Miksi farmaseutit ovat niin epäystävällisiä?
Olen ystävällinen kaupan kassoille ja kaikille muillekin aspoille ja yleensä saan hyvin ystävällistä palvelua takaisin.
Kuitenkaan sama ystävällisyys ei jostain syystä tehoa apteekissa. Osaisiko joku selittää miksi?
Pahoittelen raflaavaa otsikkoa.
Kommentit (27)
Ainakin pk-seudulla olen saanut tosi ystävällistä palvelua apteekeissa, jopa Itäkeskuksen kaltaisissa paikoissa.
Omasta mielestäni ovat hyvinkin ystävällisiä.
Off topic, mutta täällä Turussa farmaseuteilla ei enää ole nimikylttiä narkkareiden takia
Ap, vaihda apteekkia jqs voit. Ja jos et voi, niin ehkä siitä löytyy selityskin kun ei tarvi palvelulla kilpailla... paikallinen monopoli.
Koska ne on niin vitun kypsiä siihen, että kysytään eroa 400 mg Buranan ja 400 mg Ibuxinin välillä.
Koska he lukivat aikoinaan lukiossa luonnontieteitä ja haaveilivat lääkiksestä, mutta eivät sinne kuitenkaan päässeet. Siksi.
Vantaan Simonmetsän Apteekissa on todella ystävälliset ja neuvovat (ei mestaroivat) henkilöt. Ei edes yhtään poikkeusta porukassaan. Lukuisten sairauksieni vuoksi käyn usein ja aina poistun hyvällä mielellä, paremmalla kuin mennessäni.
Ainakin Lahden Launeen City Marketin yhteydessä olevassa apteekissa on aivan luokattoman surkea palvelu Henkilöstö jostain syystä joka kerta töykeää ja varsin vakavailmeistä. Muissa tämän kaupungin apteekeissa olen saanut asiallista ja hyvää palvelua. En nyt odota mitään punaista mattoa rullattavan jalkojen juuressa, mutta asiakkaan tervehtiminen ja esim. kiittäminen rahastaessa on ihan perusjuttuja, jotka tulisi kaikkien osata.
Niillä on välillä asiakkaita, jotka tulkitsevat normaalin ystävällisyydenkin joko vittuiluksi tai flirtiksi. Nihkeä ja etäinen käyttäytyminen on siksi helpompaa.
Eikös apteekkien kassal ole nykysin kaikenmaailman kosmetologityyppisiä koppavia naisia,eli mitään koulutusta niillä ei ole
Tänään olin siis apteekissa ja ihan ystävällisesti tervehdin, kiitin ja sanoi heipat. Ei minkäänlaista vastausta niin reseptiä hakiessa kuin kassallakaan. Kassalla ollut käänsi heti selkänsä minua päin, kun oli antanut vaihtorahat ja alkoi jutella vieressään olevan kanssa. Ei vilkaissutkaan päin kun sanoin kiitos Hei.
En minäkään mitään punaista mattoa odota, mutta ihan peruskohteliaisuutta. Itsekin olen opiskeluaikana aspan hommia monta vuotta tehnyt.
Ja näin on siis useammassa apteekissa ollut. Paitsi Tampereen Hämeenkadulla sain tosi ystävällistä palvelua.
Ap
Minä olen saanut apteekeissa tosi hyvää ja ystävällistä palvelua.
Minulla vain positiivista kokemusta apteekeista! Siellä jos jossain saa aina ihanaa palvelua ja vastauksia tyhmiinkin kysymyksiin. :D
Haetko perjantaisin alpratsolaamia tai klonatsepaamia?
Jossain on ollut tosi tylyä mutta suurimmassa osassa apteekeista hyvä palvelu.
Vierailija kirjoitti:
Koska he lukivat aikoinaan lukiossa luonnontieteitä ja haaveilivat lääkiksestä, mutta eivät sinne kuitenkaan päässeet. Siksi.
Lääkiksessähän viisastuu hetkessä ihan samana päivänä kun paperit saa kouraansa. Sitten kaikki on ilmaista newyorkia myöten.
?? Farmaseutit ovat aina olleet tosi kohteliaita, varmasti Suomen kohtelian ja avuliain asiakaspalvelijaryhmä. Omituista höpinää.
Eipä silti, apteekit tulee vapauttaa kilpailulle.
Ihan ystävällistä sakkia ovat olleet ainakin mulle. Välillä riittäisi vähempikin.
Farmaseuttinaisiin on helppo ihastua, koska heillä on monesti silmälasit. Ikinä en ole törmännyt ynseään tapaukseen.
Ai, mun mielestä he taas ovat paljon ystävällisempiä kuin kaupan kassat. Ihan muutamaan tuppisuuhun törmännyt, kaikki muut mukavia, puheliaita ja aina saan vastauksen tyhmiinkin kysymyksiin lääkkeistä.