Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ketkä tehnyt päätöksen jäädä kotiin vaikka nuorin lapsista on 3 vuotta tai yli

Vierailija
03.07.2008 |

Itse harkitsen sitä mutta en ole varma koska rahat olisi kyllä vähissä. Silti miedän elämän tilanne on hieman erilainen. en ole ollut koskaan töissä ja asutaan maalla. Ei ole ajokorttia.Haluaisin olla kotona kunnes nuorin menee kouluun.Kokemuksia...

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole työtön, ei saa korvauksiakaan ;0)

Niin ja tämä vastaus on kakkoselta :)

Vierailija
22/35 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten jos olette olleet 10 v kotona ja ehkä ilman työkokemustakin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuoden aikana suoritan opinnot loppuun ja sen jälkeen aion jäädä ainakin vuodeksi kotiin, todennäköisesti siihen asti, kunnes kuopus menee eskariin tai kouluun.

Kuopus on nyt 3v, isommat 6v ja 8v.

Vierailija
24/35 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yrittävät sitten vältellä töihin joutumista.. Mielestäni ei ole ok, eikä varmaan kovin monenkaan mielestä.

Vierailija
25/35 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin sitten kiva kituuttaa tulevaisuudessa pelkän kansaneläkkeen turvin...

Vierailija
26/35 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ole enää kotiäiti, mutta kyllä niitä töitäkin ehtii tehdä. Ja eläketurvaa/ vanhuuden varallisuutta voi täydentää muillakin tavoilla.

Vierailija
27/35 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten arvelette saavanne töitä sitten jos olette olleet 10 v kotona ja ehkä ilman työkokemustakin?

Muutaman vuoden päästä on huutava pula työvoimasta niin palvelu- kuin hoitoalallakin. Eli yritteliäs kyllä töitä tulee saamaan ilman työkokemustakin. Jos koulutuksessa uupuu, niin sitten opparille.

Toki nämä joilla ei ajokorttia ole tarvitsevat kyllä nykymaailman menossa ajokortin, jotta sinnen työpaikalleen pääsevät. On myös monenmoisia töitä joita pystyy tekemään pääasiassa kotona (taidoista riippuen voi perustaa yrityksen tai alkaa jälleenmyyjäksi), mutta silloinkin kyllä jonkinverran täytyy pystyä kulkemaan.

Itselläni on myös se tilanne, että asumme maalla, lapsia neljä ja aion olla kotona mahdollisimman pitkään. Minulla on kyllä kaksikin koulutusta sekä työkokemusta. Olen myös kotivuosien aikana tehnyt iltaisin töitä, jolloin mies ollut lasten kanssa, näin saan hieman lisää rahaa.

Koko perhe olemme olleet erittäin tyytyväisiä ratkaisuun. Rahat ovat välillä tiukilla, bensan hinnan nousu ei mitenkään auta asiaa. Elämän laatu isossa talossa ihanassa ympäristössä omien lasten kasvua seuraten ja ihanaan perhe-elämään keskittyen on kuitenkin jotain semmoista, mitä en vaihtaisi mihinkään!

Meillä kyllä yli 3-4-vuotiailla on ollut tärkeää päästä pari kertaa viikossa kerhoilemaan, tämä kannattaa muistaa, jos meinaa kouluikään saakka lapsensa kotihoitaa. Mutta kerho tosiaan riittää, ei tarvita mitään virikehoitoa.

Vierailija
28/35 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että moni kotiäiti pystyy säästämään talousrahoistaan eläkettään varten...

En edes ole enää kotiäiti, mutta kyllä niitä töitäkin ehtii tehdä. Ja eläketurvaa/ vanhuuden varallisuutta voi täydentää muillakin tavoilla.

Vierailija
29/35 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse uskoa mutta meillä on ainakin miehellä sen verran hyvät tulot että rahaa riittää säästöön kuukaudessa vähän enemmänkin :)

Vierailija
30/35 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa että hakee töitä, on työtön työnhakija. Se pointti on tuo TYÖNHAKIJA, silloin on oikeutettu työttömyyskorvaukseen mutta se edellyttää että on myös valmis menemään töihin.

Vierailija
31/35 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mulla muuten ole mitään "talousrahoja"...

Enpä usko, että moni kotiäiti pystyy säästämään talousrahoistaan eläkettään varten...

Vierailija
32/35 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim. minulla on sijoituksia, jotka mies on minulle hankkinut niinä vuosina kun olin kotona ihan tulevaisuutta ajatellen. Myös yksityinen eläkevakuutus on.

Sitä paitsi jos eläkepäivistä puhutaan, monille on jossain vaiheessä perintöjä tulossa kun omista vanhemmista aika jättää (ei tietenkään kaikille). Omat vanhempani eivät ole mitenkään rikkaita, mutta molemmilla on kuitenkin omistusasunnot, jotka tulen perimään.

Itselleni ei tuottanut suuria vaikeuksia päästä takaisin työelämään, vaikka olen korkeasti koulutettu. No en tietenkään mihinkään johtajan pestiin palannut, muttei se ollut tarkoituskaan. Ns. uraa rakentavat tuskin jäävät kotiin pidemmiksi ajoiksi missään vaiheessa.

Vierailija
33/35 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(olen tuo siteeraamasi kirjoittaja)

Meilläkin on mies hankkinut minulle kotivuosien aikana sijoituksia tulevaisuuden varalle. Myös eläkevakuutus löytyy. Lisäksi tulen aikanaan perimään vanhempieni omistusasunnot.

Olen kyllä nyt jo takaisin työelämässä 10 kotivuoden jälkeen. Olen vieläpä korkeasti koulutettu, ja työelämään pääsin ihan hyvin silti takaisin.

Vierailija
34/35 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa tehdä uransa kotiäitinä. Tietenkin jos lapsia on kaksi ei tuo aika ole niin pitkä, mutta useampi lapsisessa perheessä se on aika mahdotonta. Minulla kuusi lasta ja olen ollut kotona 12-vuotta, siis yhteensä, välillä töissä.

Nyt menen syksyllä töihin ja lapset hoitoon. Nuorin on 2,5-vuotias. Ei me tulla pääkaupunkiseudulla millään toimeen vaan yhden palkalla. Ja toisaalta pakko ajatella omaakin taloudellista tilannetta. Mies tienaa kyllä ihan hyvin, mutta koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu. mitä jos tuleekin ero tai mies kuolee. Kyllä siinä on työtätekemätön pitkään kotona ollut aika pulassa omalla kansaneläkkeellään.

Minäkään en ymmärrä työttömyyspäivärahan nostamista jos ei ole aikomustakaan mennä töihin. Siihenhän sitä ei ole tarkoitettu.

Vierailija
35/35 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kotona siihen asti kun nuorin täytti 4v, muut lapset silloin 5 ja 6v.

Vuoden jaksoin sinnitellä töissä, mies matkustaa paljon. Nyt tällä hetkellä

teen etätyötä n.20-30 viikkotuntia kotoa käsin. Paremmin eivät voisi asiat

tällä hetkellä olla :)

Miehellä ei mikään kovin suuri palkka, jotenkin pärjättiin kotivuodet

ja nyt jää jopa enemmän rahaa kun säästää myös noissa hoitomaksuissa

jotka työssäkäyntivuodeltani meni kolmesta lapsesta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi