Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalin koulu, jossa olet ollut

Vierailija
15.10.2016 |

Peruskoulu, lukio, ammattikoulu, ammattikorkeakoulu? Kertokaa!

Minä aloitan: Oulunkylän yhteiskoulu, Helsinki, 2000-luvun alkupuolella. Kiusaamista oli ja näkyi päivittäin, mutta koululla ei ollut kiinnostusta puuttua mihinkään. Kaikissa juhlapuheissa yms. painotettiin, miten meidän koulussa on kiusaamiselle nollatoleranssi ja meidän koulussa ei ketään kiusata. Yök mikä paikka.

Kommentit (326)

Vierailija
81/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Tapiolan yläaste Espoossa. Muutama idiootti wt-apina terrorisoi koko luokkaa ja opettajia ja ilmapiiri oli kamala, meininki juuri tuollaista kuin tällä kuuluisalla videolla. Pari opettajaa välillä itki välitunneilla ja meille huudettiin monta kertaa yhtä pahasti kuin tolla videollakin. Kerran yksi opettaja heitteli näitä pahimpia häiriköitä liiduilla ja taulusienellä. Kaksi tyyppiä luokalta onneksi kyllä joutuivatkin jossain vaiheessa johonkin kasvatuslaitokseen, jolloin meininki helpottui hieman. Jostain surkeista perheistähän he vissiin olivatkin ja kai heitä pitäisi sääliä, mutta kyllä se reilut kaksi vuotta tolla luokalla oli niin järkyttävää helvettiä, että ei pysty... Alkaa vieläkin ahdistaa kun mietin tuota!

Ja Espoon Tapiola on sentään vielä oikeasti "hyvä" asuinalue, en halua edes tietää mitä meno on sitten jossain Kontulan yläasteella...

Vierailija
82/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko reilua kertoa noin tunnistettavia tietoja oppilaista? Ainakin nää Tiirismaan lukiota käsittelevät viestit...

Voi kyynel sentään kun käy kiusaajapaskoja sääliksi.

Eiköhän oo aika selvää että joku vain provoaa ja spämmii. Nuo viestit ovat selkeästi kaikki saman ihmisen käsialaa.

Ei muuten ole. Minä kirjoitin yhden noista viesteistä, ja vain yhden! Kyllä tuosta koulusta on varmasti todella monilla huonoja kokemuksia. Ja sanotaanko näin, että minun kokemukset eivät varmasti edes ole sieltä huonoimmasta päästä. Minulla oli kuitenkin kavereita eli en jäänyt koskaan yksin. Joskus jouduin siis vainoamisen kohteeksi eräiden vuotta vanhempien tyttöjen toimesta... En halua kertoa yksityiskohtia, mutta minusta levitettiin mm. todella halventavia täysin tuulesta temmattuja juoruja ja yritettiin nolata törkeällä tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kempeleen yläaste ja Kempeleen lukio. Paljon kiusaamista, johon ei puututtu.

Pitää paikkaansa yhä.

Vierailija
84/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskolanmäen koulu

Vierailija
85/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäm koulu, sieltä ne kaikkein m*lkuimmat löytyy...

Vierailija
86/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huovihongan ala-aste ja Mansikka-ahon yläaste 80-90 lukujen vaihteessa. Opettajat joko täysiä psykoja tai muuten vaan elämäänsä kyllästyneitä, ja suurin osa oppilaista ihmisjätettä jonka paikka olisi ollut aivan muualla.. Lisäksi ko. rakennus oli homeinen läävä, joka muistutti teollisuushallia. Onneksi on purettu ja kuopattu!

Vierailija
87/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ja nuohan olivat siis Kouvolassa.

Vierailija
88/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyrmäen ylä-aste!!

Opettajatkaan eivät puuttuneet kiusaamiseen.

Vierailija
89/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko reilua kertoa noin tunnistettavia tietoja oppilaista? Ainakin nää Tiirismaan lukiota käsittelevät viestit...

Voi kyynel sentään kun käy kiusaajapaskoja sääliksi.

Eiköhän oo aika selvää että joku vain provoaa ja spämmii. Nuo viestit ovat selkeästi kaikki saman ihmisen käsialaa.

Ei muuten ole. Minä kirjoitin yhden noista viesteistä, ja vain yhden! Kyllä tuosta koulusta on varmasti todella monilla huonoja kokemuksia. Ja sanotaanko näin, että minun kokemukset eivät varmasti edes ole sieltä huonoimmasta päästä. Minulla oli kuitenkin kavereita eli en jäänyt koskaan yksin. Joskus jouduin siis vainoamisen kohteeksi eräiden vuotta vanhempien tyttöjen toimesta... En halua kertoa yksityiskohtia, mutta minusta levitettiin mm. todella halventavia täysin tuulesta temmattuja juoruja ja yritettiin nolata törkeällä tavalla.

Oletko Chicago Iida? Tipalan kiusaamis syistä kesken jättänyt hän myös.

Vierailija
90/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippulukio Helsingin Suomalainen Yhteiskoulu. Kamala, sairas paikka!

Vierailija
91/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläaste oli kyllä aivan jokapäiväistä kärsimystä. Siitä jatkoin vielä saman pienen paikkakunnan lukioon, jossa oli kyllä vähän fiksumpaa porukkaa, mutta yläasteella otsaan lyöty nyhveröleima oli ja pysyi. Vasta aloitettuani yliopiston kokonaan uudessa kaupungissa tajusin, miten onneton noina vuosina olinkaan. Never again!

Vierailija
92/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukilahden lukio, Espoo. Urheilulukio, täynnä kusipäisiä jääkiekkoilijoita ja voimistelijoita. Suurin osa oppilaista Haukilahdesta, Westendistä tai muualta Etelä-Espoosta. Järkyttävän ylimielistä ja ilkeää porukkaa. 3 vuotta täyttä helvettiä. Rehtori aina paasasi kuinka tässä lukiossa ei kiusata, vaan kun oma tilanteeni selvisi hänelle ja asiaa selvitettiin, jouduin minä lopulta pyytämään kiusaajiltani anteeksi... Kuulemma tällaiset kiusaamistilanteet ovat sana sanaa vastaan ja rehtori uskoi kiusaajieni kertomuksen, että minä olen vain käsittänyt kaiken väärin. Terveisiä vaan sinne Haukilahteen, luojan kiitos ei tarvitse nykyään olla missään tekemisissä koulun tai haukilahtelaisten kanssa!

Vierailija
93/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteet pitäisi kyllä lailla kieltää.

Vierailija
94/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melissa?

Vierailija
95/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni pohjoissavon kunta, nykyisin Lapinlahtea. Kaksi elämäänsä kyllästynyttä poikaa sabotoi koko luokkaa läpi yläasteen 90-luvun lopusta 2000- luvun alkuun. Olin yksi heidän silmätikuistaan. Nyt vanhempana päässyt onneksi jo asioiden yli mutta luotan siihen kuitenkin että paha saa palkkansa.

En voi sanoa, ettäkö hyvää näille valopäille toivoisin. Sen tiedän että molemmilla on lapsia joten tiedä vaikka saisivat sitten katsoa kun omia lapsiaan kiusataan vuodesta toiseen. Jo se, että toinen kiusaajista on nykyään läski ja kaljuuntunut tuottaa iloa, koska tämä samainen poika huuteli minuakin kerran läskiksi, puhumattakaan muista oppilaista.

Mutta eläköön kukin omia polkujaan! Minä olen onnellinen siitä etten itse ole koskaan kiusannut ketään. Kyllä kiusattu on aina kiusaajan yläpuolella, sillä miten huonosti pitääkään mennä omassa elämässään, että alkaa kiusaamaan muita? Haukkuu ja käy fyysisesti käsiksi? Kiusaaja on pelkuri ja sisimmässään hyvin moni kiusaaja on vain puhtaasti paha.

Ollaan me fiksummat siis iloisia, että meillä on ihmisrodun arvokkaimpia ominaisuuksia, jotka ovat koko ajan katoamassa ja vähenemässä! Nämä ominaisuudet ovat empatia, ystävällisyys, avuliaisuus ja sääliväisyys. Kiusaajat ovat jo eläessään maan tomua, sillä heillä ei ole mitään näistä. He eivät ole muuta kuin säälittäviä ihmisen kuvatuksia, joiden kanssa kukaan järkevä ja lämmin ihminen ei halua olla tekemisissä.

...

Sori avautuminen aiheen vierestä :-) tsemppiä kaikille idioottien uhreille, ei anneta luusereiden pilata enää omaa elämää vaan pilatkoot vaan rauhassa omansa! Kyllä se niin on että hyvä houkuttaa hyvää ja niin myös sonta houkuttaa sontakärpäsiä ;-))))

Vierailija
96/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heittämällä Espoossa Karakallion yläaste! Ruma kun synti ja jo yhdeksänkymmentäluvulla se oli homeessa (mitenkähän paha tilanne on nyt). Opettajat täysin elämäänsä kyllästyineitä ja silloin iloisella ysärillä sen aikaiset jonnet kuin avohoito potilaita. Vihasin joka hetkeä. Terkut muuten nykyiselle ammattigolffari Roope Kakolle joka patsasteli Lacosten pikeepaidassa pilkkaamassa vähempiosaisia...

Olisko muuten hyvä vai huono juttu että kiusatut toisivat enemmän esiin heitä lapsina/nuorina kiusanneita nykyisiä julkkiksia (ymmärsikö kukaan mitä tarkoitan?)

Lisäisikö se kiusaamista siten että jotkut ajattelevat että kiusaajista tulee menestyjiä; vai olisiko se kovin häpeällistä ja hyvä rangaistus jollekin "reippaalle ja reilulle" koko kansan julkkikselle?

Vierailija
97/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pielaveden yläaste 90-luvulla. Siellä kiusattiin niin opettajia kuin oppilaita. Ei kannata muistella.

Vierailija
98/326 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matinkylän koulu Espoossa. Ei varmasti pahimmasta päästä, mutta kiusaajia riitti eikä rajoittunut oppilaisiin kiusaajatkaan. Muutama opettaja syrji kunnolla ja osallistui kiusaamiseen.

Haukilahdesta ei ole vaikea uskoa noita viestin 94 juttuja, sen verran monta jedalaista tunsin ja tunnen että nappiin meni :D

Vierailija
99/326 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
100/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapuan yläaste 90-luvulla, voi herra jeesus sentään. I survived Lapuan yläaste 1993-1996.

Mitä siulle tehtiin siel?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme