Miksi farmaseutit ovat niin epäystävällisiä?
Olen ystävällinen kaupan kassoille ja kaikille muillekin aspoille ja yleensä saan hyvin ystävällistä palvelua takaisin.
Kuitenkaan sama ystävällisyys ei jostain syystä tehoa apteekissa. Osaisiko joku selittää miksi?
Pahoittelen raflaavaa otsikkoa.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Haetko perjantaisin alpratsolaamia tai klonatsepaamia?
Juu ihan perussekakäyttäjä on tietenkin jokainen, joka hakee lääkkeitä perjantaina.
Jepjep
Samaa mieltä kuin äkkiseltään katsottuna moni muukin. Yleensä saa asiallista palvelua apteekissa. Hymyilevätkin usein, vaikka se ei mielestäni ole asiallisen palvelun edellytys.
Helppohan se on olla leuhka kun saa kovaa liksaa tarrojen liimailusta. Kuka tahansa osaa katsoa reseptit ja antaa lääkkeet.
Olen huomannut saman ja apteekkari on jumalasta seuraava
Vierailija kirjoitti:
Eikös apteekkien kassal ole nykysin kaikenmaailman kosmetologityyppisiä koppavia naisia,eli mitään koulutusta niillä ei ole
Jokaisesta apteekista taitaa löytyä ainakin yksi kosmetologi, joka osaa opastaa apteekissa myynnissä olevista kasvovoiteista ja ym kosmetiikasta, yleensä he toimivat myös kassalla. Teknisellä apteekkityöntekijällä ei tosiaan tarvitse olla koulutusta, farmaseutit, proviisori ja apteekkari hoitavat lääkeneuvonnan. Kassatyöntekijä saa kuitenkin neuvoa käsikauppatuotteissa, jotka eivät ole lääkkeitä (juurikin vaikka kosmetiikkahyllyn sisältö.)
Olen itse nuori tyttö ja osa-aikaisesti apteekin kassalla töissä. Olen jokaiselle asiakkaalle kohtelias ja ystävällinen; hymyilen, tervehdin, kiitän ja myös teitittelen vanhempia asiakkaita. Olenkin saanut paljon positiivista palautetta sekä apteekkarilta että asiakkailta. Kannattaa teidän asiakkaidenkin pitää mielessä, että teidänkin asenteenne ja tapa jolla kohtelette farmaseutteja ja muita työntekijöitä, vaikuttaa varmasti asiointikokemukseenne.
Vierailija kirjoitti:
Koska he lukivat aikoinaan lukiossa luonnontieteitä ja haaveilivat lääkiksestä, mutta eivät sinne kuitenkaan päässeet. Siksi.
Tuleekohan sinulle yllätyksenä, että monet haluavat nimenomaan farmaseutiksi/proviisoriksi/apteekkariksi? Ihmisläheistä työtä, josta saa paremman palkan kuin esim kaupan kassalta eikä kahta samanlaista päivää ole, kun asiakkaita on laidasta laitaan.
Mä oon aina saanut hyvää palvelua, mutta kyllä ne on kuin samasta puusta veistettyjä. Sellaisia vähän hissukoita nuoria naisia tai harmaahapsisia tätejä. Harvoin näkee henkilöä, joka poikkeaa tästä kaavasta jotenkin. Toisaalta heillä ei varmaan saa olla lävistyksiä tai shokkivärjättyä tukkaa tai edes meikkiä töissä kun ovat jotenkin niin värittömiä ja sulautuvat sinne pahvipakettien joukkoon.