Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalin koulu, jossa olet ollut

Vierailija
15.10.2016 |

Peruskoulu, lukio, ammattikoulu, ammattikorkeakoulu? Kertokaa!

Minä aloitan: Oulunkylän yhteiskoulu, Helsinki, 2000-luvun alkupuolella. Kiusaamista oli ja näkyi päivittäin, mutta koululla ei ollut kiinnostusta puuttua mihinkään. Kaikissa juhlapuheissa yms. painotettiin, miten meidän koulussa on kiusaamiselle nollatoleranssi ja meidän koulussa ei ketään kiusata. Yök mikä paikka.

Kommentit (326)

Vierailija
101/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulunkylän yhteiskoulu (yläaste) täälläkin. En tiedä yhtäkään koulua jossa niin moni oppilas voi niin huonosti.

Vierailija
102/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulunkylän yhteiskoulu (yläaste) täälläkin. En tiedä yhtäkään koulua jossa niin moni oppilas voi niin huonosti.

Lisätään vielä Oulunkylän ala-aste. Kiusaamisen tyyssija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jo mainittu Joutsenon yläaste. Jos ei niin SE!!

Vierailija
104/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäälin ala-aste. Umpihomeessa, liian pieni oppilasmäärän nähden, kiusaamista, piha ja liikuntapaikat jämähtäneet siihen, kun se rakennettiin, asbestia, koko ajan joku pintaremppa, jolla sudittiin homeet piiloon menossa. Nyt se kuulemma puretaan koko koulu, kun yllärinä homeongelma ei ole pienellä pintaremontilla korjautunut ja se on auttamatta liian pieni.

Vierailija
105/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemi-Tornion amk:n Tornion piste 2010-luvun alussa, opettajat kiusasivat. En uskalla sanoa mitä opiskelin, ettei tunnisteta. Aivan uskomatonta menoa aikuisilta kasvatusalan ammattilaisilta. 

Vierailija
106/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kempeleen yläaste ja Kempeleen lukio. Paljon kiusaamista, johon ei puututtu.

Pitää paikkaansa yhä.

Todella kauan sitten eräs kaverimme Limingasta päätti mennä Kempeleen lukioon, ja vaihtoi Liminkaan puolen vuoden päästä kiusaamisen takia. LL:ssä oli hyvä ilmapiiri pikkukunnan lukioksi. 

Vierailija
107/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jo mainittu Joutsenon yläaste. Jos ei niin SE!!

Niin, ne perustelut. Kiusata sai aika vapaasti. Vieläkin sylettää.

Vierailija
108/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingistä minäkin ja annan kunniamaininnan Pakilan yläasteelle. Siellä vasta kiusattiinkin ja muutenkin oppilaat olivat käsittämättömän hemmoteltuja ilkeitä pissiksiä. Opettajat katsoivat touhua sormien läpi. Vuodet olivat 06-09.

Pakila onkin skeidaa.

Vierailija
109/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkanmaalla, pieni koulu, ala- ja yläaste samassa. Olin 11v kun kiusaaminen alkoi ja sitä kesti ysin loppuun asti. Koko koulussa (1.lk - 9.lk) oppilaita yhteensä n. 120 silloin, en tiedä nykytilannetta. En edes kuse sinnepäin. Onneksi pääsin helvettiin sieltä. Mutta niin paljon ahdistaa vieläkin, että en uskalla koulun nimeä tai paikkakuntaa laittaa. 

Kiusaaminen alkoi kesäloman takia. Keväällä kaikki oli hyvin ja oli paljon kavereita, kesällä menin sukuloimaan muutamaksi viikoksi (äiti ja isä laittoi minut pois jaloista. Oli mukava kesä serkkujen kanssa Pohjanmaalla). Syksyllä mulle ei kukaan puhunut mitään ja alkoi suoranainen rääkkäys. Tuo mun "matkustaminen" oli liikaa ja kävi joidenkin hermoon. Kukaan muu ei sieltä kylältä koskaan käynyt missään, tuskin vieläkään käyvät.  Köyhän perheen pentu matkusti Tampereen lähistöltä peräti Pohjanmaalle asti. Ja opettajat käänsi selkänsä. Sekin oli liikaa kun äiti vei minua teatterireissuille Tampereelle.

Tämä tarina on tosi, 1980- luvulta. 

Jos joku tunnistaa, hyvä! Mulla menee hienosti, turhaan lähettelette luokkakokouskutsujanne.

Vierailija
110/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereen yliopisto

Vielä yliopistossakin on niitä, jotka ovat henkisesti yläkouluikäisen tasolla. Mahtavatko koskaan aikuistua...

Työelämässä löytyy vielä sellaisia aikuisiakin. Stubelo hyvänä esimerkkinä.

Stubbhan on yksityiskoulusta.

Vierailija
111/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahden ammattikorkeakoulu LAMK

Vierailija
112/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hämeenlinnan lyseon koulu (yläaste)

Vierailija
113/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolan yhteiskoulu. Siinä oli siis yläastelaisia ja lukiolaisia. Itse kävin vain yläasteen siellä, sillä kolme vuotta sitä koulua huh huh, ei tehnyt mieli hakea samaan p*skaan lukioon! Kiusaamista, ylimielisiä ihmisiä, opettajilla selkeät suosikit yms. Se vahingonilo, kun koko koulu paloi maan tasalle!

Vierailija
114/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väinämöisen yläaste Kajaani 1980-luvun lopulla

Vierailija
115/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääksyn yläaste ja lukio. -90 luvun alkupuoli.

Vierailija
116/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouvolan yhteiskoulu. Siinä oli siis yläastelaisia ja lukiolaisia. Itse kävin vain yläasteen siellä, sillä kolme vuotta sitä koulua huh huh, ei tehnyt mieli hakea samaan p*skaan lukioon! Kiusaamista, ylimielisiä ihmisiä, opettajilla selkeät suosikit yms. Se vahingonilo, kun koko koulu paloi maan tasalle!

Ylimielinen kymiläinen mulle uus termi.

Vierailija
117/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän Ammattikorkeakoulu Jamk. Opetus on vedetty ihan alas, opetuksesta leikataan koko ajan, verkkokursseja verkkokurssien perään, ohjausta ei saa. Opettajat ylityöllistettyjä hankkeissa ja ihan kaikessa muussa paitsi opetuksessa.

Vierailija
118/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammelan ala-aste Tampereella. Opettaja päätti itse, mitä minäkin vuonna opetettiin. Jos ei huvittanut opettaa esim. maantietoa, biologiaa tai historiaa, niitä ei opetettu. Kostautui aika ikävästi yläasteella ja lukiossa.

Tosin pahin oli Glasgow'n yliopisto. Luennoitsijat/henkilökunta systemaattisesti "saalistivat" nättejä ja nuoria ulkomaalaisia opiskelijoita, ja koko systeemi suojeli heitä. Opiskelupaikan menetyksellä uhkailtiin ja kiristettiin rahaa, seksiä ja ties mitä, yleensä yli nelikymppisten miesten toimesta ja nippa nappa parikymppisiin nuoriin naisiin kohdistuen. Hirveä paikka.

Vierailija
119/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahden Tiirismaan yläaste ja etenkin lukio. Musiikkiluokkalaiset pahimman sortin kiusaajia, lukiotasolla. Opiskelin n. 2010, kunnes keskeytin ja vaihdoin paikkakuntaa kiusaamisen vuoksi. En ollut tietääkseni ainoa, mm. eräs bloggari on kokenut saman kohtalon samojen ihmisten takia.

Tulin itse mainitsemaan juuri tuon saman koulun! Itseäni ei siellä kiusattu, mutta monia luokkalaisisiani niin että en usko että toipuvat siitä täysin koskaan. Ja kyse oli juuri musiikkiluokista, mutta ajankohta oli 10 vuotta aiemmin.

Vierailija
120/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihtavuoren yläaste Laukaassa. Ihan hirveä koulu, kosteusvaurioinenkin. Moni opettaja ei puuttunut mihinkään kiusaamiseen vaikka se olisi tapahtunut keskellä tuntia. Täysin anteeksiantamatonta! Aikuisella on aina tuossa tilanteessa vastuu. Siihen aikaan kun itse kävin ruokakin oli hirveää keskuskeittiömössöä. 

Pahinta oli ehkä, kun yksi samaan aikaan yläasteella ollut tyttö kuoli, ja heti alkoi jotkut pojat siitäkin pahaa puhua. Edes kuolleen ei annettu olla rauhassa :( 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi