Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia ovat karjalaiset? (luonne, ulkonäkö ym.)

Vierailija
15.10.2016 |

Kertokaa, jos tiedätte. Eroavatko etelä- ja pohjoiskarjalaiset merkittävästi toisistaan?

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini ja isoäitini olivat evakkoja. Molempia yhdisti esimerkiksi tunteellisuus, puheliaisuus ja lämmin suhtautuminen lapsiin. Mielialat saattoivat nopeasti vaihdella ja itku oli herkässä. He olivat myös erittäin vieraanvaraisia.

Anoppini oli kotoisin Laatokan Karjalan pohjoisosasta. Isoäitini puolestaan tuli Etelä-Karjalasta Viipurinlahden rannikolta. Ulkomuodoltaan he olivat täysin erilaisia.

Vierailija
82/109 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisuus, vieraanvaraisuus, herkuttelu ja hetkeentarttuminen. Ei olla yhtä vakavaa porukkaa kuin läntiset suomalaiset. Naapurit voi kutsua kylään eikä asioiden kanssa ole niin nuukaa. Oikeastaan melkein kaikessa sen suomalaisen stereotypian vastakohta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalaisten asuttaminen eri puolille Suomea, oli Karjalan kansan tarkoituksellinen hävittäminen.

Karjalan kansa ja kulttuuri lähes katosi Suomalaisen kulttuurin vaikutuksesta ja heimojen sekaantumisen seurauksena.

Karjalaiset olisi pitänyt asuttaa uuden valtionrajajan läheisyydessä oleviin karjalaisiin kuntiin.

Vierailija
84/109 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syövät karjalanpiirakoita.

Me imatralaiset syödään vaan imatran piirakoita.

Et oo oikee karjalainen, riispiirraita ne on!

Vierailija
85/109 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epärehellistä sakkia kaikki. Venäläisen oloisia ketkuja

Vierailija
86/109 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karjalaisten asuttaminen eri puolille Suomea, oli Karjalan kansan tarkoituksellinen hävittäminen.

Karjalan kansa ja kulttuuri lähes katosi Suomalaisen kulttuurin vaikutuksesta ja heimojen sekaantumisen seurauksena.

Karjalaiset olisi pitänyt asuttaa uuden valtionrajajan läheisyydessä oleviin karjalaisiin kuntiin.

Telttoihinko olisit ne kaikki laittanut vai oisvatko saaneet rakentaa ihan havumajan itelleen? Vähän realismia kiitos!

Vierailija
87/109 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukoiden pitäis sopia keistä puhuvat, suomalaisiin kuuluviin karjalaisiin (siis kun meillä on näitä heimoja, savolaiset, hämäläiset, karjalaiset, pohjalaiset) vai joihinkin muihin. Minä lähdin siitä, että suomalaisista on puhe.

Vierailija
88/109 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luovutetusta Karjalasta tuttavaperhe.  Erittäin pitkiä ja vaaleita, kunnianhimoisia ja omanarvontuntoisia - pitävät itseään erittäin fiksuina ja etevinä eivätkä kaihda sitä kertomasta.

Onpas sulla iäkäs tuttavaperhe. Jos taas tarkoitat evakkojen jälkeläisiä, heitä on Suomessa vähintään 1,5 miljoonaa nykyään. Millä perusteella tuttavaperheesi on sopiva ja riittävä otos?

Meni tunteisiin?

Perheestä on vielä kaksi evakkona tullutta elossa, molemmat yli 90v. Tunsin kaikki 8 kun vielä elivät.

Ei kai täällä kukaan muukaan vastaaja tunne kaikkia olemassa olevia karjalaisia.

Vierailija
89/109 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskoja, puheliaita, mieluummin lorvivat kuin tekevät töitä, pessimistisiä, syövät epäterveellisemmin kuin suomalaiset keskimäärin, ovat sairaampia kuin suomalaiset keskimäärin, ihannoivat itänaapuria oli maailmantilanne mikä tahansa, tarvitsevat apua muilta koska eivät useinkaan itse osaa, saamattomia, velttoja, tykkäävät laittaa ruokaa, jos huomaavat että joku on heitä parempi jossain niin pyrkivät aiheuttamaan tälle ongelmia sen sijaan että itse pyrkisivät olemaan parempia.

Vierailija
90/109 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskoja, puheliaita, mieluummin lorvivat kuin tekevät töitä, pessimistisiä, syövät epäterveellisemmin kuin suomalaiset keskimäärin, ovat sairaampia kuin suomalaiset keskimäärin, ihannoivat itänaapuria oli maailmantilanne mikä tahansa, tarvitsevat apua muilta koska eivät useinkaan itse osaa, saamattomia, velttoja, tykkäävät laittaa ruokaa, jos huomaavat että joku on heitä parempi jossain niin pyrkivät aiheuttamaan tälle ongelmia sen sijaan että itse pyrkisivät olemaan parempia.

Heh, no enpä ole tuollaisia tavannutkaan, missä mahtavat piileskellä.

Vierailija
91/109 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat varmaan ihan mukavia, mutta pari kertaa netissä törmännyt tälläisiin nuoriin uhriutujiin jotka käyttäytyvät kuin karjalaiset olisivat Suomen native americans joita sorretaan kauheasti (vaikka ovat tyyliin samaa geeniperimää). Jenkkilästä tämä outo identiteettiobsessio varmasti netin kautta tulee. Kuten sanoin uskon että suurin osa on normaaleja.

Vierailija
92/109 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma karjalaismummoni ei ollut mikään kova puhumaan, mutta teki hyvää

ruokaa ja osasi tehdä kauniita pitsipöytäliinoja. Meillä oli hyvät välit 

mummon kanssa. 

Vierailija
93/109 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymäkotikuntani on karjalassa, molemmat vanhempani ja koko suku on karjalasta mutta itse en ole asunut päivääkään karjalassa koska synnyin ns. tien päälle työkomennuksen aikana. Kun 47 vuotta myöhemmin kerroin kysyttäessä yhdelle työpaikkamme johtajista, että sukujuureni ovat karjalasta, "mie olen karjalan poikii", niin totesi, että se selittää sen, että olet niin mukava mies kaikkien mielestä. Ja minä kun luulin olevani työpaikan äksy torpedo..

Vierailija
94/109 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä evakkojen jälkeinen tunnen itseni ulkomaalaiseksi välillä täällä muualla Suomessa. Puhun aika avoimesti vieraillekin. 

Sama täällä, eikä mitään vaikeuksia missään päin tätä planeettaa saada juttuseuraa vajavaisella kielitaidoillani. Olen todella onnellinen sukupuustani

Karjalaisilla on myös verenperintönä tämä vieraanvaraisuus, onneksi.

Sääliksi käy tämä ns suomalaisten puhumattomuus, josta usein seuraa yksinäisyys.

Vierailija
95/109 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, no enpä ole tuollaisia tavannutkaan, missä mahtavat piileskellä.

Olisiko ihan kantasuomalaisia?

Vierailija
96/109 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan monelle jäänyt kompleksi siitä, kun on karkoitettu omilta asuinmailta, ja asunut sitten vihattuna toisten nurkilla.

Juu, kyllä muistan miten tuppisuukantasuomalaiset vieroksuivat jopa lapsia saatikka aikuisia. Ei sen puoleen, niin vieroksuivat muitakin naapureitaan, jotka siis samoja luterilaisia sooomalaisia.

Tämä nykyinen suomalainen sukupolvi sentään on jo kansainvälisempi asenteiltaan. Tykkään kovasti!

Vierailija
97/109 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tavannut niin karjalaisia savolaisia hamalaisia pohjalaisia Lapin kansaa. Kaikissa on omat erityispiirteensä itäsuomalaiset on avoimia vieraanvaraisia. Länsi Suomessa ollaan taas aivan eri meininki. Hamalaiset pohjalaiset ei heti tuu juttusille. Mutta kun ystävystyvät ovatkin oikein mukavia.. Ihmiset on tasan sellaisia kun itse olet heille. 

Vierailija
98/109 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ystävällisiä kaikille uskontoon sukupuoleen rotuun katsomatta. Näin toimien säilyy yhteiskunta rauha. Ei riisteta sorreta ketään. Historiassa on esimerkkejä siitä miten käy kun ihmisiä aletaan sortaa. 

Vierailija
99/109 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tutustunut paremmin kolmeen mieheen, joiden suku on luovutetusta Karjalasta. Yhteisiä piirteitä: paksu, tumma tukka - muuten melko karvattomia, keskimittainen, hoikka mutta jäntevä kroppa, kapeat kasvot, paksu penis.

Niin vaikutat tutustuneesi. 

Vierailija
100/109 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä etelä- ja pohjoiskorealaiset jonkun verran toisistaan eroavat, juu.