Käsivarteen tullut mustelma, enkä ole iskenyt tietääkseni mihinkään
Mistähän voisi johtua? Ranteen ja kyynärtaipeen välissä. Tuntuu myös vähän kovalta, niinkuin olisi patti ihon alla. Huomasin aamupäivällä ja mustelma on myös vähän isontunut päivän aikana. Olisinko unissa kopauttanut johonkin, niin etten ole kuitenkaan herännyt? En kyllä keksi mihin.
Kommentit (4)
Seuraa rauhassa. Jos vielä huomenna ja ylihuomenna kasvaa, silloin menisin lääkäriin ja otattaisin TVK:n. Luultavimmin kuitenkin aivan harmiton häiriö.
Minulla on ollut erilaisia itse kehittyviä mustelmia onneksi harvakseltaan. Veriarvoja on seurattu, mutta mitään aiheuttajaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Oletko pitänyt käsivarsilla jotain, nostanut tai kantanut? Itselleni ei kovin helposti mustelmia tule, mutta joskus on käynyt noin, että on mustelma ilmaantunut ilman että olisi mielikuvaa tapahtuneesta eli ei ilmeisesti ole kipeää tullut.
Joo! Vaihdettiin eilen autoon renkaat ja kanniskelin renkaita ja veivailin kanssa. Tästähän se tosiaan varmaankin johtuu. Kiitos kun muistutit, unohdin jo.
Valveilla ollessaakin saattaa esimerkiksi sopivan tohkeissaan, peloissaan, ahdistuneissaan tai stressaantuneena ollessaan kolauttaa itseään johonkin niin, että saa siitä mustelman, vaikka ei itse huomaisi koko tapahtumaa.
Vähän vertailukohtaa: Luin joskus vuosia sitten tutkimuksen, jossa sanottiin, että esimerkiksi sodassa taistelukentällä voivat sotilaat olla niin peloissaan, etteivät välttämättä tunne edes sitä, jos saavat ison avohaavan tai ison ampumahaavan vaikka johonkin raajaansa. Joten lieneekö mustelman aiheuttaman iskun huomaamatta jääminen silloin paljonkaan tuohon verrattuna.
Oletko pitänyt käsivarsilla jotain, nostanut tai kantanut? Itselleni ei kovin helposti mustelmia tule, mutta joskus on käynyt noin, että on mustelma ilmaantunut ilman että olisi mielikuvaa tapahtuneesta eli ei ilmeisesti ole kipeää tullut.