 

Tuota sairastumista varten voi ottaa vapaaehtoisen sairasvakuutuksen. Aivan samaan tapaan kuin autollekin voi ottaa kaskovakuutuksen omaa kolarointia varten.

Vierailija
86/102 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat itse että olosuhteet vaikuttavat. On ihan eri asia jos työssäkäyvällä on hirven kokoinen koira joka syö puolikkaan lapsen joka ateriallaan ja sitten tämä henkilö jää työttömäksi, kuin että työtön ottaa samaisen koiran (jonka todenäköisesti ottaisi joltain pentutehtailijalta kun halvemmalla saisi). Samoin on hitusen eri asia tehdä kolme lasta perheeseen, jossa molemmat vanhemmat ovat työelämässä ja sitten pakka leviää: yrittäjä tekee konkurssin ja sairaanhoitajalla ei selkä kestä. Versus tehdään jo valmiiksi työttömänä kolme lasta.

Köyhyys on valinta siinä mielessä, jollei lainkaan osata tai haluta ajatella niiden omien valintojen vaikutusta omaan elämään pitkässä juoksussa.

Vierailija
87/102 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli ennen työttömyyttäni yli 10 000 euron säästöt. Ne hupenivat elämiseen noin vuodessa. Koska en ollut koskaan elänyt pienillä tuloilla, minulla ei ollut aavistustakaan siitä, miten pienillä tuloilla tullaan toimeen, tai mikä tärkeintä, miten sovitetaan menot nykyisiin pieniin tuloihin. Olin työttömänä lähes päivälleen 2 vuotta. Nykyisen työni palkka on lähes puolet pienempi kuin vanhan työni. Niistä ajoista, kun rahaa ei tarvinnut laskeskella, ei ole jäljellä juuri mitään. Auto tuli myytyä, että sai rahaa elämiseen. Asunto on vaihtunut, pienempään, kuluiltaan halvempaan. Jotkut kalliimmat merkkivaatteet ja huonekalut muistuttavat vielä erilaisesta elämästä silloin joskus. Halusin vaan sanoa tällä sen, että nopeasti asiat voivat muuttua kun tapahtuu jotain radikaalia kuten pitkittynyt työttömyys. Yhteiskunta ei auta, tietenkään, jos omaisuutta on vaan se realisoidaan ensin. Omistusasunto on ainoa, mitä mulle jäi käteen noista hyvistä vuosista.

Vierailija
88/102 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota sairastumista varten voi ottaa vapaaehtoisen sairasvakuutuksen. Aivan samaan tapaan kuin autollekin voi ottaa kaskovakuutuksen omaa kolarointia varten.

Aivan, ja sitten tietenkin saa vakuutusyhtiöltä automaattisesti ne rahat ja eläkeyhtiöltä samaan syssyyn myönteisen eläkepäätöksen, koska Suomessahan ei väliinputoajia yksinkertaisesti voi olla. Elämässä kaiken voi suunnitella kun on tarpeeksi viisas, eikä tyhmä niin kuin köyhät. 

Vierailija
89/102 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millanen mekkala siitä oikeesti nousisi, jos ihminen luopuu lemmikeistä sen takia, että menettää työnsä. :D Täältä saisi tappotuomion sellasesta toiminnasta. Täällähän koira pitää pelastaa tulipalostakin ennen lasta. Miten siitä nyt oltaisiinkin luopumassa pelkästään köyhyyden takia?

Vierailija
90/102 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on asiat niin hyvin, että ihmiset rupeaa ruikuttamaan köyhyyttä vaikka on varaa polttaa tupakkaa ja juoda kaljaa. Lisäksi on koirat ja kissat ja telkkarit ja kattopäänpäällä ja kännykkää ja tablettia ja terveydenhuolto ja ja ja. Kaikkea on, mutta lisää pitäisi saada. Mitään ei olla kuitenkaan valmiita uhraamaan paremman elintason eteen.

Ai pitäisi myydä telkkari ja kännykkä parilla kympillä kun sattuu vaikea elämäntilanne? Se onkin tosi kauaskantoista. Ja näköjään omista rakkaista lemmikeistäkin pitää silloin luopua? Luovutaanko lapsistakin kun joudutaan työttömiksi? Tuskin kovin moni köyhyyden KESKELLE hommaa kahta koiraa, uutta telkkaria ja iPhonea. Idiootti. Jostain autosta voi jopa saada rahaa kun sen myy eteenpäin, mutta muista käyttötavaroista ei paljon tienaa. Dumbass.

Vierailija
91/102 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa kun suurinosa näistä köyhistä on ihmisiä, jotka omilla valinnoillaan tekevät omasta tilanteestaan paljon pahemman mitä se olisi jos eläisivät niukasti työttömyydestä huolimatta. Tästä holtittomasta rahankäytöstä saattaa koitua maksuhäiriöitä, jotka vaikuttavat tulevaisuudessa todella raskaasti elämään vaikka työtä olisikin jo löytynyt.

Tunnet yhden köyhän, ja sen perusteella väität, että suurin osa köyhistä on noita holtittomia rahan käyttäjiä?

Valitettavasti ainakin itsellä riittää, että tunnen yhden köyhän joka pitää meteliä siitä ettei osaa käyttää rahaa - eikä edes tajua tätä. Ei, en todellakaan usko että kaikki köyhät olisivat hassaisivat rahansa turhuuksiin, mutta koska pieni vähemmistö pitää todella kovaa ääntä, niin mulla on mielikuva että tämä enemmistö on suurempi kuin onkaan

-ei aiempi

Mää tätä omalta kohdaltani mieti pitkään. Että miksi, oi miksi en osaa käyttää rahaa.

Sitten iski oivallus - käyttäähän minä osaankin, en säästää.

Enkä enää juurikaan valita, mutta toisinaan tuttuja pitää muistuttaa, että olenkin jo onnellisesti käyttänyt ne rahat, enkä siksi ole innoissani lähtemässä heidän mukaansa ravintolaan syömään.

Vierailija
92/102 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti, mutta tämä sairaus vie hautaan ja eläke pienenee kokoajan. Säästöt on kulutettu, sairaskuluvakuutus menetetty sijoittaa en ole koskaan osannut, niin että se tuottaisi. Rahastot on jo purettu. ´Moni kommentoi tosiaan omien luulojensa perusteella.

ps. peruin Hesarin tilauksen jo aikaa sitten ja luen sen kirjastossa. Puolukoita ja suppilovahveroita on pakastimessa.Daa. 

Vierailija
93/102 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät kaivavat nyt ihan itse sitä maata jalkojensa alta, mutta ovat niin tyhmiä etteivät edes itse tajua sitä. Mitä enemmän valitavat, sitä enemmän muut kiinnittävät huomiota mitä kaikkea heillä itse asiassa onkaan. On sossun ja yhteiskunnan muiden tukien kustantamana kännykkä, netti, tietokone, tuetut lomat, ruokaa, katto pään päällä, vaatteet, terveydenhoito, lääkkeet, pesukoneet tai pesutupamahdollisuus, lapsilla harrastukset ja ilmainen koulutus, jonka kautta järjestetään paitsi yleissivistystä, lukutaitoa niin myös jopa uimaopetusta ilmaiseki. Miettikää nyt mitä kaikkea saatte! Lemmikitkin vielä löytyy. Onhan tämä nyt ihan naurettavaa!

Me muut saamme tämän terveydenhoitoa ja koulutusta lukuunottamatta vain jos maksamme ne itse. Arvatkaapa köyhät, riittääkö niihin rahat? No ei riitä, kun verot on teidän kaltaistenne loisten takia niin korkeat. Lopettakaa se helvetin valittaminen ja katsokaa vaikka sieltä ilmaisesta telkkaristanne sillä loputtomalla vapaa-ajallanne yle areenan dokumentteja. Siellä kerrotaan niistä oikeista köyhistä. Asuvat slummeissa, synnyttävät siellä, kasvattavat lapsensa siellä ilman mahdollisuutta kouluun, rääpivät ruokansa roskiksista. Miettikää sitten mitä se oikea köyhyys on.

Suomessa ei ole oikeita köyhiä, vain kiittämättömiä ja loputtoman ahneita pummeja. Takokaa nyt päähänne se, että suurin osa niistä tavaroista, vaatteista, tuetuista lomista ja ruoasta, jotkaa teille mielestänne ilmaiseksi ja automaattisesti kuuluisi, on luksustuotteita!

Olen ennen ollut empaattinen, köyhien ja heikompien puolella, kannattanut avustuksia jne., mutta tämä viime vuosina ja etenkin viime aikoina uutisoitu röyhkeys vie kaiken kiinnostuksen auttaa teitä. Ensi vaaleissa äänestän kovempia arvoja ja omavastuun lisäämistä. Säästyneellä rahalla ostan sitten itselleni uuden tietokoneen 7 vuotta vanhan tilalle.

Alapeukuttaja, mitä vielä kaipaat köyhille? Asuntoa ydinkeskustasta? Omakotitaloa verovaroin? Hierontalahjakortteja? Verovaroin kustannetut lehtitilaukset?

Alapeukutin, koska suurin osa purkauksestasi ei pidä paikkaansa. Varsinkin nuo tummennetut kohdat...kursivoiduista kohdista en osaa sanoa kuuluvatko ne esim. lastensuojelun toimenpiteisiin, jotta saataisiin köyhemmät lapset pidettyä osana tätä yhteiskuntaa.

Minä saan toimeentulotukea, mutta koskaan en sieltä noita tummennettuja kohtia ole saanut, vaikka kerran kysyin tietokoneeseen tukea (en koko summaa), koska lapseni olisi tarvinnut koulutehtäviin sitä. Ei herunut senttiäkään, ei kuulemma ole tarpeellinen.

Nettiä ei makseta, ei kännykkää, ei anneta vaatteisiin avustusta, telkkariin ei todellakaan (itsellänikin on  n. 15v. vanha putkitelkkari edelleen) ja jos taloyhtiössä on pesutupa, niin pesukoneeseen et saa mitään. Ihmettelen tässä, että miksi yllä oleva kritisoi pesutupaa, koska enhän minä ole päättänyt sitä rakentaa tähän taloon ja en ole päättänyt, että sen kulut kuuluvat vuokraan... Silmälaseihin sain tukea ( jouduin vaihtamaan kaksiteholaseihin ), mutta en koko summaa, itseasiassa puolet loppusummasta, koska sossulla on oma taulukko minkä mukaan he näihin antavat maksusitoumuksen. Ei se mitään, hyvä että edes vähän sain, en valita.

Tällaisia purkauksia näkyy hyvin paljon ja ne eivät ole todellisia, koska näitä köyhien/heikompiosaisten/pienituloisten tukia liioitellaan tarkoituksellisesti netissä, varsinkin JOS joku nyt yhden kerran jollakin hyvällä perusteella on saanut esim. pesukoneen tai edullisen tietokoneen sossun maksusitoumuksella ostettua, niin katsotaan, että toki KAIKKI saavat. Ei saa, ainakaan meidän paikkakunnan sossusta.

Se on hyvä levittää tällaisia kertomuksia, kuten yllä oleva, jotta saadaan muut kansalaiset työttömiä ja toimeentulotuella eläviä vastaan ja saadaan vietyä ne vähäisetkin avustukset köyhemmiltä ihmisiltä, kun mukamas näytetään toteen kuinka hyvin heillä menee...vaikka todellisuus on ihan toinen.

Vierailija
94/102 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on asiat niin hyvin, että ihmiset rupeaa ruikuttamaan köyhyyttä vaikka on varaa polttaa tupakkaa ja juoda kaljaa. Lisäksi on koirat ja kissat ja telkkarit ja kattopäänpäällä ja kännykkää ja tablettia ja terveydenhuolto ja ja ja. Kaikkea on, mutta lisää pitäisi saada. Mitään ei olla kuitenkaan valmiita uhraamaan paremman elintason eteen.

Ai pitäisi myydä telkkari ja kännykkä parilla kympillä kun sattuu vaikea elämäntilanne? Se onkin tosi kauaskantoista. Ja näköjään omista rakkaista lemmikeistäkin pitää silloin luopua? Luovutaanko lapsistakin kun joudutaan työttömiksi? Tuskin kovin moni köyhyyden KESKELLE hommaa kahta koiraa, uutta telkkaria ja iPhonea. Idiootti. Jostain autosta voi jopa saada rahaa kun sen myy eteenpäin, mutta muista käyttötavaroista ei paljon tienaa. Dumbass.

Mitäköhän vanhasta kuvaputkitelkkarista ja 10 vuotta vanhasta kännykästä saisin? Montako päivää söisin niillä rahoilla? Vai pitäisikö ehkä sittenkin sijoittaa ne rahat...

Vierailija
95/102 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lemmikkini on tärkeä, siitä on seuraa ja se ylläpitää mielenterveyttä. On huomattavasti halvempaa ja eettisempää pitää tuota kissaa kuin pyöräyttää lapsi vain siksi että haluan jotain mistä on minulle seuraa ja jolta saan rakkautta. :)

Vierailija
96/102 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät kaivavat nyt ihan itse sitä maata jalkojensa alta, mutta ovat niin tyhmiä etteivät edes itse tajua sitä. Mitä enemmän valitavat, sitä enemmän muut kiinnittävät huomiota mitä kaikkea heillä itse asiassa onkaan. On sossun ja yhteiskunnan muiden tukien kustantamana kännykkä, netti, tietokone, tuetut lomat, ruokaa, katto pään päällä, vaatteet, terveydenhoito, lääkkeet, pesukoneet tai pesutupamahdollisuus, lapsilla harrastukset ja ilmainen koulutus, jonka kautta järjestetään paitsi yleissivistystä, lukutaitoa niin myös jopa uimaopetusta ilmaiseki. Miettikää nyt mitä kaikkea saatte! Lemmikitkin vielä löytyy. Onhan tämä nyt ihan naurettavaa!

Me muut saamme tämän terveydenhoitoa ja koulutusta lukuunottamatta vain jos maksamme ne itse. Arvatkaapa köyhät, riittääkö niihin rahat? No ei riitä, kun verot on teidän kaltaistenne loisten takia niin korkeat. Lopettakaa se helvetin valittaminen ja katsokaa vaikka sieltä ilmaisesta telkkaristanne sillä loputtomalla vapaa-ajallanne yle areenan dokumentteja. Siellä kerrotaan niistä oikeista köyhistä. Asuvat slummeissa, synnyttävät siellä, kasvattavat lapsensa siellä ilman mahdollisuutta kouluun, rääpivät ruokansa roskiksista. Miettikää sitten mitä se oikea köyhyys on.

Suomessa ei ole oikeita köyhiä, vain kiittämättömiä ja loputtoman ahneita pummeja. Takokaa nyt päähänne se, että suurin osa niistä tavaroista, vaatteista, tuetuista lomista ja ruoasta, jotkaa teille mielestänne ilmaiseksi ja automaattisesti kuuluisi, on luksustuotteita!

Olen ennen ollut empaattinen, köyhien ja heikompien puolella, kannattanut avustuksia jne., mutta tämä viime vuosina ja etenkin viime aikoina uutisoitu röyhkeys vie kaiken kiinnostuksen auttaa teitä. Ensi vaaleissa äänestän kovempia arvoja ja omavastuun lisäämistä. Säästyneellä rahalla ostan sitten itselleni uuden tietokoneen 7 vuotta vanhan tilalle.

Alapeukuttaja, mitä vielä kaipaat köyhille? Asuntoa ydinkeskustasta? Omakotitaloa verovaroin? Hierontalahjakortteja? Verovaroin kustannetut lehtitilaukset?

Hierontalahjakortti olisi ihan OK ja kyllä yksi lehtitilauskin tekisi terää! Kiitos!

Vierailija
97/102 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, surulliseksi tämä mielen tekee. Ei itse se köyhyys eikä ihmiset, jotka köyhyydessä elävät, vaan nämä täällä kirjoittelijat. Miten ihmiset voivat olla MIELELTÄÄN KÖYHIÄ!?  Voiko olla totta, että on näin paljon ihmisiä, jotka solvaavat köyhiä ja niitä, joilla on muutenkin vaikeaa!  Toisaalta uskon vahvasti, että kyllä nämä ilkeät ihmiset saavat vielä palkkansa, vielä se elämä heitäkin kolhaisee. Se on eräänlainen karman laki jo täällä elämässä. Niin pahat kuin hyvätkin ajatukset ja teot saavat kyllä palkkansa, uskokaa pois. 

Vierailija
98/102 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö köyhyyden raja 50-100 eurossa kuussa? Eli jos köyhä luopuisi koirastaan ja hänellä olisi satanen kuussa enemmän, hän ei olisi enää köyhä? 500 euroa kuussa saava on köyhä, mutta 600 eurolla elävä ei? 

Vierailija
99/102 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakuuta kuule pillusi!

Vierailija
100/102 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että keskustelu on noissa koirissa. Itse en nopeasti juttua vilkaistessa edes huomannut mainintaa.

Lemmikit tuovat paljon hyvää, ja jos niihin on varaa (vaikka itse vaatimattomammin syöden) niin mikäs siinä. Kyllähän ne jo mielenterveyttä parantavat ja saattavat siinä säästää muista kustannuksista, samoin kuin liikunnan ja ulkoilun takia.

Mutta tuossa jutussahan järjetöntä oli, että heppu oli ilman tukia 7 vuotta koska hänellä oli firma, joka ei ilmeisesti tuottanut penniäkään (muuten ei olisi voinut olla tuloton). Onhan tuo järjetöntä. Jos firma ei 7 vuoteen tuota mitään, niin tottakai se pitää lopettaa. Jos heppu olisi suostunut tekemään sen, niin ei olisi ollut mitään ongelmia. Toki niukka elämä tuilla, mutta silti säännölliset tulot.

Eli tuo oli kyllä ihan ehdoin tahdoin itse aiheutettu tilanne.