Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko vihreästä teestä oppia pitämään?

Vierailija
14.10.2016 |

Kylmiin talvi-iltoihin kuuluu kaloriton, vähäkofeiininen kuuma juoma. Vihreä tee on todellinen terveyspommi, joten tahtoisin oppia juomaan sitä. Ainoa ongelma on maku. Olen ostanut kaupasta monia erilaisia vihreitä teitä, niin maustettuja kuin maustamattomiakin. Olen myös kokeillut erilaisia veden lämpötiloja ja haudutusaikoja. Maku on kuitenkin ollut pahimmillaan jotain aivan järkyttävää ja parhaimmillaankin aika ällöä. Mikä mättää? En ole muuten nirso, joten luulisi että oppisin pitämään myös vihreästä teestäkin. Onko mitään tehtävissä vai joudunko luovuttamaan ylivoimaisen haasteen edessä?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en alkuun pitänyt siitä, mutta kyllä siitä oppii pitämään. Tyypilliset pussiteet ovat huonoja. Osta Japani-kaupasta aitoa sieltä tuotua. Ihan eri tavaraa.

Vierailija
2/67 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda markettiteet, etenkin kaikki pussihirvitykset, ja mene teekauppaan ostamaan laadukasta teetä. Kysy myyjältä suosituksia, niin saat varmimmin makuusi sopivan teen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta jasmiiniteetä ja hauduta oikein :)

Vierailija
4/67 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattele itsesi kiinalaiseksi soturimunkiksi, joka hoitaa vihollisen silmät sidottuna. Sitten vihreä tee.

Vierailija
5/67 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan, että vaatii 15 maistelukertaa ennenkuin jonkun mausta alkaa pitämään/sietämään. No minä taas en ole ikinä oppinut pitämään kahvista vaikka olen koittanut maistaa sitä varmaan sata kertaa. Oletko koittanut valkoista teetä? Se on terveellisin teelaji ja samalla "mauttomin". Pussiteetä ei kannata ostaa.

Vierailija
6/67 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monesta asiasta voi oppia pitämään, mutta melko sitkeästi olet jo yrittänyt, että en sitten tiedä. Itse olen tottunut vihreään teehen.

Vierailija
7/67 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite alkuun lisäsin vähän hunajaa. Vähitellen vähensin määrää ja nyt menee ilman makeutusta.

Vierailija
8/67 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan varmaan alapeukkuryöpyn teen harrastajilta, mutta mä rrrrrakastan vihreää teetä runsaan hunajalusikallisen kanssa, nam!

Vierailija
9/67 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoa on. Mäkin inhoan Liptonin ja muiden markettimerkkien vihreitä teitä, mutta laadukas vihreä tee on ihan eri asia. Nautin etenkin japanilaisista vihreistä teistä ja niitä menee helposti 2-3 litraa päivässä, joskus enemmänkin... On vaan niin hyvää ettei millään tekisi mieli lopettaa. :)

Vierailija
10/67 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon päivittäin. Alun perin aloitin siitä syystä sen juomisen, koska se mukamas poistaa ryppyjä. Nyt juon sitä ihan nautinnon vuoksi. Ryppyihin se ei kyllä taida vaikuttaa, eikä niitä kyllä muutenkaan itsellä juuri ole. T. Nuori mies

Vierailija
11/67 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelliseen vielä lisäyksenä, että twiningsin kaupasta saatava vihreä tee on hyvää. Ei tarvitse olla mitään "erikoisteetä".

Vierailija
12/67 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki haukkuvat markettiteetä, mutta itse olen pitänyt Pirkan ruusukvittenissä ja kuivatuilla hedelmillä maustetusta vihreästä irtoteestä.

Vierailija
13/67 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiinittomana ja terveellisenä vaihtoehtona voi kokeilla myös rooibosta, se on luonnostaan makeahko ja hyvänmakuinen hauduke. Teetä se ei kyllä ole.

Vierailija
14/67 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki haukkuvat markettiteetä, mutta itse olen pitänyt Pirkan ruusukvittenissä ja kuivatuilla hedelmillä maustetusta vihreästä irtoteestä.

Jos tykkää esansseista niin mikä ettei. Teen makua noista on kuitenkin turha etsiä.

Vierailija
15/67 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ehdoton lemppari on raikas minttutee. Ongema vain on etten koskaan löydä sopivasti kihelmöivän raikasta makua!

Vierailija
16/67 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.yuuki-cha.com/

Minä tilailen tuolta, on kyllä aika saakelin kallista. Nuo on myös hankalahko hauduttaa oikein, marketin vihreästä teestä saa helposti tasaisen hyvää.

Aluksi vihreä tee maistui huonolta, nykyään kaikenlaiset maustetut teet ovat aika kauheaa esanssilientä. Sekin voi vaikuttaa, että olen muuttanut ruokavaliota. En syö sokeria oikeastaan ollenkaan, en valmisruokia ollenkaan tai mitään muutakaan kovin epäterveellistä. Elimistö on ehkä tottunut sitten ottamaan vastaan luonnollisia ja terveellisiä, "pahoja" makuja. En tiedä kyllä, ihan mutua. :D

Vierailija
17/67 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään teen ystävä, ja vihreä tee maistui aluksi mielestäni lähinnä ruoholta.

Mutta jotenkin aloin pitämään sen mausta (vaikka aluksi olikin kitkerää mutta lyhensin haudutusaikaa enkä käyttäny kiehuvan kuumaa vettä).

Ja olen tähän mennessä siis maistellut vain markettien vihreitä teitä. Clipperin perus luomu vihreä tee on se josta tykkään.

Vielä kun oppisi juomaan päivittäin edes sen yhden kupillisen kuumaa... en ole lämpimien juomien ystävä sillä en ole koskaan kahviakaan juonut.

Vierailija
18/67 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä av:ta. "opettele hauduttamaan oikein" "älä osta markettipusseja, vaan mene teekauppaan ostamaan parempaa"...

Voisitteko nyt ihan rautalangasta vääntäen neuvoa, miten se haudutetaan oikein, kun ilmeisesti osaatte. Ja voisitteko antaa ihan suosituksia siitä, mikä on sitä teekaupasta hankittua parempaa, sielläkin kun on varmasti monia eri merkkejä. Se että tuote on myynnissä teekaupassa ei tee siitä automaattisesti hyvää, kertokaa siis merkkejä!

Vierailija
19/67 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai siitä voi oppia pitämään, kun sen voi perustella jopa, jotenkin järjellä. Sen sijaan, en voi ymmärtää ihmisiä, jotka ovat opetelleet tykkäämään esimerkiksi tupakasta. - Luulsii sen olevan pahan makusitakin ja tuskin kenellekään tupakoinnin parin viime vuosikymmenen aikana aloittaneelle on uutta se, kuinka epäterveellsitä se on. No ei esimerkkiä ehkä näin kaukaa olisi tarvinnut hakea. Toinen esimerkki. Itse opin juomaan kahvia vasta aikuisiällä. Ei se vieläkään suurinta herkkua ole, mutta paljon paremmalta maistuu jos voi jakaa kahvhetken jonkun toisen kanssa. - Voisitko sinä AP kokeilla samaa teen kanssa? Josit jonkun ystäväsi kanssa vihreääteetä yhdessä. 

Vierailija
20/67 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.yuuki-cha.com/

Minä tilailen tuolta, on kyllä aika saakelin kallista. Nuo on myös hankalahko hauduttaa oikein, marketin vihreästä teestä saa helposti tasaisen hyvää.

Aluksi vihreä tee maistui huonolta, nykyään kaikenlaiset maustetut teet ovat aika kauheaa esanssilientä. Sekin voi vaikuttaa, että olen muuttanut ruokavaliota. En syö sokeria oikeastaan ollenkaan, en valmisruokia ollenkaan tai mitään muutakaan kovin epäterveellistä. Elimistö on ehkä tottunut sitten ottamaan vastaan luonnollisia ja terveellisiä, "pahoja" makuja. En tiedä kyllä, ihan mutua. :D

Jääkö lähetykset tulliin vai tuleeko perille ilman lisämaksuja?