Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia ovat karjalaiset? (luonne, ulkonäkö ym.)

Vierailija
15.10.2016 |

Kertokaa, jos tiedätte. Eroavatko etelä- ja pohjoiskarjalaiset merkittävästi toisistaan?

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet karjalaiset ovat aika herkkiä. Se taas ei ilmene aina esimerkiksi itkuisuutena. Kokee vaan voimakkaasti monet asiat ja on herkkä eri tunnetiloille. 

Saattaa sisimmässään hiljaa kärsiä, aina tunteet ei näy ulospäin. Kaikki karjalaiset eivät ole ulospäin räiskyviä tai huippuiloisia. 

Vierailija
102/109 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskoja, puheliaita, mieluummin lorvivat kuin tekevät töitä, pessimistisiä, syövät epäterveellisemmin kuin suomalaiset keskimäärin, ovat sairaampia kuin suomalaiset keskimäärin, ihannoivat itänaapuria oli maailmantilanne mikä tahansa, tarvitsevat apua muilta koska eivät useinkaan itse osaa, saamattomia, velttoja, tykkäävät laittaa ruokaa, jos huomaavat että joku on heitä parempi jossain niin pyrkivät aiheuttamaan tälle ongelmia sen sijaan että itse pyrkisivät olemaan parempia.

Uskomattoman tarkka kuvaus tutustani johon siis on hyvät välit. Tuo mies ei kesän mökkireissuilla tee  muuta kuin istuu pihassa  ja lukee. Ei koskaan kävele metsässä tai pelloilla, ei souda järvellä. Ei tee polttopuita. Ainoa asia josta välittää  on ruoan laitto. On pitkävihainen jos kokee että on loukattu. Ja on kerännyt kaikki mahdoliset elirtasosairaudet itseensä. Karjalainen. Kehuu itseään ja sukuaan. Itsehän olen hämäläinen tosin osin pohjalainen, jopa saattaa olla ruotsalaistakin vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttäviä kälättäjiä ois jo hiljaa

Vierailija
104/109 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukuni on todennäköisesti molemmilta (sekä äidin että isän) puolelta kotoisin karjalasta, sukumme piirteet ovat ruskeat/vihreät/sinivihreät silmät, ruskeat/tummanruskeat hiukset, äitini suku on hieman lyhyempää pituutta kun taas isäni suku on pitkää (naisetkin yli 170cm) suurin osa tuntemistani ihmisistä ovat vaaleahiuksisia ja sinisilmäisiä joka eroaa omista piirteistäni ku olen ruskeahiuksinen ja vihreäsilmäinen 

Vierailija
105/109 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden karjalaisen ja sekin on vielä sanomalehti.

Vierailija
106/109 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden karjalaisen ja sekin on vielä sanomalehti.

Kovin sähäköitä kun tämäkin on nettilehti.

Vierailija
107/109 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksinaamaisia. Ollaan olevinaan niin ihania ja välittäviä, mutta oikeasti ajatellaan ainoastaan omaa etua.

Isoäitini oli Karjalasta. Maailman kultaisin ihminen, pöydät notkuivat herkkuja ja hän olisi antanut viimeisenkin vaatekappaleen päältään jos joku olisi sitä tarvinnut

Vierailija
108/109 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhytjalkaisia, isopäisiä, sinisilmäisiä, "ilo pintaan, vaikka syvän märkänisi"- tyyppisiä lystin pitäjiä.

Vierailija
109/109 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiskoja, puheliaita, mieluummin lorvivat kuin tekevät töitä, pessimistisiä, syövät epäterveellisemmin kuin suomalaiset keskimäärin, ovat sairaampia kuin suomalaiset keskimäärin, ihannoivat itänaapuria oli maailmantilanne mikä tahansa, tarvitsevat apua muilta koska eivät useinkaan itse osaa, saamattomia, velttoja, tykkäävät laittaa ruokaa, jos huomaavat että joku on heitä parempi jossain niin pyrkivät aiheuttamaan tälle ongelmia sen sijaan että itse pyrkisivät olemaan parempia.

Uskomattoman tarkka kuvaus tutustani johon siis on hyvät välit. Tuo mies ei kesän mökkireissuilla tee  muuta kuin istuu pihassa  ja lukee. Ei koskaan kävele metsässä tai pelloilla, ei souda järvellä. Ei tee polttopuita. Ainoa asia josta välittää  on ruoan laitto. On pitkävihainen jos kokee että on loukattu. Ja on kerännyt kaikki mahdoliset elirtasosairaudet itseensä. Karjalainen.

Eipä voisi kuvaus mennä enempää metsään niistä karjalaisista joita tunnen. Ahkeria, lämminsydämisiä ja erittäin vieraanvaraisia, iloisia.