Kamalin koulu, jossa olet ollut
Peruskoulu, lukio, ammattikoulu, ammattikorkeakoulu? Kertokaa!
Minä aloitan: Oulunkylän yhteiskoulu, Helsinki, 2000-luvun alkupuolella. Kiusaamista oli ja näkyi päivittäin, mutta koululla ei ollut kiinnostusta puuttua mihinkään. Kaikissa juhlapuheissa yms. painotettiin, miten meidän koulussa on kiusaamiselle nollatoleranssi ja meidän koulussa ei ketään kiusata. Yök mikä paikka.
Kommentit (326)
Kempeleen yläaste ja Kempeleen lukio. Paljon kiusaamista, johon ei puututtu.
Sepän koulu, Masala Kirkkonummi. (Nykyään nisnikunkoulu)
Huono ilmakierto, pää tuli aina kipeäksi,liikaa oppilaita luokissa, meno levotonta ym.
Lahti, Launeen peruskoulu.
"Tämä on KiVa-koulu, ei täällä kiusata!" sanoi rehtori kun kävin huomauttamassa yhden oppilaan jatkuvasta kiusaamisesta, johon opettajat eivät puuttuneet.
Kuulammen koulu. Yksi narsistinen paskiainen pyöritti kiusausrinkiä. Kukaan oppilaista ei puuttunut, ja opettajista osa käänsi katseensa pois. En ollut ainoa kiusattukaan. Erityisoppilaat oli vapaata riistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap! Täällä toinen Ogelissa ollut! Olitko yläasteen vai lukion puolella? Minulla jäi lukiosta kohtuullisen hyvät kokemukset, mutta kauhulla katselin sitä yläasteen meininkiä. Rajua kiusaamista näkyi usein ja yritimme lukiokaverin kanssa siihen puuttuakin. Rehtorihan ko. koulussa oli hirveä noita-akka, enkä ole koskaan kuullut hänestä mitään hyvää.
Olin yläasteella ja silloinen rehtori oli karmea tapaus, kyllä. Puhumme siis varmaan samasta mustatukkaisesta naisesta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole tullut käytyä kouluja lahdessa, mikäli tähän keskusteluun on uskominen.
Kävin lukion Lahden Yhteiskoulussa, ja siellä ei kiusattu eikä katsottu pitkään jos oli ja halusi olla hyvä koulussa. Mutta Hollolan yläaste oli se kamalin, pääsin sieltä -99 enkä vieläkään pysty muistelemaan niitä aikoja.
Metropolia, Tikkurila...
Surkeat opettajat (vierailevat opettajat on tähtihetki koska heitä vielä kiinnostaa), surkea ilmapiiri jossa puukotetaan toisia selkään niin ahkerasti kuin ikinä mahdollista.
Lahden ammattikoulun parturi-kampaaja linja 2001-2004. Järkyttävää menoa. En tiedä onko nykyään samanlaista, eiköhän ne vanhat, elämäänsä kyllästyneet kääkät oo jo eläkkeellä. Mutta sillä opetuksen tasolla, en astuis jalallanikaan yhteenkään lahden kampaamoista ja niitähän piisaa joka toinen ovi katukuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap! Täällä toinen Ogelissa ollut! Olitko yläasteen vai lukion puolella? Minulla jäi lukiosta kohtuullisen hyvät kokemukset, mutta kauhulla katselin sitä yläasteen meininkiä. Rajua kiusaamista näkyi usein ja yritimme lukiokaverin kanssa siihen puuttuakin. Rehtorihan ko. koulussa oli hirveä noita-akka, enkä ole koskaan kuullut hänestä mitään hyvää.
Olin yläasteella ja silloinen rehtori oli karmea tapaus, kyllä. Puhumme siis varmaan samasta mustatukkaisesta naisesta?
Ap
Jep, hän oli Ogelissa rehtorina vuosikymmeniä ja jäi muistaakseni tänä vuonna eläkkeelle.
Keravan Laurea. Tosin sitä ei ole enää olemassakaan ja hyvä niin.
Tattaran koulu ja sieltä Nakkilan yläasteelle. Missään ei voi olla yhtä pahaa koulukiusaamista kuin siellä.
Kempeleen yläaste & lukio saa maininnan täältäkin.
Kuulammen koulu saa maininnan täältä myös! Oon yllättyny että täällä palstalla käy tyrnäväläisiä :D sinä joka mainitsit tosta, minä vuosina olit siellä? Itse 2008-2011. Paskin koulu ikinä. Samoiten Kempeleen amis
Millasia paikkoja on Tikkurilan ja Hyvinkään Laurea? Entäs Tukholmankadun Metropolia?
Oon ite käyny peruskoulun, lukion ja korkeakoulututkinnon Espoossa ja kaikki ollut huippupaikkoja! Mahtavat opet, hyvä yhteishenki, ei kiusaamista ympärillä ollenkaan. Espoo on hyvä paikka!
Vierailija kirjoitti:
Tampereen yliopisto
Kerro lisää. Minäkään en ole viihtynyt TAY:llä...
No ei todellakaan Tiirismaan lukiossa ole ollut mitään kiusaamista musiikkiluokkalaisten osalta. Todennäköisesti joku joka ei päässyt musiikkilinjalle sisään provoaa katkeruuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Millasia paikkoja on Tikkurilan ja Hyvinkään Laurea? Entäs Tukholmankadun Metropolia?
Poikaystäväni aloitti Hyvinkäällä opiskelun 2009 ja kirosi usein opetuksen sekavuutta ja opettajien huonoa tasoa. Opiskelukaverit oli kuulemma enimmäkseen kivoja, mutta isolla osalla oli motivaatiossa toivomisen varaa. Liittyi varmaan siihen, että kouluun oli helppo päästä sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereen yliopisto
Kerro lisää. Minäkään en ole viihtynyt TAY:llä...
Opiskelin siellä kieltä X joitain vuosia sitten, mutta oli pakko lähteä pois. Ilmapiiri opettajien taholta oli todella painostava ja vaativa, eikä kurssikavereissakaan paljon kehumista ollut.
Onneksi ei ole tullut käytyä kouluja lahdessa, mikäli tähän keskusteluun on uskominen.