Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanhalle poikalapselle ensimmäinen puukko/veitsi?

Tietämätön82
16.10.2016 |

Hmm...
Minkä ikäiselle pojalle kannattaisi ostaa ensimmäinen puukko? Pojat tykkäävät puuhastella metsissä yms ja puukko on erittäin tärkeä tässä. Onko ideoita/vinkkejä puukon hankkimiseen mahdollisimman pienelle lapselle?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Puukotellen,
Tietämätön82

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v, tytölle myös.

Vierailija
2/13 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 7-vuotiaalle, mutta hän ei kylläkään saa vielä käyttää sitä niin, etten ole paikalla. Käyttää sitä siis lähinnä mökillä veistelyyn, ei metsässä kavereiden kanssa yksinään. Ostin kymmensenttisen "ensipuukon", jossa on veitsen pää tylpistetty ja vähän tavallista paremmin suojaava kahva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis haloo, miksei tytölle myös! vastaaja nro 2

Vierailija
4/13 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 8v mutta pitää opettaa heti että aina vuollaan itsestä poispäin ja alkuun vain valvovan silmän alla.

Vierailija
5/13 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aina sanotaan, että tytöt kehittyvät poikia nopeampaa niin tarkoittaako tämä: tytölle voi ostaa puukon poikaa aikaisemmin? Minä harkitsen puukkoa kuitenkin pojalle.

Vierailija
6/13 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2v, tytölle myös.

Ämmät eivät tarvitse puukkoa, johan te olisitte sellaisella miehiä uhkailemassa heti jos ette saisi seksiä meiltä!

Vierailija
7/13 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin kun alkoi kulkemaan yksin, eli siina ekaluokan tienoilla. Tällä hetkellä on kääntöveitsi koulumatkat/ koulussa, kotona saa sitten käyttää vähän suurempaa arsenaalia.

Vierailija
8/13 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on puukon antamisessa poikalapselle ja tyttölapselle?

Kysyn tosissani, kun mulla on vaan tyttöjä. Suunnilleen siinä iässä ovat saaneet puukon käsiinsä kun ovat oppineet pitämään sitä oikein päin eli kiinni kahvasta eikä terästä.

Alle kouluikäisenä oli nylkemässä hirveä, ja paremmin puukko pysyi käsissä kuin joillakin vanhoilla äijillä. 

Vierailija
9/13 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosimies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2v, tytölle myös.

Ämmät eivät tarvitse puukkoa, johan te olisitte sellaisella miehiä uhkailemassa heti jos ette saisi seksiä meiltä!

Jos olisitte sellaisilla uhkailemassa saattaisitte itse saadakin leipäveitsestä. Niitä on oikein jämäkkäteräisiä ja tukevarakenteisiakin,ja sahalaitainen reuna vielä kaikissa ...

Vierailija
10/13 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö sai minun vanhan ensipuukon eskarissa, poika saa isänsä vanhan ensipuukon varmaan saman ikäisenä.

Vierailija
11/13 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat eivät osaa opettaa, niin kyllä se silloin on kyseenalaista. 

Mutta jos osaa, niin samoihin aikoihin kun kouluun menee. Siltikin sattuu joskus pieniä vahinkoja, niinkuin muissakin uusissa asioissa, niistä yleensä oppii niin lapsi kuin vanhempikin.

Vierailija
12/13 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaksoset (tyttö ja poika) harjoitteli vuolemista kuorimaveitsellä 2-vuotiaina. Seuraavana kesänä saivat lastenpuukot, joissa pyöristetty kärki. Partiopuukot hankittiin eskari-iässä.

Vierailija
13/13 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain puukon (stiletin) 6-8 vuotiaana, mutta 10 vuotiaana sainkin jo oikean 22 kaliiberisen käsiaseen jolla ammuin tuhansia kertoja niin maalla kuin Helsingissäkin ( äänenvaimennin oli aseessa).  Minulla oli myös tiikerinkynsinyrkkirauta jonka sain isältäni sairastettuani jonkun rokoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan