Tiedätkö yhtään lihavaa lääkäriä?
Kommentit (27)
Ne hoitajat antavat niitä ohjeita, mitä heidän on määrätty antaa. Ei ne perustu mitenkään terveyteen.[/quote]
Ohjeet perustuvat terveyteen, mutta ei välttämättä hoitajan itsensä terveyteen. Terveysvalistus- ja ohjeiden antaminen potilaille on vähän sama kuin lasten kasvatus. Harva vanhempi itse 100% noudattaa itse jälkikasvulleen antamia ohjeita ja sääntöjä. Tästä esimerkkinä voisi olla vaikka ylipainoinen vanhempi, joka ei koskaan antaisi lapsensa syödä yhtä paljon herkkuja kuin itse (ehkä salaa piilossa) syö tai moni itse tupakoiva vanhempi luultavasti ei hyväksy oman täysi-ikäisenkään lapsen tupakointia.
Lääkärien ja hoitajien ensisijainen tehtävä onkin jakaa tietoa ja se on sitten oma valinta, että noudattaako itse jakamaansa tietoa ja haluaako/pystyykö toimimaan esimerkkinä. Älä siis ammu viestintuojaa.
Tunsin erittäin lihavan syöpätautien erikoislääkärin ( on nyt jo kuollut). Ei koskaan syönyt mitään kasviksia. Liikkuminen oli ylipainon takia hankalaa. Oli kylläkin erittäin arvostettu lääkäri alallaan, mutta erikoinen asenne ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtään ylipainoista lääkäriä. En ole nähnyt edes televisiossa ylipainoista lääkäriä. Hoitajat, psykologit ovat aivan eri ammattikunta.
Korkeakoulun käyneistä ei juuri lihavia löydy. Olen työssä ravintolassa joka tuottaa ravintolapalvelut yliopisto-opiskelijoille ja henkilökunnalle. Yliopiston iltajuhlissa ei koskaan ole lihavia!
Ihanaa ironiaa....
Kyllä tiedän! Itse asiassa tiedän kymmenittäin reippaasti ylipainoisia lääkäreitä, myös tupakoivia lääkäreitä ja alkoholisti-lääkäreitä ja vielä yhdistelmää ylipainoinen, tupakoiva alkoholisti-lääkäri. Osa on julkisen puolen lääkäreitä, osa yksityisen puolen ja joukossa on on myös ylilääkäreitä, erikoislääkäreitä (eri aloilta).
Ei se tunnu auttavan yhtään, että heillä on varmasti tietoa terveydestä, ruokavaliosta, tupakoinnin ja alkoholin vaaroista, samanlaisia ihmisiä lääkärit ovat kuin kaikki muutkin.
Tiedän yhden ylipainoisen lääkärin, joka on vielä lisäksi lesbo.
Opiskelin Turun yliopistossa, enkä nähnyt lihavia opiskelijoita enkä lehtoreita. Ehkä Itä-Suomessa on lihaviakin. Kun käyn kaupassa Lidl, näen hyvinkin lihavia ihmisiä. Kun käyn akateemisten iltajuhlissa, en näe lihavia ihmisiä. Jos on järkeä päässä, ei ole lihava. Lihava ja hoikka työnhaussa. Lihava ja hoikka ravintolassa kumppania hakemassa. Järki käteen.
Tiedän montakin ylipainoista lääkäriä jopa sairaan ylipainoisia. Sekä M & N.