Kamalin koulu, jossa olet ollut
Peruskoulu, lukio, ammattikoulu, ammattikorkeakoulu? Kertokaa!
Minä aloitan: Oulunkylän yhteiskoulu, Helsinki, 2000-luvun alkupuolella. Kiusaamista oli ja näkyi päivittäin, mutta koululla ei ollut kiinnostusta puuttua mihinkään. Kaikissa juhlapuheissa yms. painotettiin, miten meidän koulussa on kiusaamiselle nollatoleranssi ja meidän koulussa ei ketään kiusata. Yök mikä paikka.
Kommentit (326)
Pakko oli selata ja katsoa onko Kallaveden yläaste mainittu. Onhan se!
Terv. Yli 33-vuotiaana edelleen psyykkisiä ongelmia sairastava.
Vierailija kirjoitti:
Turun ammattikorkeakoulu, muotoilun koulutusohjelma 2000-luvun alkupuolella: tasoton opetus, olemattomat välineet ja materiaalit, opiskelija-aines sosiaalisesti jälkeenjäänyttä. Näin niinkuin lievästi kärjistettynä.
Sama juttu viestinnän ko:n puolella.
Hollolan yläaste. Meno oli karmeaa vaikka onneksi itse olin siellä 2000-luvun puolella. Ysärillä oli vararehtori heitetty monttuun, huumeita, ties mitä mutta omana aikanani ongelmana oli lähinnä kiusaajat ja häiriköt joita ei saatu millään kuriin.
Onko reilua kertoa noin tunnistettavia tietoja oppilaista? Ainakin nää Tiirismaan lukiota käsittelevät viestit...
No tottakai juuri se kyseinen koulu mitä kiusattu on käynyt vaikuttaa hirveältä mutta niille joita ei kiusattu oli sama koulu varmasti mahtava :D
Padasjoella Arrakosken ala-aste ja Padasjoen yläaste. Hirveitä kouluja jossa kiusattiin. Vieläkin traumat.
Maineikas Helsingin Normaalilyseo eli Norssi 90-luvulla. Koulun ja eräiden oppilaiden vanhempien maine oli opettajakunnalle tärkeämpää kuin kolme vuotta kestäneeseen rankkaan kiusaamiseen puuttuminen, josta useat opettajat olivat varmasti täysin tietoisia. Jopa runsaita luvattomia poissaolojani katseltiin sormien läpi, eikä vanhemmille ilmoitettu mitään. Ihan hirveää menoa kun nyt aikuisena ajattelee. On tässä nyt jaloilleen päässyt, mutta paljon työtä ja terapiaakin se on vaatinut.
Minulla myös Kärpäsen ala-aste. Onneksi pääsin pois muualle yläkouluun.
Aurajoen yläaste ja lukio 1980-luvulla Turussa.
Vierailija kirjoitti:
Temoset kuskaa sinne Lahden Steineriin...
Miksi sinne pitäisi kusta? t. Temonen
Vierailija kirjoitti:
Onko reilua kertoa noin tunnistettavia tietoja oppilaista? Ainakin nää Tiirismaan lukiota käsittelevät viestit...
Voi kyynel sentään kun käy kiusaajapaskoja sääliksi.
Kuhalan koulun yläaste Forssassa. Opettajilla ei ollut mitään otetta tunneilla perseileviin oppilaisiin, ainoastaan rehtoria kunnioitettiin. Tämä 2000-luvun alussa.
Ala-aste oli kamalin koulu, jota olen käynyt. Ala-aste ihme sääntöineen ja turhine tärkeilyineen sekä selvästi auktoriteettien epätoivoisine jauhamisineen oli kyllä raskain elämäni raskain koulu. Vaikka yläasteella oli sitten pidempiä päiviä ja vaikeampaa opeteltavaa en ollut koskaan niin väsynyt kuin ala-asteen koulupäivien jälkeen. Jo sellaiset pienet asiat,että yläasteella sai pitää kenkiä jalassa (oli oikeasti pakko, kun koko ajan vaihdettiin luokkaa ja käytävät pölyisiä), vapauden tunne, joka jatkuvasta luokan vaihdosta seurasi, se, että jos ei jostain opettajasta pitänyt niin kohta pääsi eroon kun tuli toinen tunti ja se, että välitunneilla ei tarvinnut mennä ulos kun aika kului luokasta toiseen siirtymiseen sekä vähemmät auktoriteetit ja vähemmän ihme säännöt helpottivat taakkaa huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel sentään kun käy kiusaajapaskoja sääliksi.
Eiköhän oo aika selvää että joku vain provoaa ja spämmii. Nuo viestit ovat selkeästi kaikki saman ihmisen käsialaa.
Lahden Kivimaan peruskoulu, 2000-luvun alusta eteenpäin. Helvettiä koko peruskoulu, mielenterveysongelmia vieläkin.
Nummi-Pusulan koulu (yläaste). Järkyttävän huono yhteishenki, paljon kiusaamista, opettajia ei kiinnosta.