Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalin koulu, jossa olet ollut

Vierailija
15.10.2016 |

Peruskoulu, lukio, ammattikoulu, ammattikorkeakoulu? Kertokaa!

Minä aloitan: Oulunkylän yhteiskoulu, Helsinki, 2000-luvun alkupuolella. Kiusaamista oli ja näkyi päivittäin, mutta koululla ei ollut kiinnostusta puuttua mihinkään. Kaikissa juhlapuheissa yms. painotettiin, miten meidän koulussa on kiusaamiselle nollatoleranssi ja meidän koulussa ei ketään kiusata. Yök mikä paikka.

Kommentit (326)

Vierailija
121/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapuan yläaste 90-luvulla, voi herra jeesus sentään. I survived Lapuan yläaste 1993-1996.

Pitääpä kysyä yhdeltä tutulta joka myös kävi Lapuan yläasteen, oliko noin kauheaa...Vähän ennen sua.

Vierailija
122/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereen yliopisto

Mikä siellä niin kauheaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäkankaan ala-aste ja Oulunsalon yläaste.

Vierailija
124/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään, joka on joutunut käymään Alpuan ala-asteen, ja Vihannin ylä-asteen? Salasana Rättyä. 

Vierailija
125/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropolia, opettajat töykeitä kuin prseeseen ammuttuja karhuja, opiskelijoille ei tiedoteta kunnolla mitään saa olla koko ajan kyselemässä joltakin ja ihmettelemässä.

Vierailija
126/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala-aste oli kamalin koulu, jota olen käynyt. Ala-aste ihme sääntöineen ja turhine tärkeilyineen sekä selvästi auktoriteettien epätoivoisine jauhamisineen oli kyllä raskain elämäni raskain koulu. Vaikka yläasteella oli sitten pidempiä päiviä ja vaikeampaa opeteltavaa en ollut koskaan niin väsynyt kuin ala-asteen koulupäivien jälkeen. Jo sellaiset pienet asiat,että yläasteella sai pitää kenkiä jalassa (oli oikeasti pakko, kun koko ajan vaihdettiin luokkaa ja käytävät pölyisiä), vapauden tunne, joka jatkuvasta luokan vaihdosta seurasi, se, että jos ei jostain opettajasta pitänyt niin kohta pääsi eroon kun tuli toinen tunti ja se, että välitunneilla ei tarvinnut mennä ulos kun aika kului luokasta toiseen siirtymiseen sekä vähemmät auktoriteetit ja vähemmän ihme säännöt helpottivat taakkaa huomattavasti.

Samaa mieltä. Tosin meillä kyllä piti mennä ulos. Mutta ala-asteen opettajani oli kiusaaja, joka jätti ikuiset traumat.

Vierailija
127/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukilahden lukio, Espoo. Urheilulukio, täynnä kusipäisiä jääkiekkoilijoita ja voimistelijoita. Suurin osa oppilaista Haukilahdesta, Westendistä tai muualta Etelä-Espoosta. Järkyttävän ylimielistä ja ilkeää porukkaa. 3 vuotta täyttä helvettiä. Rehtori aina paasasi kuinka tässä lukiossa ei kiusata, vaan kun oma tilanteeni selvisi hänelle ja asiaa selvitettiin, jouduin minä lopulta pyytämään kiusaajiltani anteeksi... Kuulemma tällaiset kiusaamistilanteet ovat sana sanaa vastaan ja rehtori uskoi kiusaajieni kertomuksen, että minä olen vain käsittänyt kaiken väärin. Terveisiä vaan sinne Haukilahteen, luojan kiitos ei tarvitse nykyään olla missään tekemisissä koulun tai haukilahtelaisten kanssa!

Järkyttävää. Nuo on aikuisina varmaan niitä äärilinjan kokoomuslaisia, joiden mielestä on oma vika jos on köyhä ja sairas.

Vierailija
128/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tämän jo mainitsi: elämäm koulu on paha! Itsellä plakkarissa jopa elämäm kova koulu ja elämäm korkea koulu. Kiusaajia, kusipäitä ja narsisteja täynnä kaikki mestat.

Vierailija
129/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukilahden lukio, Espoo. Urheilulukio, täynnä kusipäisiä jääkiekkoilijoita ja voimistelijoita. Suurin osa oppilaista Haukilahdesta, Westendistä tai muualta Etelä-Espoosta. Järkyttävän ylimielistä ja ilkeää porukkaa. 3 vuotta täyttä helvettiä. Rehtori aina paasasi kuinka tässä lukiossa ei kiusata, vaan kun oma tilanteeni selvisi hänelle ja asiaa selvitettiin, jouduin minä lopulta pyytämään kiusaajiltani anteeksi... Kuulemma tällaiset kiusaamistilanteet ovat sana sanaa vastaan ja rehtori uskoi kiusaajieni kertomuksen, että minä olen vain käsittänyt kaiken väärin. Terveisiä vaan sinne Haukilahteen, luojan kiitos ei tarvitse nykyään olla missään tekemisissä koulun tai haukilahtelaisten kanssa!

Järkyttävää. Nuo on aikuisina varmaan niitä äärilinjan kokoomuslaisia, joiden mielestä on oma vika jos on köyhä ja sairas.

No, me nyt pärjätään, koska meillä on kykyjä. Toisin kuin monella muulla.

Toimari 36v, Espoo

Vierailija
130/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ivalon yläaste.

Ei ala-astekaan hyvä paikka ollut, mutta yläasteella oli hirveä meininki.

-90-luvun lopulla.

Vierailija
131/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulusta sellaista, että silloin kun kävin Tampereen ammattiopistoa Pyynikillä, ruuat siellä oli enimmäkseen aivan kammottavia. Niihin ei lisätty tippaakaan suolaa! Kävin sitä koulua 2002-2006 ja niihin aikoihin ekat 3 vuotta kasvisruuan taso oli sairaan huono. En usko että nykyään. Vegeily kun on niin yleistä. 

Vaatetuksen opettajissa oli kertakaikkiaan kipeitä tapauksia silloin ja luulen sen johtuvan siitä, että koulu ei saanut erottaa oppilasta, joka ei soveltunut koko alaa opiskelemaan. Tuolla äsken kirjoitetulla tarkoitan sitä, että jotkut heistä suoraan sanottuna vittuilivat avoimesti ja kiusaamisen kriteerit täyttäen. 

Ellen väärin ole käsittänyt niin ammatillisessa perusopetuksessa on nykyään niin, että oppilas saadaan erottaa koulusta jos hänen katsotaan olevan sopimaton alalle. 

Vierailija
132/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläaste. Onneksi koko rakennus purettiin ja rehtorikin sai aikaa sitten kenkää :D

Vierailija
133/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehkataipaleen ala-aste

Saimaanharjun yläaste

Taipalsaari.

Vierailija
134/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuun Norssi

Vierailija
135/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun kaukovainion amis

Mun luokkalainen ainut tyttö mun lisäks "Mä en tullu hakee kavereita vaan ammatin" eikä puhunut mulle enää ikinä.

Nice.

Vierailija
136/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimäen yläaste. Järkyttävää kiusaamista koko ajan ja kaikki vaan yritti pärjätä siellä. Luultavasti ne kiusaaja juntit elää siellä samoilla paskapelloilla vieläkin.

Vierailija
137/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattikoulusta sellaista, että silloin kun kävin Tampereen ammattiopistoa Pyynikillä, ruuat siellä oli enimmäkseen aivan kammottavia. Niihin ei lisätty tippaakaan suolaa! Kävin sitä koulua 2002-2006 ja niihin aikoihin ekat 3 vuotta kasvisruuan taso oli sairaan huono. En usko että nykyään. Vegeily kun on niin yleistä. 

Vaatetuksen opettajissa oli kertakaikkiaan kipeitä tapauksia silloin ja luulen sen johtuvan siitä, että koulu ei saanut erottaa oppilasta, joka ei soveltunut koko alaa opiskelemaan. Tuolla äsken kirjoitetulla tarkoitan sitä, että jotkut heistä suoraan sanottuna vittuilivat avoimesti ja kiusaamisen kriteerit täyttäen. 

Ellen väärin ole käsittänyt niin ammatillisessa perusopetuksessa on nykyään niin, että oppilas saadaan erottaa koulusta jos hänen katsotaan olevan sopimaton alalle. 

Voi hyvänen aika, kun sun kouluaikasi on ollut kauheaa! Ruoassa ei ollut suolaa.

Tämä on kyllä ihan järkyttävää eikä sitä voi mitenkään verrata siihen henkiseen ja fyysiseen kiduttamiseen, mistä muut puhuvat viesteissään.

Mutta siis ei suolaa ruoassa. Hirvittävää.

Vierailija
138/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivukylän yläaste. Oli kyllä slummien slummi, mutta niinhän koko koivis tuppaa olemaan nykyään. Koulu oli karsea ja osa opettajista ilkeitä. Kiusaamista katsottiin läpi sormien ja koulussa 9.luokkalaiset jyräsivät nuoremmat mennen tullen. Oli kyllä melkoinen läävä.

Vierailija
139/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistien lapsia katsos.

Vierailija
140/326 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulu, vielä artesaanipuolella. Aivan mulkvisti opettaja, epäinhimillinen vaatimus korvata kaikki (luvalliset siis) sairaspoissaolot tunnilleen jne. Meitä aloitti silloin yli 10. Kaksi lopulta valmistui, muut luovutti jossain kohtaa. Puhutaan vuosituhannen alusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi