Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inflaatio jyllää,mutta kesäterassit pullistelevat väkeä

Vierailija
28.06.2023 |

Tästä suomalainen ei tingi vaikka ostovoima on romahtanut.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsojen koosta päätellen tuolla ryhmällä on varaa.

Vierailija
2/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo näyttää ihan hyvin ihmisillä menevän, kun on varaa maksaa tuopista 7e (hinta on arvio ja perustuu siihen että, viime kesän festareilla, johon sain lipun kaverilta, maksoi lonkerotölkki yli 9e).

Ja moni juo useamman, kuin yhden juoman siellä terassilla. Ei ole mitään huolta suomalaisten taloudesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt kesä. Eli Kaikki terasseille !

Vierailija
4/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hallitus päätti lähteä näitä tukemaan vaikkei heillä ole siihen tarvetta, sairaat saa sen kylmää kyytiä. Alkopercock-hallituksen arvopohja.

Vierailija
5/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut online-pelikavereideni kanssa yhteydessä jo useamman vuoden ajan. Olemme jakaneet voittoja, tappioita ja loputtomasti naurua peleissä. Yksi näistä pelikavereistani, Danilo, oli aina erityisen luotettava ja positiivinen. Vietimme tuntikausia pelaillen yhdessä, jutellen ja suunnitellen taktiikoita.

Eräänä päivänä kaikki muuttui. Danilo alkoi palvelemaan maansa armeijassa, ja hän jätti pelikaverinsa taakseen. Yritimme pysyä yhteydessä, mutta hänen tehtävänsä vei hänet kauas kotoa ja internet-yhteys oli harvinainen herkku.

Kului kuukausia, kunnes kuului viimein uutisia Danilosta. Hän oli joutunut vakavaan onnettomuuteen sodassa, joka oli jättänyt hänet vammautuneeksi. Sydämeni särkyi kuullessani tästä uutisesta. En voinut kuvitella, millaista kipua ja pettymystä hän mahtoi tuntea menetettyään kyvyn käyttää jalkojaan.

Keskustelimme pitkään hänen tilanteestaan, ja oli selvää, että tämä oli muuttanut hänen elämänsä täysin. Hän kertoi, että myös hänen perheensä oli menettänyt henkensä venäjän ohjusiskussa. Tuntui kuin maailma olisi romahtanut hänen ympäriltään.

Vierailija
6/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hallitus päätti lähteä näitä tukemaan vaikkei heillä ole siihen tarvetta, sairaat saa sen kylmää kyytiä. Alkopercock-hallituksen arvopohja.

Suomi on kyllä ihmeellinen maa, kun köyhät työttömät maksaa rikkaiden maailman korkeimpien verojen maksajien kaljottelut.

Vierailija
7/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkien ostovoima oo romahtunut

Vierailija
8/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella ei ole autoa ja omakotitaloa Ja lainaa

Vierailija
9/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tyytyväinen, että ihmiset pitävät kansantalouden rattaat pyörimässä. Ilman kuluttamista tämä maa hyytyisi.

Vierailija
10/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen ryöstää vaikka mummonsa, että pääsee terassille vetämään kaljaa ja viinaa. Niin säälittäviä on valtaosa väestöstä. Sitten ihmetellään, kun mahat kasvaa ja läskit lisääntyvät ja ihosyöpä kolkuttelee ovella.

Vierailija
11/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tyytyväinen, että ihmiset pitävät kansantalouden rattaat pyörimässä. Ilman kuluttamista tämä maa hyytyisi.

Terassilla viinan kittaaminen onkin ainoa tapa tukea kansantaloutta.

Vierailija
12/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn kyllä terassilla näin kesän kunniaksi, siihen mulla on vielä varaa. Matkusteluun ei, se saa jäädä.

Vierailija
13/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on omakotitalo ja auto, muttei lainaa. Juon kyllä lonkeroni mielummin omalla terassilla ihan rauhassa. Palvelu voi olla välillä hidasta, mutta elämä on valintoja.

Vierailija
14/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole hyvä asia, että ravintoloilla menee edes sesonkiaikana hyvin? Korona rajoitusten aikana monet baarit ja ruokaravintolat joutuivat lopettamaan.

Vierailija
15/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on varaa juoda terassilla vaikka 20 tuoppia joka päivä.

Vierailija
16/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on auto, omakotitalo ja "lainaa" 13e kun moi liittymä lähtee luottokortilta. Siksi en viitsi terassille lähteä kun olen tyytyväinen Tallink ja sen puutarhaan.

Vierailija
17/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terassilla viinan kittaaminen onkin ainoa tapa tukea kansantaloutta.

Muutama juoma terassilla tuskin on viinan kittaamista.

Vierailija
18/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa. Palstalla itketään, että ei ole rahaa ruokaan ja silti siellä terassilla istuu kohtalaisen vähävaraistakin väkeä.

Vierailija
19/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on auto, omakotitalo ja "lainaa" 13e kun moi liittymä lähtee luottokortilta. Siksi en viitsi terassille lähteä kun olen tyytyväinen Tallink ja sen puutarhaan.

Tallink vaikka kirjoitin talooni

Vierailija
20/40 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää. Inflaatio on jo laskenut ja loppu vuodelle ennustetaan 3% kuluttajahintojen nousua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme