EN KAIPAA LAPSIA ja uskallan sanoa sen ääneen.
Yksi työkaverini on sitä mieltä, ettei lapsenteosta saa yksikään nainen laistaa. Onpa mukavaa tekstiä.... Onko kaikkien saatava kokea se sama " riemu" , minkä te äidit olette kokeneet?
Kommentit (31)
Ahdistaa tämä yhteiskunnan ja yhteisöjen " painostus" lisääntymiseen. Itse olen perheellinen, mutta annan kaiken tukeni myös ihmisille, jotka eivät halua lisääntyä. Itsevalittuun lapsettomuuteen pitäisi olla suora oikeus ilman selityksiä tai minkäänlaista painostamista.
Luulen että olet tämä yksi ja sama ihminen, joka näitä juttuja tänne laittaa. Ja jos et ole, niin täällä palstailevilla lapsettomilla ihmisillä on säännönmukaisesti rivien välistä piruileva tyyli. Tosi ironista, että täältä haet _hyväksyntää_ omalle ratkaisullesi toisia eli äitejä mollaamalla!
hetkauttaa sinua lainkaan. En ymmärrä mitä tällä avauksella haluat saavuttaa, en myöskään ymmärrä miksi yleistät: " ...te äidit ..."
Vierailija:
Yksi työkaverini on sitä mieltä, ettei lapsenteosta saa yksikään nainen laistaa. Onpa mukavaa tekstiä.... Onko kaikkien saatava kokea se sama " riemu" , minkä te äidit olette kokeneet?
Ei kaikkien tarvitse haluta lapsia ja jos näin kokee niin hyvä vain, että ei yhteiskunnan ja läheisten painostuksesta tee lapsia.
Luen aihe vapaata sen viihdyttävyyden vuoksi.
Joku joskus pastesi keskustelun " Mitä teet miehesi tietämättä" ja sen jälkeen olen palstaa seurannut.
Kai täällä on muitakin " ulkopuolisia" ? Iältäni olen 24.
Niin toivottavasti muutkin toimivat, eivätkä elä elämäänsä " niin kuin kuuluu elää" . t. ap
ei ole täysin sinut asian kanssa. Että se on nyt jollakin tavalla tapetilla ja vastarinta lapsen hankkimiseen on suuri. En kuitenkaan missään nimessä usko, että välttämättä ap olisi lopunikänsä lapseton.
nimimerkillä: kokemusta on tuollaisesta kirjoittelusta ja 37-vuotiaana mulle syntyi pieni tyttö
Jos työkaverisi mielipide vaikuttaa sinuun noin vahvasti, niin aika huono on itsetuntosi.
Selkeyden vuoksi: Lapsia ei ole pakko hankkia, sillä ehkäisy on tehnyt asiasta valinnaisen.
Kukin tyylillään ja tavallaan. Joku haluaa ison perheen ni mielestäni sitten toinen voi olla lapseton ihan hyvin. Jokainen päättää omasta kropastaan ihan itse kyllä niitä lapsia muut antaa maailmaan :)
Wow. Teitä rohkeita mahtuu 13 tusinaan täällä VAUVA-lehden palstalla. *haukotus*
Johan tämä on tuhanteen kertaan käsitelty... äitiyden kokemus on henkilökohtainen eikä sen ihanuutta tai kamaluutta voida yleistää koskemaan kaikkia. Se on koko elämääm vaikuttava asia, eikä "kaikkien" todellakaan tarvitse sitä kokea - eihän kaikista edes ole äidiksi.
Ei. Minusta on hyvä, että jotkut pidättäytyvät lasten teosta. Kaikkien ei tarvitse lisääntyä tälle ylikansoitetulle pallollemme. Olisin itsekin tämän takia halunnut jättää lapsen tekemättä, mutta tunne voitti tässä asiassa ja haluan lapsia. Mutta tunnustan olevani itsekäs ja laittavani omat haluni edelle.
Kyllä elämästä voi ja pitääkin nauttia myös ilman lapsiakin! Minulla on itselläni yksi lapsi, enkä ikinä aio lisää tehdä, siinäkin on monesti muilla ihmettelemistä..
Jokainen taplaa tyylillään.
Ja jos joskus tulee " lapsifiilis" niin aina kannattaa muistaa kansainvälinen adoptio, siellä on paljon hyvää kotia tarvitsevia lapsia! :)
Ja kyllä minusta monet ihmiset saisivat hoksata, ettei heistä ole vanhemmiksi. Esimerkiksi huumehemmot.. :(
Ei kaikkien tarvitse haluta lapsia, ihan niinkuin eivät kaikki halua kouluttautuakaan tai sitoutua avioliittoon. Ei siinä ole mitään pahaa tai väärää. On vain kummallista toitottaa sitä muille, etenkin vauva-palstalla, joka saa sinut vahvasti näyttämään lähinnä provolta...
olet sitten vanhana yksin? Harmittaako oma elo lasten kanssa niin paljon, että jotain on saatava sanoa tyytyväiselle lapsettomalle? Eikö voitaisi hyväksyä toistemme valinnat!