Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teillä lapset laittaa leivän päälle makkaraa JA juustoa?

Vierailija
16.10.2016 |

Meillä saa mutta eivät laita juustoa. Minä taas en pidä makkaroista/leikkeleistä.

Kommentit (205)

Vierailija
121/205 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jossakin kodissa tämä sääntö oikeasti olemassa?! Tämmönen sääntö/rahansäästökikka oli nuorisokodissa, jossa olin sijoituksessa 15 vuotta sitten. Tosin ei se rahaa säästänyt kun kuitenkin "piti" ne leikkeleet ja juustot kaupasta raahata. Niitä ei vaan saanut samalle leivälle laittaa :D Huuto tuli jos yritti laittaa.

Laita kidutuslaitoksen nimi tänne

Se "kidutuslaitos" lopetti toiminnan ihan muutamassa vuodessa. En viitsi nimeä tänne laittaa.

Vierailija
122/205 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saa lapset laittaa leivän päälle edes voita. Kuivaa känttyä päivästä toiseen. Vessapaperista ja kraanavedestä keitetään velliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/205 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko lukea koko ketju läpi, sillä kukaan ei ollut lainkaan huolestunut juusto-makkaraleivän sisältämää SUOLAMÄÄRÄÄ! Eli ainut asia, mistä olisin/olen huolissani on tällaisen leivän sisältämästä suolan määrästä, joka on ihan törkeä varsinkin pienelle lapselle.

Mä ainakin mainitsin asian.

Vierailija
124/205 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät saa kumpaakaan laittaa. Lapseni syövät vain terveellistä ruokaa-

Vierailija
125/205 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eivät saisi jos kerran haluavat niin tehdä.  Harva lapsi vain haluaa.  Minun lapseni on laittanut aina vain voita.

Vierailija
126/205 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis apua... Kyllä meidän 2 v syö leipää joka päivä ja saa laittaa päälle ihan molempia jos haluaa. Tällä viikolla ollaan syöty ruoaksi myös mm. uunimakkaraa ja tänään pulled pork -leipiä. Ei tietenkään tällaista ruokaa joka päivä ole, mutta kun pysyy tasapaino (esim. kasviksia on joka ruoalla), niin ihan turha alkaa demonisoimaan kasvavan lapsen voileipiä tai muuta NORMAALIA ruokaa. Eihän kaupasta ole pakko sitä valkoisinta höttöleipää valita.

Meillä on maistettu myös hampurilaista, ranskalaisia ja pitsaa. Sushia syö mielellään, sekin on varmaan myrkkyä kun sisältää valkoista riisiä. ;) Eineksiäkn käytetään välillä, ja ketsuppia laitetaan makaroonilaatikon päälle, ajatelkaa mikä hiilaripommi! Toisaalta tykkää myös puurosta, avokadosta, raejuustosta ja kiivistä. Itse asiassa syö lähes kaikkea. Kasvaa ja kehittyy hyvin, liikkuu paljon. Että relatkaa nyt ruokanatsit vähän. :D

Vierailija
127/205 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme terveysterroristeja ja ruokanatseja palsta pullollaan. Tällä tavalla niitä syömishäiriöisiä aikaansaadaan, ja kun on ruokanatsismista pää tarpeeksi sekasin, ni mulla riittää töitä... Sitten terapiassa opetellaan, ettei siihen yhteen kermakarkkiin kuolekaan, eikä siitäkään liho, jos kävelee kaupassa leikkelehyllyn vierestä. Oikein todella, tätä se sitten on, ja valtavaa ahdistusta ja tuskallista olemista. Kohtuus kaikessa, sillä pääsee suhteellisen pitkälle.

Vierailija
128/205 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa laittaa kaikkea mitä kaapista löytyy. Kananmunaa, nakkeja, majoneesia, tomaatteja, kurkkuja, makkaraa juustoa, metvurstia, ihan mitä mieleen nyt sattuu tulemaan. Mutta kohtuudella. Ei ole tarkoitus laittaa puolta pakettia kinkkua yhdelle leivälle.

129/205 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme terveysterroristeja ja ruokanatseja palsta pullollaan. Tällä tavalla niitä syömishäiriöisiä aikaansaadaan, ja kun on ruokanatsismista pää tarpeeksi sekasin, ni mulla riittää töitä... Sitten terapiassa opetellaan, ettei siihen yhteen kermakarkkiin kuolekaan, eikä siitäkään liho, jos kävelee kaupassa leikkelehyllyn vierestä. Oikein todella, tätä se sitten on, ja valtavaa ahdistusta ja tuskallista olemista. Kohtuus kaikessa, sillä pääsee suhteellisen pitkälle.

No tämä on juuri sitä, että mitä se kohtuus merkitsee. Meille se merkitsee juuri jotain sukujuhlia ja korvapuustia/palaa kakkua jne. Se ei merkitse meille sitä, että on hyvä juttu myrkyttää vartaloaan isolla annoksella jotain epäterveellistä joka ikinen päivä. 

Ja minkä ihmeen syömishäiriön saa, jos lapsi oppii, että maailma on pullollaan terveellisiä herkkuja, joita saa syödä vaikka joka päivä, ilman että on tullut syöneeksi mitään epäterveellistä?

Vierailija
130/205 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan, mikä ruoka-aine ei ole ollut epäterveellisten listalla, koko tänä aikana kun niistä on puhuttu ?   Siis tarkoitan Suomessa ja  n. 60 luvulta lähtien.

Luonnossa kasvaneet marjat, mustikat, puolukat, karpalot....

Taidat olla sen verran nuori, ettet tiedä tai muista Tsernobylin säteilyhysteriaa. Ja nyttemmin hysteriaa kauppojen ulkomaisista pakastemarjoista, jotka lienevät kyllä nekin ihan luonnossa kasvaneita.

Metsämarjoista ei ole ikinä sanottu että niiden syöminen on ihmiselle  huono asia. Se, että ne on olleet säteilytetty pilalle tai kasteltu kakkavedellä on ulkoinen ominaisuus joka ei ole marjan vika/ominaisuus. Kakkaveteen keitetty puurokin on samalla lailla myrkkyä, mutta puhdaskin puuro on päässyt sinne ajoittain syömäkelvotonta -listalle

Vierailija
131/205 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei syödä leipää, juustoa eikä makkaraa joten en voi edes vastata kysymykseen.

Vierailija
132/205 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta tuttavapiiristä nimenomaan näiden terveysintoilijoiden lapset ovat nyt aikuisena ylipainoisia ja ruokaongelmaisia. Kun lapsena ei saanut ikinä mitään epäterveellistä eikä hyvää niin aikuisena asiaa kompensoidaan sitten ylenmäärin. Meillä on kotona aina ollut herkkua, sen lisäksi olen syönyt jo lapsena leivän päällä meetvurstia ja kamalaa, kävimme yleensä lääkärikäyntien jälkeen palkinnoksi Hesbrgerissa. Nyt olen 32-vuotias perusterve aikuinen, joka on juossut maratonin viime vuonna, veriarvoissa ei mitään sanomista, pystyn ostamaan kotiin suklaalevyn ja syömään sitä pala kerrallaan 2 viikkoa. Kaverini, joka kasvoi tällaisessa "porkkanat ovat ainoa herkku" -perheessä sen sijaan on +30kg ylipainoinen, syö 4 kertaa viikossa hesburgerissa/mäkissä/pitseriassa ja juoksi ehkä toissa vuonna viimeksi kun meinasi myöhästyä bussista. Kotiolot ja vanhempien koulutusaste (korkea) on kummallakin lähes identtiset, umpikohan meistä on saanut elämäänsä paremmat lähtökohdat?

Jos Hel-Nycin kotona eletään niin terveellisesti niin miten muija itse on normaalipainon ylärajoilla?

133/205 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta tuttavapiiristä nimenomaan näiden terveysintoilijoiden lapset ovat nyt aikuisena ylipainoisia ja ruokaongelmaisia. Kun lapsena ei saanut ikinä mitään epäterveellistä eikä hyvää niin aikuisena asiaa kompensoidaan sitten ylenmäärin. Meillä on kotona aina ollut herkkua, sen lisäksi olen syönyt jo lapsena leivän päällä meetvurstia ja kamalaa, kävimme yleensä lääkärikäyntien jälkeen palkinnoksi Hesbrgerissa. Nyt olen 32-vuotias perusterve aikuinen, joka on juossut maratonin viime vuonna, veriarvoissa ei mitään sanomista, pystyn ostamaan kotiin suklaalevyn ja syömään sitä pala kerrallaan 2 viikkoa. Kaverini, joka kasvoi tällaisessa "porkkanat ovat ainoa herkku" -perheessä sen sijaan on +30kg ylipainoinen, syö 4 kertaa viikossa hesburgerissa/mäkissä/pitseriassa ja juoksi ehkä toissa vuonna viimeksi kun meinasi myöhästyä bussista. Kotiolot ja vanhempien koulutusaste (korkea) on kummallakin lähes identtiset, umpikohan meistä on saanut elämäänsä paremmat lähtökohdat?

Jos Hel-Nycin kotona eletään niin terveellisesti niin miten muija itse on normaalipainon ylärajoilla?

Koska minä en ole terveysruokanatsi omalla kohdallani. Minä syön Ben & Jerrys'iä, ja juurikin siellä Hesburgerissa. Tykkään irtokarkeista ja leivonnaisista. En vain syö niitä lasteni nähden. 

Miehen vaatimus on, että lapset syövät terveellisesti, enkä näe mitään syytä miksi en olisi samaa mieltä.

Vierailija
134/205 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä eletään köyhyydessä monessa perheessä, aina ei oo edes sitä leipää.

No sitten ne rahat on menneet johonkin mihin ei pitäisi. Suomen sosiaalituilla saa tasan pöytään leipää ja juustonkin, vaikka ei mitään luksuselämää saakaan.

Vierailija
135/205 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät missään nimessä saa. Rajansa se on ruoan tuhlaamisellakin. Afrikassa on lapsilla nälänhätä, eipä unohdeta sitä. Länsimaalaiset lapset on opettava kuinnioittamaan ruokaa.

Vierailija
136/205 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saa. Leivän päälle laitetaan levite ja joko leikkele tai juustosiivu, lisäksi salaattia,vihanneksia. Tämä siksi,että meillä on neljä 10-18v poikaa, jotka syövät tolkuttomia määriä. Leikkelettä menee 2-3 pakettia/viikko, leipää paketti päivässä. Syövöt väli tai iltapalaksi usein leipää. Tarjolla on myös puuroa,hedelmiä,muroja. Maitoa menee 20/vko, enemmänkin kuluisi, mutta en jaksa kotiin kantaa. Eli meillä syy on jonkinverran taloudellinen, mutta pääasiassa se, että käydään kertan viikossa kaupassa, eikä enempää jakseta oikeesti raahata.

Vierailija
137/205 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei saa. Leivän päälle laitetaan levite ja joko leikkele tai juustosiivu, lisäksi salaattia,vihanneksia. Tämä siksi,että meillä on neljä 10-18v poikaa, jotka syövät tolkuttomia määriä. Leikkelettä menee 2-3 pakettia/viikko, leipää paketti päivässä. Syövöt väli tai iltapalaksi usein leipää. Tarjolla on myös puuroa,hedelmiä,muroja. Maitoa menee 20/vko, enemmänkin kuluisi, mutta en jaksa kotiin kantaa. Eli meillä syy on jonkinverran taloudellinen, mutta pääasiassa se, että käydään kertan viikossa kaupassa, eikä enempää jakseta oikeesti raahata.

Niin ja syövät siis koulussa lounaan ja kotona on klo 17 lämmin ruoka. Myös viikonloppuisin syövät 2 lämmintä ateriaa/pvä. Eli eivät puputa leipää ateriankorvikkeeksi. Hoikkia poikia ovat kaikki vaikka syövätkin ihan kamalan paljon.

Vierailija
138/205 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja syövät siis koulussa lounaan ja kotona on klo 17 lämmin ruoka. Myös viikonloppuisin syövät 2 lämmintä ateriaa/pvä. Eli eivät puputa leipää ateriankorvikkeeksi. Hoikkia poikia ovat kaikki vaikka syövätkin ihan kamalan paljon.

Ootko aatellut että jos saisivat laittaa molempia, niitä kuluisi suhteessa vähemmän?

Vai onko juustosiivujen/leikkeleiden määrä tarkasti määrätty per leipä?

Ei jaksa ymmärtää.

Vierailija
139/205 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ne syövätkin tolkuttomia määriä, jos tarjolla on leipää, puuroa, muroja, maitoa ja hedelmiä.  Noi ruuat vain ylläpitävät nälkää. Sitten vielä vähennät proteiinia heiltä.

Vierailija
140/205 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eivät halua, siinä syy.