Häämatka
Tarkoitus lähteä häämatkalle huhti-toukokuussa ja vähän jo vertailtu paikkoja, mutta tuli mieleen osaisiko joku täällä vinkata jotain kivaa. Budjetti ei ole mikään superiso, mutta siitä voidaan neuvotella. Aikaa on vain viikko. Reppureissu ei ole meille se juttu ainakaan tällä matkalla. Lento mielellään 6h tai vähemmän. Tärkeintä olisi suorat lennot ja mukava kohde (suht lämmintä ja ilmapiiri turvallinen).
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venetsia!
Tätä olen itseasiassa miettinyt. Oletko itse ollut? Onko suosittelemisen arvoinen paikka?
Kävimme mieheni kanssa hääpäivä matkalla siellä ja ehdottomasti suosittelen. Olimme pitkän viikonlopun siellä samoilemassa. Kävimme gondoliajelulla, joka oli kokeilemisen arvoinen. Oli nähtävää ja shoppailtavaa ja mielestäni oli romanttinen kohde. Kävimme Karibian risteilyllä yhtenä hääpäivänä eikä siellä minusta ollut hirveän romanttista:-)
Mutta ehdottomasti minusta Venetsia on käymisen arvoinen, se on ihan oma maailmansa! Hotellimme oli kanssa tosi hyvä, sieltä löytyi palanen historiaa, oli ollut aikoinaan Casanovan koti;-) Aamiainen oli todella runsas, en olisi osannut mitään enää kaivata siihen lisäksi. Ihania huiveja muutamalla eurolla, vaikka Venetsiaa on sanottu kalliiksi niin mielestäni Rooma oli kallis. Venetsiassa tekee vain hintavertailua niin ei se niin kallis ole.
Vielä tuohon haisu-asiaan, muistaakseni ihan kerran tai kaksi totesin että Hyh Hyh, mikä lemu. Kuitenkin käveltiin koko päivä kanaaleiden ylitse. Minun mielestä se ei ollut häiritsevä eikä jäänyt mieleen että Venetsiassa haisisi pahalle. Olimme kuitenkin keskellä kesää matkalla.
Oman, ritz-carlton muscatissa. Ei mene vikaa . Qatar airilla päässee helposti.
Kroatia on ihana <3 Olimme häämatkalla ja senkin jälkeen tullut oltua useampia viikkoja. Saaret on ihania, itsellä kokemusta Brac-, Hvar-, Vis-, Korcula-saarilta. Turvallista, puhdasta, hyvä ruoka, mukavat ihmiset, ihanat maisemat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venetsia!
Tätä olen itseasiassa miettinyt. Oletko itse ollut? Onko suosittelemisen arvoinen paikka?
En ole Venetsian ehdottaja, mutta kaupungissa vierailleena voin suositella :) Ainakin jos historia ja arkkitehtuuri kiinnostaa, paikka on todella upea. Sanoit, että reppureissaus ei kiinnosta, mutta itse ehkä yhdistäisin Venetsiaan jonkun muun paikan lähiseudulla tyyliin 3 yötä Venetsiassa ja 4 jossakin muualla. Koko pohjois-Italia on kaunista, ei muuta kun etsimään itseä kiinnostavia kohteita. Milano, Verona ja Parma tulevat mieleen isommista paikoista siinä Venetsian läheisyydessä, samaten Garda-järven ympäristö.
Mitä kaipaat häämatkaltasi?
Garda-järven maisemia olen kyllä ihaillut kuvista jo jonkin aikaa, ehkä laitankin tämän oikein kunnolla harkintaan.
Häämatkalta haluamme yhdessä oloa ja rentoutumista, pientä luksusta ja hyvää ruokaa.
En ole ihan varma saako alle 2000e Garda-järveltä minkäänlaista "pientäkään" luksusta. Ettekö voi säästää sekä lomaa että rahaa ja lähteä oikeasti luksuslomalle?
Miten olisi Madeira? :) Huhtikuun lopussa kevät-kesän taite kauneimmillaan, lämpötilat nousussa ja lentoaika himpun verran vajaa 6 tuntia.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venetsia!
En ole Venetsian ehdottaja, mutta kaupungissa vierailleena voin suositella :) Ainakin jos historia ja arkkitehtuuri kiinnostaa, paikka on todella upea. Sanoit, että reppureissaus ei kiinnosta, mutta itse ehkä yhdistäisin Venetsiaan jonkun muun paikan lähiseudulla tyyliin 3 yötä Venetsiassa ja 4 jossakin muualla. Koko pohjois-Italia on kaunista, ei muuta kun etsimään itseä kiinnostavia kohteita. Milano, Verona ja Parma tulevat mieleen isommista paikoista siinä Venetsian läheisyydessä, samaten Garda-järven ympäristö.
Garda-järven maisemia olen kyllä ihaillut kuvista jo jonkin aikaa, ehkä laitankin tämän oikein kunnolla harkintaan.
Häämatkalta haluamme yhdessä oloa ja rentoutumista, pientä luksusta ja hyvää ruokaa.En ole ihan varma saako alle 2000e Garda-järveltä minkäänlaista "pientäkään" luksusta. Ettekö voi säästää sekä lomaa että rahaa ja lähteä oikeasti luksuslomalle?
Tämän takia kyselin kokemuksia. Kyseessähän oli siis matkan hinta, kyllä muista palveluista, jotka tuo ns. luksusta lomaan ollaan valmiita jonkun verran maksamaankin.
Emme halua lähteä häämatkalle monta kuukautta häiden jälkeen ja molempien töiden vuoksi vain viikko on mahdollista. Näillä mennään. Rahaa säästämme toki, mutta muihin tarkoituksiin. Oikealla luksusluksuslomalla emme kokisi oloamme kovinkaan "kotoisaksi", jos ymmärrät mitä tarkoitan. Ei olisi meidän näköinen loma. Luksus oli ehkä väärä sana siis, hakusessa kun on vain jotain pientä arjen yläpuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi Madeira? :) Huhtikuun lopussa kevät-kesän taite kauneimmillaan, lämpötilat nousussa ja lentoaika himpun verran vajaa 6 tuntia.
Madeira on ihana. Sitä harkittiin, kunnes päätettiin että halutaan jonnekin, missä ei olla ennen oltu. Muuten se olisikin ollut molempien suosikkilistoilla. Joku toinen kerta sinne täytyy päästä
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venetsia!
Häämatkalta haluamme yhdessä oloa ja rentoutumista, pientä luksusta ja hyvää ruokaa.En ole ihan varma saako alle 2000e Garda-järveltä minkäänlaista "pientäkään" luksusta. Ettekö voi säästää sekä lomaa että rahaa ja lähteä oikeasti luksuslomalle?
Tämän takia kyselin kokemuksia. Kyseessähän oli siis matkan hinta, kyllä muista palveluista, jotka tuo ns. luksusta lomaan ollaan valmiita jonkun verran maksamaankin.
Emme halua lähteä häämatkalle monta kuukautta häiden jälkeen ja molempien töiden vuoksi vain viikko on mahdollista. Näillä mennään. Rahaa säästämme toki, mutta muihin tarkoituksiin. Oikealla luksusluksuslomalla emme kokisi oloamme kovinkaan "kotoisaksi", jos ymmärrät mitä tarkoitan. Ei olisi meidän näköinen loma. Luksus oli ehkä väärä sana siis, hakusessa kun on vain jotain pientä arjen yläpuolelta.
Ymmärsin sitten väärin. Kyllä varmasti tuolla 2000e saa matkat maksettua ihan mukavaankin kohteeseen, kuvittelin sen olevan koko homman hintakatto.
Kroatiasta minä olen ainakin kuullut hyvää. Ja Garda-järvestä pidin itse kovasti, mutta käynnistäni on jo kohta 10v eikä ole antaa ikävä kyllä ajankohtaisempaa tietoa.
Toivottavasti löytyy kiva kohde :)
Vierailija kirjoitti:
Kroatia on ihana <3 Olimme häämatkalla ja senkin jälkeen tullut oltua useampia viikkoja. Saaret on ihania, itsellä kokemusta Brac-, Hvar-, Vis-, Korcula-saarilta. Turvallista, puhdasta, hyvä ruoka, mukavat ihmiset, ihanat maisemat.
Kiitos, täytyy lukea lisää näistä vaihtoehdoista.
Vierailija kirjoitti:
Onnea matkaan!
Eiköhän tuo häämatka ole jo tehty, ketju on 4 vuott vanha!
Venetsiassa kanaalit saattaa haista keskikesällä, kun on todella kuuma. Huhti-toukokuussa ei.