Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten paljon perus arjelta on ok odottaa?

Vierailija
11.07.2022 |

Miten paljon mielestänne perus arjen edes kuulu olla hauskaa ja viihdyttävää? Mitä teidän arkeen kuuluu ja oletteko onnellisia?

Olen toipuva addikti ja opettelen joitain elämän perusasioita vasta nyt pitkälle aikuisiässä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen ei pitäisi olla kidutusta. Vähän tylsää on ok ja normaalia, liian tylsää niin jotain on vialla.

Vierailija
2/31 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä, perhettä ja jotain mukavaa liikuntaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko liika elämyshakuisuus ja epärealistiset odotukset yhteydessä päihteiden liikakäyttöön?

Vierailija
4/31 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sen ei pitäisi olla kidutusta. Vähän tylsää on ok ja normaalia, liian tylsää niin jotain on vialla.

Mistä tietää minkä verran on ok?

Vierailija
5/31 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alat elämään perusarkea rutiineinensa, niin ei tarvitse kysellä

Vierailija
6/31 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun arki on pääasiassa hauskaa ja viihdyttävää. Ei se mitään kummempaa ole, tavallista perhe-elämää harrastusten ja töiden keskellä. Silloin tällöin, joku erityisempi tapahtuma/meno rikkomassa arkea. En kaipaa suuremmin mitään yllätyksiä, tietynlainen tasaisuus elämässä on ihan ok. Olen onnellinen.

Vierailija
7/31 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alat elämään perusarkea rutiineinensa, niin ei tarvitse kysellä

Onko se mitään elämää sitten

Vierailija
8/31 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan orgastis-ekstaattista ilotulitusta 24/7. Muuten teen valituksen ylläpidolle.

Vierailija
9/31 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan orgastis-ekstaattista ilotulitusta 24/7. Muuten teen valituksen ylläpidolle.

Vaikken olekaan masentunut, niin en mä kyllä jaksa olla missään missä on tylsää. Elämä on ansa.

Vierailija
10/31 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on silti ihan hyvä mieli vielä.

Vierailija
11/31 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusarki on ankeaa ja tympeää.

Palkat on kurjat ja verot liian kovat.

Suomi on onneton ja köyhä kansa.

Sosialistit estävät ihmisten vaurastumisen.

Vierailija
12/31 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikken olekaan masentunut, niin en mä kyllä jaksa olla missään missä on tylsää. Elämä on ansa.

No silloin pitääkin hankkia vauhdikas ammatti tai aikaavievä harrastus.

Vierailija
13/31 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että tuon orgastis-ekstaasisen ja tylsän väliin mahtuu paljon muutakin.

Vierailija
14/31 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ruokkiko trollia

Vierailija
15/31 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusarki on ankeaa ja tympeää.

Palkat on kurjat ja verot liian kovat.

Suomi on onneton ja köyhä kansa.

Sosialistit estävät ihmisten vaurastumisen.

Suomessa ei ole virallisisesti sosialisteja. Sun pitää olla aktiivinen politiikassa jos kerran haluat muuttaa asioita.

Vierailija
16/31 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys.

Koen arjessa perusonnellisuutta lähes koko ajan. Se ei ole jatkuvaa ilotulitusta, vaan hiljaista onnea siitä, että saan elää turvallisessa ja mieleisessä kodissa ja voin tehdä asioita, joista saan hyvän mielen. Kävelen luonnossa koirien kanssa, käyn kesäisin uimassa ja ongella, juttelen ystävien kanssa ja käyn välillä kahvilla tai syömässä ulkona. Nukun ja syön hyvin. Hoidan kotini ja velvollisuuteni. En koe juurikaan tylsistymistä, koska viihdyn ajatuksissani ja äänikirjojen tai leffojen äärellä. Jos kaipaan haasteita, opettelen jotain uutta tai otan jonkin fyysisen tavoitteen, jota kohti ponnistelen. Minulla on ihana parisuhde myös.

Muutamia kertoja vuodessa saatan tehdä jonkin reissun tai järjestää itselleni isomman elämyksen, mutta perusarjessa minulle riittää ihan tavallinen elämä.

Vierailija
17/31 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on silti ihan hyvä mieli vielä.

Uskon että kuulostan nyt varmaan omituiselta, mutta onko tasainen ja neutraali ns. mitään ei puutu -olo sinun mielestäsi riittävä? Minulla on sellainen olo melkein koko ajan. Välillä on nälkä ja välillä käyn vessassa. Tiskasin tiskit.

Pelkään etten tajua tyytyä siihen mitä elämä nyt yleensäkin tarjoaa ja teen itsestäni sitä kautta onnettoman. Ap

Vierailija
18/31 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkeen tulee se hyvä fiilis siitä, kun saa eteenpäin jotain pidemmän aikavälin tavoitteita. Esim. etenee opinnoissa tai huomaa tulleensa paremmaksi jossain asiassa, missä on halunnut kehittyä. Tai vaikka että rankasta työpäivästä jää hyvä fiilis, kun tietää, että rahaa tuli hyvin.

Jos elää hetkessä eikä kykene tavoittelemaan mitään pidemmän ajan tavoitteita niin sellaisille ihmisille arki on varmasti turhauttavaa.

Vierailija
19/31 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki on pitkälti töitä, kotitöitä, lasten harrastuksia ja koulunkäynnin tukemista sekä hieman omia harrastuksia. Kuitenkin työni on mukavaa ja hyvinpalkattua sisätyötä ja lapset jo koululaisia, joten ei ole liian rankkaa. Pieniä ilonhetkiä on aika useinkin.

Vierailija
20/31 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Arkeen tulee se hyvä fiilis siitä, kun saa eteenpäin jotain pidemmän aikavälin tavoitteita. Esim. etenee opinnoissa tai huomaa tulleensa paremmaksi jossain asiassa, missä on halunnut kehittyä. Tai vaikka että rankasta työpäivästä jää hyvä fiilis, kun tietää, että rahaa tuli hyvin.

Jos elää hetkessä eikä kykene tavoittelemaan mitään pidemmän ajan tavoitteita niin sellaisille ihmisille arki on varmasti turhauttavaa.

Kiinnostava pointti. Ehkä olen sitten epärealistisesti nopeiden palkintojen ja helpon tyydytyksen perässä. Ap