Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalin koulu, jossa olet ollut

Vierailija
15.10.2016 |

Peruskoulu, lukio, ammattikoulu, ammattikorkeakoulu? Kertokaa!

Minä aloitan: Oulunkylän yhteiskoulu, Helsinki, 2000-luvun alkupuolella. Kiusaamista oli ja näkyi päivittäin, mutta koululla ei ollut kiinnostusta puuttua mihinkään. Kaikissa juhlapuheissa yms. painotettiin, miten meidän koulussa on kiusaamiselle nollatoleranssi ja meidän koulussa ei ketään kiusata. Yök mikä paikka.

Kommentit (326)

Vierailija
41/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkeli, Vanamon erityiskoulu joka on nykyään lakkautettu ja oppilaat ripoteltu ympäri kaupunkia. 

häiriintyneitä koulukiusaajia, ongelmateinejä, yliseksuaalisia läheneleviä kehitysvammaisia, kusipäisiä opettajia jotka pitivät itseään jumalasta seuraavana..

kiitos lukihäiriön sinne jouduin käymään peruskoulun loppuun .(

Vierailija
42/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalin oli Kärpäsen peruskoulu Lahdessa, ala-asteella. Jatkuvaa kiusaamista niin oppilaiden kuin opettajienkin taholta.

Yläasteen ja lukion olin Tiirismaalla, musiikkilinjalla nimen omaan. Varmaankin kiusaamista myös esiintyi, mutta muistuttaisin noista retkistä, poissaoloista ja kurssien poisjätöstä: musiikkilinja on valtakunnallinen erityistehtävä joten se sallittakoon heille.

Nykyään meno kuulemma rauhoittunut, kun yläaste ja lukio eri tiloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulu. Monet oppilaat elävät läpi tyhmn iän ja jos olet vähänkin heitä fiksumpi, niin et viihdy heidän seurassaan. Jatkuvaa varuillaan oloa, ettei tule turpaan, kiusata, juonita yms.

Vierailija
44/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahden Tiirismaan yläaste ja etenkin lukio. Musiikkiluokkalaiset pahimman sortin kiusaajia, lukiotasolla. Opiskelin n. 2010, kunnes keskeytin ja vaihdoin paikkakuntaa kiusaamisen vuoksi. En ollut tietääkseni ainoa, mm. eräs bloggari on kokenut saman kohtalon samojen ihmisten takia.

Unohdin lisätä, että musiikkiluokkalaisilla oli lukuisia erivapauksia ja etuoikeuksia, eikä heidän harjoittamaan kiusaamiseen puututtu. Saivat esimerkiksi useita reissuja ja retkiä, liioista poissaoloista ei lentänyt kursseilta, saivat jättää pois paljon pakollisia kursseja, saivat omat hengailutilat koululta, bändihuoneita sun muita. Ruokalassa oli "heidän pöytänsä", ei virallisesti varattu mutta sitä armotonta kiukuttelua jos joku erehtyi istumaan "heidän pöytäänsä".

Lukiossa ei ole musiikkiluokkia. Muuten ihan kiva juttu.

Vierailija
45/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun ammattikorkeakoulu, muotoilun koulutusohjelma 2000-luvun alkupuolella: tasoton opetus, olemattomat välineet ja materiaalit, opiskelija-aines sosiaalisesti jälkeenjäänyttä. Näin niinkuin lievästi kärjistettynä.

Vierailija
46/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millasia paikkoja on Tikkurilan ja Hyvinkään Laurea? Entäs Tukholmankadun Metropolia?

Poikaystäväni aloitti Hyvinkäällä opiskelun 2009 ja kirosi usein opetuksen sekavuutta ja opettajien huonoa tasoa. Opiskelukaverit oli kuulemma enimmäkseen kivoja, mutta isolla osalla oli motivaatiossa toivomisen varaa. Liittyi varmaan siihen, että kouluun oli helppo päästä sisään.

Millä alalla oli? Sote-alalle ainakaan ole helppoa päästä sisään ja siellä harvemmin tapaa epämotivoituneita ihmisiä.

Vierailija
47/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihian yläaste ja lukio. Kiusaamista katsottiin läpi sormien ja häiriköihin ei voinut puuttua, koska "ei se mitään kuitenkaan hyödyttäisi". Sanon vaan, että olivat elämäni hirveimmät kuusi vuotta.

Vierailija
48/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulammen koulu saa maininnan täältä myös! Oon yllättyny että täällä palstalla käy tyrnäväläisiä :D sinä joka mainitsit tosta, minä vuosina olit siellä? Itse 2008-2011. Paskin koulu ikinä. Samoiten Kempeleen amis

Olen jonkin verran vanhempi. Harmittaa kuulla ettei asiat muuttuneet miksikään lähtöni jälkeen. En ole kovin monta kertaa Tyrnävällä käynyt lähtöni jälkeen. Tekisi mieli kertoa kyselijöille olevansa Limingasta tai Muhokselta.😊

Vierailija
49/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kaikki Suomen peruskoulut, varsinkin yläasteet, on kamalia. Missään ei kiusaamista tunnuta saavan kuriin tai kiusaajia pois häiritsemästä. Näin oli myös Hannu Krankan koulussa Limingassa yli 10 vuotta sitten. Minua kiusasi "vain" eräs psykopaattikaksikko (tyttöjä), eivätkä olleet lestoja. Lestat ihme ja kumma olivat kaikista kilteimpiä ja antoivat olla rauhassa. Vaihdoin luokkaa, ja minun jälkeen ko. luokassa otettiin silmätikuksi kaksi muutakin herkkää tyttöä, jotka myös joutuivat vaihtamaan luokkaa. Vanhemmat olivat tästä järkyttyneitä mutta rehtori sanoi vain, että "emme voi tehdä kiusaamiselle mitään". Liikaa ajatellaan, että nuo  kiusaajatkin on vain teinejä jotka kyllä kasvaa tuosta.

Kaikkien tuntema Ultsi oli aivan mahtava ope, kiitos hänelle siitä että selvisin hengissä tuosta... Btw olen kuullut, että Tupoksen yhtenäiskoulussa olisi ihan hyvä henki ja opettajat puuttuvat kiusaamiseen hanakammin. Onko tämä positiivinen huhu totta? 

Vierailija
50/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallaveden yläaste, Kuopio. Onneksi selvisin ja lähdin eri kouluun kuin kiusaajat.

Vierailija
51/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoen lyseo.

Vierailija
52/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatullin ala-aste, kävin koko ala-asteen siellä. Paljon kiusaamista. Rehtorikaan ei kovin hyvä.

Vierailija
53/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan Tiirismaan lukiossa ole ollut mitään kiusaamista musiikkiluokkalaisten osalta. Todennäköisesti joku joka ei päässyt musiikkilinjalle sisään  provoaa katkeruuttaan.

Veikkaan samaa. Musiikkilinjan käyneenä huomasi kyllä miten tavikset kadehtivat :D

Vierailija
54/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omnian ammattiopiston Leppävaaran toimipiste.

Yhen jakson siellä vietin kun muuten kävin opintoni Espoon keskustan Lehtimäen toimipisteellä. Ero oli tosi iso kun lepuskiin meni, opiskelijoitten käytös jotain aivan järkyttävää.

Jos omalla toimipisteella meno oli sellanen perus amislaiskottelu niin ainakin olivat hiljaa ja ees teeskentelivät kiinnostuneita. Lepuskissa opiskelijoista yli puolet kerääntyi  joka tunti uokan takaosaan ja juttelivat KOVAAN ääneen ihan omia juttujaan koko tunnin ajan. Opettaja ei kyennyt eikä yrittänyt tilanteeseen vaikuttamaan lainkaan.

Lisäksi meno oli joka päivä sitä tasoa että 20 opiskelijasta 5 saapuu paikalle tunnin alkaessa, 10 parin tunnin päästä koulun alettua, loput lintsaa koko päivän.

Oli välillä tosi kiusallista, kun pahimmilaan ainostaan yksi ihminen lisäkseni kuunteli mitä ope sanoo ja loput tuijottaa kännykkäänsä, soittaa omia puheluita kesken tunnin ja hölisee kovaan ääneen kuulumisa toisilleen. 

Vierailija
55/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millasia paikkoja on Tikkurilan ja Hyvinkään Laurea? Entäs Tukholmankadun Metropolia?

Poikaystäväni aloitti Hyvinkäällä opiskelun 2009 ja kirosi usein opetuksen sekavuutta ja opettajien huonoa tasoa. Opiskelukaverit oli kuulemma enimmäkseen kivoja, mutta isolla osalla oli motivaatiossa toivomisen varaa. Liittyi varmaan siihen, että kouluun oli helppo päästä sisään.

Millä alalla oli? Sote-alalle ainakaan ole helppoa päästä sisään ja siellä harvemmin tapaa epämotivoituneita ihmisiä.

Tradenomi.

Vierailija
56/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaga-Helia Helsinki

Paskanpuhujia ja kiusaajia

Vierailija
57/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartiokylän yläaste Hki

Ne häiriköt sun muut työnnettiin normaalien ihmisten kanssa samalle luokalle ja koko yläaste oli yhtä helvettiä

Vierailija
58/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupaikkakunnan tekninen koulu. Uskovaiset opettajat, yksi sanoi suoraan, että naisen paikka on hellan ääressä. Terkkuja tutuille! 

Vierailija
59/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa Madekosken ala-aste jossa mua syrjittiin ja kiusattiin koska en ollut vanhoillislestadiolainen - näitä lahkolaisia oli koulussa varmaan 80% kun taas tavallisia evankelisluterilaisia se 20%. Maikkulan yläaste Oulussa oli myös järkyttävä paikka, luokkakaverini kiusasivat mua 7.luokan alusta 9. luokan loppuun eikä siihen puututtu mitenkään vaikka opettajat olivat asiasta tietoisia. Ihme että olin yhä järjissäni koulun vihdoin loppuessa.

Vierailija
60/326 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopen yhteiskoulu 60-luvulla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi