Minkä koiran näistä ottaisit jos olisi pakko?
Saksanpaimenkoira, putbill, villakoira, mäyräkoira?
Kommentit (28)
Mäyräkoira mieluiten mutta kaikki olisi tervetulleita.
Jos putbillilla ihmisystävälliset ja tervepäiset vanhemmat niin voisin hyvin ottaa, muutoin valinta olisi villakoira.
Pitbullin ottaisin mieluiten kainalokaveriksi mutta minullekin kelpaisi mikä vaan noista.
Putbilliä en tunne rotuna ollenkaan, joten en osaa sanoa...
Saksanpaimenkoirasta haaveilen, mutta työssäkäyvänä taitaa jäädä haaveeksi.
pitkään haaveillut pk mäyräkoirasta
Tässä järjestyksessä: Villakoira, Mäyräkoira, Pitbull, Saksanpaimenkoira.
Saksanpaimenkoira. On yksi jo. Paras koira ikinä.
Mäykyn noista, mutta ihana westie mulla jo on.
Villakoira, saksanpaimenkoira, mäyräkoira, ButtPill
Villakoira. Siitä ei lähde karvaa
Villakoiran. Yksi on jo. Helppo rotu ja sopii meille kun on allergioita. Turkki vaativa mut sen hoidon oppii.
Villakoiralla ei ymmärtääkseni ole samanlaista koria-allergikoille oireita aiheuttavaa aluskarvaa kuin muilla koiraroduilla, eli siksi valitsisin sen.
On jo sen verran ikää, ettei sakemannia enää pystyisi kunnolla kouluttamaan. Sen ottaisin jos voisin. Hienoja komeita älykkäitä koiria, joskin nykyään valitettavan pilalle jalostettuja. Tällä hetkellä on paimensukuinen lapinkoira ja sekarotuinen puoliksi porokoira. Aivan mainioita kavereita molemmat. Kun niistä aika jättää ja jos itse vielä elää, seuraava taitaa olla corgi.
Mitään koiraa ei pidä ottaa pakosta! Koira on eläin joka kaipaa seuraa ja huolenpitoa.
Ja vaikka olen tosikko tässä aiheessa, ottaisin minkä vaan noista jos vaikka omistaja joutuisi sairaalaan. Kotona on paimenkoira, aikaisemmin on ollut palveluskoiria, metsästyskoiria ja seurakoiraa. Mieluiten tähän tilanteeseen pienempi seurakoira.
Villakoiria on sohvan alla joten sen kaveriksi